ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/330/2023
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ζητείται η ανάκληση της 746/2022 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία, στο πλαίσιο της άσκησης προσυμβατικού ελέγχου νομιμότητας επί της διαδικασίας ανάθεσης των υπηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω και εφόσον η πλημμέλεια της μη διενέργειας εξ αρχής ελέγχου επί των εισφορών των αναδόχων έχει πλέον θεραπευτεί για όλα τα τμήματα του διαγωνισμού πλην του τμήματος 22, η κρινόμενη προσφυγή πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή, να ανακληθεί εν μέρει η προσβαλλόμενη πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου και να κριθεί ότι δεν κωλύεται η υπογραφή των τεσσάρων σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του e-ΕΦΚΑ και των οικονομικών φορέων: α) ..Α.Ε. για τα τμήματα 23 και 26 του διαγωνισμού, β) ..Ι.Κ.Ε. για τα τμήματα 2, 6, 12, 14, 15, 18, 20, 24, 27, 28, 29 και 30 του διαγωνισμού, γ) ..O.E. για το τμήμα 16 του διαγωνισμού και δ) ..A.E. για το τμήμα 13 του διαγωνισμού και, περαιτέρω, ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του e-ΕΦΚΑ και της εταιρείας …Α.Ε. για το τμήμα 22 του διαγωνισμού.Για τους λόγους αυτούςΔέχεται εν μέρει την από 3.10.2022 (ΑΒΔ 7603/3.11.2022) προσφυγή ανάκλησης του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης» (e-ΕΦΚΑ).Ανακαλεί εν μέρει την 746/2022 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/2053/2022
Ανάθεση πηρεσιών καθαριότητας σε κτίρια.(...)Δεν προκύπτει διενέργεια πλήρους ελέγχου των ασφαλιστικών εισφορών στις οικονομικές προσφορές των αναδόχων ανά δημοπρατούμενο τμήμα βάσει των σχετικών νομοθετικών μεταβολών. Η αναθέτουσα αρχή δε ζήτησε διευκρινήσεις επί των ασφαλιστικών εισφορών από τους οικονομικούς φορείς (άρθρο 102 του ν. 4412/2016). Ελήφθησαν υπόψη: α) απόφαση της ΑΕΠΠ, β) έγγραφο της Διεύθυνσης του ΠΕΚΑ (Γενική Διεύθυνση Εισφορών και Ελέγχων Περιφερειακής Υπηρεσίας Περιφερειακού Ελεγκτικού Κέντρου Αττικής) του e-ΕΦΚΑ, γ) επισημάνσεις και αιτηθέντα στοιχεία που δεν προσκομίστηκαν, σύμφωνα με την 706/2022 αναβλητική Πράξη του Κλιμακίου και δ) παραδοχή της αναθέτουσας αρχής σε έκθεση ότι στις προσφορές των αναδόχων τα ποσοστά των ασφαλιστικών εισφορών δεν αναλύονται ανά χρονική περίοδο, επομένως δεν είναι δυνατό να υπολογιστεί εάν το ποσοστό κράτησης των ασφαλιστικών εισφορών είναι το ίδιο για το σύνολο του συμβατικού διαστήματος. Για τους λόγους αυτούςΔέχεται την από 4.11.2022 (ΑΒΔ 7655/7.11.2022) προσφυγή ανάκλησης τoυ β΄ προσφεύγοντα οικονομικού φορέα ..Ανακαλεί την 746/2022 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά το μέρος που αφορά την υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του e-ΕΦΚΑ και του ανωτέρω οικονομικού φορέα για τα τμήματα 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 10, 11 και 25 του διαγωνισμού.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/450/2023
Παροχή Υπηρεσιών παρασκευής – συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων.(...)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρων πρέπει η κρινόμενη προσφυγή να γίνει εν μέρει δεκτή ως προς τα τμήματα 1, 16, 41 και 53 επί τω τέλει σύναψης των οικείων συμβάσεων, καθόσον, ως προς το τμήμα 75, ορθώς με την προσβαλλόμενη πράξη κρίθηκε ότι το Ελεγκτικό Συνέδριο δεσμεύεται από τα κριθέντα με την 2064/2022 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη κατά το αντίστοιχο μέρος και, κατ’ εκτίμηση των περιστάσεων, να διαταχθεί η απόδοση στην προσφεύγουσα του παραβόλου που κατέθεσε για την άσκηση της προσφυγής, σύμφωνα με το άρθρο 310 παρ.2 εδ. α΄ του ν. 4700/2020.Για τους λόγους αυτούςΔέχεται εν μέρει την από 25.1.2023 προσφυγή ανάκλησης της ένωσης εταιρειών «..».Ανακαλεί εν μέρει τη 1018/2022 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΑΕΠΠ/695/2021
Η εταιρεία «…» με την προδικαστική προσφυγή ΓΑΚ ΑΕΠΠ 355/2021 ζητά την ακύρωση εν μέρει της απόφασης της αναθέτουσας αρχής που δέχτηκε τις προσφορές άλλων εταιρειών για τα Τμήματα Β και Γ του διαγωνισμού «…». Πιο συγκεκριμένα, ζητά να απορριφθούν οι προσφορές των εταιρειών «…», «…», «…», «…», «…» και «…» για το Τμήμα Β, και των εταιρειών «…», «…», «…», «…» για το Τμήμα Γ. Επίσης, ζητά, σε περίπτωση που η νόμιμα αποκλεισθείσα εταιρεία «…» επανέλθει στο διαγωνισμό, να εκδοθεί νέα απόφαση που θα απορρίπτει την προσφορά της για ουσιαστικούς λόγους. Τέλος, η προσφεύγουσα επιδιώκει να αναδειχθεί προσωρινή ανάδοχος της σύμβασης και για τα δύο τμήματα.
ΕΣ/ΜΕΙΖΟΝΑ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1330/2023
Με την ένδικη έφεση ο εκκαλών επιδιώκει: α) την ακύρωση της σιωπηρής απόρριψης της .. αίτησης που υπέβαλε στη Διεύθυνση Χορήγησης Συντάξεων Δημόσιου Τομέα του e-ΕΦΚΑ, β) τη διακοπή των, δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 8 και 14 του ν. 4387/2016, διενεργούμενων μειώσεων του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξής του, (...) Το Δικαστήριο κρίνει ότι πρέπει, αφού επιλύθηκαν τα ζητήματα που τέθηκαν ενώπιον αυτού, η υπόθεση να αναπεμφθεί στο Τρίτο Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, το οποίο και θα επιληφθεί της επίδικης εφέσεως μετά την κρίση από το κατά το άρθρο 88 παρ. 2 του Συντάγματος ειδικό Δικαστήριο του μέρους της επίδικης έφεσης που παραπέμπεται σε αυτό με την παρούσα.Για τους λόγους αυτούς.Δέχεται εν μέρει την έφεση. Ακυρώνει, κατά το σκεπτικό, την προσβαλλόμενη σιωπηρή απόρριψη της ... αίτησης που ο εκκαλών υπέβαλε στη Διεύθυνση Χορήγησης Συντάξεων Δημόσιου Τομέα του e-ΕΦΚΑ.
ΕΣ/ΤΜ.6/105/2003
Βελτίωση - κατασκευή επαρχιακής οδού...ζητείται η μερική ανάκληση της 323/2003 Πράξεως του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά, κατά την κρίση του Τμήματος, ορθώς η επιτροπή διενέργειας του διαγωνισμού δεν απέκλεισε την αιτούσα από το διαγωνισμό, καθόσον από τα προσκομισθέντα ενώπιον αυτής στοιχεία δεν καταλείπεται αμφιβολία περί της φύσεως των μετοχών της εταιρείας ως ονομαστικών κατά το χρόνο διενέργειας του διαγωνισμού, καθώς και περί της συνθέσεως του μετοχολογίου αυτής. Κατόπιν τούτου, το Τμήμα κρίνει ότι η καθ’ ης η αίτηση Πράξη, με την οποία το Κλιμάκιο δέχθηκε, πλην άλλων, ότι η νυν αιτούσα εταιρεία έπρεπε ν’ αποκλεισθεί από τη συμμετοχή στο διαγωνισμό ως απαράδεκτη, πρέπει να ανακληθεί, κατά το μέρος αυτό, απορριπτομένων ως αβασίμων των περί του αντιθέτου ισχυρισμών της εταιρείας «.......» και δεκτής γενομένης της κρινομένης αιτήσεως, με την οποία ζητείται η εν μέρει ανάκληση της Πράξεως του Κλιμακίου.Ανακαλεί εν μέρει την 323/2003 Πράξη του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
ΕΑΔΗΣΥ/930/2024
Η προσφεύγουσα αιτείται να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη απόφαση υπ’ αριθμό …/2024, ειδικότερα: α) για το μέρος που απέρριψε την προσφορά της για τα Τμήματα Δ, Ε, ΣΤ και Ζ του διαγωνισμού, β) για το μέρος που αποδέχθηκε την προσφορά του οικονομικού φορέα «…» για τα Τμήματα Α και Γ του διαγωνισμού και γ) για το μέρος που αποδέχθηκε την προσφορά της εταιρείας «…» για τα Τμήματα Α, Γ, Δ, Ε, ΣΤ και Ζ και κατακύρωσε σ’ αυτήν τα Τμήματα Δ, Ε, ΣΤ και Ζ του διαγωνισμού. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια προϊόντων (συνολικής εκτιμώμενης αξίας 88.718,63 ευρώ άνευ ΦΠΑ), με τον διαγωνισμό να υποδιαιρείται σε επτά τμήματα/πίνακες (Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ), ενώ επιτρεπόταν η υποβολή προσφορών ανά πίνακα.
ΕΣ/ΤΜ.6/18/2019
Υπογραφή σχεδίου συμληρωματικής σύμβασης μελέτης:(...)Επιδιώκεται η ανάκληση της 411/2018 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι η αιτιολογία του Κλιμακίου είναι κατ’ αρχήν εσφαλμένη, καθόσον από το σύνολο των συμβατικών τευχών της αρχικής σύμβασης, που προσδιορίζουν το ανατεθέν αντικείμενο, προκύπτει ότι οι μελέτες για δύο ανισόπεδους κόμβους και για έναν επιπλέον ισόπεδο κόμβο δεν περιλαμβάνονταν σε αυτό. Εντούτοις, διαπιστώνει ότι η ανάγκη εκτέλεσης των πρόσθετων αυτών εργασιών δεν οφείλεται σε απρόβλεπτη ανάγκη, η δε επικαλούμενη ως απρόβλεπτη περίσταση αύξηση της τουριστικής κίνησης δεν συνδέεται άμεσα με τις ανατιθέμενες πρόσθετες μελέτες, τις οποίες αποφάσισε η αναθέτουσα αρχή λόγω μεταβολής των απόψεών της σχετικά με το σχεδιασμό του έργου και τις ανάγκες που αυτό καλείται να εξυπηρετήσει. Ως εκ τούτου, οι πρόσθετες αυτές εργασίες δεν μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο της ελεγχόμενης συμπληρωματικής σύμβασης, κατά τούτο δε, η σχετική κρίση του Κλιμακίου, αν και με διάφορη αιτιολογία, είναι νόμιμη Απορρίπτει την αίτηση ανάκλησης
ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΖ-ΕΤΑΜ.ΣΥΝΘ/581/2019:Αναθεωρεί εν μέρει τη 18/2019 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Ανακαλεί εν μέρει την 411/2018 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου σύμφωνα με τα αναφερόμενα στη σκέψη 11 της παρούσας.
ΑΕΠΠ/390/2019
Οι προσφεύγοντες επιδιώκουν την ακύρωση της απόφασης με αρ. πρωτ. 2824/05-02-2019 και της Ορθής Επανάληψης της, που εκδόθηκαν στο πλαίσιο διακήρυξης για την ανάθεση συμβάσεων παροχής υπηρεσιών φύλαξης των εγκαταστάσεων της Υπηρεσίας Ασύλου. Η απόφαση αυτή ενέκρινε εν μέρει πρακτικά αποσφράγισης φακέλων συμμετοχής/τεχνικών προσφορών και πρακτικό αξιολόγησης οικονομικών προσφορών. Ο α' προσφεύγων ζητάει την ακύρωση της απόρριψης της συμμετοχής του από τα τμήματα Δ, Ε, Στ, Ζ, Η και την αποδοχή της προσφοράς του, καθώς και την απόρριψη της προσφοράς του α' παρεμβαίνοντος για τα τμήματα Δ και Στ. Ο β' προσφεύγων ζητάει την ακύρωση της απόρριψης της προσφοράς του για τα τμήματα Ε, Ζ και Η, όπου αναδείχθηκε προσωρινός ανάδοχος ο β' παρεμβαίνων. Ο γ' προσφεύγων αιτείται να γίνει δεκτή η προσφυγή του.
ΝΣΚ/113/2021
1) Αν τίθεται θέμα ανάκλησης εν όλω ή εν μέρει (κατά το μέρος που αφορά την κατηγορία) της πράξης διορισμού της Ε.Τ., υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ (τ. ΟΑΕΕ) και 2) αν είναι νόμιμη η ένταξη της υπαλλήλου σε κατώτερη κατηγορία μετά την ανάκληση ισοτιμίας πτυχίου ως προσόντος διορισμού σε ανώτερη κατηγορία και σε θετική περίπτωση, αν η ένταξη αυτή ανατρέχει νομίμως στον χρόνο ανάκλησης της απόφασης ισοτιμίας του πτυχίου.(...)1) Δεν τίθεται ζήτημα ανάκλησης εν όλω ή εν μέρει (κατά το μέρος που αφορά την κατηγορία) της πράξης διορισμού της υπαλλήλου Ε.Τ. (κατά πλειοψηφία). 2) Είναι νόμιμη η ένταξη της υπαλλήλου σε κατώτερη κατηγορία μετά την ανάκληση της ισοτιμίας του πτυχίου της ως προσόντος διορισμού σε ανώτερη κατηγορία και η ένταξη αυτή ανατρέχει νόμιμα στον χρόνο ανάκλησης της απόφασης ισοτιμίας του πτυχίου (κατά πλειοψηφία)
ΝΣΚ/172/2020
Ζητήματα που έχουν ανακύψει σχετικά με την έκδοση διαπιστωτικής πράξης μεταβίβασης ακινήτων ιδιοκτησίας πρώην ΤΣΑΥ.(...)Όλα τα αναφερόμενα στο ερώτημα ακίνητα πρέπει να διαχωριστούν κατά ποσοστό συγκυριότητας εξ αδιαιρέτου μεταξύ e-ΕΦΚΑ και ΕΟΠΥΥ, μετά από οικονομική μελέτη που θα συνταχθεί, όπως προβλέπεται στο άρθρο 70 παρ.2 του ν. 4387/2016 (κατά πλειοψηφία). Το ερώτημα παραπέμφθηκε στο ΣΤ΄ Τμήμα του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 60/2020 Ατομικής γνωμοδότησης.