ΕΣ/ΤΜ.7/7/2009
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή ποσού για τη μεταφορά στις 70 ατόμων των σχολών εκμάθησης πνευστών – κρουστών οργάνων, της χορωδίας, των μαζορετών και της μπαντίνας της Φιλαρμονικής και για μονοήμερη κρουαζιέρα (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Επίτροπο, ότι οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες διότι δεν βρίσκουν έρεισμα σε γενική ή ειδική διάταξη νόμου, ενώ εξάλλου, δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι συντελούν άμεσα ή έμμεσα στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του ανωτέρω νομικού προσώπου, όπως αυτοί καθορίζονται στην προαναφερόμενη πράξη σύστασής του, ούτε ότι συμβάλλουν στην καλύτερη λειτουργία του, καθόσον από τα συνοδεύοντα τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δικαιολογητικά δεν προκύπτει η ταυτότητα των προσώπων που συμμετείχαν στην κρουαζιέρα ούτε εάν αυτά τα πρόσωπα είναι μέλη των σχολών και των τμημάτων της χορωδίας, των μαζορετών και της μπαντίνας της Φιλαρμονικής. (...) Περαιτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη νόμιμες και για το λόγο ότι δεν έχει εκδοθεί η απαιτούμενη από τις διατάξεις του ν.δ. 2396/1953 και της απόφασης 5100/1600/1984 του Υπουργού Προεδρίας απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Πελοποννήσου για τη μίσθωση των λεωφορείων, που θα διενεργούσαν την μεταφορά των ανωτέρω προσώπων.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, το επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Τμ.7/379/2009
Παράθεση γευμάτων-φιλοξενία προσώπων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η εντελλόμενη με τα …., οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα δαπάνη, που αφορά στην εκτύπωση προγραμμάτων, προσκλήσεων κλπ., παράθεση γευμάτων και φιλοξενία προσώπων, στο πλαίσιο διαφόρων καλλιτεχνικών εκδηλώσεων που πραγματοποιήθηκαν από τη Δημοτική Χορωδία ..., δεν προβλέπεται μεν από διάταξη νόμου, συντελεί όμως στην καλύτερη εκπλήρωση των σκοπών του εν λόγω νομικού προσώπου, καθόσον συμβάλλει στην επιτυχία των εκδηλώσεων αυτών, μέσω των οποίων προάγεται η μουσική παιδεία των δημοτών του Δήμου αυτού, η εν λόγω δε δαπάνη δεν υπερβαίνει, κατά την κρίση του Τμήματος, το προσήκον μέτρο.(...)Περαιτέρω, όμως, η εντελλόμενη με τα …., οικονομικού έτους 2009, χρηματικά εντάλματα δαπάνη για τη βιντεοσκόπηση και φωτογράφηση των ανωτέρω εκδηλώσεων της Δημοτικής Χορωδίας δεν είναι, κατά την κρίση του Τμήματος, νόμιμη, καθόσον δεν προβλέπεται από διάταξη νόμου, ούτε συντελεί, άμεσα ή έμμεσα, στην πιο αποτελεσματική εκπλήρωση των σκοπών της.
ΕλΣυν.Τμ.VII/53/2012
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ-Δήμοι:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες, που ως παρεπόμενες σε σχέση με την πραγματοποίηση της προαναφερόμενης πολιτιστικής εκδήλωσης, περιλαμβάνονται στην εγκριθείσα, με την 77/5.7.2011 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Π.Ο.Δ.Α., διάθεση πίστωσης και συνέβαλλαν αναγκαίως στην επιτυχή διοργάνωσή της, είναι λειτουργικές και δεν υπερβαίνουν, ενόψει τόσο της διάρκειας και του μεγάλου αριθμού των συμμετεχόντων στην εκδήλωση αυτή, όσο και του ύψους τους, το επιβαλλόμενο από τα διδάγματα της κοινής πείρας και λογικής προσήκον μέτρο, ούτε αντιτίθενται, λόγω της αναγκαιότητάς τους, στην αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης..Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι νόμιμες και αυτά θα μπορούσαν να θεωρηθούν αν δεν είχε λήξει του οικονομικό έτος 2011 τις πιστώσει του οποίου βαρύνουν.
ΕλΣυν/Τμ.VII/194/2007 (Γ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, κατά τη γνώμη που επικράτησε στο Τμήμα, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες, σύμφωνα με το άρθρο 218 παρ. 4 περ. α΄ του π.δ. 410/1995, όπως αντικαταστάθηκε από το άρθρο 25 παρ. 2 του ν. 3202/2003, περαιτέρω δε, δεν υπερβαίνουν το προσήκον μέτρο, ενόψει του μεγέθους και του πληθυσμού του Δήμου και της σπουδαιότητας της εορτής των Χριστουγέννων. Συνεπώς, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΤΜ.4/79/2009
Προμήθεια ορθοπεδικών υλικών (...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι τα ως άνω φωτοαντίγραφα των αντίστοιχων απολεσθέντων με υπαιτιότητα των οργάνων του Νοσοκομείου πρωτότυπων δελτίων αποστολής δεν αποτελούν νόμιμα δικαιολογητικά εκκαθάρισης και πληρωμής των εντελλόμενων με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπανών, καθώς, παρότι συνοδεύονται από υπεύθυνη δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της εκδότριας αυτών εταιρείας και από το πόρισμα της αρμοδίως διενεργηθείσας Ε.Δ.Ε., όπου και, όπως προαναφέρθηκε, διευκρινίζονται οι συνθήκες της απώλειάς τους, δεν είναι θεωρημένα από δημόσια αρχή αλλά από την εκδότρια των πρωτοτύπων εταιρεία. Επομένως, ο λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου είναι βάσιμος, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα 1483/2007 και 1484/2007 χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι μη νόμιμες και δεν πρέπει αυτά να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΤΜ.1/278/2010
ΑΠΩΛΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ:Εφάπαξ βοηθήματος για έξοδα κηδείας:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, τα ανωτέρω φωτοαντίγραφα αποδείξεων παροχής υπηρεσιών δεν αποτελούν νόμιμα δικαιολογητικά εκκαθάρισης και πληρωμής των εντελλόμενων με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπανών, όπως βάσιμα προβάλλεται από τη διαφωνούσα Επίτροπο. Κατόπιν αυτών και ανεξαρτήτως από το ύψος της εντελλόμενης με το 51, οικονομικού έτους 2010, χρηματικό ένταλμα, δαπάνης, τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/51/2016
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Προσήκον μέτρο-Αρχή οικονομοκότηταςΜε δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει, κατ’ αντιστοιχία των λόγων διαφωνίας, τα ακόλουθα: Α. Όπως προκύπτει από τον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Ν.Π.Δ.Δ. «...» οι κύριες αρμοδιότητες του Γραφείου Φιλαρμονικής και του Γραφείου Καλλιτεχνικής Εκπαίδευσης είναι η λειτουργία της Φιλαρμονικής του νομικού προσώπου και η διδασκαλία χορωδιακών τμημάτων (παιδική και ενηλίκων). Επομένως, στα συνήθη καθήκοντα των δεκαοχτώ μουσικών που υπηρετούν με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο εν λόγω νομικό πρόσωπο εμπίπτει η διδασκαλία και μουσική επιμέλεια των χορωδιακών τμημάτων, ενώ στα συνήθη καθήκοντα του αρχιμουσικού που υπηρετεί επίσης με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου εμπίπτει και η ενορχήστρωση μουσικών έργων, απορριπτομένου συνεπώς του προβληθέντος με τα έγγραφα επανυποβολής των χρηματικών ενταλμάτων ισχυρισμού ότι οι υπηρετούντες υπάλληλοι δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις για την εκτέλεση των ανατεθεισών υπηρεσιών. Σε κάθε περίπτωση, η αιτιολογία ως προς την αναγκαιότητα ανάθεσης σε τρίτους εργασιών που εμπίπτουν στα συνήθη καθήκοντα των υπηρετούντων υπαλλήλων πρέπει να αναφέρεται στην απόφαση ανάθεσης των υπηρεσιών(..).Β. Η αμοιβή για τον πρώτο ως άνω πάροχο των υπηρεσιών της ενορχήστρωσης μουσικών έργων - διδασκαλίας και μουσικής επιμέλειας της μεικτής χορωδίας Ν. ... με το ποσό των 10.000 ευρώ για διάστημα τεσσάρων μηνών καθώς και η αμοιβή του δεύτερου και τρίτης ως άνω για τις υπηρεσίες της διδασκαλίας και διεύθυνσης 50μελούς χορωδίας και ενορχήστρωσης μουσικών έργων - διδασκαλίας και μουσικής επιμέλειας 40μελούς παιδικής χορωδίας με το ποσό των 5.000 ευρώ για τον καθένα για διάστημα τριών μηνών υπερβαίνει προδήλως, κατά την κοινή πείρα, το προσήκον μέτρο και αντιβαίνει στην αρχή της οικονομικότητας, η οποία ως μερικότερη εκδήλωση της γενικής αρχής της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, επιβάλλει την εκπλήρωση των σκοπών των δημοτικών νομικών προσώπων με την κατά το δυνατόν ελάχιστη επιβάρυνση του προϋπολογισμού τους..(..).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα χρηματικά εντάλματα δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕλΣυν.Κλ.4/73/2016
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες, καθόσον οι συναφθείσες με τις φερόμενες ως δικαιούχους εταιρείες συμβάσεις, σε εκτέλεση των οποίων παραδόθηκαν τα επίμαχα είδη, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 35 παρ. 1 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο (ν. 4129/2013), όπως αυτές ισχύουν μετά την συμπλήρωσή τους με τις διατάξεις του άρθρου πρώτου υποπαρ. Γ.1. περ. 1 του ν. 4254/2014, δεν υπεβλήθησαν πριν από τη σύναψή τους στο Ελεγκτικό Συνέδριο για τη διενέργεια προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας.(..). Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι ελεγχόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΤΜ.1/244/2011
Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι η πρόσληψη των φερόμενων ως δικαιούχων με τη διαδικασία του άρθρου 209 του ν.3584/2007 δεν είναι νόμιμη, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο πρώτο λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου, παρελκούσης της εξέτασης των λοιπών λόγων αυτής. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες δεν είναι νόμιμες και συνεπώς αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΤΜ.1/102/2012
ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στις προηγούμενες σκέψεις, οι ανωτέρω κατείχαν τα απαραίτητα τυπικά προσόντα για τις θέσεις στις οποίες μετατάχθηκαν. Ειδικότερα δεδομένου ότι αυτές υπηρετούσαν ήδη σε θέσεις της κατηγορίας ΤΕ Μαιών Μαιευτών και ΤΕ Νοσηλευτριών κατείχαν πτυχίο αντίστοιχο της κατηγορίας αυτής, δηλαδή πτυχίο ή δίπλωμα τμημάτων και σχολών των Τ.Ε.Ι. και των Κ.Α.Τ.Ε.Ε. ή ισότιμο με αυτά πτυχίο, και ως εκ τούτου μπορούσαν να μεταταχθούν στο κλάδο ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, για τον οποίο αρκούσε, σύμφωνα με την ανακοίνωση-πρόσκληση και το π.δ. 50/2001 στο οποίο παρέπεμπε, η κατοχή πτυχίου οποιουδήποτε Τμήματος των Τ.Ε.Ι. ή ισότιμων με αυτές σχολών. Ενόψει αυτών η μετατάξεις των ανωτέρω υπαλλήλων είναι νόμιμες και αυτές δικαιούνται την καταβολή οικονομικού κινήτρου και αποζημίωσης υπερωριακής απασχόλησης. Κατά συνέπεια οι εντελλόμενες με το επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και αυτά θα μπορούσαν να θεωρηθούν αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2011, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν. Λόγω όμως λήξης του οικονομικού αυτού έτους, τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα δεν μπορούν να θεωρηθούν.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/216/2018
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ:..Ενόψει τούτου, δεν πλήττεται, κατά τα γενόμενα δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, η νομιμότητα των εντελλόμενων δαπανών από μόνη την πάροδο άπρακτης της μηνιαίας προθεσμίας απόδοσης των άνω πιστώσεων στις προαναφερόμενες σχολικές επιτροπές. Περαιτέρω, η μη απόδοση τμήματος (26.620 ευρώ) της άνω συνολικής πίστωσης (113.420 ευρώ), δεν καθιστά μη νόμιμη την καταβολή του υπολοίπου αυτής (86.800 ευρώ), το οποίο εντέλλεται με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα. Ακολούθως, όπως προβάλλεται από το Δήμο και δεν αμφισβητείται από την Επίτροπο, η τήρηση της διαδικασίας ανάληψης και ανατροπής των σχετικών υποχρεώσεων κατά τα έτη 2015 και 2016 δεν ήταν εφικτή, διότι κατά τα έτη αυτά δεν είχαν εγγραφεί σχετικές πιστώσεις στους προϋπολογισμούς του Δήμου. Τέλος, η 229/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ..... για την τροποποίηση του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2017, στον οποίο εγγράφηκαν οι εντελλόμενες δαπάνες, κρίθηκε νόμιμη με την 3147/215945/19.12.2017 απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης ..κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι νόμιμες και, ως εκ τούτου, τα εντάλματα αυτά πρέπει να θεωρηθούν.