ΕΣ/ΟΛ/4η/2005
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Τακτικός έλεγχος των Περιφερειακών Ταμείων Ανάπτυξης ( αν δηλαδή ο έλεγχος αυτός θα πρέπει να γίνεται από ορκωτούς ελεγκτές και το Ελεγκτικό Συνέδριο προληπτικά ή κατασταλτικά).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/199/2002
Επιμελητήρια. Ορκωτοί ελεγκτές. Διαχειριστικός έλεγχος. Οπου προβλέπεται ρητά με κατ ιδίαν διατάξεις τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχειρίσεως και των οικονομικών καταστάσεων των Επιμελητηρίων του Ν 2081/1992, αυτός ασκείται υποχρεωτικά από ορκωτούς ελεγκτές, άλλως δεν αποκλείεται να ανατεθεί σε ορκωτούς ελεγκτές κάθε οικονομικός έλεγχος που θα αποφάσιζε ενδεχομένως το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου ή ο Υπουργός Εμπορίου που εγκρίνουν την οικονομική διαχείριση των Επιμελητηρίων.
Δ17α/07/29/2005
«Προσυμβατικός έλεγχος συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο».ΕΓΚ.7/2005
Αριθ. Πρωτ οικ. 2/90725/0026/2018
ΘΕΜΑ: «Προληπτικός έλεγχος δαπανών ΟΤΑ α΄ βαθμού και Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου από το Ελεγκτικό Συνέδριο»
ΝΣΚ/132/2005
Τουριστικοί λιμένες. Συμβάσεις παραχώρησης χρήσης και εκμετάλλευσης. Έλεγχος νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η σύμβαση παραχώρησης της δημιουργίας, της χρήσης και της εκμετάλλευσης τουριστικού λιμένα αποτελεί ειδική σύμβαση επί της οποίας εφαρμόζονται αποκλειστικά οι διατάξεις του Ν 2160/1993 και του Α.Κ. Ως εκ τούτου, εφόσον δηλαδή δεν αποτελεί σύμβαση προμήθειας αγαθών, εκτέλεσης δημοσίων έργων ή παροχής υπηρεσιών, δεν υπάγεται σε έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όπως τα όρια του ελέγχου αυτού προσδιορίστηκαν από τον κοινό νομοθέτη, ανεξάρτητα από τον τρόπο ανάδειξης του φορέα διαχείρισης (κατόπιν διαγωνισμού ή απευθείας). (πλειοψ.)
ΝΣΚ/7/2022
Νομιμότητα έκδοσης χρηματικού εντάλματος πληρωμής σε υπόθεση σύμβασης προμήθειας για την οποία δεν τηρήθηκε ο προβλεπόμενος προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(...)Η έκδοση χρηματικού εντάλματος πληρωμής σε υπόθεση σύμβασης προμήθειας αγαθών για την οποία δεν τηρήθηκε ο προβλεπόμενος από τον νόμο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο δεν είναι νόμιμη, η δε παρά ταύτα έκδοση αυτού είναι αιτία έκδοσης καταλογιστικής πράξης κατά των υπευθύνων οργάνων του Φορέα.
ΝΣΚ/138/2004
Έλεγχος νομιμότητας συμβάσεων προμηθειών των Ενόπλων Δυνάμεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν υπόκεινται, κατά το Σύνταγμα και το νόμο, σε έλεγχο νομιμότητας από το Ελεγκτικό Συνέδριο οι συμβάσεις προμηθειών των Ενόπλων Δυνάμεων, οι οποίες εξαιρούνται του πεδίου εφαρμογής του Ν 2286/1995 και συνάπτονται σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 284/1989. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/19/2008
Αρμοδιότητα των υπηρεσιών του Υπουργείου Εξωτερικών για διενέργεια διαχειριστικού ελέγχου στο Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών της Βενετίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ειδικά για τα εποπτευόμενα από το Υπουργείο Εξωτερικών νομικά πρόσωπα, στα οποία περιλαμβάνεται και το Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών Βενετίας, με βάση τη νεώτερη και ειδική διάταξη του Οργανισμού του ΥΠΕΞ, ο ετήσιος τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχείρισης γίνεται από τον Γενικό Επιθεωρητή του Υπουργείου Εξωτερικών.
ΝΣΚ/214/2011
Πυροσβεστικό Σώμα – Προσυμβατικός έλεγχος συμβάσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η δυνατότητα επέκτασης της σύμβασης παροχής υπηρεσιών που αφορούν την μίσθωση ελικοπτέρων από το Π.Σ., η οποία ερείδεται σε όρο της σχετικής διακήρυξης και στο κείμενο αυτής, για χρονικό διάστημα που αναφέρεται στην σύμβαση, ως επίσης η δυνατότητα για την επαύξηση του αντικειμένου της σύμβασης αυτής, κατ εφαρμογή όρου (δικαιώματος προαίρεσης) που έχει περιληφθεί σ αυτή, γίνεται στα πλαίσια ήδη υφισταμένης (και ελεγχθείσας από το Ελεγκτικό Συνέδριο) σύμβασης και συνιστά ως εκ τούτου εκτέλεση αυτής, γι αυτό και δεν υπάγεται, στην κατ άρθρο 8 παρ.1 του Ν 2741/1999 αρμοδιότητα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Στην περίπτωση που κριθεί αναγκαία δεκαπενθήμερη παράταση της μίσθωσης κάποιου ελικοπτέρου κατά την διάρκεια της αντιπυρικής περιόδου αρκεί η έκδοση σχετικής απόφασης παράτασης, δεδομένου ότι σύμφωνα με ρητή πρόβλεψη στην οικεία σύμβαση το δικαίωμα αυτό του Δημοσίου ασκείται μονομερώς. (ομοφ.)
ΝΣΚ/390/2014
Δυνατότητα υπαγωγής στις διατάξεις του άρθρου 37 παρ.1 του Ν.3996/2011, γονέων ή αδελφών αναπήρων ατόμων τα οποία αν και τέλεσαν γάμο στο παρελθόν, σήμερα είναι διαζευγμένα – Τακτικός έλεγχος προϋποθέσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά τη γραμματική ερμηνεία της διάταξης του άρθρου 37 παρ.1 του Ν.3996/2011, ο διαζευγμένος είναι άγαμος και δικαιούνται στη περίπτωση αυτή πρόωρης συνταξιοδότησης οι γονείς ή τα αδέλφια αυτού, στο τεθέν δε ερώτημα αρμόζει καταφατική απάντηση (πλειοψ). Υποχρέωση της διοίκησης των Ταμείων για έλεγχο κατά τακτά χρονικά διαστήματα των όρων και προϋποθέσεων (ομοφ.).
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/84/2018
Παροχή υπηρεσιών υποστήριξης εκκαθάρισης της επιχείρησης.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, η ανάθεση της εκτέλεσης του εν προκειμένω συμβατικού αντικειμένου στο φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος λογιστή, δεν είναι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον διαφωνούντα Επίτροπο, νόμιμη. Και τούτο, διότι η ανάθεση αυτή έλαβε χώρα ανεπιτρέπτως, παρά το γεγονός ότι η διεκπεραίωση της διαδικασίας εκκαθάρισης της ίδιας επιχείρησης «....», είχε ήδη ανατεθεί από την Περιφέρεια ... (με την απόφαση 79/6ης Συνεδρ. 26.5.2012 του Περιφερειακού Συμβουλίου), από το έτος 2012, στους ορκωτούς ελεγκτές …, ως τακτικό ελεγκτή και …, ως αναπληρωματικό ελεγκτή, έναντι αμοιβής (ύψους 3.500,00 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α. για κάθε χρήση από το 2007 - 2010) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην Υ.Α. 54706/30.12.2011, και μάλιστα, ακολούθως, μετά τη λήξη του χρόνου που είχε ορισθεί για τη διενέργεια της ως άνω εκκαθάρισης (τρία έτη), η διάρκεια της σύμβασης με τους ως άνω δύο ορκωτούς ελεγκτές είχε παραταθεί για δύο (2) επιπλέον έτη, έναντι πρόσθετης - για το επιπλέον διάστημα της παράτασης- αμοιβής, ύψους 19.500,00 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. Κατόπιν αυτών η ανάθεση από την Περιφέρεια ... και στον φερόμενο ως δικαιούχο τρίτο ιδιώτη λογιστή, … όμοιων υπηρεσιών, που επίσης αποσκοπούν στη διεκπεραίωση της εκκαθάρισης της ως άνω επιχείρησης, έναντι πρόσθετης –σε σχέση με αυτή που είχε συμφωνηθεί με τους ορκωτούς ελεγκτές - αμοιβής, είναι μη νόμιμη, καθώς παραβιάζει τους όρους διενέργειας της εν λόγω δαπάνης, τους οποίους θέτει η προαναφερόμενη Υ.Α. για την ανάθεση εργασιών εκκαθάρισης επιχειρήσεων των καταργούμενων νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων, σύμφωνα με τους οποίους η ανάθεση γίνεται σε δύο (2) ορκωτούς ελεγκτές (και όχι ιδιώτες λογιστές), αριθμός που προφανώς κρίθηκε από τον κανονιστικό νομοθέτη επαρκής για τη διεκπεραίωση των ως άνω εργασιών εκκαθάρισης. Επιπλέον η ανάθεση αυτή συνεπάγεται για την Περιφέρεια ... δαπάνη για τις ίδιες υπηρεσίες σε δύο δικαιούχους, κατά παράβαση της αρχής της νομιμότητας αλλά και της οικονομικότητας, ως μερικότερης εκδήλωσης του δημοσίου συμφέροντος, η οποία πρέπει να διέπει τη δράση και τη λειτουργία των δημοσίων υπηρεσιών....Λαμβανομένου, τέλος υπόψη του ότι από τη στιγμή που τεθεί σε εκκαθάριση το νομικό πρόσωπο και ορισθεί εκκαθαριστής, αποκλειστικά αρμόδιος για την υποβολή δηλώσεων (εισοδήματος, Φ.ΠΑ., Μητρώο) στη φορολογική διοίκηση είναι μόνο ο εκκαθαριστής και περαιτέρω ότι στην έννοια της «διαδικασίας της εκκαθάρισης» εμπίπτει η διενέργεια όλων ανεξαιρέτως των απαραίτητων ενεργειών, που κατατείνουν στη διεκπεραίωση των πάσης φύσεως εκκρεμών υποθέσεων της υπό καθεστώς εκκαθάρισης τελούσας επιχείρησης ...Κατόπιν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί