ΕΣ/ΤΜ.6/897/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Έλλειμμα στη διαχείριση Δήμου..ζητείται η αναστολή εκτέλεσης 312/2019 οριστικής απόφασης του παρόντος Τμήματος....Στην προκειμένη περίπτωση, με την κρινόμενη αίτηση ζητείται να ανασταλεί η εκτέλεση της 312/2019 απόφασης του παρόντος Τμήματος, με την οποία έγινε εν μέρει δεκτή η από 10-2-2017 έφεση του αιτούντος κατά της 59/2016 Πράξης του Β΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου και περιορίσθηκε το καταλογισθέν σε βάρος του ποσό σε 1.819.953,05 ευρώ. Την αναστολή αυτή ζητεί ο αιτών μέχρι να εκδοθεί οριστική απόφαση επί της αίτησης αναθεώρησης την οποία έχει εμπροθέσμως, και κατά τα λοιπά νομοτύπως ασκήσει κατά της ως άνω 312/2019 απόφασης του Τμήματος. Ενόψει των προεκτεθέντων, αφού δεν προβλέπεται ρητώς από τη δικονομία Ελεγκτικού Συνεδρίου χορήγηση αναστολής στην περίπτωση που έχει ασκηθεί αίτηση αναθεώρησης αποφάσεως Τμήματος αυτού, η κρινόμενη αίτηση αναστολής πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη και να διαταχθεί η κατάπτωση του κατατεθέντος παραβόλου υπέρ του Δημοσίου (άρθρο 73 παρ.4 εδάφ.β του ν.4129/2013).
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.Μ.Ε.Σ/898/2012
Υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης...ζητείται η αναθεώρηση της 8/2012 πράξης του ΙV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με τα δεδομένα, όμως, αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην υπό στοιχείο II σκέψη, η υπό κρίση αίτηση, στρέφεται κατά πράξης του ΙV Τμήματος, η οποία έχει εκδοθεί κατ` εφαρμογή του άρθρου 21 του π.δ. 774/1980 και κατά της οποίας δεν χωρεί αίτηση αναθεώρησης, καθόσον με τις ειδικότερες και νεότερες διατάξεις του άρθρου 19Α του π.δ. 774/1980, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 14 του Ν.3932/2011, ρυθμίζονται εξαντλητικά οι αρμοδιότητες του Τμήματος τούτου και δεν καταλείπεται περιθώριο αναλογικής ή ευθείας εφαρμογής άλλων διατάξεων του Οργανισμού του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ως εκ τούτου, η κρινόμενη αίτηση του Ελληνικού Δημοσίου πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.
ΕλΣυν.Τμ.Μειζ.Επταμ.Συνθ/1746/2016
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-Αίτηση αναθεώρησης: από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η προσβαλλόμενη απόφαση του VI Τμήματος κοινοποιήθηκε στον πληρεξούσιο δικηγόρο της αιτούσας από τη Γραμματεία του Τμήματος, με τηλεομοιοτυπία στις 11 Φεβρουαρίου 2016, όπως αποδεικνύεται από το αποδεικτικό επιτυχούς αποστολής τηλεομοιοτυπίας της ιδίας ως άνω ημερομηνίας. Στη συνέχεια δε αντίγραφο του αποδεικτικού κοινοποίησης, υπογεγραμμένο από τον πληρεξούσιο της αιτούσας και με σφραγίδα της δικηγορικής εταιρείας, επιστράφηκε στη γραμματεία του Τμήματος και ως εκ τούτου αποδεικνύεται ότι ο πληρεξούσιος της αιτούσας, που είναι υποχρεωτικά και αντίκλητός της για την κοινοποίηση της απόφασης, έλαβε κατά την ανωτέρω ημερομηνία πλήρη γνώση του περιεχομένου της. Περαιτέρω, η κρινομένη αίτηση κατατέθηκε στη Γραμματεία του παρόντος Τμήματος στις 4.4.2016, με αριθμό κατάθεσης 583/2016, ήτοι μετά την παρέλευση σχεδόν δύο μηνών από την κοινοποίηση της πληττόμενης απόφασης στην αιτούσα.Ενόψει αυτών και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά, η υπό κρίση αίτηση αναθεώρησης που κατατέθηκε μετά την πάροδο της δεκαπενθήμερης αποκλειστικής προθεσμίας από την κοινοποίηση της προσβαλλόμενης απόφασης, είναι εκπρόθεσμη και πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη,
ΕλΣυνΤμ.1/22/2019
Δημοσιονομική διόρθωση:.Με τα δεδομένα αυτά, πιθανολογείται ότι η άμεση καταβολή του καταλογισθέντος, με την προσβαλλόμενη απόφαση, ποσού, θα προκαλέσει στην Ελληνική Αστυνομία δυσχερώς επανορθώσιμη οικονομική βλάβη και, ως εκ τούτου, συντρέχει ειδικός λόγος χορήγησης της αιτούμενης αναστολής. Κατ’ ακολουθίαν, πρέπει η κρινόμενη αίτηση να γίνει δεκτή, να ανασταλεί η εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφαση, μέχρις ότου περατωθεί ή καταργηθεί η επί της με Α.Β.Δ. 2808/31.10.2017 έφεσής της δίκη. Το αίτημα όμως για τη χορήγηση προσωρινής διαταγής έχει καταστεί άνευ αντικειμένου, διότι με την από 3.11.2017 πράξη της Προέδρου του Τμήματος, έχει ήδη χορηγηθεί προσωρινή διαταγή περί αναστολής εκτέλεσης της προσβαλλόμενης απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης, η οποία μετά τη δημοσίευση της παρούσας απόφασης δεν έχει πλέον ισχύ..
ΕλΣυν.Τμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/2228/2016
Προγραμματική σύμβαση-Αίτηση αναθεώρησης-απαράδεκτο:... ζητείται η αναθεώρηση της 1788/2016 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Στην υπό κρίση υπόθεση, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η προσβαλλόμενη απόφαση του VI Τμήματος κοινοποιήθηκε στον αιτούντα Δήμο από τη Γραμματεία του Τμήματος, με τηλεομοιοτυπία, στις 5 Αυγούστου 2016, όπως αποδεικνύεται από το αποδεικτικό επιτυχούς αποστολής τηλεομοιοτυπίας της ιδίας ως άνω ημερομηνίας. Στη συνέχεια δε αντίγραφο του αποδεικτικού κοινοποίησης, υπογεγραμμένο από τον αρμόδιο υπάλληλο του Δήμου, επιστράφηκε στη γραμματεία του Τμήματος. Περαιτέρω, η κρινόμενη αίτηση κατατέθηκε στη Γραμματεία του παρόντος Τμήματος στις 15 Σεπτεμβρίου 2016, με αριθμό κατάθεσης 1885/2016, ήτοι μετά την πάροδο δεκαπέντε ημερών από την κοινοποίηση της πληττόμενης απόφασης στον αιτούντα Δήμο.Ενόψει αυτών και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση αναθεώρησης που κατατέθηκε μετά την πάροδο της δεκαπενθήμερης αποκλειστικής προθεσμίας από την κοινοποίηση της προσβαλλόμενης απόφασης, είναι εκπρόθεσμη και πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.Για τους λόγους αυτούς Απορρίπτει την από 12.9.2016 αίτηση αναθεώρησης.
Tμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/3/2012
Προμήθεια υγρών καυσίμων:..ζητείται η αναθεώρηση της 2781/2011 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Στην προκειμένη περίπτωση από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η ένδικη αίτηση κατατέθηκε στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ... στις 15.10.2011 και όχι στη γραμματεία του παρόντος Τμήματος, όπως προβλέπουν οι προεκτεθείσες διατάξεις, στο οποίο διαβιβάστηκε απλώς με το 59249/16.11.2011 έγγραφο της εν λόγω υπηρεσίας. Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι η υπό κρίση αίτηση, η οποία ασκήθηκε χωρίς την τήρηση των νομίμων διατυπώσεων, τις οποίες περιοριστικώς και αποκλειστικώς καθορίζει το άρθρο 14 ν. 3932/2011, είναι, ως εκ τούτου απαράδεκτη και πρέπει για το λόγο αυτό να απορριφθεί. Απορρίπτει την αίτηση του Δήμου ... για αναθεώρηση της 2781/2011 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ-ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1209/2020
Προμήθεια φυτοπαθολογικού υλικού....ζητείται η αναθεώρηση της 25/2019 πράξης του VIΙ Τμήματος...Το Δικαστήριο κρίνει ότι η ένδικη αίτηση, στρεφόμενη κατά πράξης, η οποία έχει εκδοθεί, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 33 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο, στο πλαίσιο άσκησης του διενεργούμενου από το Ελεγκτικό Συνέδριο προληπτικού ελέγχου δαπανών, πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη. Τούτο, διότι, ως έγινε δεκτό ανωτέρω (σκέψη 5), κατά της πράξης αυτής δεν χωρεί αίτηση αναθεώρησης ενώπιον του παρόντος Τμήματος, καθόσον με τις ειδικότερες διατάξεις των άρθρων 35 έως 37 του εν λόγω Κώδικα ρυθμίζονται εξαντλητικά οι αρμοδιότητες του Τμήματος τούτου, περιοριζόμενες στην εξέταση της νομιμότητας των αποφάσεων του VI Τμήματος, που εκδίδονται κατά τη διαδικασία διενέργειας του προσυμβατικού ελέγχου, δεν καταλείπεται δε περιθώριο αναλογικής εφαρμογής των διατάξεων αυτών στο πλαίσιο του προληπτικού ελέγχου δαπανών.Απορρίπτει την αίτηση αναθεώρησης.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/6/2024
Κατόπιν όλων των ανωτέρω σκέψεων, σε κάθε περίπτωση, αφού το άρθρο 336 παρ. 1 του ν. 4700/2020 δεν παραπέμπει στο κεφάλαιο 18 του πρώτου μέρους του ίδιου νόμου περί παροχής προσωρινής δικαστικής προστασίας (άρθρα 94 έως 105) και, ως εκ τούτου, στην εκδίκαση των διαφορών από τον προσυμβατικό έλεγχο δεν προβλέπεται η άσκηση αίτησης αναστολής εκτέλεσης των αποφάσεων του Τμήματος τούτου που εκδίδονται επί προσφυγών ανάκλησης πράξεων των Κλιμακίων προσυμβατικού ελέγχου, η κρινόμενη αίτηση, με την οποία ζητείται η αναστολή εκτέλεσης της 301/2024 απόφασης του Τμήματος τούτου που έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της επίμαχης σύμβασης, πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη. Για τους λόγους αυτούς Απορρίπτει την από 9.4.2024 (Α.Β.Δ. 3173/2024) αίτηση του σωματείου με την επωνυμία «..» για την αναστολή εκτέλεσης της 301/2024 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΣ/ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜ/ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΘΕΣΗ/2261/2014
ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Ζητείται η αναστολή των έννομων συνεπειών της ανωτέρω απόφασης και κατά συνεκδοχή, η αναστολή εκτέλεσης της με αυτή επικυρωθείσας 614/1-2-2002 καταλογιστικής πράξης.(....)Με τα δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο πιθανολογεί ότι η άμεση εκτέλεση της απόφασης Τμήματος και η συνακόλουθη άμεση καταβολή από τον αιτούντα του ιδιαιτέρως υψηλού ποσού της ποσού του 1.106.771,21 ευρώ θα προκαλέσει ανεπανόρθωτη βλάβη στα μέσα διαβίωσής του, η αποκατάσταση της οποίας σε περίπτωση ευδοκιμήσεως της αιτήσεως του περί αναιρέσεως είναι δυσχερώς επανορθώσιμη. Πρέπει, ως εκ τούτου, να γίνει δεκτή η κρινόμενη αίτηση για τον προεκτεθέντα λόγο και να ανασταλεί η εκτέλεση της προαναφερόμενης απόφασης, και συνακόλουθα της προαναφερθείσας καταλογιστικής πράξεως που επικυρώθηκε με την ως άνω απόφαση του Τμήματος, μέχρις ότου περατωθεί ή καταργηθεί η δίκη επί της αίτησης αναίρεσης που έχει ασκηθεί κατά της δικαστικής απόφασης και εκκρεμεί ενώπιον του παρόντος Δικαστηρίου.Δέχεται την αίτηση του …του …για αναστολή εκτέλεσης της …/2013 απόφασης του IV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Απορρίπτει το αίτημά του για καταβολή σ’ αυτόν της δικαστικής του δαπάνης.
ΕΣ/ΤΜ.1/308/2020
Καταλογισμός ποσού...Με δεδομένα αυτά το Τμήμα, συνεκτιμώντας το ύψος του βεβαιωθέντος σε βάρος του αιτούντος ποσού ως προς το οποίο επαπειλείται άμεση εκτέλεση και, το οποίο μετά την έκδοση της 812/2018 απόφασης του παρόντος Τμήματος έχει περιορισθεί σε μόλις 5.000,00 ευρώ από σύνολο καταλογισθέντος και βεβαιωθέντος ποσού 144.843,26 ευρώ δηλαδή, το ποσό των 139.843,26 τελεί σε αναστολή λήψης οιονδήποτε μέτρων διοικητικής εκτέλεσης κατ’ αυτού καθώς και τα λοιπά στοιχεία της πρόσφατης οικονομικής του κατάστασης, που δεν έχει πάντως διαφοροποιηθεί ουσιωδώς από τα προγενέστερα έτη, κρίνει πως δεν πιθανολογείται ότι από την άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης ταμειακής βεβαίωσης που όπως προαναφέρθηκε περιορίσθηκε στο ποσό των 5.000,00 ευρώ ο ίδιος θα υποστεί ανεπανόρθωτη οικονομική βλάβη. Κατ' ακολουθία των ανωτέρω η ένδικη αίτηση πρέπει να απορριφθεί και να διαταχθεί η κατάπτωση του υπέρ του Δημοσίου κατατεθέντος παραβόλου.
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ.ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1319/2018
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:ζητείται κατ’ εκτίμηση του περιεχομένου της, η αναθεώρηση της 14/2018 Πράξης του VII Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου: Με τα δεδομένα, όμως, αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν ανωτέρω (σκ. II), η υπό κρίση αίτηση, στρεφόμενη κατά πράξης, η οποία έχει εκδοθεί, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 33 του ανωτέρω Κώδικα, στο πλαίσιο άσκησης του διενεργούμενου από το Ελεγκτικό Συνέδριο προληπτικού ελέγχου δαπανών, πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη. Τούτο, διότι κατά της πράξης αυτής δεν χωρεί αίτηση αναθεώρησης ενώπιον του παρόντος Τμήματος, καθόσον με τις ειδικότερες διατάξεις των άρθρων 35 έως 37 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο ρυθμίζονται εξαντλητικά οι αρμοδιότητες του Τμήματος τούτου, περιοριζόμενες στην εξέταση της νομιμότητας των αποφάσεων του VI Τμήματος, που εκδίδονται κατά τη διαδικασία διενέργειας του προσυμβατικού ελέγχου και δεν καταλείπεται περιθώριο αναλογικής εφαρμογής άλλων νομοθετικών διατάξεων.Ως εκ τούτου, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.