ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/177/2017 (Α΄Διακοπών)
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ανάθεση υπηρεσιών σε τρίτους... Με δεδομένα αυτά, οι επίμαχες υπηρεσίες για την «Παρακολούθηση- Λειτουργία- Συντήρηση- Επισκευή- Υποδομών Ύδρευσης- Αποχέτευσης Δ.Ε.Υ.Α. ...» μη νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο του εντάλματος, καθώς το αντικείμενο τους εμπίπτει στις προβλεπόμενες στον Οργανισμό της Δημοτικής Επιχείρησης αρμοδιότητες του Γραφείου Λειτουργίας και Συντήρησης Δικτύου Ύδρευσης και του Γραφείου Λειτουργίας και Συντήρησης Δικτύου Αποχέτευσης.... Περαιτέρω δεν προκύπτει ότι πρόκειται για εργασίες ειδικής φύσης, για την εκτέλεση των οποίων απαιτείται προσωπικό με εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία που δεν διαθέτει στη συγκεκριμένη περίπτωση το ήδη υπηρετούν προσωπικό της Δ.Ε.Υ.Α....Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.
Ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.7/34/2017 (σε συμβούλιο)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.7/34/2017 (σε συμβούλιο)
ΑΝΑΘΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΕ ΤΡΙΤΟ. ζητείται εμπροθέσμως και εν γένει παραδεκτώς η ανάκληση της 177/2017 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών...Κατόπιν των ανωτέρω και μετά την επανεξέταση της υπόθεσης, το Τμήμα κρίνει ότι οι επίμαχες υπηρεσίες, το αντικείμενο των οποίων συνίσταται στην εκτέλεση εργασιών για τη λειτουργία και συντήρηση του Βιολογικού Καθαρισμού, των αντλιοστασίων λυμάτων, τη συντήρηση δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης, καθώς και τη λειτουργία αποφρακτικού μηχανήματος, ώστε να επιτυγχάνεται η επιθυμητή ποιότητα εκροής για τη Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων ..., μη νομίμως ανατέθηκαν σε τρίτο, όπως ορθώς έκρινε και το Κλιμάκιο, με την ήδη προσβαλλόμενη Πράξη του. Τούτο δε, καθόσον το αντικείμενό τους εμπίπτει στις προβλεπόμενες στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας της Δ.Ε.Υ.Α. ... (Β΄ 668/1.6.2001) αρμοδιότητες του Γραφείου Λειτουργίας και Συντήρησης Δικτύου Ύδρευσης, το οποίο είναι υπεύθυνο για τη λειτουργία, τη συντήρηση, την επισκευή, τον έλεγχο και την επέκταση του δικτύου διανομής (άρθρο 19) του Γραφείου Λειτουργίας και Συντήρησης Δικτύου Αποχέτευσης, το οποίο ασχολείται με τη λειτουργία, τη συντήρηση, την επισκευή και τον έλεγχο του δικτύου αποχέτευσης (άρθρο 23), καθώς και του Γραφείου Λειτουργίας και Συντήρησης Βιολογικού Καθαρισμού, (..) Περαιτέρω, όμως, ενόψει του ότι αφενός η αιτούσα είχε προκηρύξει εντός του έτους 2015 ανοικτό διαγωνισμό και είχε προβεί στη σύναψη σύμβασης, που αφορούσε στο ίδιο ακριβώς αντικείμενο και με τους ίδιους όρους,....αφετέρου η Δημοτική Ενότητα ... είχε κηρυχθεί, με την 7700/ 24.10.2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Πολιτικής Προστασίας, σε κατάσταση Έκτακτης Ανάγκης Πολιτικής Προστασίας, λόγω των έντονων βροχοπτώσεων που είχαν προηγηθεί, το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα της Επιχείρησης ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων και πεπλανημένως, πλην συγγνωστώς, υπέλαβαν ότι συνέτρεχαν οι νόμιμες προϋποθέσεις για την επίμαχη ανάθεση, όπως βάσιμα υποστηρίζει η αιτούσα.(..)Ανακαλεί την 177/2017 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο VΙΙ Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου
N.4483/2017
Ρυθμίσεις για τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας των Δημοτικών Επιχειρήσεων Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) - Ρυθμίσεις σχετικές με την οργάνωση, τη λειτουργία, τα οικονομικά και το προσωπικό των Ο.Τ.Α. - Ευρωπαϊκοί Όμιλοι Εδαφικής Συνεργασίας - Μητρώο Πολιτών και άλλες διατάξεις.
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)142/2014
ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ: Νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δ.Ε.Υ.Α. σε ιδιώτη για την παροχή υπηρεσιών συντήρησης των δικτύων ύδρευσης τοπικών διαμερισμάτων Δήμου, διότι οι ανωτέρω εργασίες νομίμως ανατέθηκαν, καθόσον αφενός μεν, συμβάλλουν στην αποτελεσματικότερη εκπλήρωση των σκοπών της Δημοτικής Επιχείρησης, δηλαδή στην άμεση επέμβασή της για την αποκατάσταση βλαβών και λοιπών δυσλειτουργιών του δικτύου, αφετέρου δε, η ανάθεσή τους ήταν αναγκαία, αφού από τις δεκαπέντε (15) συνολικά προβλεπόμενες στον Οργανισμό της θέσεις υδραυλικών για την εξυπηρέτηση των αναγκών, τόσο του συνεργείου ύδρευσης, όσο και του συνεργείου αποχέτευσης, είναι καλυμμένες μόνο οι πέντε (5), από τους υπηρετούντες δε σε αυτές υδραυλικούς μόνο οι τρείς (3) απασχολούνται στο τμήμα ύδρευσης για τη συντήρηση και επέκταση του δικτύου, οι οποίοι δεν επαρκούν για την κάλυψη των αναγκών της (άρθρα 1, 2 και 7 του ν. 1069/1980, ΦΕΚ Α΄ 191) .
ΕλΣυν.Κλ.7/318/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Μη νόμιμη η δαπάνη Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ.) με την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Αποχέτευσης ....», ποσού 1.029,63 ευρώ, το οποίο αφορά στην καταβολή αποδοχών μηνός Μαρτίου 2015, σε υπάλληλο της Επιχείρησης, που μετατάχθηκε σεαυτή από άλλη Δ.Ε.Υ.Α., άλλου Δήμου, καθόσον, λαμβάνοντας υπόψη ότι από 1.1.2013, μετά την εφαρμογή, σύμφωνα με το άρθρο πρώτο, παρ. Γ' υποπαρ. Γ.1 περ. 12, του ν.4093/2012 και στο προσωπικό της Δ.Ε.Υ.Α.- φορέα υποδοχής του εν λόγω εργαζομένου, του θεσπισθέντος με το ν.4024/2011 ενιαίου μισθολογίου, η μισθολογική κατάταξη του φερόμενου ως δικαιούχου υπαλλήλου, σύμφωνα με την Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας/Δ.Ε.Υ.Α. δεν είναι νόμιμη, αλλά θα έπρεπε να γίνει σύμφωνα με τα διαλαμβανομένα στις διατάξεις της ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ Γ. ΥΠΟΠΑΡ ΑΓΡΑΦΟΣ Γ1. περίπτωση 12 του ν.4093/2012. Εξάλλου, απορριπτέος τυγχάνει ο ισχυρισμός της Δ.Ε.Υ.Α.. ότι οι εργασιακές σχέσεις του προσωπικού της διέπονται από Επιχειρησιακές Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίες Δ.Ε.Υ.Α., καθόσον οι Δ.Ε.Υ.Α. δεν εμπίπτουν στο δημόσιο ή ευρύτερο δημόσιο τομέα ή στη Γενική Κυβέρνηση και ως εκ τούτου, εκφεύγουν του πεδίου εφαρμογής της ΠΑΡΑΓΡΑΦΟΥ Γ. ΥΠΟΠΑΡ ΑΓΡΑΦΟΣ Γ1. Περίπτωση 12 του ν.4093/2012.
Δεν ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.7/4/2016
80829/2024
Τροποποίηση απόφασης καθορισμού αποζημίωσης μέλους του Δ.Σ. της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης -Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) Δήμου Θερμαϊκού με πλήρη απασχόληση.
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ:
47658/2025-ΦΕΚ:770/ΥΟΔΔ/01.07.2025:Τροποποίηση καθορισμού αποζημίωσης μέλους του Δ.Σ. της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) Δήμου Θερμαϊκού σε πλήρη απασχόληση με αρμοδιότητες.
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΕΒΔΟΜΟ/1236/2025
Αντικαταστάσεις, επισκευές δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης, ομβρίων υδάτων.(...) Με τα δεδομένα αυτά και κατόπιν αντικειμενικής εκτίμησης του συνόλου των ποιοτικών χαρακτηριστικών της σύμβασης, όπως περιγράφονται στο τιμολόγιο δημοπράτησης και στην τεχνική περιγραφή, πρόκειται για μεικτή σύμβαση εκτέλεσης τεχνικών εργασιών και υπηρεσιών, με προέχοντα χαρακτήρα αυτόν της σύμβασης έργου. Και τούτο διότι το κύριο αντικείμενο της σύμβασης αποσκοπεί στην επισκευή και αντικατάσταση των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης ομβρίων υδάτων της αρμοδιότητας της Δ.Ε.Υ.Α. Γρεβενών, μέσα από μια σειρά από εντοπισμένες, άγνωστες εκ των προτέρων, επιμέρους παρεμβάσεις. Οι εν λόγω παρεμβάσεις περιλαμβάνουν αφενός την εκτέλεση υδραυλικών έργων και έργων οδοποιίας, οι οποίες συντελούν στην επίτευξη του επιδιωκόμενου αυτοτελούς λειτουργικά και τεχνικά αποτελέσματος μέσω της αντιμετώπισης των εκάστοτε βλαβών και αντικατάστασης των δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης ομβρίων υδάτων, και αφετέρου την εκτέλεση ενός συνόλου επιμέρους εργασιών με παρεπόμενο χαρακτήρα, ως αναγκαίο συμπλήρωμα του έργου, εντασσόμενες στο ενιαίο σύνολο των εργασιών που προϋποθέτει η παραγωγή του. Οι ως άνω προβλεπόμενες στα τεύχη της ελεγχόμενης σύμβασης (διακήρυξη, τεχνική περιγραφή-μελέτη, γενική και ειδική συγγραφή υποχρεώσεων) υδραυλικές και οικοδομικές εργασίες συνιστούν εξειδικευμένες εργασίες που αποσκοπούν στην αναβάθμιση και στον εν γένει εκσυγχρονισμό του δικτύου ύδρευσης, ενώ για την εκτέλεσή τους απαιτείται πλήρης εργοταξιακή ανάπτυξη και επίβλεψη από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό για την ορθή εκτέλεση και εφαρμογή της μελέτης. Εν προκειμένω δε, κύριο χαρακτηριστικό της σύμβασης είναι η εκτέλεση επιμέρους εργασιών άμεσης επέμβασης αποκατάστασης βλαβών και προβλημάτων που θα ανακύπτουν στο δίκτυο ύδρευσης, αποχέτευσης ομβρίων υδάτων, ήτοι εργασιών αποκατάστασης, επισκευής και συντήρησης, που δεν είναι εκ των προτέρων, κατά την ανάθεση του έργου, γνωστές και προσδιορισμένες και οι οποίες δεν κατατείνουν στην εκτέλεση ενός και μόνου αυτοτελούς έργου, με ενιαία οικονομική ή τεχνική λειτουργία, αλλά συνιστούν περισσότερα, μικρότερα έργα. Ουσιαστικά δηλαδή πρόκειται για σποραδικές και μεμονωμένες επεμβάσεις του αναδόχου για την αντιμετώπιση μελλοντικών πιθανών και απρόβλεπτων προβλημάτων, κατόπιν εντολής της αναθέτουσας αρχής, ενώ επειδή δεν είναι δυνατόν να προβλεφθούν επακριβώς ο τόπος, το αντικείμενο και η ποσότητα των απαιτούμενων επεμβάσεων, επιτρεπτώς ανατίθεται το εν λόγω έργο παρά την έλλειψη του στοιχείου του προσδιορισμού συγκεκριμένων εργασιών σε συγκεκριμένες θέσεις του δικτύου, οι οποίες προσδιορίζονται εκ των υστέρων από την αναθέτουσα αρχή. (...)Δέχεται την προσφυγή.Ανακαλεί την 8/2025 πράξη της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΕΣ/ΤΜ.6/227/2020
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Ζητείται η ανάκληση της 65/2019 Πράξης του Επιτρόπου της 2ης Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Ν. Ηρακλείου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Δ.Ε.Υ.Α….. και της εταιρείας «… Α.Ε.», με αντικείμενο την «Προμήθεια Υδρομέτρων και Υλικών Συντήρησης Δικτύων Ύδρευσης-Αποχέτευσης» και συμβατικό τίμημα 312.968,59 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.).(....)Περαιτέρω, το γεγονός ότι η Επιτροπή Διαγωνισμού προέβη η ίδια στη διόρθωση των συγκεκριμένων υπολογιστικών σφαλμάτων της οικονομικής προσφοράς της αναδόχου (...), δεν συνιστά στη συγκεκριμένη περίπτωση ουσιώδη νομική πλημμέλεια που να κωλύει την υπογραφή του ελεγχόμενου σχεδίου σύμβασης, δοθέντος ότι η εταιρεία «… Α.Ε.», έστω κι αν δεν κλήθηκε εγγράφως να παράσχει διευκρινίσεις (...), δεν αντέλεξε στην ως άνω διόρθωση, όταν της κοινοποιήθηκε η απόφαση ανάδειξής της ως προσωρινής αναδόχου με συνολικό ποσό 312.968,59 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ.Ανακαλεί την 65/2019 Πράξη του Επιτρόπου της 2ης Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Ν. Ηρακλείου.Αποφαίνεται ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Δ.Ε.Υ.Α…. και της εταιρείας «… Α.Ε.», με αντικείμενο την «Προμήθεια Υδρομέτρων και Υλικών Συντήρησης Δικτύων Ύδρευσης-Αποχέτευσης», αντίγραφο του οποίου τηρείται στο αρχείο της Γραμματείας του Δικαστηρίου.
20402/2024
Καθορισμός αποζημίωσης του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) Άρτας.
οικ.20384/2024
Καθορισμός αποζημίωσης του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) Ιωαννίνων.
31337/2024
Καθορισμός αποζημίωσης Προέδρου και μελών του Διοικητικού Συμβουλίου της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης (Δ.Ε.Υ.Α.) Πρέβεζας.