ΕλΣυν/Τμ.7/355/2006
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει, ότι η επίμαχη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον την εργασία της παρακολούθησης της ποιότητας του πόσιμου νερού του Δήμου και της διερεύνησης της δυνατότητας βελτιστοποίησης της ποιότητας αυτού δε χαρακτηρίζει το στοιχείο της πρωτοτυπίας, συνεπώς δεν πρόκειται περί χρηματοδοτούμενης επιστημονικής έρευνας, αλλά περί απλής παροχής υπηρεσιών. Συνεπώς, επί της αμοιβής, την οποία εισέπραξε για το λόγο αυτό το Πανεπιστήμιο …, έπρεπε να επιβληθεί ο αναλογών Φ.Π.Α. και να εκδοθεί για την είσπραξη αυτής τιμολόγιο παροχής υπηρεσιών με αναγραφή, μεταξύ των λοιπών προβλεπόμενων από το άρθρο 12 παρ. 11 του Κ.Β.Σ. στοιχείων, και του ποσού του αναλογούντος Φ.Π.Α. Τέλος, η έκδοση των κρινόμενων ενταλμάτων στο όνομα του Πανεπιστημίου …-Επιτροπής Ερευνών-γεγονός το οποίο συνεπάγεται ότι, αν τα εντάλματα αυτά θεωρούνταν από τον Επίτροπο, τα εντελλόμενα ποσά θα κατατίθεντο στον Ειδικό Λογαριασμό της ΚΑ/679/22.8.1996 Κ.Υ.Α.-είναι, σύμφωνα με τα ανωτέρω (υπό σκέψη III.) γενόμενα δεκτά, σύννομη και ο περί του αντιθέτου ισχυρισμός του Επιτρόπου αβάσιμος.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΑΕΠΠ/439/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα ζητά την ακύρωση του πρακτικού της Επιτροπής αποσφράγισης και αξιολόγησης προσφορών (Στάδιο Β) του αναθέτοντος φορέα, στο μέρος που έκρινε αποδεκτή την τεχνική προσφορά του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «…………». Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η «Παροχή υπηρεσιών υποστήριξης σε θέματα διαχείρισης και βελτιστοποίησης του χαρτοφυλακίου προμήθειας φυσικού αερίου». Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι ο αναθέτων φορέας δεν τηρήθηκαν οι όροι της Διακήρυξης, ιδίως ως προς την απόδειξη της απαιτούμενης εμπειρίας, την έλλειψη του απαιτούμενου πιστοποιητικού ποιότητας (ISO), και την έλλειψη επικύρωσης υποβληθέντων εγγράφων.
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/572/2005
Για την εκτέλεση έργων από το Δημόσιο, τα ν.π.δ.δ. και τις δημόσιες επιχειρήσεις ή οργανισμούς, η προϋπολογιζόμενη δαπάνη των οποίων . χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο αναλογών Φ.Π.Α. (βλ. άρθρο 19 του ν. 3193/2003, Α' 266), υπερβαίνει το ποσό του(1.000.000) ευρώ. διενεργείται υποχρεωτικά έλεγχος νομιμότητας της οικείας συμβάσεως, πριν από τη σύναψη της. από Κλιμάκια του Ε.Σ.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/187/2019
Καταβολή αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει των δεκτών γενομένων στην προηγηθείσα υπό ΙΙ.Β. νομική σκέψη, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τη διαφωνούσα Επίτροπο, μη νομίμως λήφθηκε υπόψη για τον υπολογισμό της προσαύξησης εκπαιδευτικής άδειας (κατά 80% ή 20%, αναλόγως) ο βασικός μισθός των φερομένων ως δικαιούχων των χρηματικών ενταλμάτων μελών Δ.Ε.Π. και Ε.Ε.Π. του ..., όπως διαμορφώνεται βάσει του άρθρου 130 του ν. 4472/2017, και όχι ο βασικός μισθός που πράγματι καταβάλλεται σε αυτούς, μειωμένος κατ’ εφαρμογή του άρθρου 158 παρ. 2 του ίδιου νόμου. Συνεπώς, καθ’ ο μέρος τα εντελλόμενα με τα υπό έλεγχο χρηματικά εντάλματα ποσά προσαυξήσεων υπερβαίνουν το 80% (στα υπ’ αριθμ. 134Β, 135Β, 136Β, 137Β, 149Β και 150Β εντάλματα) ή 20% (στα υπ’ αριθμ. 139Β, 140Β και 141Β εντάλματα) του πράγματι καταβαλλόμενου στους δικαιούχους βασικού μισθού, οι σχετικές δαπάνες παρίστανται μη νόμιμες, όσα δε περί του αντιθέτου προβάλλονται με το έγγραφο επανυποβολής είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. Κατά την προεκτεθείσα, ωστόσο, γνώμη του Προέδρου του Κλιμακίου, νομίμως υπολογίστηκαν τα εντελλόμενα ποσά προσαυξήσεων επί του βασικού μισθού των δικαιούχων μελών Δ.Ε.Π. και Ε.Ε.Π. και όχι επί του πράγματι καταβαλλόμενου σε αυτούς και, κατά συνέπεια, οι περιεχόμενες στα υπό έλεγχο χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι, στο σύνολό τους, νόμιμες. Η γνώμη όμως αυτή δεν εκράτησε.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα υπό έλεγχο χρηματικά εντάλματα δαπάνες παρίστανται εν μέρει μη νόμιμες και, συνεπώς, αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΝΣΚ/473/2000
Δήμοι-Κοινότητες. Κώλυμα εκλογιμότητος και ασυμβίβαστο, για τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ, κατ άρθρο 47 παρ.2 του Δ.Κ.Κ.(...)Στο οικονομικό αντικείμενο (ύψος ποσού) των συμβάσεων, κατ εφαρμογή του άρθρου 47 παρ.2 του Δ.Κ.Κ., προκειμένου να κριθεί η συνδρομή κωλύματος εκλογιμότητος ή ασυμβίβαστου, για τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ, δεν θα συνυπολογίζεται ο αναλογών Φ.Π.Α., αλλά θα λαμβάνεται υπόψη μόνον το ποσόν, που καρπούται ο αντισυμβαλλόμενος λήπτης.
Α1β/4841/1979
Περί της ποιότητας των εμφιαλωμένων νερών
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/124/2018
Αντικατάσταση ελαστικού τάπητα σε εξωτερικά γήπεδα καλαθοσφαίρισης :Υπό τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω στη σκέψη ΙΙ, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ευλόγως και νομίμως ετέθησαν με τη διακήρυξη της δημοπρατηθείσης συμβάσεως κριτήρια τεχνικής ποιότητας του υπό προμήθεια ελαστικού τάπητα, τα οποία ήταν σαφή και όχι αμφίσημα, και δεν περιόριζαν τον ανταγωνισμό αλλά απαιτούσαν την πιστοποίηση τήρησης διεθνών ΙSO, προκειμένου να διασφαλισθεί η υγεία των φοιτητών - χρηστών. Ενόψει δε α) της διακριτικής ευχέρειας του αναθέτοντος φορέα να τα προσδιορίσει λαμβάνοντας υπόψη ότι η αντικατάσταση του ελαστικού τάπητα αφορούσε γήπεδα με κοινή χρήση για μπάσκετ, τέννις και βόλευ, και β) της τήρησης για όλους τους υποψηφίους των όρων των τεχνικών προδιαγραφών στις οποίες ελεύθερα επέλεξε το Πανεπιστήμιο να προσδώσει υποχρεωτικό χαρακτήρα, δεν μπορούν γίνουν δεκτές οι αιτιάσεις της αναπληρώτριας Επιτρόπου ως προς το αν τα συγκεκριμένα πιστοποιητικά ήταν τα ορθά και, συνακόλουθα, ως προς το αν πληρούσαν κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα κριτήρια ποιότητας και ασφάλειας. Περαιτέρω, ο ισχυρισμός της αναπληρώτριας Επιτρόπου ότι μη νομίμως συμπεριελήφθη στην διακήρυξη επί ποινή αποκλεισμού πιστοποιητικό ποιότητας της FIBA, (Διεθνούς Ομοσπονδίας Μπάσκετ) χωρίς την προσθήκη της μνείας «ή ισοδύναμο» αβασίμως προβάλλεται καθόσον, δεν αποδεικνύεται ότι και άλλος φορέας εκτός από τον συγκεκριμένο εκδίδει το ανωτέρω πιστοποιητικό. Τέλος, και ο τρίτος λόγος διαφωνίας που αφορά στο μη νόμιμο αποκλεισμό της «…» διότι αυτή υπέβαλε υπεύθυνη δήλωση περί συμμορφώσεώς της με τις τεχνικές προδιαγραφές δεν ευσταθεί, καθόσον η υπεύθυνη δήλωση του συμμετέχοντος στον διαγωνισμό δεν αντικαθιστά την εκ της διακηρύξεως, επί ποινή αποκλεισμού προβλεπόμενη, υποχρέωσή του να προσκομίσει και τα επίμαχα πιστοποιητικά ποιότητας του Παραρτήματος Β΄ αυτής, τα οποία ήταν και τα βασικά στοιχεία αξιολόγησης της τεχνικής προσφοράς των διαγωνιζομένων.
ΕΑΔΗΣΥ/1056/2023
Οι προσφεύγουσες ζητούν την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με την οποία επικυρώθηκαν τα πρακτικά της Επιτροπής του διαγωνισμού και ολοκληρώθηκε το στάδιο ελέγχου δικαιολογητικών συμμετοχής και τεχνικών προσφορών. Καταγγέλλουν ότι οι προσφορές των παρεμβαινουσών έγιναν δεκτές παρά τις ουσιώδεις ελλείψεις και αποκλίσεις τους από τους απαράβατους όρους της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά στην ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού πλαισίου για τη διευκόλυνση, μόχλευση και συντονισμό δραστηριοτήτων ποιότητας με σκοπό τον έλεγχο και βελτίωση της ποιότητας των δημόσιων υπηρεσιών στην Ελλάδα. Η σύμβαση διαρθρώνεται σε τρία πακέτα εργασιών που περιλαμβάνουν την ανάπτυξη πλαισίων, μεθοδολογιών και εργαλείων για την παρακολούθηση και αξιολόγηση της ποιότητας, καθώς και τη δημιουργία συστημάτων διασφάλισης ποιότητας.
30/004/000/1493/2020
Δειγματοληψία καυσίμων οχημάτων από τα πρατήρια σύμφωνα με το σύστημα παρακολούθησης ποιότητας καυσίμων (Σ.Π.Π.Κ. – F.Q.M.S.) για τα έτη 2020-2021 ΑΔΑ:618Θ46ΜΠ3Ζ-0Μ7
ΕλΣυν/κλ.Ζ/85/2009
Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο ελέγχει τη νομιμότητα των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών, πριν την υπογραφή τους, εφόσον η προϋπολογιζόμενη γι’ αυτές δαπάνη, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη ο αναλογών φόρος προστιθέμενης αξίας (βλ. άρθρο 19 του ν. 3193/2003), υπερβαίνει το ποσό του ενός εκατομμυρίου (1.000.000,00) ευρώ, ανεξαρτήτως του χαρακτηρισμού τους, ακόμη δηλαδή και αυτές που ρητά έχουν εξαιρεθεί από τις ρυθμίσεις των λοιπών διατάξεων του νόμου αυτού (βλ. σχετ. πρακτ. 27ης Γεν.Συν./29.11.2000 της Ολομ. Ελ. Συν., πράξ. ΣΤ‘ Κλιμ.31/2001).
30/004/000/607/2023
Δειγματοληψία καυσίμων οχημάτων από τα πρατήρια σύμφωνα με το σύστημα παρακολούθησης ποιότητας καυσίμων (Σ.Π.Π.Κ. – F.Q.M.S.) για τα έτη 2023-2024. ΑΔΑ:Ψ90846ΜΠ3Ζ-ΥΒ4