ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/2679/2016
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ (...) Στην προκειμένη περίπτωση με την .../7.2.2006 απόφαση της Οικονομικής Επιθεώρησης Αθηνών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών διενεργήθηκε καταλογισμός σε βάρος των αναιρεσειόντων και υπέρ του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου Κρήτης και με την προσβαλλόμενη 3753/2013 απόφαση του ΙV Τμήματος του Δικαστηρίου αυτού απορρίφθηκε η έφεση των ανωτέρω κατά της εν λόγω πράξης. Το Πανεπιστήμιο Κρήτης, στην προκειμένη δίκη, ζητά την παραδοχή της κρινόμενης αίτησης αναίρεσης που ασκήθηκε κατά της ως άνω απόφασης και συνακόλουθα σε βάρος του. Δεδομένου όμως ότι το Ελληνικό Δημόσιο, που αποτελεί αναγκαστικό ομόδικό του, ζητά την απόρριψη της κρινόμενης αίτησης το Δικαστήριο προχωρεί στην εκδίκασή της.(...)Με την 3753/2013 απόφαση του ανωτέρω Τμήματος απορρίφθηκε εντέλει η έφεση των ανωτέρω, με την αιτιολογία ότι ο βαθμός υπαιτιότητάς τους στην πρόκληση του ελλείμματος εξικνείται σε βαθμό βαρείας αμέλειας και ως εκ τούτου δεν καταλείπεται πεδίο εφαρμογής των απαλλακτικών διατάξεων του άρθρου 36 παρ. 3 του ν. 3848/2010.(...)Ειδικότερα, όπως ρητά ορίζεται στο άρθρο 7 της ΚΑ/679/22.8.1996 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και ως εκ τούτου ευθέως μπορούσαν να αντιληφθούν και οι αναιρεσείοντες, από το Λογαριασμό χρηματοδοτούνται λειτουργικές δαπάνες του Πανεπιστημίου για τη χρήση του προσωπικού του και των εγκαταστάσεών του, μόνον όμως όταν το προσωπικό και οι εγκαταστάσεις χρησιμοποιούνται για την εκτέλεση συγκεκριμένου χρηματοδοτούμενου από το Λογαριασμό έργου. Σε κάθε δε περίπτωση, ακόμα και αν η ΚΑ/679/22.8.1996 κοινή υπουργική απόφαση ήθελε κριθεί ότι βρίσκεται εντός εξουσιοδότησης, η προαιρετική πρόσθετη ιατροφαρμακευτική ασφάλιση του συνόλου του προσωπικού του Πανεπιστημίου κατά καμία έννοια δεν σχετίζεται με εκπαιδευτικές, επιμορφωτικές, αναπτυξιακές ή άλλες ανάγκες του Πανεπιστημίου και ως εκ τούτου δεν μπορούσε να καλυφθεί με δαπάνες του Ειδικού Λογαριασμού του.(...)Κατά συνέπεια γνώριζαν ότι η αποφασιστική αρμοδιότητα διάθεσης χρηματικών ποσών από το Λογαριασμό ανήκε σε αυτούς τους ίδιους και όχι στη Σύγκλητο που είναι όργανο του Πανεπιστημίου. Συναφώς, ενόψει ακριβώς της ιδιότητάς τους, το γεγονός ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα ασφάλισης του προσωπικού είχε ήδη εφαρμοστεί και κατά το παρελθόν δεν αίρει την υπαιτιότητά τους, καθόσον μπορούσαν να αντιληφθούν αφενός ότι ως διαχειριστές του Λογαριασμού έφεραν αυτοτελή ευθύνη και αφετέρου τη μη νομιμότητα της κάλυψης της δαπάνης του προγράμματος από τα έξοδα του Λογαριασμού, αφού είναι προφανές ότι η πρόσθετη ιατροφαρμακευτική ασφάλιση του προσωπικού σε ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία δεν συνιστά υποχρέωση του Λογαριασμού ή έστω του Πανεπιστημίου, αλλά αντίθετα αποτελεί δαπάνη που καλύπτεται ιδιωτικά από τους ασφαλιζόμενους. Διά ταύτα Απορρίπτει την αίτηση αναίρεσης.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν/Τμ.7/355/2006
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει, ότι η επίμαχη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον την εργασία της παρακολούθησης της ποιότητας του πόσιμου νερού του Δήμου και της διερεύνησης της δυνατότητας βελτιστοποίησης της ποιότητας αυτού δε χαρακτηρίζει το στοιχείο της πρωτοτυπίας, συνεπώς δεν πρόκειται περί χρηματοδοτούμενης επιστημονικής έρευνας, αλλά περί απλής παροχής υπηρεσιών. Συνεπώς, επί της αμοιβής, την οποία εισέπραξε για το λόγο αυτό το Πανεπιστήμιο …, έπρεπε να επιβληθεί ο αναλογών Φ.Π.Α. και να εκδοθεί για την είσπραξη αυτής τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών με αναγραφή, μεταξύ των λοιπών προβλεπόμενων από το άρθρο 12 παρ. 11 του Κ.Β.Σ. στοιχείων, και του ποσού του αναλογούντος Φ.Π.Α. Τέλος, η έκδοση των κρινόμενων ενταλμάτων στο όνομα του Πανεπιστημίου …-Επιτροπής Ερευνών-γεγονός το οποίο συνεπάγεται ότι, αν τα εντάλματα αυτά θεωρούνταν από τον Επίτροπο, τα εντελλόμενα ποσά θα κατατίθεντο στον Ειδικό Λογαριασμό της ΚΑ/679/22.8.1996 Κ.Υ.Α.-είναι, σύμφωνα με τα ανωτέρω (υπό σκέψη III.) γενόμενα δεκτά, σύννομη και ο περί του αντιθέτου ισχυρισμός του Επιτρόπου αβάσιμος.
ΝΣΚ/67/2010
Εφαρμογή ή μη του άρθρου 34 παρ. 7 του ΠΔ 609/1985, για την πληρωμή από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία των αποδοχών του προσωπικού του αναδόχου. Αδυναμία είσπραξης εγκεκριμένου λογαριασμού από τον ανάδοχο λόγω μη φορολογικής-ασφαλιστικής ενημερότητας.Η πληρωμή από τη Διευθύνουσα Υπηρεσία των αποδοχών του προσωπικού του αναδόχου, σε εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 34 παρ. 7 του Π.Δ. 609/1985, είναι ανεξάρτητη από την έλλειψη φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας του αναδόχου, δικαιολογητικών απαραίτητων για την από τον ανάδοχο είσπραξη εγκεκριμένου λογαριασμού. Το ποσό όμως της εν λόγω καταβολής, το οποίο συνιστά ανταπαίτηση του εργοδότη κατά του αναδόχου, δεν μπορεί να συμψηφιστεί σε ήδη εγκριθέντα λογαριασμό, αφού αυτός πλέον μετά την έγκρισή του δεν μπορεί να τροποποιηθεί, αλλά θα αφαιρεθεί από τον επόμενο λογαριασμό μέσω της διαδικασίας εγκρίσεώς του από την Διευθύνουσα Υπηρεσία.
845/2003
Τροποποίηση και αντικατάσταση της απόφασης ΚΑ/1143/30.3.2000 «Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων».(Τροποποιήθηκε με την 329/2005 ΦΕΚ 210 Β’/17-2-2005 και 4327/2010, ΦΕΚ-1387/Β/2010)
329/2005
Τροποποίηση και αντικατάσταση της απόφασης με αριθμ. ΚΑ/845/25.8.2003 (ΦΕΚ 1222 Β/27.8.2003 «Σύσταση Ειδικού Λογαριασμού στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων». (Τροποποιήθηκε με την Αριθμ. 4327/2010 ΦΕΚ 1387 Β/2-9-2010)
224/2024
Οδηγός Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
4526/2023
Τροποποίηση του Οδηγού Χρηματοδότησης και Διαχείρισης (ΟΧΔ) του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Ιονίου Πανεπιστημίου.
ΔΦ 2.1/1086/2024
Έγκριση 2ης τροποποίησης του Οδηγού Χρηματοδότησης και Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος (ΕΛΚΕ / Δι.Πα.Ε.) σύμφωνα με το ν. 4957/2022.
24948/2024
Έγκριση τροποποίησης Οδηγού Χρηματοδότησης και Διαχείρισης Προγραμμάτων του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας Πανεπιστημίου Πατρών.
Ελ.Συν/ΚΠΕ.Τμ.7/147/2017
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ: Καταβολή αμοιβής στο φερόμενο ως δικαιούχο Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου ..., για την υλοποίηση της Α΄ φάσης προγραμματικής σύμβασης για τη Δημιουργία Πολιτιστικής διαδρομής μνημείων και ανάπλασης της ευρύτερης περιοχής (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη 2, το Κλιμάκιο κρίνει ότι από το περιεχόμενο της ανωτέρω σύμβασης συνάγεται, κατά ορθό νομικό χαρακτηρισμό αυτής, ότι, αν και φέρεται ως προγραμματική σύμβαση του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, συνιστά, κατ’ ουσίαν, απευθείας ανάθεση από το Δήμο ... στο Πανεπιστήμιο ... (Ειδικός Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου ...) μελέτης του άρθρου 2 παρ. 2 του ν. 3316/2005, όπως βασίμως υποστηρίζει η Επίτροπος. Ειδικότερα, από το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης και προεχόντως από τον προσδιορισμό στο άρθρο 5 αυτής των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των συμβαλλόμενων μερών, προκύπτει ότι δεν πρόκειται για αλληλοσυμπλήρωση αρμοδιοτήτων ή οικονομικοτεχνικών μέσων φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης, στο πλαίσιο κοινά εξυπηρετούμενου δημόσιου σκοπού, που, όπως προεκτέθηκε, απαιτείται, προκειμένου να προσδώσει σε μία σύμβαση το χαρακτήρα της προγραμματικής σύμβασης του άρθρου 100 του ν.3852/2010.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/2033/2022
ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ:Με την αναιρεσιβαλλόμενη 4382/2014 απόφαση του ΙΙ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, έφεση του ήδη αναιρεσείοντος, πρώην τακτικού υπαλλήλου του Ταμείου Ασφαλίσεως Επαγγελματιών και Βιοτεχνών της Ελλάδος και ήδη συνταξιούχου κατά το καθεστώς των κοινών ασφαλισμένων του Ι.Κ.Α. (ν. 1846/1951), απορρίφθηκε ως αβάσιμη καθ’ ο μέρος στρεφόταν κατά του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. και της ... πράξης της Διευθύντριας της Διεύθυνσης Συντάξεων Προσωπικού ΝΠΔΔ του Ι.Κ.Α., (απορριπτικής αιτήσεώς του για εκ νέου κανονισμό της σύνταξής του με βάση το ειδικό καθεστώς του ν. 3163/1955 «Περί συνταξιοδοτήσεως του προσωπικού του Ιδρύματος των Κοινωνικών Ασφαλίσεων»)(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά, η κρινόμενη αίτηση συνιστά δεύτερη αίτηση αναίρεσης κατά της αυτής 4382/2014 απόφασης του ΙΙ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία πρέπει να απορριφθεί ως εκπροθέσμως ασκηθείσα, διότι, παρά το γεγονός ότι η πρώτη αίτηση απορρίφθηκε για τυπικό λόγο, κατά τον χρόνο άσκησης της υπό κρίση δεύτερης αίτησης αναίρεσης, στις 4.3.2019, είχε εκπνεύσει η νόμιμη προθεσμία για την άσκηση αίτησης αναίρεσης κατά της 4382/2014 απόφασης και, ειδικότερα, τόσο η εξηκονθήμερη προθεσμία από τότε που ο αναιρεσείων έλαβε πλήρη γνώση της αναιρεσιβαλλόμενης απόφασης, η οποία συντρέχει, σε κάθε περίπτωση, κατά τον χρόνο άσκησης της από 26 Μαρτίου 2015 αίτησης αναίρεσης, όσο και η τριετής προθεσμία από τη δημοσίευση αυτής στις 20 Ιουνίου 2014.Απορρίπτει την αίτηση αναίρεσης.