Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.6/1087/2020

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4485/2017, 4412/2016/Α.95

Συντήρηση - διαρρυθμίσεις κτιριακών υποδομών...Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη (σκ. 2) το Τμήμα κρίνει ότι κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την κρινόμενη αίτηση, νομίμως έγινε η ανάληψη της υποχρέωσης και η δέσμευση πίστωσης από την Επιτροπή Ερευνών του Ειδικού Λογαριασμού σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 62 του ν. 4485/2017 για την κάλυψη δαπανών κτηριακών υποδομών των ΑΕΙ, ποσού 550.000 ευρώ, καθόσον στο άρθρο 59 παρ. 8 του ιδίου ως άνω νόμου ορίζεται ρητά ότι τα περιουσιακά ταμειακά διαθέσιμα του ..., ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής και απόφαση της Συγκλήτου του οικείου Πανεπιστημίου, μπορούν να χρησιμοποιούνται για να αναλαμβάνονται υποχρεώσεις σε βάρος του προϋπολογισμού έργων/προγραμμάτων του ..., μεταξύ άλλων, για δαπάνες για κτηριακές υποδομές του ΑΕΙ. Περαιτέρω, δεν προβλέπεται μεταφορά της σχετικής πίστωσης στον προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου, όπως αντιθέτως προβλέπεται ρητά στο άρθρο 59 παρ. 6α του ν. 4485/2017 η μεταβίβαση ποσοστού των ετήσιων εσόδων του ... από συγκεκριμένες πηγές στον τακτικό προϋπολογισμό του Α.Ε.Ι., ύστερα από εισήγηση της Επιτροπής Ερευνών και απόφαση της Συγκλήτου. Συνεπώς, ο τεθείς από την προσβαλλόμενη πράξη σχετικός όρος είναι μη νόμιμος και πρέπει να διαγραφεί.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, συντρέχει νόμιμος λόγος ανάκλησης της προσβαλλόμενης Πράξης, κατά το μέρος αυτής που αφορά στον όρο ότι θα ενταχθεί στον προϋπολογισμό του Πανεπιστημίου ως φορέα υλοποίησης του έργου το ποσό των 550.000 ευρώ που προέρχεται από πίστωση του κωδ. 81413 του Ειδικού Λογαριασμού .... του Πανεπιστημίου  .... και θα εκδοθεί η σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης και δέσμευσης πίστωσης που θα καλύπτει το σύνολο του οικονομικού αντικειμένου του διαγωνισμού (690.000 ευρώ) από τον ως άνω φορέα υλοποίησής του.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/101/2020

Εάν κατά τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος Φυσικοθεραπείας της Σχολής Επιστημών Υγείας και Πρόνοιας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με θέμα την Εισήγηση Ίδρυσης Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών, νόμιμα συνυπολογίστηκε στο σύνολο των μελών του Τμήματος, για το σχηματισμό της προβλεπόμενης από το άρθρο 32 παρ. 2 του ν. 4485/2017 πλειοψηφίας, μέλος ΔΕΠ, το οποίο απουσίαζε λόγω μακρόχρονης αναρρωτικής άδειας.(..)Κατά τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος Φυσικοθεραπείας της Σχολής Επιστημών Υγείας και Πρόνοιας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, με θέμα την Εισήγηση Ίδρυσης Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), νόμιμα συνυπολογίστηκε στο σύνολο των μελών του Τμήματος, σύμφωνα με το άρθρο 32 του ν. 4485/2017, για το σχηματισμό απόλυτης πλειοψηφίας υπέρ της πρότασης για ίδρυση ΠΜΣ, μέλος το οποίο απουσίαζε λόγω μακρόχρονης αναρρωτικής άδειας (ομόφωνα).


1730/2018

Παροχή εξουσιοδότησης στον Αντιπρόεδρο της Επιτροπής Ερευνών και Διαχείρισης του Πολυτεχνείου Κρήτης για την υπογραφή «Με εντολή Προέδρου» των εγγράφων του άρθρου 55 παρ. 1 του ν. 4485/2017 (ΦΕΚ Α΄ 114/4-8-2017).


ΝΣΚ/118/2021

Η κατ’ άρθρο 31 παρ. 5 του ν. 4485/2017 ανάληψη μεταπτυχιακού έργου από μέλη ΔΕΠ Τμήματος ΑΕΙ, ως προϋπόθεση για την εκλογή τους ως μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ).(...)Η κατ’ άρθρο 31 παρ. 5 του ν. 4485/2017 προϋπόθεση της ανάληψης μεταπτυχιακού έργου από μέλη ΔΕΠ Τμήματος ΑΕΙ για την εκλογή τους ως μελών της Συντονιστικής Επιτροπής Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), αφορά στην ανάληψη του έργου αυτού σ’ αυτό καθαυτό το ΠΜΣ, στο οποίο αφορά η συγκρότηση της Συντονιστικής Επιτροπής και όχι σε άλλα ΠΜΣ που διοργανώνει ή συνδιοργανώνει το Τμήμα.


ΝΣΚ/11/2024

Ερωτάται, εάν η Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης, καθώς και το Ειδικό Επταμελές Όργανο, του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), που συστάθηκαν με τις διατάξεις των άρθρων 52 και 53 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114), με θητεία από 06-01-2021 έως 05-01-2024 και εξακολούθησαν να λειτουργούν νόμιμα ως όργανα διοίκησης του ΕΛΚΕ του ΑΠΘ, σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του άρθρου 473 παρ. 3 και 13 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύνανται να εξακολουθήσουν να ασκούν τις αρμοδιότητές τους μετά τη λήξη της θητείας τους και έως την κατά το άρθρο 231 του ν. 4957/2022 συγκρότηση της Επιτροπής Ερευνών του εν λόγω Λογαριασμού, προς διασφάλιση της συνέχειας λειτουργίας του εν λόγω Ειδικού Λογαριασμού που αποτελεί δημόσια υπηρεσία κατά την οργανική και λειτουργική του όρου έννοια, απόλυτα συνδεδεμένη με την εκπλήρωση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής αποστολής του ΑΠΘ ως ΑΕΙ.(...)Κατά την αρχή της συνέχειας της λειτουργίας των δημοσίων νομικών προσώπων, νομιμοποιείται η Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης του ΕΛΚΕ του ΑΠΘ, καθώς και το Ειδικό Επταμελές Όργανο Διοίκησης, που συστάθηκαν κατά τις διατάξεις των άρθρων 52 και 53 του ν. 4485/2017, να ασκούν και μετά τη λήξη της θητείας τους την 05-01-2024, ως όργανα διοίκησης του ΕΛΚΕ του ΑΠΘ, το μεν Ειδικό Επταμελές Όργανο τις αρμοδιότητες που του είχαν μεταβιβαστεί με την 39768/15-2-2021 απόφαση της Επιτροπής και η τελευταία τις λοιπές αρμοδιότητες του άρθρου 232 του ν. 4957/2023 και, με τον Πρόεδρό της, τις αρμοδιότητες του άρθρου 233 του ιδίου νόμου, κατά το απολύτως αναγκαίο χρονικό διάστημα που απαιτείται για την συγκρότηση της Επιτροπής Ερευνών του εν λόγω Λογαριασμού, κατά το άρθρο 231 του ν. 4957/2022 (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/141/2020

α) Αν ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ), κατά την παράγραφο 6 του άρθρου 34 του ν.δ/τος 1400/1973 (όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 7 του ν. 2913/2001 και ισχύει) νοούνται τα περιοριστικά αναφερόμενα στον ν. 4485/2017 και β) αν μπορούν να υπαχθούν στην ανωτέρω διάταξη Αξιωματικοί που εκλέγονται μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ) της αλλοδαπής.(...)α) Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ) της διάταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 34 του ν.δ/τος 1400/1973 (όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 7 του ν. 2913/2001 και ισχύει) νοούνται τα περιοριστικά αναφερόμενα στον ν. 4485/2017, ήτοι τα ανώτατα ιδρύματα της ημεδαπής (κατά πλειοψηφία). β) Δεν μπορούν να υπαχθούν στην ανωτέρω διάταξη Αξιωματικοί που εκλέγονται μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ) της αλλοδαπής, προκειμένου να απαλλαγούν της υποχρέωσης αποζημίωσης του άρθρου 64 του ιδίου ν.δ/τος (όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3257/2004 και ισχύει) (κατά πλειοψηφία).


808/2018

Πράξη μεταβίβασης αρμοδιοτήτων του άρθρου 54 του ν. 4485/2017 στην Επταμελή Επιτροπή Ερευνών και Διαχείρισης του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας του Πανεπιστημίου Κρήτης.


ΝΣΚ/162/2019

Μεταφορά πλεοναζόντων ταμειακών διαθεσίμων του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στην Τράπεζα της Ελλάδος. (...) Η υποχρέωση και η σχετική διαδικασία μεταφοράς των πλεοναζόντων ταμειακών διαθεσίμων του Ε.Λ.Κ.Ε. του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στην Τράπεζα της Ελλάδος, ρυθμίζονται από την ειδικότερη διάταξη του άρθρου 59 παρ. 4 του ν. 4485/2017, κατ’ εφαρμογή της οποίας υποχρεούται ο Ε.Λ.Κ.Ε. στην άμεση μεταφορά αυτών στην Τράπεζα της Ελλάδος, χωρίς η υποχρέωση αυτή να επηρεάζεται από τη μη εισέτι έκδοση της προβλεπόμενης, στην υποπαράγραφο γ’ της διάταξης αυτής, κανονιστικής απόφασης του Υπουργού των Οικονομικών, μέχρι την έκδοση και έναρξη ισχύος της οποίας, η διαδικασία και το ποσοστό μεταφοράς των διαθεσίμων του Ε.Λ.Κ.Ε. στην Τράπεζα της Ελλάδος, αποφασίζεται από την Επιτροπή Ερευνών βάσει του χρηματοδοτικού προγραμματισμού, των αναγκών των προγραμμάτων και έργων που διαχειρίζεται ο Ε.Λ.Κ.Ε. και των Οδηγών Εφαρμογής αυτών.


ΝΣΚ/175/2020

Εάν κατά την ερμηνεία και εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ.2 εδάφιο δεύτερο του ν. 4485/2017, νομίμως στη συγκρότηση της Κοσμητείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, που αποτελείται από δύο Τμήματα, συμμετέχει το σύνολο των Διευθυντών Τομέων, ή ο αριθμός των συμμετεχόντων Διευθυντών Τομέων θα έπρεπε να περιορίζεται σε τρεις (3) ανά Τμήμα.(....)Κατά την ορθή ερμηνεία και εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 18 παρ.2 εδ. δεύτερο του ν. 4485/2017 στη συγκρότηση της Κοσμητείας της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής συμμετέχει το σύνολο των Διευθυντών Τομέων (ομόφωνα).


ΝΣΚ/126/2021

Ποιοί από τους διδάσκοντες σε Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών ΑΕΙ μπορούν να ορίζονται μέλη της εξεταστικής επιτροπής διπλωματικών εργασιών.(...)Μέλη της τριμελούς εξεταστικής επιτροπής διπλωματικών εργασιών, συμπεριλαμβανομένου του επιβλέποντος, δύνανται να ορίζονται όλοι οι διδάσκοντες στους οποίους μπορεί να ανατίθεται εκπαιδευτικό/διδακτικό έργο στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), υπό τις ειδικότερες προϋποθέσεις του άρθρου 36 του ν. 4485/2017.


ΝΣΚ/226/2019

ΑΕΙ. Τμήματα πενταετούς φοίτησης. Ενιαίος και αδιάσπαστος τίτλος σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) του άρθρου 46 παρ. 1 και 2 του ν. 4485/2017. Διαπιστωτική ΥΑ υπαγωγής. Ζητήματα αναδρομικότητας. Ζητήματα αναλογικής επέκτασης επί τίτλων σπουδών της αλλοδαπής, οι οποίοι έχουν αναγνωρισθεί ως ακαδημαϊκά ισότιμοι ή ισότιμοι και αντίστοιχοι προς υπαχθέντες τίτλους της ημεδαπής.(...)1) Υπό το ισχύον νομικό πλαίσιο δεν είναι δυνατή κατ’ αναλογίαν επέκταση των αποτελεσμάτων τα οποία επέρχονται για τίτλους της ημεδαπής από την έκδοση διαπιστωτικής απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 46 παρ. 1 και 2 του ν. 4485/2017, όπως ισχύει μετά το άρθρο 42 παρ.8 του ν. 4521/2018, περί ενιαίου και αδιάσπαστου τίτλου σπουδών μεταπτυχιακού επιπέδου (integrated master) στην ειδικότητα Τμήματος τουλάχιστον πενταετούς φοίτησης ημεδαπών ΑΕΙ, επί τίτλων σπουδών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της αλλοδαπής, οι οποίοι έχουν αναγνωρισθεί από το ΔΙΚΑΤΣΑ ή από τον ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμοι ή ως ισότιμοι και αντίστοιχοι προς τους εν λόγω τίτλους της ημεδαπής (πλειοψ.). 2) Το ερώτημα το οποίο αφορά στην έκταση του αναδρομικού αποτελέσματος της προαναφερόμενης διαπιστωτικής ΥΑ για αποφοιτήσαντες από το οικείο Τμήμα ΑΕΙ πριν την ισχύ του ν. 4485/2017 και διατυπώνεται στη βάση ταύτισης ή διαφοροποίησης των προγραμμάτων σπουδών, ερείδεται σε εσφαλμένη προϋπόθεση και παρουσιάζει αοριστία και ελλείψεις ως προς το διδόμενο πραγματικό. Το χρονικό σημείο στο οποίο ανατρέχει το παραπάνω αναδρομικό αποτέλεσμα συνδέεται με το νομικό πλαίσιο το οποίο εκάστοτε διέπει τη διάρθρωση των προγραμμάτων σπουδών, με τις σχετικές προβλέψεις των κανονισμών των οικείων ΑΕΙ, με το ποιες αναμορφώσεις επέφεραν διαφοροποίηση των προγραμμάτων και με το ίδιο το περιεχόμενο των προγραμμάτων και, τελικώς, ανάγεται σε ζήτημα πραγματικού. Σε περιπτώσεις αμφιβολιών, το χρονικό αυτό σημείο θα έπρεπε να προσδιορίζεται στην διαπιστωτική ΥΑ. Με βάση το περιεχόμενο και τα στοιχεία του ερωτήματος δεν μπορεί να συναχθεί συνδρομή κενού νόμου ή αδιαμφισβήτητης και ουσιώδους ομοιότητας καταστάσεων, ώστε να δύναται να τεθεί ζήτημα αναλογικής εφαρμογής της παραγράφου 2 του άρθρου 46 του ν. 4485/2017, προς εξέταση προγραμμάτων σπουδών παρεχόμενων πριν την έναρξη ισχύος του εν λόγω νόμου και διαφορετικών από εκείνο με βάση το οποίο εκδόθηκε η οικεία διαπιστωτική ΥΑ, αλλά θα απαιτείτο σχετική νομοθετική ρύθμιση (πλειοψ.).