Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)273/2014

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4038/2012

Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε ειδικό συνεργάτη και σε ειδική σύμβουλο Δημάρχου, καθόσον μη νόμιμα παρείχαν τις υπηρεσίες τους στον Δήμο κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι οι σχετικές αποφάσεις του Δημάρχου, με τις οποίες διατηρήθηκαν αυτοί στις θέσεις τους και ανανεώθηκαν οι οικείες συμβάσεις εργασίας, δεν δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ως εκ τούτου δεν έλαβαν νόμιμη υπόσταση.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)312/2014

ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών μηνός Σεπτεμβρίου 2014, από Δήμο, σε Ειδική Σύμβουλο, Ειδική Συνεργάτη και Επιστημονικούς Συνεργάτες του Δημάρχου, καθόσον οι ως άνω συνεργάτες μη νόμιμα παρείχαν τις υπηρεσίες τους στον Δήμο, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, δεδομένου ότι, οι σχετικές αποφάσεις του Δημάρχου, με τις οποίες διατηρήθηκαν αυτόν στις θέσεις τους και ανανεώθηκαν οι οικείες συμβάσεις εργασίας τους, δεν δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και ως εκ τούτου, δεν έλαβαν νόμιμη υπόσταση.(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)111/2015

Ειδικοί συνεργάτες:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε ειδικές συνεργάτιδες Δημάρχου, καθόσον μη νόμιμα παρείχαν τις υπηρεσίες τους στον Δήμο, δεδομένου ότι οι αποφάσεις του Δημάρχου, με τις οποίες αυτές διατηρήθηκαν στις θέσεις τους, δεν είχαν δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και, ως εκ τούτου δεν είχαν λάβει νόμιμη υπόσταση.(...)Οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, πλην όμως, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)259/2014

Μη νόμιμη η καταβολή ποσού σε υπαλλήλους ι.δο.χ. Δήμου, για το χρονικό διάστημα από 1.9.2014 έως 17.9.2014, καθόσον η απασχόληση των ανωτέρω υπαλλήλων κατά το διάστημα αυτό δεν ήταν νόμιμη, δεδομένου ότι η απόφαση του Δημάρχου, με την οποία ανανεώθηκαν οι συμβάσεις εργασίας τους για ακόμη ένα έτος, δεν είχε αποκτήσει νόμιμη υπόσταση, αφού δεν είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (άρθρο 1 παρ. 9 του ν. 4038/2012) , ενώ τα έννομα αποτελέσματα της απόφασης αυτής, που δημοσιεύτηκε στις 18.9.2014, δεν δύνανται ν’ ανατρέξουν σε χρόνο πρότερο της δημοσίευσής της.

ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)35/2015

Νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε υπαλλήλους ι.δ.ο.χ. νομικού προσώπου Δήμου, καθόσον σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 67 παρ. 7 του ν. 4316/2014 (ΦΕΚ Α΄ 270/2014), η απόφαση του Προέδρου του ΔΣ του ανωτέρω νομικού προσώπου, με την οποία ανανεώθηκαν από 1.9.2014 οι συμβάσεις των ανωτέρω υπαλλήλων, δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 16.10.2014 και διαλαμβάνει ρητώς στο δημοσιευμένο κείμενό της ότι αναπτύσσει τα έννομα αποτελέσματά της αναδρομικώς από τότε που ορίζεται σε αυτήν, δηλαδή από 1.9.2014.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)323/2014

ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΕΡΓΑΣΙAΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών από νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου Δήμου, σε δύο υπαλλήλους του, που απασχολήθηκαν στο πλαίσιο υλοποιήσεως του Προγράμματος ΄΄.....΄΄, συγχρηματοδοτούμενο από το Ε.Σ.Π.Α., διότι κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα που παρείχαν τις υπηρεσίες τους, η απόφαση του Προέδρου του νομικού προσώπου, με την οποία ανανεώθηκαν οι συμβάσεις εργασίας  τους για ένα επιπλέον έτος, δεν είχε αποκτήσει ακόμη νόμιμη υπόσταση, αφού δεν είχε δημοσιευθεί στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως, ενώ τα έννομα  αποτελέσματα της ιδίας απόφασης που δημοσιεύθηκε στην συνέχεια, δεν δύνανται ν΄ ανατρέξουν σε χρόνο πρότερο της δημοσίευσής της, στο βαθμό που τέτοια δυνατότητα δεν προβλέπεται από τις σχετικές με την ανανέωση των συμβάσεων διάταξης, καθώς και από την ειδική ρύθμιση του άρθρου 1, παρ.9 του ν.4038/2012. 


ΕλΣυν/Κλ.1(ΚΠΕ)154/2015

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:Μη νόμιμη η δαπάνη πληρωμής, ποσού 1.010,19  ευρώ, από   νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου Δήμου «Για την Κοινωνική Προστασία και Αλληλεγγύη», που αφορά στην καταβολή αποδοχών Απριλίου 2014 σε υπαλλήλους αυτού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, καθόσον οι φερόμενες ως δικαιούχοι παρείχαν τις υπηρεσίες τους στο ως άνω νομικό πρόσωπο κατά το χρονικό διάστημα από 15 έως 30 Απριλίου 2014,  δεδομένου ότι κατά το χρόνο αυτό η απόφαση πρόσληψής τους δεν είχε αποκτήσει νόμιμη υπόσταση, αφού δεν είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Περαιτέρω, τα έννομα αποτελέσματα της απόφασης πρόσληψης, που δημοσιεύτηκε στις 16.5.2014, δεν δύνανται να ανατρέξουν σε χρόνο πρότερο της δημοσίευσής της, στον βαθμό που τέτοια δυνατότητα δεν προβλέπεται από τις σχετικές με την πρόσληψη διατάξεις ούτε και από την ειδική ρύθμιση του άρθρου 1 παρ. 9 του ν. 4038/2012.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/225/2018

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΜΟΙΒΗΣ:..Με δεδομένα τα ανωτέρω και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων μη νόμιμα παρείχαν τις υπηρεσίες τους στο ..., δεδομένου ότι οι αποφάσεις πρόσληψής τους, σε εκτέλεση των οποίων συνήφθησαν οι οικείες συμβάσεις εργασίας, η δυνατότητα ανανέωσης των οποίων ρητά προβλέπεται στο άρθρο 5 παρ. 2 του π.δ. 407/1980, δεν δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 1 παρ. 9 του ν. 4038/2012 και ως εκ τούτου δεν έλαβαν νόμιμη υπόσταση. Κατά συνέπεια, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες. Ωστόσο, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Πανεπιστημίου δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων, αλλά υπέλαβαν συγγνωστώς ότι οι αποφάσεις πρόσληψης του διδακτικού προσωπικού δεν έχρηζαν δημοσίευσης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δοθέντος ότι με αυτές δεν προβλεπόταν δυνατότητα ανανέωσης των συμβάσεων που επρόκειτο να συναφθούν, σε κάθε μία από τις οποίες εξάλλου μεταγενέστερα ρητώς προβλέφθηκε ότι μετά τη λήξη της ο κάθε συμβαλλόμενος απαλλάσσεται χωρίς αξίωση αποζημίωσης από κάθε υποχρέωση που θα προκύψει από αυτή την εργασιακή σχέση καθώς και ότι ρητώς συμφωνείται ότι κατά τη λήξη της σύμβασης αυτή θεωρείται ότι λύνεται αυτοδίκαια και ο συμβαλλόμενος επιστήμονας είναι υποχρεωμένος να αποχωρήσει χωρίς προειδοποίηση ή αποζημίωση.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες, πλην όμως, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής πρέπει να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)269/2014

Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε υπαλλήλους Δήμου, οι οποίοι  απασχολήθηκαν στο πλαίσιο υλοποιήσεως Ευρωπαϊκού Προγράμματος  που συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ, καθόσον δεν ήταν νόμιμη η πράξη πρόσληψης των ανωτέρω υπαλλήλων για ορισμένο χρόνο με δυνατότητα παράτασης - ανανέωσης, αφού δεν είχε τηρηθεί ο προβλεπόμενος κατά το άρθρο 1 παρ. 9 του ν. 4038/2012 (ΦΕΚ Α΄ 14/2012)  τύπος περί δημοσιεύσεώς τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

ΕλΣυν/Κλ1/221/2015

Ειδικοί σύμβουλοι-συνεργάτες.(,,,) Περαιτέρω, όμως, η πρόσληψη του φερόμενου ως δικαιούχου στη θέση του ειδικού συνεργάτη του Δημάρχου … είναι μη νόμιμη ως εκ της ειδικής συγγενικής σχέσης που συνδέει αυτόν με το Δήμαρχο (πατέρας – υιός), από την οποία, ενόψει και των λοιπών συνθηκών, και συγκεκριμένα ότι η ορισθείσα για την υποβολή των σχετικών αιτήσεων προθεσμία ήταν σύντομη (τριήμερη) και ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι υπεβλήθησαν άλλες αιτήσεις πέραν αυτής του φερόμενου ως δικαιούχου, δημιουργείται τεκμήριο επηρεασμού και άρα μεροληπτικής υπέρ του μοναδικού ως άνω υποψηφίου κρίσης του Δημάρχου, ανεξαρτήτως αν η σχετική απόφαση υπήρξε πράγματι μεροληπτική (πρβλ. ΣΕ 1425/1989, 4642/1987, 3500/2001). Ενόψει δε της ιδιάζουσας αυτής σχέσης μεταξύ του Δημάρχου και του μοναδικού υποψηφίου υιού του, όφειλε ο πρώτος, δεσμευόμενος από την ως άνω γενική αρχή του διοικητικού δικαίου περί αμερόληπτης κρίσης των διοικητικών οργάνων κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, να απόσχει από την έκδοση απόφασης πρόσληψης του υιού του στην επίμαχη θέση. Και τούτο, ανεξαρτήτως ότι η συγγενική σχέση μεταξύ προσλαμβανόμενου και Δημάρχου δεν αποτελεί κατά τις οικείες διατάξεις κώλυμα διορισμού στη θέση αυτή. Κατ΄ακολουθία των προεκτεθέντων,  εφόσον ο Δήμαρχος, ήτοι το αποφασίζον για την πρόσληψη όργανο, συνδέεται με ιδιάζουσα σχέση με τον μοναδικό υποψήφιο και ήδη φερόμενο ως δικαιούχο, η απόφαση πρόσληψης του σε θέση ειδικού συνεργάτη, την οποία αυτός εξέδωσε ως αρμόδιο κατά νόμο όργανο – ανεξαρτήτως εκτελεστότητάς της ή μη – ήταν μη νόμιμη, όπως ορθώς, αν και με εν μέρει διαφορετική αιτιολογία, προβάλλει ο Επίτροπος με τον πρώτο λόγο διαφωνίας του. Συνεπώς, καθίσταται μη νόμιμη και η καταβολή στον φερόμενοως δικαιούχο ειδικό συνεργάτη αποδοχών εκ της σχετικής συμβάσεως.


ΕλΣυν/Τμ.1/160/2015

ΑΠΟΔΟΧΕΣ: Μη νόμιμη η καταβολή ποσού 1.367,67 ευρώ σε Ειδικό Συνεργάτη του Δήμου,ως αποδοχές αυτού για το μήνα Οκτώβριο του έτους 2014 καθόσον, σύμφωνα με τη διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 163 του ν. 3584/2007 και την σχετική απόφαση του Δημάρχου, η πρόσληψη του ειδικού συνεργάτη ενεργείται με απόφαση του Δημάρχου, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ολοκληρώνεται με την υπογραφή από τον προσλαμβανόμενο ειδικής σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, από την οποία και συνάπτεται η εργασιακή σχέση με το Δήμο και αρχίζει η υποχρέωση του προσλαμβανόμενου για παροχή υπηρεσιών.