ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/283/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Δαπάνες πυροπροστασίας με απευθειας ανάθεση. Με δεδομένα αυτά, η κήρυξη του Δήμου ... σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης στις 15.3.2017, η διάρκεια της οποίας καταλάμβανε το χρόνο λήψης της κρίσιμης ως άνω εγκριτικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, επιβεβαιώνει την απρόβλεπτη περίσταση, η οποία επέβαλε την κατεπείγουσα αντιμετώπιση του προβλήματος της διαρκώς αυξανόμενης συσσώρευσης απορριμμάτων σε έκταση απολύτως επικίνδυνη για την πρόκληση πυρκαγιάς, το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, και κατέστησε σαφές ότι δεν ήταν δυνατός ο εκ των προτέρων προγραμματισμός των σχετικών δράσεων για την έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπισή του και την τήρηση των προθεσμιών που προβλέπονται για τις διαγωνιστικές διαδικασίεςΕπομένως, δεδομένου ότι η ανάγκη εξεύρεσης άμεσης λύσης για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων κατά τη θερινή, μάλιστα, περίοδο κατέστη επιτακτική, ενόψει του αυξημένου κινδύνου για την εκδήλωση πυρκαγιών στην περιοχή όσο και για τη δημόσια υγεία, ορθώς ανατέθηκαν απευθείας οι επίμαχες εργασίες, με επίκληση των έκτακτων και απρόβλεπτων κατά τα ανωτέρω συνθηκών και επομένως σε ουσιαστική συμφωνία με τους προβλεπόμενους στο άρθρο 32 παρ. 2 εδ. γ΄ του ν. 4412/2016 όρους, χωρίς να ασκεί επιρροή για την ανάθεση αυτή η υπογραφή σύμβασης με όμοιο αντικείμενο σε προγενέστερο χρόνο...Κατ’ ακολουθία, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παρίσταται νόμιμη
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2982/113179/2018
Καθορισμός όρων για την υγεία των ζώων, τη δημόσια υγεία και την κτηνιατρική πιστοποίηση όσον αφορά την είσοδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση νωπού γάλακτος, γαλακτοκομικών προϊόντων, πρωτογάλακτος και προϊόντων με βάση το πρωτόγαλα που προορίζονται για ανθρώπινη κατανάλωση.(ΑΔΑ:72ΡΜ4653ΠΓ-Δ8Β)
οικ.21168/2020
Καθορισμός τρόπου αποζημίωσης των αναγκαστικά διατιθέμενων προς χρήση για τη δημόσια υγεία, υλικών και εγκαταστάσεων.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/212/2019
Εκβάθυνση γεωτρήσεων...:Με τα δεδομένα αυτά υφίστατο κατεπείγουσα ανάγκη για την εκτέλεση του επίμαχου έργου, που αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας περιβαλλοντικής αδειοδότησης του ΧΥΤΑ …, καθόσον σε διαφορετική περίπτωση θα ανέκυπτε σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια υγεία από τη συσσώρευση των απορριμμάτων ή την ενεργοποίηση χώρων ανεξέλεγκτης διάθεσής τους. Η κατεπείγουσα δε αυτή ανάγκη δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι οφείλεται σε υπαιτιότητα των αρμόδιων οργάνων του Δήμου ... Εξάλλου, τα χρονικά διαστήματα των τριών περίπου μηνών, που μεσολάβησαν μεταξύ της αρχικής ενημέρωσης του Δήμου και της θεώρησης της μελέτης και των δύο περίπου μηνών, που μεσολάβησαν μεταξύ της θεώρησης της μελέτης και της έγκρισής της από την Οικονομική Επιτροπή, δεν υπερβαίνουν τον εύλογο χρόνο εντός του οποίου περαιώνονται συνήθως οι σχετικές διαδικασίες. Τέλος, τα ανωτέρω δε διαφοροποιούνται λόγω του ότι η έγγραφη πρόσκληση για υποβολή προσφορών για την εκτέλεση του έργου προηγήθηκε χρονικά της ως άνω εγκριτικής απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.
Ν.4865/2021
Σύσταση και οργάνωση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνική Κεντρική Αρχή Προμηθειών Υγείας», στρατηγική κεντρικών προμηθειών προϊόντων και υπηρεσιών υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις για τη δημόσια υγεία και την κοινωνική πρόνοια.
27866/2022
«Ειδικότερα θέματα υλοποίησης της Δράσης για τη δημόσια υγεία “Προληπτικές διαγνωστικές εξετάσεις μαστογραφίας κατά του καρκίνου”».
1370/2021
Όροι και ρυθμίσεις σχετικά με τη διαχείριση, τον έλεγχο και την υλοποίηση της Δράσης 2 του Μέτρου 3.2.11 «Μέτρα για τη δημόσια υγεία ως συνέπεια της επιδημικής έκρηξης της COVID - 19», της Ενωσιακής Προτεραιότητας 2, του Επιχειρησιακού Προγράμματος Αλιείας και Θάλασσας 2014-2020.
Δ1β/Γ.Π.οικ. 28907/2023
Όροι και διαδικασία υλοποίησης της δράσης για τη δημόσια υγεία «Αντιμετώπιση της Παιδικής Παχυσαρκίας» του Εθνικού Προγράμματος πρόληψης της Δημόσιας Υγείας «Σπύρος Δοξιάδης».
41573/2024
Όροι και διαδικασία υλοποίησης της δράσης για τη δημόσια υγεία «Προαγωγή Υγείας Οικογένειας και Παιδιού» του Εθνικού Προγράμματος Πρόληψης της Δημόσιας Υγείας «Σπύρος Δοξιάδης».
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/225/2020
Παροχή υπηρεσιών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) η ανάγκη για την εκτέλεση της ως άνω μεταφοράς των ΑΣΑ, συνιστά κατεπείγουσα ανάγκη για την προστασία της δημόσιας υγείας από τον διασκορπισμό των αποβλήτων λόγω της μη ύπαρξης αδειοδοτημένων εγκαταστάσεων αποθήκευσης αποβλήτων, οφειλόμενη σε γεγονότα απρόβλεπτα για την αναθέτουσα αρχή, για τα οποία δεν ευθύνεται, δεδομένου ότι η ίδια δεν είναι αρμόδια για την τήρηση της τάξης και της ασφάλειας στην περιοχή και β) η επιλογή της διαδικασίας με διαπραγμάτευση έναντι της διενέργειας ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας παρίσταται αιτιολογημένη, καθόσον με τη διαδικασία αυτή κατέστη δυνατή η υποβολή προσφορών σε συντομότερη προθεσμία από αυτή που θα απαιτείτο για τη διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού, κρίνει ότι συντρέχουν σωρευτικά οι προϋποθέσεις της διάταξης της περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016, για την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση προκήρυξης. Τονίζεται, ωστόσο, ότι ενόψει της αρχής της εγγύτητας, η οποία διέπει τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων, του κινδύνου πρόκλησης ρύπανσης της θάλασσας με απόβλητα, που υφίσταται εξαιτίας της θαλάσσιας μεταφοράς που περιλαμβάνεται στην ως άνω υπηρεσία, αλλά και της αρχής της οικονομικότητας, που θίγεται στην προκειμένη περίπτωση εξαιτίας του κόστους μεταφοράς των ΑΣΑ σε απομακρυσμένη χιλιομετρικά περιοχή σε σχέση με τον τόπο που εδρεύει ο φορέας αποστολής, τα αρμόδια όργανα του ΦΟΔΣΑ ... πρέπει να μεριμνήσουν για την ταχεία ολοκλήρωση της Ολοκληρωμένης Εγκατάστασης Διάθεσης Απορριμμάτων και του νέου ΧΥΤΥ στην περιοχή, έργα που έχουν ήδη δρομολογηθεί.Για τους ίδιους ως άνω λόγους, ο ΦΟΔΣΑ οφείλει να επιμείνει και να ζητήσει εκ νέου τη συνδρομή των αρμόδιων οργάνων, προκειμένου να τηρείται η δημόσια τάξη, αφού τα επικαλούμενα απρόβλεπτα γεγονότα, που οδήγησαν στην ελεγχόμενη διαδικασία, δεν δύνανται να προβάλλονται διαρκώς ως δικαιολογία σε μια ευνομούμενη κοινωνία, ενόψει του ότι η άδεια λειτουργίας του ΧΥΤΥ ... είναι ισχυρή, καθώς δεν έχει ανακληθεί ή ακυρωθεί δικαστικώς.Σε κάθε περίπτωση επισημαίνεται, περαιτέρω, ότι τα αρμόδια όργανα του ΦΟΔΣΑ οφείλουν να κινητοποιηθούν ώστε να περαιωθεί το ταχύτερο δυνατόν ο ανοιχτός διαγωνισμός μεταφοράς των ΑΣΑ (που αναφέρεται και στην ως άνω Πρόσκληση), καθώς πλέον γνωρίζουν την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εξαιτίας των προεκτεθεισών επεισοδίων. Για το λόγο αυτό οφείλουν να μεριμνήσουν εγκαίρως για την ανάδειξη αναδόχου, ύστερα από τη διενέργεια διαγωνισμού, σε περίπτωση που δεν αρθούν τα προσκόμματα-εμπόδια ως προς τη λειτουργία του ΧΥΤΥ Ν. ...
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1833/2022
Επεξεργασία και Υγειονομική Ταφή Απορριμμάτων στον ΧΥΤΑ....ζητείται η ανάκληση της 610/2022 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου (...)Μη νομίμως ανατέθηκαν οι ελεγχόμενες υπηρεσίες καθόσον δεν συντρέχουν οι σωρευτικώς οι απαιτούμενες προϋποθέσεις της περ. γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 32 του ν. 4412/2016 για την ανάθεση της ελεγχόμενης σύμβασης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης. Δεν προκύπτει ύπαρξη γεγονότος μη δυνάμενου να προβλεφθεί, παρά την επίδειξη από την αναθέτουσα της οφειλόμενης επιμέλειας κατά την έννοια της ανωτέρω διάταξης. Οι ισχυρισμοί ότι δεν υφίσταται εναλλακτικός τρόπος επεξεργασίας των απορριμμάτων, η ανεπάρκεια εξειδικευμένου προσωπικού της ΔΙ.Α.Α.ΜΑ.Θ., η καθυστέρηση στη διαχείριση των απορριμμάτων και οι κίνδυνοι για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, λαμβάνοντας υπόψη και την πανδημία του COVID-19 και η ενδεχόμενη αύξηση του κόστους διαχείρισης των απορριμμάτων λόγω μεταφοράς των απορριμμάτων σε άλλη εγκατάσταση, δεν συνιστούν λόγους κατεπείγοντος που να καθιστούν αδύνατη την τήρηση ακόμη και των σύντομων διαδικασιών της επισπευσμένης ανοικτής ή κλειστής διαδικασίας, με προθεσμία 15 και 10 ημερών αντίστοιχα για την υποβολή των προσφορών (άρθρο 27 παρ. 3 και 28 παρ. 3 του ν. 4412/2016). Το αντικείμενο και η χρονική διάρκεια της ελεγχόμενης σύμβασης προσιδιάζει στην κάλυψη των πάγιων αναγκών της αναθέτουσας αρχής και όχι στην αντιμετώπιση της φερόμενης ως κατεπείγουσας ανάγκης στο μέτρο που είναι απολύτως απαραίτητο για την αντιμετώπισή της. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, ορθώς, αν και με εν μέρει διαφορετική αιτιολογία, κρίθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη ότι δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις για την ανάθεση της επίμαχης σύμβασης με τη διαδικασία του άρθρου 32 παρ. 2 περ. γ΄ του ν. 4412/2016. Συνεπώς, οι κρινόμενες προσφυγές πρέπει να απορριφθούν.