×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.6/12/2019

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4412/2016/Α.32

Παροχή υπηρεσιών φύλαξης  κτηρίων: Επιδιώκεται η ανάκληση της 393/2018 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Με την κρινόμενη αίτηση το αιτούν Α.Ε.Ι. και η παρεμβαίνουσα εταιρεία, ζητούν την ανάκληση της προσβαλλόμενης πράξης υποστηρίζοντας ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο είναι αρμόδιο για έλεγχο της ως άνω σύμβασης ανεξαρτήτως ποσού, αφού αυτή αποτελεί πράγματι συμπληρωματική σύμβαση της από 14.10.2016 σύμβασης.  Υποστηρίζουν δε ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις σύναψης συμπληρωματικής σύμβασης, καθόσον οι ανατιθέμενες υπηρεσίες κατέστησαν αναγκαίες λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων και συγκεκριμένα λόγω της πολύμηνης, και μη δυνάμενης να προβλεφθεί, καθυστέρησης κατά την έγκριση από το Υπουργείο Παιδείας της ανάληψης πολυετούς υποχρέωσης, εξαιτίας δε της καθυστέρησης αυτής κατέστη αδύνατη η έγκαιρη δημοπράτηση της ανάθεσης των σχετικών υπηρεσιών για το διάστημα μετά τη λήξη της αρχικής σύμβασης, παρότι το Πανεπιστήμιο είχε εγκαίρως ξεκινήσει τις σχετικές διαδικασίες.  Επισημαίνουν επιπλέον ότι συντρέχουν λόγοι εξαιρετικά επείγουσας δημόσιας ανάγκης για την ανάθεση των υπηρεσιών φύλαξης, προς αποτροπή βανδαλισμών και εκτεταμένων ζημιών στην περιουσία του Πανεπιστημίου.  Εντούτοις, ο λόγος αυτός πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, αφού σύμφωνα με την ορθή περί τούτου κρίση του Κλιμακίου, οι περιλαμβανόμενες στη νέα σύμβαση υπηρεσίες φύλαξης, οι οποίες αφορούν σε διάστημα μετά την λήξη της αρχικής, είναι αυτοτελείς και δεν συνδέονται με τις αρχικές υπηρεσίες, κατά τούτο δε, δύνανται τεχνικά και οικονομικά να διαχωριστούν από την αρχική σύμβαση, ενώ σε κάθε περίπτωση, εφόσον το αντικείμενο αυτής έχει προφανώς (ως εκ της φύσης του) ολοκληρωθεί, δεν μπορούν να θεωρηθούν αναγκαίες για την ολοκλήρωσή της.  Επομένως, αλυσιτελώς το Πανεπιστήμιο επικαλείται τους προβαλλόμενους λόγους έκτακτης και απρόβλεπτης ανάγκης, αφού αυτοί δεν επαρκούν για να δικαιολογήσουν αυτοτελώς τη σύναψη συμπληρωματικής σύμβασης.  Εξάλλου, η νομιμότητα της εν λόγω ανάθεσης, που κατά τους ισχυρισμούς του Πανεπιστημίου οφείλεται σε λόγους κατεπείγοντος, κατά περιγραφή της διάταξης του άρθρου 32 παρ. 2 περ. γ΄ του ν. 4412/2016 (πρβλ. Ε.Σ. Τμ. VI 1990/2017), δεν δύναται να εξεταστεί κατά την παρούσα διαδικασία, αφού η αξία της σύμβασης αυτής υπολείπεται του προβλεπόμενου στο νόμο ορίου ελέγχου. Απορρίπτει την αίτηση ανάκλησης και την παρέμβαση.​ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/485/2019


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/25/2018

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ.(..) αμοιβή του Πανεπιστημίου ... - Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας, ενόψει εκτέλεσης της προγραμματικής σύμβασης για την υλοποίηση του έργου.....Ενόψει αυτών, από το περιεχόμενο της σύμβασης προκύπτει ότι αυτή δεν φέρει τα χαρακτηριστικά προγραμματικής σύμβασης του άρθρου 100 του   ν.3852/2010, αλλά συνιστά, κατ’ ουσία, απευθείας ανάθεση παροχής υπηρεσιών από το Δήμο ... στο Πανεπιστήμιο ... - Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων Έρευνας, αφού ο μεν Δήμος αποβλέπει στη λήψη των προαναφερόμενων υπηρεσιών, προκειμένου να τις αξιοποιήσει για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας εντός των εδαφικών του ορίων, και το Πανεπιστήμιο στη λήψη της συμφωνηθείσας για τις άνω υπηρεσίες αμοιβής του. Συνεπώς, οι άνω υπηρεσίες, ανεξαρτήτως της φύσης τους ως απλών υπηρεσιών ή ως υπηρεσιών που αφορούν στην εκπόνηση μελέτης, μη νομίμως ανατέθηκαν απευθείας, υπό το μανδύα της προγραμματικής σύμβασης, στο άνω ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, αφού η απαιτούμενη γι’ αυτές δαπάνη υπερβαίνει το ανώτατο όριο των 20.000 ευρώ, μέχρι το οποίο είναι επιτρεπτή άνευ ετέρου, βάσει του άρθρου 118 του ν. 4412/ 2016, η προσφυγή στην εν λόγω εξαιρετική διαδικασία..Αποφαίνεται ότι το 370, οικονομικού έτους 2017, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου ...,  ποσού 14.880 ευρώ, δεν πρέπει να θεωρηθεί


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/204/2021

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου «τροποποιητικής σύμβασης» με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών επισκευής και συντήρησης των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου …, ποσού 320.279,60 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.(....)Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι το υποβληθέν σχέδιο σύμβασης δεν επιφέρει τροποποίηση της κύριας σύμβασης, αλλά αφορά, κατ’ ορθό νομικό του χαρακτηρισμό, σε νέα αυτοτελή απευθείας ανάθεση με αντικείμενο την εξακολούθηση, μετά τη λήξη της αρχικής σύμβασης, παροχής των ίδιων υπηρεσιών, λόγω καθυστέρησης ολοκλήρωσης της διαδικασίας για την επιλογή νέου αναδόχου εκτέλεσής τους. Επομένως, εφόσον η δαπάνη της ανωτέρω ανάθεσης υπολείπεται του ποσού του 1.000.000,00 ευρώ, αλλά και του ορίου των 300.000,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. ..., το εν λόγω σχέδιο σύμβασης εκφεύγει του προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Κατά συνέπεια, απαραδέκτως εισάγεται για έλεγχο το ως άνω σχέδιο  σύμβασης.


ΕλΣυν.Κλ.Ζ/143/2017

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη ότι οι πρόσθετες υπηρεσίες φύλαξης α) παρουσιάζουν αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, εφόσον αφορούν σε επιπλέον, των προεκτιμωμένων και περιλαμβανομένων στην κύρια σύμβαση, υπηρεσιών φύλαξης και είναι απολύτως αναγκαίες για την αποτελεσματική και ουσιαστική φύλαξη του εν λόγω υψηλής επισκεψιμότητας πάρκου, β) κατέστησαν αναγκαίες λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων, καθώς η πραγματικότητα της προβληματικής κατάστασης στο Πεδίο του Άρεως καταγράφηκε για πρώτη φορά συστηματικά με την τήρηση του βιβλίου συμβάντων από την ανάδοχο εταιρεία στο πλαίσιο της κύριας σύμβασης, και γ) το ποσό της υπό έλεγχο σύμβασης (55.000,00 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α.) δεν υπερβαίνει το 50% του ποσού της από 19.1.2017 αρχικής σύμβασης, το οποίο ανήλθε στο ποσό των 600.964,92 ευρώ, πλέον Φ.Π.Α., κρίνει ότι η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών υπηρεσιών παρίσταται νόμιμη.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/481/2020

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΦΥΛΑΞΗΣ:...να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχων και των σχεδίων συμβάσεων με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών φύλαξης και διαχείρισης πλήθους στις εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας Ασύλου για τρία (3) έτη προϋπολογιζόμενης δαπάνης 1.125.806,45 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.(....)Πλην, κατόπιν άσκησης αίτησης αναστολής από την «….. Ι.Ε.Π.Υ.Α. Α.Ε.», το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών, με την 345/2020 απόφαση, έκρινε ότι η από 19.7.2019 φορολογική ενημερότητα της αιτούσας που ήταν ήδη στη διάθεση της αναθέτουσας Αρχής κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς της στις 22.7.2019 δυνάμει προηγούμενης σύμβασης και εξακολουθούσε να ισχύει κατά το χρόνο αυτό, φαίνεται να αποτελεί νόμιμο και επαρκές αποδεικτικό μέσο περί της μη συνδρομής στο πρόσωπό της του οικείου κωλύματος συμμετοχής στο διαγωνισμό. Επομένως, η προσφορά της πιθανολογείται σοβαρώς ότι ήταν σύμφωνη με το κανονιστικό πλαίσιο της παρούσας διαγωνιστικής διαδικασίας, για το λόγο δε αυτό, ανέστειλε την εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφασης της Α.Ε.Π.Π. Δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων σύμβασης για την ανάθεση, από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, των υπηρεσιών φύλαξης και διαχείρισης πλήθους στις εγκαταστάσεις της Υπηρεσίας Ασύλου.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/235/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα σχεδίου «παράτασης σύμβασης» με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των χώρων εντός και εκτός του … Νοσοκομείου … καθώς και του περιβάλλοντος χώρου αυτών για έξι (6) μήνες, ποσού 1.068.699,76 ευρώ πλέον Φ.Π.Α.(....)Συνεπώς, δεν αποδεικνύεται από την έχουσα το σχετικό βάρος αναθέτουσα αρχή ότι η ελεγχόμενη απευθείας ανάθεση αφορά σε υπηρεσίες που κατέστησαν αναγκαίες λόγω απρόβλεπτων γεγονότων, τα οποία δεν απορρέουν από δική της ευθύνη.Κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης («παράτασης») του … Νοσοκομείου … με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαρισμού των χώρων εντός και εκτός του … Νοσοκομείου … καθώς και του περιβάλλοντος χώρου αυτών για έξι (6) μήνες.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1222/2022.

ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.Ζ/142/2021.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/81/2018

Παροχή υπηρεσιών φύλαξης των χώρων του Νοσοκομείου :Υπό τα ανωτέρω δεδομένα, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω στη σκέψη ΙΙ, βασίμως υποστηρίζει η Επίτροπος ότι μη νομίμως παρατάθηκε από 26.12.2017 και για χρονικό διάστημα τριών μηνών η 03.1867/11.11.2017 (ΑΔΑΜ: 12SYMV002314608) σύμβαση με διάρκεια ισχύος ενάμιση μήνα, η οποία είχε συναφθεί με την ίδια ανάδοχο (δεύτερη μειοδότρια). Τούτο διότι: α) η δυνατότητα παράτασης της εν λόγω σύμβασης δεν προσδιορίστηκε χρονικά ούτε αποτιμήθηκε κατά τον υπολογισμό της προϋπολογιζόμενης αξίας της στα έγγραφα που προηγήθηκαν της σύναψής της και στο σώμα αυτής και β) διότι ο διπλασιασμός δια της παρατάσεως τόσο της συμβατικής διάρκειας όσο και του συμβατικού τιμήματος της αρχικής σύμβασης, καθιστούν την επακολουθήσασα σύμβαση ουσιωδώς διαφορετική από την αρχική, υπό την έννοια της προπαρατεθείσας περ. α΄ της  παρ. 1 του ν. 4412/2016 και, ως εκ τούτου δεν μπορούσε να ανατεθεί με απ΄ευθείας ανάθεση στον ανάδοχο της αρχικής σύμβασης αλλά έπρεπε να διενεργηθεί νέα διαδικασία ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών. Ωστόσο, ακόμη και αν ήθελε θεωρηθεί ότι οι υπηρεσίες του διαστήματος στο οποίο αφορά το ένταλμα παρασχέθηκαν σε εκτέλεση νέας σύμβασης ανεξάρτητης της 03.1867/11.11.2017 (ΑΔΑΜ: 12SYMV002314608) σύμβασης, βασίμως αιτιάται η αναπληρώτρια Επίτροπος ότι και πάλι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη εφόσον και καθόσον α) η δαπάνη αυτής αλλά και η ετήσια δαπάνη για την κάλυψη των αναγκών φύλαξης του Νοσοκομείου υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ (μη συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α., μέχρι του οποίου επιτρέπεται, σύμφωνα με τις προμνησθείσες διατάξεις του άρθρου 118 του ν. 4412/2016 η άνευ ειδικών λόγων επιλογή από τους αναθέτοντες φορείς της εξαιρετικής διαδικασίας της απ΄ευθείας ανάθεσης και β) δεν αιτιολογείται με επάρκεια και σαφήνεια η συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων που κατέστησαν αδύνατη τη διενέργεια και την ολοκλήρωση ανοικτής διαγωνιστικής διαδικασίας για την ικανοποίηση των πάγιων, και ως εκ τούτου εκ των προτέρων γνωστών, αναγκών φύλαξης του Νοσοκομείου. Αντιθέτως, από τα παρατεθέντα στη σκέψη ΙΙΙ πραγματικά στοιχεία προκύπτει η συστηματική προσφυγή του Νοσοκομείου, καθ΄όλο το έτος 2017 και στις αρχές του έτους 2018, σε διαδικασίες αναθέσεων υπηρεσιών φύλαξης που παρεκκλίνουν από τους κανόνες συνάψεως ανοικτών διαγωνισμών, ενώ δεν διευκρινίζονται από το Νοσοκομείο τα αποτελέσματα των αναφερόμενων στο Β/5209/27.2.2018 έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος ενεργειών του για τη διασφάλιση της παροχής των υπηρεσιών φύλαξης με τη διαδικασία του ανοικτού διαγωνισμού κατόπιν της 22/10.11.2017 (Θέμα ΕΗΔ 18Ο) απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού και μέσω πρόσληψης προσωπικού με ατομικές συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου κατόπιν της 6/21.6.2017 απόφασης (Θέμα ΕΗΔ 18ο) του ιδίου οργάνου.


ΕλΣυν/ΚλΖ/155/2015

ΜΕΛΕΤΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά οι ελεγχόμενες υπηρεσίες μελετών, οι οποίες δεν περιελήφθησαν στην αρχική σύμβαση α) παρουσιάζουν, κατά την κρίση του Κλιμακίου, αναγκαία συνάφεια με το αρχικό συμβατικό αντικείμενο, αφού αφορούν σε περιοχή όμορη με αυτήν της αρχικής σύμβασης και μάλιστα εντός της εδαφικής περιφέρειας του ίδιου δήμου, β) κατέστησαν αναγκαίες λόγω απροβλέπτων περιστάσεων, αφού η νέα διοικητική διαίρεση της χώρας αντικειμενικώς δεν μπορούσε να προβλεφθεί κατά την δημοπράτηση και ανάθεση της αρχικής μελέτης, την δε τυχόν ολιγωρία των αρχών του τέως δήμου.. να μεριμνήσουν για τον πολεοδομικό σχεδιασμό της περιοχής ευθύνης του δήμου αυτού δεν μπορεί να την χρεωθεί ο δήμος …, γ) αν και μπορούν, κατά την εκτίμηση του Κλιμακίου, να διαχωριστούν από την αρχική σύμβαση, είναι απολύτως αναγκαίες για την ολοκλήρωσή της, αφού, χωρίς να μεταβάλλουν ουσιωδώς το αντικείμενο της αρχικής μελέτης, αλληλεπιδρούν στον πολεοδομικό σχεδιασμό και τη διαμόρφωση των χρήσεων γης και στις ήδη ενταχθείσες στην αρχική σύμβαση δημοτικές ενότητες. Επομένως, η προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία ανάθεσης συμπληρωματικών μελετών παρίσταται νόμιμη.


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/293/2022

ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της υποκείμενης διαδικασίας  με αντικείμενο τις «Υπηρεσίες φύλαξης κτιριακών εγκαταστάσεων φοιτητικής εστίας Πάτρας διαχειριστικής ευθύνης του ….», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης  1.152.000,00 ευρώ (χωρίς Φ.Π.Α.)(....)Οι ανωτέρω πλημμέλειες παρίστανται εν προκειμένω ουσιώδεις, διότι α) είναι πολλαπλές και εντοπίζονται σε απαράβατους  όρους της διακήρυξης οι οποίοι  περιορίζουν κατά τρόπο παντελώς δυσανάλογο, το δικαίωμα συμμετοχής στην ελεγχόμενης διαγωνιστική διαδικασία,  με συνέπεια να πλήττονται καταδήλως οι αρχές της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των υποψήφιων οικονομικών φορέων, β) εν προκειμένω δεν αναπτύχθηκε επαρκής ανταγωνισμός (...) καθόσον σε αυτόν συμμετείχε ουσιαστικά μία μόνο εταιρεία, αφού οι λοιπές δύο συμμετέχουσες είχαν τυπική συμμετοχή και οι προσφορές τους δεν πληρούσαν στοιχειώδεις απαιτήσεις νομιμότητας. Κωλύεται η σύναψη του σχεδίου σύμβασης  που αφορά τις «Υπηρεσίες φύλαξης κτιριακών εγκαταστάσεων φοιτητικής εστίας Πάτρας διαχειριστικής ευθύνης του ….».

ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1226/2022.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/767/2024

Αποκατάσταση ζημιών επαρχιακού οδικού δικτύου ...ζητείται η ανάκληση της 11/2024 Πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην ΠΕ Κεφαλληνίας Οι ισχυρισμοί εξάλλου περί καθυστερήσεων κατά τη διαδικασία ανάθεσης λόγω περιορισμών κυκλοφορίας εξαιτίας της πανδημίας COVID-19 και η υποχρέωση εκ περιτροπής και εξ αποστάσεως εργασίας στις δημόσιες υπηρεσίες προβάλλονται εντελώς αόριστα και αναπόδεικτα, τυγχάνουν δε και αντιφατικοί, δοθέντος ότι το βασικό επιχείρημα του προσφεύγοντος είναι ότι ο χρόνος για την κρίση περί καθυστέρησης ανάθεσης ισχύει από την υπογραφή της προγραμματικής σύμβασης, τον Σεπτέμβριο του έτους 2023, κατά τον οποίο –κατά κοινώς γνωστά - είχαν εν πολλοίς αρθεί οι ανωτέρω περιορισμοί. Ο ειδικότερος δε ισχυρισμός που περιέχεται στο δικόγραφο της παρεμβαίνουσας εταιρείας ότι η καθυστέρηση οφείλεται στις δημοτικές εκλογές της 8ης Οκτωβρίου 2023, πέραν του απαραδέκτου προβολής του από την ανάδοχο του έργου, τυγχάνει νόμω αβάσιμος, δεδομένου ότι σύμφωνα με το άρθρο 93 παρ. 6 του, κυρωθέντος με τον ν. 3463/2006 (Α΄ 114), Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων κατά το χρονικό διάστημα ένα μήνα πριν από τις δημοτικές εκλογές και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών το Δημοτικό Συμβούλιο αποφασίζει μόνο για «έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικώς επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης», πλην για την Οικονομική (και ήδη Δημοτική) Επιτροπή του Δήμου δεν υφίσταται οιαδήποτε παρομοίου περιοριστικού περιεχομένου διάταξη προκειμένου να προκηρύξει και να διενεργήσει, λαμβάνοντας όλες τις αναγκαίες αποφάσεις, δημόσιο ανοικτό (ή κλειστό) διαγωνισμό για την ανάθεση οποιουδήποτε (και του επίμαχου) έργου.Τέλος, με την κρινόμενη προσφυγή προβάλλεται ότι τα αρμόδια όργανα του προσφεύγοντος, χωρίς να αποσκοπούν σε καταστρατήγηση του νόμου, υπέλαβαν, λόγω των περιστάσεων (κήρυξη περιοχής σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, κύμα πανδημίας, καθυστέρηση εξασφάλισης χρηματοδότησης), ότι συντρέχουν οι προϋποθέσεις ανάθεσης της ελεγχόμενης σύμβασης με διαδικασία διαπραγμάτευσης, συνθήκη που επιβάλλει την αναγνώριση συγγνωστής πλάνης που δικαιολογεί την υπογραφή της. Ο ως άνω λόγος είναι απορριπτέος ως αλυσιτελής, επειδή η συγγνωστή πλάνη των οργάνων της αναθέτουσας αρχής που διενεργούν τη διαδικασία ανάθεσης μίας δημόσιας σύμβασης δεν αποτελεί παραδεκτό λόγο προσφυγής ανάκλησης, καθόσον θα αλλοίωνε το χαρακτήρα και θα έθιγε την πρακτική αποτελεσματικότητα του προσυμβατικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, δεδομένου ότι είναι έλεγχος αντικειμενικής νομιμότητας της εκάστοτε υποβαλλόμενης προς έλεγχο διαδικασίας ανάθεσης που αποβλέπει στη θεραπεία της αντικειμενικής ακεραιότητάς της (ΕλΣυν Ολ. 505/2021 σκ. 33

Δεν ανακαλεί, κατά τα αναφερόμενα στο αιτιολογικό, την 11/2024 Πράξη του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου 


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/736/2022

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Ζητείται η ανάκληση της 5/2022 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Π.Ε. Ροδόπης, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της προσφεύγουσας και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «…» και διακριτικό τίτλο «…», για την εκτέλεση του έργου «Αποχέτευση Ακαθάρτων και Υδροδότηση Νέου Νοσοκομείου …», προϋπολογισθείσας δαπάνης 980.000,00 ευρώ.(....)Αντιστοίχως, αλυσιτελώς, προβάλλονται το μεν οι λόγοι της προσφεύγουσας περί καθυστέρησης της ανάθεσης στην παρεμβαίνουσα εταιρεία λόγω των συνεπειών της πανδημίας στην εύρυθμη λειτουργία της ΔΕΥΑ… (νόσηση υπαλλήλων, δυσκολία συνεργασίας με άλλους δημόσιους φορείς, αλλαγή προέδρου του ΔΣ της ΔΕΥΑ…), αλλά και οι ισχυρισμοί της παρεμβαίνουσας σύμφωνα με τους οποίους αφενός η πρόσκληση στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης δημοσιεύθηκε, στις 7.7.2021, στη σελίδα promitheus.gov.gr, αφετέρου αυτή ολοκληρώθηκε εντός μόλις 35 ημερών, αφού δεν ασκούν οποιαδήποτε επιρροή στη νομιμότητα της αιτιολογίας επιλογής της διαδικασίας ανάθεσης.Δεν ανακαλεί την 5/2022 πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Π.Ε. Ροδόπης.

ΔΕΝ ΑΝΑΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1305/2022.