×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/199/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Επιμελητήρια. Ορκωτοί ελεγκτές. Διαχειριστικός έλεγχος. Οπου προβλέπεται ρητά με κατ ιδίαν διατάξεις τακτικός έλεγχος της οικονομικής διαχειρίσεως και των οικονομικών καταστάσεων των Επιμελητηρίων του Ν 2081/1992, αυτός ασκείται υποχρεωτικά από ορκωτούς ελεγκτές, άλλως δεν αποκλείεται να ανατεθεί σε ορκωτούς ελεγκτές κάθε οικονομικός έλεγχος που θα αποφάσιζε ενδεχομένως το Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου ή ο Υπουργός Εμπορίου που εγκρίνουν την οικονομική διαχείριση των Επιμελητηρίων.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΟΛ/4η/2005

Τακτικός έλεγχος των Περιφερειακών Ταμείων Ανάπτυξης ( αν δηλαδή ο έλεγχος αυτός θα πρέπει να γίνεται από ορκωτούς ελεγκτές και το Ελεγκτικό Συνέδριο προληπτικά ή κατασταλτικά).


ΝΣΚ/333/2001

Επιμελητήρια. Επιχορήγηση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων των Επιμελητηρίων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Εφ' όσον ρητώς από το άρθρο 2 Ν 2081/92 επιτρέπεται στα Επιμελητήρια να επιχορηγούν τους συλλόγους των υπαλλήλων των Επιμελητηρίων και εφ' όσον τα Επιμελητήρια επιχορηγούν την Κεντρική Ενωσή των, από τις συνδρομές των μελών των, είναι δυνατή και περαιτέρω επιχορήγηση της Ομοσπονδίας Συλλόγων Υπαλλήλων των Επιμελητηρίων, μετά από απόφαση των αρμοδίων οργάνων της από την Κεντρική Ενωσή των.


2/4515/ΔΕΠ/2016

Καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης των Προέδρων και των μελών Επιτροπών και Ομάδων Εργασίας στα Επιμελητήρια και την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, που διέπονται από τις διατάξεις του Ν. 2081/1992 όπως ισχύει (Α΄ 154)


ΝΣΚ/242/2000

Επιμελητήρια. Προμήθειες. Επικύρωση κατακυρωτικών αποφάσεων σε διαγωνισμό προμηθείας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι αποφάσεις των οργάνων διοίκησης Επιμελητηρίων, ειδικότερα δε οι κατακυρωτικές αποφάσεις σε διαγωνισμό προμηθείας των οργάνων αυτών, δεν απαιτείται, ούτε από τις διατάξεις περί Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης (άρθρο 67 ΠΔ 30/96), ούτε από τις ειδικότερες περί επιμελητηρίων διατάξεις του ν.2081/92 να τύχουν της εγκρίσεως των ασκούντων την εν γένει εποπτεία οργάνων της Διοίκησης (Υπουργός - Γεν.Γραμματέας Περιφέρειας).


ΝΣΚ/313/2001

Επιμελητήρια. Εκλογές. Χρόνος λήξεως της θητείας των οργάνων διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η θητεία των οργάνων διοικήσεως των Επιμελητηρίων εκείνων που, για διαφόρους λόγους, δεν διενήργησαν ταυτοχρόνως εκλογές με όλα τα υπόλοιπα επιμελητήρια της χώρας, λήγει κατά τον συνδυασμό των διατάξεων των άρθρων 3 παρ.4 και 5 παρ.3 του Ν 2081/92, αυτοδικαίως κατά το χρόνο λήξης της θητείας των οργάνων διοικήσεως όλων των υπολοίπων επιμελητηρίων που διενήργησαν ταυτοχρόνως εκλογές. Και τούτο, χάριν της ενότητας της διαδικασίας περί εκλογής, συγκροτήσεως και θητείας των ανωτέρω οργάνων και της απρόσκοπτης λειτουργίας αυτής, αλλά και της ελεύθερης και ανεπηρέαστης εκλογής των οργάνων διοίκησης, η οποία άλλως λόγω της χρονικής διαφοράς και της γνώσης των αποτελεσμάτων εκλογής των λοιπών επιμελητηρίων θα αλλοιώνετο.


2/50911/0022/2010

Καθορισμός μηνιαίας αποζημίωσης των Προέδρων και των μελών των Επιτροπών και Ομάδων Εργασίας στα Επιμελητήρια και την Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, που διέπονται από τις διατάξεις του ν. 2081/1992 (ΦΕΚ 154 Α΄) όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 3419/2005 (ΦΕΚ 297 Α΄) (ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΑΡΙΘΜ.2/4515/ΔΕΠ/2016,ΦΕΚ-118/ΥΟΔΔ/4.3.2016)


ΝΣΚ/224/2008

Δυνατότητα ή μη εγγραφής, ως μελών, των Κοινοπραξιών στα μητρώα των Επιμελητηρίων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 1 παρ. 3 του Ν 2081/1992.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με τις διατάξεις του Ν 2081/1992 ορίζονται με σαφήνεια και περιοριστικώς τα πρόσωπα και οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν υποχρεωτικώς στα Επιμελητήρια ως μέλη τους ήτοι: α) τα φυσικά πρόσωπα που έχουν την έδρα της εμπορικής τους δραστηριότητας στην έδρα τους, β) τα νομικά πρόσωπα και οι συνεταιρισμοί που έχουν την εμπορική ιδιότητα και την έδρα τους στην περιφέρειά τους και γ) τα υποκαταστήματα, τα πρακτορεία και οι παραγωγικές μονάδες των αναφερόμενων στην περ. γ της παρ. 3 του άρθρου 1 του Ν 2081/1992 επιχειρήσεων. Οι Κοινοπραξίες που συναλλάσσονται με ιδιαίτερη επωνυμία ή με τα ονόματα όλων των μελών τους, εφόσον δεν υποβληθούν στις διατυπώσεις δημοσιότητας που προβλέπονται για τις εμπορικές ομόρρυθμες εταιρείες, δεν αποκτούν νομική προσωπικότητα κατά την πάγια πλέον νομολογία των δικαστηρίων μας. Κατά συνέπεια, οι Κοινοπραξίες, ως ενώσεις προσώπων στερούμενες νομικής προσωπικότητας, δεν εμπίπτουν, κατά την ηθελημένη βούληση του νομοθέτη, σε καμία από τις περιοριστικά αναφερόμενες στο Ν 2081/1992 κατηγορίες των υποχρεωτικών μελών των Επιμελητηρίων και ως εκ τούτου δεν πρέπει να εγγράφονται στα μητρώα των τελευταίων.


ΝΣΚ/439/2001

Επιμελητήρια. Συμμετοχή τους σε ΑΕ και στην διοίκησή τους, υπό την έννοια του ελέγχου αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Στους σκοπούς των Επιμελητηρίων, που προσδιορίζονται από την διάταξη της παρ.2 του άρθρου 1 του Ν 2081/92, δεν εμπίπτει και η συμμετοχή των στο μετοχικό κεφάλαιο Ανωνύμων Εταιρειών, υπό την έννοια της επιδιώξεως ιδρύσεως ΑΕ, είτε του ελέγχου αυτών, δια της αποκτήσεως αριθμού μετοχών, με τον οποίο να δύνανται, να σχηματίζουν απαρτία στην γενική συνέλευση, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 29 του ΚΝ 2190/1920.


ΝΣΚ/141/2014

Γενικό Εμπορικό Μητρώο – Δημόσια Υπηρεσία – Εποπτεία – Επιμελητήρια.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η ύπαρξη οφειλής προς το Επιμελητήριο, καθώς και η παράλειψη εγγραφής σε αυτό δεν αποτελούν νόμιμο λόγο άρνησης εκ μέρους των Υπηρεσιών Γενικού Εμπορικού Μητρώου (Γ.Ε.ΜΗ.) των Επιμελητηρίων να διεκπεραιώσουν αίτημα για καταχώριση πράξης ή στοιχείου υπόχρεου. Η διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 4 του ν. 2081/1992 δεν έχει, εν προκειμένω, εφαρμογή. Μόνη περίπτωση κατά την οποία οι υπηρεσίες αυτές οφείλουν να προεισπράξουν την επιμελητηριακή συνδρομή, είναι όταν λειτουργούν ως Υπηρεσίες Μιας Στάσης, κατά το ν. 3853/2010, για τη σύσταση εταιρείας με ιδιωτικό έγγραφο. (πλειοψ.) β) και γ) Η αρμοδιότητα για την καθοδήγηση των ως άνω Υπηρεσιών με την έκδοση εγκυκλίων σχετικά με την ερμηνεία και εφαρμογή των διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία του Γ.Ε.ΜΗ. ανήκει στο εποπτεύον Υπουργείο και ασκείται, αποκλειστικά, από την αρμόδια υπηρεσία της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και το Εποπτικό Συμβούλιο του Γ.Ε.ΜΗ. Αντίστοιχη αρμοδιότητα δεν απονέμεται από το νόμο στα όργανα διοίκησης των Επιμελητηρίων. (ομοφ.)


ΝΣΚ/50/2002

Παιδικοί και βρεφονηπιακοί σταθμοί. Εποπτεία - έλεγχος διαχειριστικός - καταλογισμός. Αρμόδια ελεγκτικά όργανα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
α) Μετά την ισχύ (από την 30η-1-2001) των διατάξεων του άρθρου 12 του Ν 2880/2001, αφαιρέθηκε οριστικά και συνολικά από τον Υπουργό Υγείας και Πρόνοιας και τη Δ/νση Επιθεωρήσεως του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας η αρμοδιότητα εποπτείας και ελέγχου των κρατικών παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών. β) Οι οικονομικοί, διαχειριστικοί κλπ έλεγχοι παρελθόντων ετών, προ της δημοσιεύσεως του Ν 2880/2001, θα πρέπει μετά την ισχύ αυτού (την 30η-1-2001) να γίνονται πλέον από τα αρμόδια όργανα που ελέγχουν τα δημοτικά και κοινοτικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου του άρθρου 203 του ΠΔ 410/1995. γ) Αρμόδια όργανα προς έκδοση καταλογιστικών πράξεων σε βάρος των υπολόγων των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών είναι, εκτός από αυτά του Ελεγκτικού Συνεδρίου, οι Οικονομικοί Επιθεωρητές του Υπουργείου Οικονομικών, οι Συντονιστές-Δημοσιονομικοί Ελεγκτές του Υπουργείου Οικονομικών, οι Επιθεωρητές Τοπικής Αυτοδιοικήσεως καθώς και κάθε άλλο αρμόδιο όργανο προς καταλογισμό επί των υπολόγων των δημοτικών και κοινοτικών προσώπων του άρθρου 203 του ΠΔ 410/1995, βάσει των οικείων περί αυτών διατάξεων.