×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τμ.1 (ΚΠΕ) 232/2014

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4024/2011

Μη κανονική η καταβολή δαπανών για αποζημίωση για απογευματινή υπερωριακή εργασία, εργασία Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών και για εκτός έδρας σε υπαλλήλους  Δασαρχείου, καθόσον, αφενός μεν, οι δαπάνες αυτές δεν ανελήφθησαν νόμιμα κατά το έτος 2013, προυπόθεση απαραίτητη για τη νόμιμη ανατροπή τους και την ανάληψή τους κατά το επόμενο έτος, (έκδοση σχετικών αποφάσεων ανάληψης μετά την πραγματοποίησή τους), αφετέρου δε, εφόσον δεν πραγματοποιήθηκαν, παρά τη δέσμευση των οικείων πιστώσεων, εντός του έτους 2013, η ανακλητική απόφαση του διατάκτη για την ανατροπή της δέσμεσης αυτής θα έπρεπε να έχει εκδοθεί εντός του ίδιου έτους (έως την 31.12.2013) και όχι να δημοσιευθεί στη διαύγεια το επόμενο (3-2-2014)  (άρθρο 21 παρ.1, 2 5 και 8 του ν. 2362/1995, ΦΕΚ Α΄ 247/1995, άρθρο 26 του ν. 3871/2010 και άρθρο 23 παρ.3 του ν. 4210/2013, ΦΕΚ Α΄ 254/2013).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2/1757/0026/2017

Καθορισμός δικαιολογητικών για την καταβολή αποζημίωσης για υπερωριακή, νυχτερινή, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασία.(ΚΑΕ0511,ΚΑΕ0512)


Αριθμ. 2/99421/ΔΕΠ/2015

Καθιέρωση υπερωριακής απογευματινής, νυκτερινής, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασίας για τους υπαλλήλους που είναι αποσπασμένοι ή διατίθενται ή διορίζονται στην Προεδρία της Δημοκρατίας, στη Γενική Γραμματεία του Πρωθυπουργού, στο γραφείο του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, στα γραφεία των Υπουργών, των Αναπληρωτών Υπουργών και των Υφυπουργών, στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, καθώς και στα γραφεία των Βουλευτών, των Μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, των Πολιτικών Κομμάτων, στο Γραφείο Επιτρόπου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στα Γραφεία των Γενικών Γραμματέων Υπουργείων, των Ειδικών Γραμματέων και των Διοικητών και Υποδιοικητών των Ασφαλιστικών Οργανισμών.(ΚΑΕ0511)

ΒΛΕΠΕ ΤΗΝ 2/1757/0026/2017 Καθορισμός δικαιολογητικών για την καταβολή αποζημίωσης για υπερωριακή, νυχτερινή, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασία.


ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)189/2015

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Νόμιμη η καταβολή ποσών 541,62 και 283,90 ευρώ, αντιστοίχως, σε υπαλλήλους του κλάδου ΥΕ Φυλάκων – Νυχτοφυλάκων Υποκαταστήματος ΙΚΑ -ΕΤΑΜ, ως αμοιβή τους για υπερωριακή νυχτερινή εργασία εργάσιμων ημερών, καθώς και υπερωριακή ημερήσια ή νυχτερινή εργασία Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, προς συμπλήρωση της υποχρεωτικής εβδομαδιαίας εργασίας κατά τους μήνες Μάιο και Ιούνιο του έτους 2013, καθόσον εφαρμοστέα τυγχάνει εν προκειμένω, η Φ.80245/550/84/Β΄159/29.1.2013 απόφαση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, καθότι, κατά την αληθινή έννοια των σχετικών διατάξεων, ο όρος «διοικητικοί» υπάλληλοι αφορά στο σύνολο του προσωπικού του φορέα που εντάσσεται στη διοικητική διάρθρωση αυτού, περιλαμβανομένων μεταξύ δε αυτών και των υπαλλήλων του Κλάδου ΥΕ Φυλάκων – Νυχτοφυλάκων (ΟΡΘΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ)


2/81654/0022/2013

Παρέχονται πληροφορίες σχετικά με την καθιέρωση υπερωριακής απογευματινής νυχτερινής Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασίας μεταξύ άλλων, τους υπαλλήλους που είναι αποσπασμένοι ή διατίθενται για την εξυπηρέτηση των Γραφείων των Βουλευτών 

2/37190/0026/2001

Καθορισμός δικαιολογητικών πληρωμής αποζημίωσης για υπερωριακή, νυχτερινή, Κυριακών και εξαιρεσίμων ημερών εργασία.(ΚΑΕ0511,ΚΑΕ0512) ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ 2/1757/0026/2017,ΦΕΚ-17/Β/12.1.2017


2/2543/0022/2014

Καθιέρωση υπερωριακής απογευματινής, νυχτερινής, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασίας για τους υπαλλήλους που είναι αποσπασμένοι ή διατίθενται ή διορίζονται στην Προεδρία της Δημοκρατίας, στη Γενική Γραμματεία του Πρωθυπουργού, στο γραφείο του Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, στα γραφεία των Υπουργών, των Αναπληρωτών Υπουργών και των Υφυπουργών, στη Γενική Γραμματεία της Κυβέρνησης, καθώς και στα γραφεία των Βουλευτών, των Μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, των Πολιτικών Κομμάτων, στο Γραφείο Επιτρόπου στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στα Γραφεία των Γενικών Γραμματέων Υπουργείων, των Ειδικών Γραμματέων και των Διοικητών και Υποδιοικητών των Ασφαλιστικών Οργανισμών.

ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)47/2016

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ :Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης υπερωριακής εργασίας απογευματινής, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών, σε μόνιμους υπαλλήλους και υπαλλήλους με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ. του Αυτοτελούς Τμήματος Διαχείρισης Κοιμητηρίων Δήμου, καθόσον  στις αποφάσεις του Αντιδημάρχου Οικονομικών του Δήμου, με τις οποίες καθιερώθηκε η υπερωριακή απασχόληση των ως άνω υπαλλήλων για το έτος 2015, δεν περιέχεται πλήρης και ειδική αιτιολογία με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία από τα οποία να προκύπτουν οι έκτακτες και απρόβλεπτες ανάγκες που προέκυψαν ξαφνικά, οφειλόμενες σε απολύτως εξαιρετικά αίτια και που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση, προκαλώντας πρόσθετα κατά ποσότητα καθήκοντα για το προσωπικό, τα οποία δεν μπορούν να εκτελεστούν στο διευρυμένο ωράριο εργασίας, που ισχύει για το Τμήμα αυτό (άρθρο 86 παρ. 1 εδ. δ΄ του ΚΔΚ και άρθρο 58 παρ. 1 εδ. δ΄ του ν. 3852/2010).


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)201/2014

Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης για απογευματινή υπερωριακή απασχόληση σε υπαλλήλους (μόνιμους και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου) ν.π.δ.δ «.....», καθόσον η αιτιολογία της απόφασης του Προέδρου του νομικού προσώπου με την οποία καθιερώθηκε η υπερωριακή εργασία του προσωπικού του, είναι πλημμελής, διότι δεν εξειδικεύεται επαρκώς, ποιες ήταν ακριβώς οι έκτακτες, εποχικές ή επείγουσες ανάγκες που ανέκυψαν και εξαιτίας των οποίων απαιτήθηκε η υπερωριακή απασχόληση των υπαλλήλων του (άρθρο 20 παρ. 1 του ν. 4024/2011 και άρθρο 103 παρ. 10 του ν. 3852/2010). Η ελλείπουσα δε αιτιολογία, δε δύναται να αναπληρωθεί από την εκ των υστέρων προσκομιζόμενη σχετική βεβαίωση του Προέδρου.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)200/2014

Μη νόμιμη η καταβολή αποζημίωσης για απογευματινή υπερωριακή απασχόληση σε υπαλλήλους (μόνιμους και ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου) ν.π.δ.δ «.....», καθόσον η αιτιολογία της απόφασης του Προέδρου του νομικού προσώπου με την οποία καθιερώθηκε η υπερωριακή εργασία του προσωπικού του, είναι πλημμελής, διότι δεν εξειδικεύεται επαρκώς, ποιες ήταν ακριβώς οι έκτακτες, εποχικές ή επείγουσες ανάγκες που ανέκυψαν και εξαιτίας των οποίων απαιτήθηκε η υπερωριακή απασχόληση των υπαλλήλων του (άρθρο 20 παρ. 1 του ν. 4024/2011 και άρθρο 103 παρ. 10 του ν. 3852/2010). Η ελλείπουσα δε αιτιολογία, δε δύναται να αναπληρωθεί από την εκ των υστέρων προσκομιζόμενη σχετική βεβαίωση του Προέδρου.


ΕλΣυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/69/2012

Από το πλέγμα των ανωτέρω διατάξεων συνάγεται ότι με την προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 16 του ν. 3205/2003, η οποία επαναλήφθηκε αυτούσια και με το άρθρο 20 του ν. 4024/2011, εισήχθη ο περιορισμός της μη επιβάρυνσης του προϋπολογισμού του επομένου οικονομικού έτους μιας δημόσιας υπηρεσίας με δαπάνες για αποζημίωση υπερωριακής, νυκτερινής, Κυριακών και εξαιρέσιμων ημερών εργασίας του προσωπικού της η οποία πραγματοποιήθηκε κατά το προηγούμενο έτος, παρά μόνο εάν αυτή παρασχέθηκε κατά το τελευταίο δίμηνο του έτους αυτού και υπό την πρόσθετη προϋπόθεση ότι οι σχετικές πιστώσεις είχαν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του, αλλά δεν κατέστη δυνατή η πληρωμή τους. Με τη θέσπιση δε του ως άνω περιορισμού αποσκοπείτο η αποτροπή της μεταβολής των κατά έτος εγκρινόμενων πιστώσεων για υπερωριακή εργασία και η καταστρατήγηση των διατάξεων, που επιβάλλουν την έγκριση και πραγματοποίησή της μόνο μέσα στα όρια του προϋπολογισμού του έτους παροχής της. Δοθέντος όμως ότι η πραγμάτωση του ως άνω επιδιωκόμενου σκοπού διασφαλίζεται, το πλέον μάλιστα, με τις δημοσιολογιστικές διατάξεις του ν. 2362/1995, επήλθε η κατάργηση του ως άνω περιορισμού με τις διατάξεις της παρ. 13 του άρθρου 45 του ν. 4071/2012 και δη αναδρομικά από 1.1.2012. Αυτόθροη δε συνέπεια της κατάργησης αυτής είναι η δυνατότητα «επιβάρυνσης» του προϋπολογισμού των οικείων φορέων, στους οποίους συμπεριλαμβάνονται και τα Ν.Π.Δ.Δ., με τις δαπάνες του προηγούμενου οικονομικού έτους και αντίστοιχα η δυνατότητα πληρωμής δαπανών για αποζημίωση υπερωριακής εργασίας σε βάρος των πιστώσεων του επόμενου έτους, υπό την απαραίτητη, όμως, προϋπόθεση της ύπαρξης σχετικής διαθέσιμης πίστωσης στον προϋπολογισμό του οικείου φορέα, που έχει αναληφθεί νόμιμα και της μεταφοράς της αντίστοιχης πίστωσης στον προϋπολογισμό του νέου οικονομικού έτους.