ΕΣ/Τ4/30/2007
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθειες που διενεργήθηκαν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης, αφού η συνολική τους δαπάνη υπερέβαινε, σε ετήσια βάση, το όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι του οποίου επιτρέπεται η προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία.Μη νόμιμη
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ελσυν/Τμ7/91/2009
Προμήθεια μηχανογραφικού - χημικού χαρτιού για τις ανάγκες της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου. Μη νομίμως επιμερίσθηκαν οι ως άνω προμήθειες, οι οποίες αφορούν σε όμοια ή ομοειδή αγαθά, σε χωριστές πιστώσεις και ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση, χωρίς να διενεργηθεί δημόσιος διαγωνισμός, καθόσον η συνολική τους ετήσια δαπάνη υπερβαίνει το όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 209 παρ.1 του ν.3463/2006 και της 11389/8.3.1993 Απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών.
ΕλΣυν.Κλ.4/42/2015
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ - ΑΓΟΡΕΣ.Υγειονομικό υλικό:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια υγρού οξυγόνου, καθόσον: α) μη νομίμως προσέφυγε το Νοσοκομείο στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης των ανωτέρω προμηθειών, κατά παράβαση του άρθρου 2 παρ. 12 και 13 του ν. 2286/1995, διότι αφενός μεν η ετήσια δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών του σε υγρό οξυγόνο υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία, αφετέρου δε δεν προκύπτει, συνδρομή μη οφειλόμενων σε υπαιτιότητά του έκτακτων και απρόβλεπτων περιστάσεων και β) οι ανωτέρω απευθείας αναθέσεις είναι μη νόμιμες, ενόψει του ότι η συνολική τιμή προμήθειας και μεταφοράς του υγρού οξυγόνου υπερβαίνει την κατά τον κρίσιμο χρόνο καταγεγραμμένη στο Παρατηρητήριο συνολική τιμή (άρθρο 13 του ν. 3918/2011, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 7 του άρθρου 14 του ν. 4052/2012, ΦΕΚ Α'41/2012).
ΕλΣυν/Τμ.7/313/2010
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες, οι οποίες αφορούν στην προμήθεια ομοειδών αγαθών (λουλουδιών και δένδρων), δεν είναι νόμιμες, καθόσον μη νομίμως επιμερίσθηκαν οι ως άνω προμήθειες και ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση, χωρίς να διενεργηθεί πρόχειρος διαγωνισμός, αφού η συνολική τους ετήσια δαπάνη, ανέρχεται στο ποσό των 19.167,50 ευρώ και επομένως υπερβαίνει το όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι κατά νόμο επιτρεπτή η απευθείας ανάθεσή τους. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα δαπάνες δεν είναι νόμιμες και αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
Ελσυν/Τμ7/25/2009
Προμήθεια υλικών για τη συντήρηση και επισκευή δικτύων ύδρευσης διαφόρων τοπικών, δημοτικών διαμερισμάτων και οικισμών Δήμου. Μη νομίμως επιμερίσθηκαν οι ως άνω προμήθειες, οι οποίες αφορούν σε όμοια ή ομοειδή αγαθά σε χωριστές πιστώσεις ανά τοπικό ή δημοτικό διαμέρισμα και ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση, χωρίς να διενεργηθεί δημόσιος διαγωνισμός, καθόσον η συνολική τους ετήσια δαπάνη, ανέρχεται σε 27.920 ευρώ με Φ.Π.Α και επομένως υπερβαίνει το όριο των 15.000 ευρώ, με Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου είναι επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 209 παρ.1 του ν.3463/2006 και της 11389/8.3.1993 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)248/2014
ΕΡΓΑΣΙΕΣ - ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε εργολήπτες δημοσίων έργων για την εκτέλεση εργασιών που αφορούν τη συντήρηση σχολικών και δημοτικών κτιρίων του Δήμου, καθόσον οι ανωτέρω εργασίες νομίμως ανατέθηκαν απευθείας με αποφάσεις του Δημάρχου στους ως άνω εργολήπτες, καθότι δεν πρόκειται για όμοιες ή ομοειδείς εργασίες, δεδομένου ότι η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη για κάθε κατηγορία εργασιών δεν υπερέβαινε το ποσό των 20.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., που αποτελεί το χρηματικό όριο μέχρι του οποίου επιτρέπεται η προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία (άρθρο 209 παρ. 9 του ΚΔΚ και 35130/739/11.8.2010, ΦΕΚ Α΄ 1291/2010).
ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)60/2014
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νόμιμα το Γενικό Νοσοκομείο … παρέτεινε την ισχύ της 18932/01.11.2011 σύμβασης για το πέραν της 13.01.2013 χρονικό διάστημα, οπότε έληξε, και η δίμηνη παράτασή της.. η επίμαχη παράταση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ούτε ως αυτοτελής και ανεξάρτητη της προηγούμενης συμβατικής σχέσης των μερών απ’ ευθείας ανάθεση, εφόσον η συνολική αξία της επίμαχης προμήθειας προϊόντων καθαρισμού υπερέβαινε κατά πολύ, σε ετήσια βάση, το όριο των 20.000 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία και, περαιτέρω, δεν αιτιολογείται ούτε προκύπτει η συνδρομή επείγουσας ανάγκης, οφειλόμενης σε απρόβλεπτες περιστάσεις.
ΕΣ/Τ4/0099/2007
Δαπάνες διοργάνωσης, εκδηλώσεων στο χώρο του Ζάππειου Μεγάρου με θέμα «14 Ιουνίου – Παγκόσμια Ημέρα Εθελοντή Αιμοδότη» μη νόμιμες διότι: α) η πράξη ανάληψης της δαπάνης εκδόθηκε μετά και όχι πριν την πραγματοποίησή της, κατά παράβαση του άρθρου 21 παρ. 1 του ν. 2362/1995 και β) παρανόμως οι επίμαχες υπηρεσίες ανατέθηκαν με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης και όχι του τακτικού διαγωνισμού, παρότι υπερβαίνουν σε αξία τόσο το ποσό των 15.000 ευρώ, μέχρι του οποίου επιτρέπεται η ανάθεση υπηρεσιών με την εξαιρετική αυτή διαδικασία, όσο και το ποσό των 45.000 ευρώ
ΕλΣυν.Κλ.4/161/2015
Υπηρεσίες φύλαξης:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από ΑΕΙ σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης των κτιρίων του Πανεπιστημίου, καθόσον μη νομίμως οι εν λόγω υπηρεσίες ανατέθηκαν απευθείας στην ως άνω εταιρεία, καθώς δεν συνέτρεχε, καμία από τις προϋποθέσεις για την προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης, δεδομένου ότι οι ανωτέρω υπηρεσίες αποτελούν πάγια και διαρκή ανάγκη, της οποίας το κόστος, αναγόμενο σε ετήσια βάση, υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία.
ΕλΣυν/Κλ.4(ΚΠΕ)102/2015
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ – ΑΓΟΡΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την προμήθεια οξυγόνου – ιατρικών αερίων, σε εκτέλεση συμβάσεων, καθόσον: α) μη νομίμως προσέφυγε το Νοσοκομείο στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης για την ανάθεση των ανωτέρω προμηθειών, διότι η ετήσια δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών του σε «οξυγόνο – ιατρικά αέρια» υπερβαίνει κατά πολύ το όριο των 20.000,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου επιτρέπεται η άνευ ειδικών λόγων προσφυγή στην εξαιρετική αυτή διαδικασία και ούτε άλλωστε και το Νοσοκομείο επικαλείται, συνδρομή μη οφειλόμενων σε υπαιτιότητά του έκτακτων και απρόβλεπτων περιστάσεων και β) δοθέντος ότι η συνολική δαπάνη για την προμήθεια των ανωτέρω ειδών που είναι, κατά τη φύση τους, ομοειδή υπερβαίνει, σε ετήσια βάση και αυτό το όριο των 60.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., έως το οποίο επιτρέπεται η προσφυγή σε πρόχειρο διαγωνισμό – και ανεξαρτήτως εάν οι διατυπώσεις του τελευταίου τηρήθηκαν εν προκειμένω, λόγω της σύνταξης και κοινοποίησης πρόσκλησης, της υποβολής έγγραφων προσφορών και της αξιολόγησής τους από τριμελή επιτροπή, μη νομίμως το Νοσοκομείο προέβη σε τμηματικές προμήθειες, με τον επιμερισμό της συνολικής απαιτούμενης ποσότητας σε μικρότερες ποσότητες, παρακάμπτοντας τη νόμιμη διαδικασία της διενέργειας ενός ενιαίου τακτικού δημόσιου διαγωνισμού (άρθρο 2 παρ.12 και 13του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α΄ 19/1995 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας Π1/3305/3.11.2010, ΦΕΚ Β΄ 1789/12.11.2010).
Ελσυν/Τμ7/138/2009
Προμήθεια φωτοαντιγραφικού και μηχανογραφικού-χημικού χαρτιού για τις ανάγκες των Υπηρεσιών Δήμου. Μη νόμιμα επιμερίσθηκαν οι ως άνω προμήθειες, οι οποίες αφορούν σε όμοια ή ομοειδή αγαθά, σε χωριστές πιστώσεις και ανατέθηκαν απευθείας, με βάση το ύψος της δαπάνης που προέκυψε από την εν λόγω κατάτμηση, χωρίς να διενεργηθεί δημόσιος διαγωνισμός, καθόσον η συνολική τους ετήσια δαπάνη, υπερβαίνει το όριο των 15.000 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι επιτρεπτή η απευθείας ανάθεση, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 209 παρ.1 του ν.3463/2006 και της 11389/8.3.1993 απόφασης του Υπουργού Εσωτερικών. Όμοια η 288/2009 πράξη του ιδίου Τμήματος, η οποία ανακαλεί την 91/2009 πράξη του, λόγω συγγνωστής πλάνης