×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.ΔΕΥΤΕΡΟ/32/2021

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταλογισμός ποσού-επίδομα ισολογισμού...Με δεδομένα αυτά το Δικαστήριο δεν είναι σε θέση να διαμορφώσει σαφή εικόνα για την περιουσιακή κατάσταση του αιτούντος, λόγω ελλείψεως προς τούτο πρόσφορων στοιχείων (ιδίως στοιχείων από όπου προκύπτει η ύπαρξη ή μη εισοδή-ματος από άλλες πηγές, όπως πρόσφατων πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος ή/και ακίνητης περιουσίας). Ως εκ τούτου, αδυνατεί να προβεί σε εκτίμηση περί οικονομικής του βλάβης από την εκτέλεση της καθής η αίτηση καταλογιστικής απόφασης και ο σχετικός λόγος πρέπει να απορριφθεί.  Περαιτέρω, οι λόγοι που προβάλλει με την έφεσή του α) περί αναρμο-διότητας του εκδόσαντος την καταλογιστική πράξη οργάνου, β) περί του νομίμου της καταβολής του επιδόματος ισολογισμού σε αυτόν και γ) περί άρσης του καταλογισμού κατ’ εφαρμογή των αρχών της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, δεν παρίστανται προδήλως βάσιμοι, καθώς ούτε σε πάγια νομολογία του Δικαστηρίου στηρίζονται, ούτε μπορούν να απαντη-θούν παραχρήμα χωρίς ουσιαστική έρευνα του φακέλου της υπόθεσης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.ΔΕΥΤΕΡΟ/31/2021

Καταλογισμός ποσού- επίδομα ισολογισμού...Με δεδομένα αυτά το Δικαστήριο δεν είναι σε θέση να διαμορφώσει σαφή εικόνα για την περιουσιακή κατάσταση της αιτούσας, λόγω ελλείψεως προς τούτο πρόσφορων στοιχείων (ιδίως στοιχείων από όπου προκύπτει η ύπαρξη ή μη εισοδήματος από άλλες πηγές, όπως πρόσφατων πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος ή/και ακίνητης περιουσίας). Ως εκ τούτου, αδυνατεί να προβεί σε εκτίμηση περί οικονομικής της βλάβης από την εκτέλεση της καθής η αίτηση καταλογιστικής απόφασης  και ο σχετικός λόγος πρέπει να απορριφθεί. Περαιτέρω, οι λόγοι που προβάλλει με την έφεσή της α) περί αναρμοδιότητας του εκδόσαντος την καταλογιστική πράξη οργάνου, β) περί του νομίμου της καταβολής του επιδόματος ισολογισμού σε αυτή και γ) περί άρσης του καταλογισμού κατ’ εφαρμογή των αρχών της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, δεν παρίστανται προδήλως βάσιμοι, καθώς ούτε σε πάγια νομολογία του Δικαστηρίου στηρίζονται, ούτε μπορούν να απαντηθούν παραχρήμα χωρίς ουσιαστική έρευνα του φακέλου της υπόθεσης.


ΕΣ/ΤΜ.ΔΕΥΤΕΡΟ/33/2021

Καταλογισμός ποσού-επίδομα ισολογισμού... Με δεδομένα αυτά το Δικαστήριο δεν είναι σε θέση να διαμορφώσει σαφή εικόνα για την περιουσιακή κατάσταση της αιτούσας, λόγω ελλείψεως προς τούτο πρόσφορων στοιχείων (ιδίως στοιχείων από όπου προκύπτει η ύπαρξη ή μη εισοδήματος από άλλες πηγές, όπως πρόσφατων πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος ή/και ακίνητης περιουσίας). Ως εκ τούτου, αδυνατεί να προβεί σε εκτίμηση περί οικονομικής της βλάβης από την εκτέλεση της καθής η αίτηση καταλογιστικής απόφασης και ο σχετικός λόγος πρέπει να απορριφθεί.  Περαιτέρω, οι λόγοι που προβάλλει με την έφεσή της α) περί αναρμοδιότητας του εκδόσαντος την καταλογιστική πράξη οργάνου, β) περί του νομίμου της καταβολής του επιδόματος ισολογισμού σε αυτή και γ) περί άρσης του καταλογισμού κατ’ εφαρμογή των αρχών της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, δεν παρίστανται προδήλως βάσιμοι, καθώς ούτε σε πάγια νομο-λογία του Δικαστηρίου στηρίζονται, ούτε μπορούν να απαντηθούν παραχρήμα χωρίς ουσιαστική έρευνα του φακέλου της υπόθεσης.


ΕΣ/ΤΜ.ΔΕΥΤΕΡΟ/34/2021

Καταλογισμός ποσού - Επίδομα ισολογισμού...Με δεδομένα αυτά, το Δικαστήριο δεν είναι σε θέση να διαμορφώσει σαφή εικόνα για την περιουσιακή κατάσταση του αιτούντος, λόγω ελλείψεως πρόσφορων προς τούτο στοιχείων, όπως ιδίως πρόσφατων πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος ή/και ακίνητης περιουσίας. Ως εκ τούτου, το Δικαστήριο αδυνατεί να προβεί σε πιθανολόγηση της ύπαρξης ή μη άμεσου κινδύνου πρόκλησης δυσχερώς επανορθώσιμης οικονομικής βλάβης του αιτούντος και ο σχετικός λόγος πρέπει να απορριφθεί.  Περαιτέρω, οι λόγοι που προβάλλει με την έφεσή του: α) περί αναρμοδιότητας του εκδόσαντος την καταλογιστική πράξη οργάνου, β) περί του νόμιμου της καταβολής σε αυτόν του επιδόματος ισολογισμού και γ) περί άρσης του καταλογισμού κατ’ εφαρμογή των αρχών της χρηστής διοίκησης και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικουμένου, δεν παρίστανται προδήλως βάσιμοι, καθώς ούτε σε πάγια νομολογία του Δικαστηρίου στηρίζονται, ούτε μπορούν να απαντηθούν παραχρήμα χωρίς ουσιαστική έρευνα του φακέλου της υπόθεσης.


67428/2015

Θεμα: Περί δημοσίευσης ισολογισμού πέρατος εκκαθάρισης προσωπικών εταιρειών - περιεχόμενο ανακοίνωσης σύστασης και τροποποιήσεων προσωπικών εταιρειών.


ΝΣΚ/23/2001

Λιμενικό Σώμα. Αξιωματικοί. Υποδικία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υποδικία συνδέεται γενικά με την άσκηση της ποινικής διώξεως, πλην όμως η διάταξη του άρθρου 17 παρ.4 του ΝΔ 139/1969 ως διοικητικής φύσεως μπορεί να ερμηνευτεί συσταλτικά υπέρ του διοικουμένου.


ΝΣΚ/127/2024

Ερωτάται εάν το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, κρίνοντας επί αιτήσεως της υπαλλήλου Α.Π., πρώην δικαστικού λειτουργού, προς βαθμολογική εξέλιξή της, κατά την ουσιαστική κρίση που καλείται να εκφέρει αναφορικά με τα προσόντα της, σύμφωνα με το άρθρο 98 του ν. 3528/2007 (Υπαλληλικού Κώδικα) και του άρθρου 1 παρ. 4 του π.δ/τος 139/2000, δύναται να διαμορφώσει την κρίση του λαμβάνοντας υπόψη και την οριστική παύση που είχε επιβληθεί στην υπάλληλο λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, καθώς και τις ποινές της προσωρινής παύσεως που της είχαν επιβληθεί διαρκούσης της δικαστικής προϋπηρεσίας της. (...) Το Υπηρεσιακό Συμβούλιο, στο πλαίσιο της εξέτασης αίτησης υπαλλήλου - πρώην δικαστικού λειτουργού - περί αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας στο δημόσιο τομέα για τη βαθμολογική ένταξη αυτού, δύναται να διαμορφώσει την ουσιαστική κρίση που καλείται να εκφέρει, κατά το άρθρο 98 παρ. 1 του ν. 3528/2007 και το άρθρο 1 παρ. 4 του π.δ/τος 139/2000, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα κρίσιμα στοιχεία του υπηρεσιακού φακέλου και του προσωπικού Μητρώου του υπαλλήλου, στα οποία συμπεριλαμβάνεται και η επιβολή σε εκείνον των πειθαρχικών ποινών της προσωρινής, καθώς και της οριστικής παύσης, λόγω υπηρεσιακής ανεπάρκειας, κατά το χρονικό διάστημα της δικαστικής προϋπηρεσίας του (ομόφωνα).


ΝΣΚ/40/2025

Ερωτάται α) εάν μπορεί να ανακληθεί από τον καταθέτη χρηματική παρακαταθήκη, που έχει συσταθεί ως υποχρεωτική εκ του νόμου και αποδοτέα κατά το άρθρο 988 παρ. 1 εδ. β΄ του ΚΠολΔ, όταν, εκ των υστέρων, έχει εκλείψει ο δικαιολογητικός λόγος συστάσεώς της και β) σε περίπτωση αρνητικής απάντησης, εάν και βάσει ποιας νόμιμης διαδικασίας μπορεί το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων να αποδώσει το ποσό της παρακαταθήκης αυτής χωρίς την πλήρωση του αναγραφόμενου σ’ αυτήν όρου απόδοσης(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Επί του πρώτου σκέλους του ερωτήματος, ότι, κατ΄ εξαίρεση των ισχυόντων περί της μη δυνατότητας ανάκλησης των υποχρεωτικών παρακαταθηκών και ενόψει, αποκλειστικά, του διδόμενου ιστορικού, η συστήσασα την υποχρεωτική εκ του νόμου παρακαταθήκη μπορεί να την ανακαλέσει και να εισπράξει το ποσό του σχετικού Γραμματίου προκειμένου να το επιστρέψει στην καθής η κατάσχεση, υπό τον όρο ότι θα προσκομιστεί από την καθής η κατάσχεση υπεύθυνη δήλωση που θα φέρει βεβαίωση του γνήσιου της υπογραφής του νόμιμου εκπροσώπου της, ότι δεν έχει μέχρι σήμερα οριστεί συμβολαιογράφος και δεν έχει ακολουθηθεί η διαδικασία του άρθρου 988 παρ. 1 παρ. 2 περ. β΄ του ΚΠολΔ (κατά πλειοψηφία) και β) ενόψει της απάντησης επί του πρώτου σκέλους, παρέλκει η εξέταση του δεύτερου σκέλους του ερωτήματος (ομόφωνα)


ΝΣΚ/130/2003

Πολιτικά Κόμματα. Κρατική χρηματοδότηση τούτων. Τηρούμενα βιβλία σε σχέση με την υποχρέωση κατάρτισης ετήσιου ισολογισμού, που πρέπει να ανταποκρίνεται στους κανόνες και τις δομές του Γενικού Λογιστικού Σχεδίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν υφίσταται αντίθεση, αφενός μεταξύ της διατάξεως του άρθρου 18 παρ.1 και 3 του Ν 3023/2002, κατά την οποία τα πολιτικά κόμματα που λαμβάνουν κρατική τακτική χρηματοδότηση υποχρεούνται, στη σύνταξη ετήσιου ισολογισμού εσόδων και δαπανών, που πρέπει να ανταποκρίνεται στους κανόνες και στις δομές, δηλαδή, στις γενικές αρχές, του Γενικού Λογιστικού Σχεδίου και, αφετέρου, της ρύθμισης του άρθρου 16 του ίδιου νόμου, κατά την οποία τα κόμματα υποχρεούνται εφόσον λαμβάνουν κρατική τακτική ή εκλογική χρηματοδότηση στην τήρηση «ειδικού» βιβλίου, όπου καταχωρούνται τα έσοδα και οι δαπάνες τους. Τούτο, διότι, καμία από τις προαναφερθείσες διατάξεις δεν αναφέρεται ευθέως στην τήρηση συγκεκριμένης κατηγορίας βιβλίων (Β’ ή Γ’) του ΚΒΣ. Στον κανονιστικό νομοθέτη (ΚΥΑ), κατά την παρ.3 του άρθρου 18 του ίδιου νόμου, εναπόκειται να καθορίσει τον τρόπο σύνταξης του ισολογισμού των πολιτικών κομμάτων, ώστε το περιεχόμενό του να ανταποκρίνεται στις γενικές αρχές (κανόνες και δομές) που διέπουν το Γενικό Λογιστικό Σχέδιο.


ΝΣΚ/41/2004

Προκήρυξη για την πλήρωση μιας θέσης Διευθυντή Χειρουργικής επί θητεία του κλάδου ιατρών Ε.Σ.Υ. για το Γ.Ν.Α. «ΛΑΪΚΟ». Αναρμοδιότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Θα πρέπει να ανακληθεί ως παράνομη η Υ10α/Γ.Π.οικ.8564/04.09.2002 απόφαση του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας, λόγω σχετικής αναρμοδιότητος του εκδόσαντος οργάνου, να εξαφανιστεί αναδρομικά αυτή από το χρόνο έκδοσής της, κατά το μέρος που αφορά την πλήρωση της θέσης του Δ/ντή Χειρουργικής του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «ΛΑΪΚΟ» και να επαναληφθεί η διαδικασία της προκήρυξης με νόμιμο, πλέον, περιεχόμενο από το αρμόδιο κατά νόμο όργανο.


ΝΣΚ/392/2007

Διορισμός υπαλλήλου σε συμμόρφωση με ακυρωτική απόφαση. Πλήρης διοικητική και οικονομική αποκατάσταση του διοριζομένου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση που η Διοίκηση προβαίνει σε διορισμό υπαλλήλου σε συμμόρφωση προς την ακυρωτική απόφαση, η συμμόρφωση αυτή πρέπει να είναι πλήρης, τόσον ως προς τις διοικητικές συνέπειες (π.χ. αναδρομικός διορισμός, βαθμολογική αποκατάσταση), όσον και προς τις οικονομικές (π.χ. μισθολογική αποκατάσταση του δικαιωθέντα), ώστε να αίρεται η παρανομία και να εμπεδώνεται η νομιμότητα, λαμβανομένου υπόψη και του ηθικού ενδιαφέροντος του διοικουμένου.