Φ.1/232/Β1/404/2000
Τύπος: Αποφάσεις
ΦΕΚ: 1098/Β/27.08.2000
Έγκριση του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
ΝΣΚ/140/2024 Ερωτάται, ενόψει ύπαρξης διαφορετικών νομοθετικών ρυθμίσεων σε σχέση με την δυνατότητα ή μη επιβολής από το Ίδρυμα τελών φοίτησης σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.), ποια είναι η ισχύουσα σήμερα διάταξη μεταξύ αφενός μεν αυτής του άρθρου 7 παρ. 2, εδ. 7, περίπτωση α΄, περίοδος πρώτη της υπ’ αριθμ. Φ.1/232/Β1/404/25-08-2000 κανονιστικής απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, αφετέρου δε των σχετικών ρυθμίσεων που περιέχονται στο Μέρος Α΄, Κεφάλαιο Θ΄ (άρθρα 79-97) ν. 4957/2022.(….) Η διάταξη του άρθρου 7 παρ. 2, εδ. 7, περίπτωση α΄ , περίοδος πρώτη του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ε.Μ.Π. δεν κατισχύει των νεότερων ρυθμίσεων, που περιέχονται στο Μέρος Α΄, Κεφάλαιο Θ΄ του νόμου 4957/2022 και επομένως επί Π.Μ.Σ. είναι δυνατή η πρόβλεψη καταβολής τελών φοίτησης (διδάκτρων), και σε ημεδαπούς ως και προερχόμενους από χώρα μέλος της Ε.Ε. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1 ΑΝΑΡΤ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/140/2024
Ερωτάται, ενόψει ύπαρξης διαφορετικών νομοθετικών ρυθμίσεων σε σχέση με την δυνατότητα ή μη επιβολής από το Ίδρυμα τελών φοίτησης σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.), ποια είναι η ισχύουσα σήμερα διάταξη μεταξύ αφενός μεν αυτής του άρθρου 7 παρ. 2, εδ. 7, περίπτωση α΄, περίοδος πρώτη της υπ’ αριθμ. Φ.1/232/Β1/404/25-08-2000 κανονιστικής απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, αφετέρου δε των σχετικών ρυθμίσεων που περιέχονται στο Μέρος Α΄, Κεφάλαιο Θ΄ (άρθρα 79-97) ν. 4957/2022.(….) Η διάταξη του άρθρου 7 παρ. 2, εδ. 7, περίπτωση α΄ , περίοδος πρώτη του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ε.Μ.Π. δεν κατισχύει των νεότερων ρυθμίσεων, που περιέχονται στο Μέρος Α΄, Κεφάλαιο Θ΄ του νόμου 4957/2022 και επομένως επί Π.Μ.Σ. είναι δυνατή η πρόβλεψη καταβολής τελών φοίτησης (διδάκτρων), και σε ημεδαπούς ως και προερχόμενους από χώρα μέλος της Ε.Ε. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/32/2025
Εάν προπτυχιακός φοιτητής του Τμήματος Γεωλογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΑΠΘ, ο οποίος ενεγράφη στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος, το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015, νόμιμα αιτείται υπέρβαση της ανώτατης διάρκειας φοίτησής του για σοβαρούς λόγους υγείας, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 55Α του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Υ.Α. Φ.1.231/Β1/425/00/25-08-2000 - Β΄ 1099), σε συνδυασμό με τα άρθρα 76 παρ. 2 και 454 παρ. 3 του ν. 4957/2022 (Α΄ 141).(...)Οι διατάξεις των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου 55Α του ισχύοντα, κατά την έναρξη ισχύος του ν. 4957/2022, Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του ΑΠΘ, που ρυθμίζουν την κατ’ εξαίρεση για σοβαρούς λόγους υγείας υπέρβαση της οριζόμενης στο νόμο ανώτατης χρονικής διάρκειας της φοίτησης σε προγράμματα σπουδών πρώτου κύκλου, εξακολουθούν να ισχύουν, σύμφωνα με την μεταβατική διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 469 του ν. 4957/2022, παράλληλα με τις διατάξεις των άρθρων 76 παρ. 1 και 454 παρ. 3 που ορίζουν την ανώτατη διάρκεια φοίτησης και εφαρμόζονται αδιακρίτως για κάθε φοιτητή που δεν έχει υπερβεί την ανώτατη διάρκεια φοίτησης για το πρόγραμμα σπουδών πρώτου κύκλου, στο οποίο είναι εγγεγραμμένος, όπως αυτή (ανώτατη διάρκεια φοίτησης) εξειδικεύεται στις μεταβατικές διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 454 του ν. 4957/2022, με την σχετική διάκριση που γίνεται σ’ αυτές. Προπτυχιακός φοιτητής, ο οποίος ενεγράφη το ακαδημαϊκό έτος 2014-2015 στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών του Τμήματος Γεωλογίας, το οποίο έχει ελάχιστη χρονική διάρκεια φοίτησης οκτώ (8) ακαδημαϊκά εξάμηνα και η ανώτατη χρονική διάρκεια των σπουδών του, σύμφωνα με το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 454 του ν. 4957/2022, λήγει την 31-08-2025, δικαιούται, μέχρι την ημερομηνία αυτή (31-08-2025), να υποβάλλει αίτημα, κατά την παράγραφο 2 του άρθρου 55Α του Εσωτερικού Κανονισμού του ΑΠΘ, για την, κατ’ εξαίρεση για σοβαρούς λόγους υγείας, υπέρβαση της πιο πάνω ανώτατης διάρκειας της φοίτησής του στο εν λόγω πρόγραμμα προπτυχιακών σπουδών. Το μόνο κριτήριο που θέτουν οι πιο πάνω κρίσιμες διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 76 του ν. 4957/2022 και των παραγράφων 1 έως 3 του άρθρου 55Α του Εσωτερικού Κανονισμού του ΑΠΘ για την, κατ’ εξαίρεση, υπέρβαση της ανώτατης διάρκειας φοίτησης είναι οι σοβαροί λόγοι υγείας
ΝΣΚ/8/2023
Ερωτάται εάν φοιτητής που έχει εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς προ του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022, δύναται να υπαχθεί σε καθεστώς μερικής φοίτησης.(...)Ο φοιτητής που αποδεδειγμένα εργάζεται τουλάχιστον είκοσι (20) ώρες την εβδομάδα και έχει εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο Πειραιώς προ του ακαδημαϊκού έτους 2021-2022 δύναται να εγγραφεί ως φοιτητής μερικής φοίτησης σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 76 και 454 παρ. 3 του ν. 4957/2022 και με τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στον Εσωτερικό Κανονισμό του Ιδρύματος, εφόσον οι διατάξεις του δεν προσκρούουν στον ανωτέρω νόμο (ομόφωνα). Κατά την ειδικότερη γνώμη των Νομικών Συμβούλων Βασιλικής Παπαθεοδώρου και Ξανθής Μπασάκου, ο αιτών δύναται να εγγραφεί ως φοιτητής μερικής φοίτησης, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις της περ. α. της παρ. 3 του άρθρου 76 του ν. 4957/2022 (Α΄141) και της παρ. 3 του άρθρου 29 του Εσωτερικού Κανονισμού του Πανεπιστημίου Πειραιώς (Β΄ 6175/2021), που έχει διατηρηθεί σε ισχύ, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 4 του άρθρου 469 του ν. 4957/2022, δεδομένου ότι οι σχετικές ρυθμίσεις του δεν αντιβαίνουν στις ρυθμίσεις του ν. 4957/2022.
72411/3149/00/2001
Ορισμός Φορέων ελέγχου τεχνικών προδιαγραφών κατασκευής οχημάτων και δεξαμενών μεταφοράς επικινδύνων υλικών.
132756/2023- ΦΕΚ: 2887/Β/2.5.2023:Άρθρο 10 Καταργούμενες διατάξεις Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται οι παρ. 4Α, 6, 7 και 8 του Κεφαλαίου Α, το Κεφάλαιο ΙΔ, το Κεφάλαιο ΙΔ’ και τα Παραρτήματα Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Θ1 και Ι της υπό στοιχεία ΣΤ/29900/1977 (Β’ 1318) υπουργικής απόφασης, η υπ’ αρ. 32591/3257/2001 (Β’ 703) υπουργική απόφαση, η υπ’ αρ. 72411/3149/00/2001 (Β’ 1133) υπουργική απόφαση.
32591/3257/2001
Όροι και προϋποθέσεις ορισμού φορέων ελέγχου οχημάτων μεταφοράς επικινδύνων εμπορευμάτων, όπως ορίζεται στην Ευρωπαϊκή Συμφωνία ADR.
132756/2023- ΦΕΚ: 2887/Β/2.5.2023:Άρθρο 10 Καταργούμενες διατάξεις Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται οι παρ. 4Α, 6, 7 και 8 του Κεφαλαίου Α, το Κεφάλαιο ΙΔ, το Κεφάλαιο ΙΔ’ και τα Παραρτήματα Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, Θ1 και Ι της υπό στοιχεία ΣΤ/29900/1977 (Β’ 1318) υπουργικής απόφασης, η υπ’ αρ. 32591/3257/2001 (Β’ 703) υπουργική απόφαση, η υπ’ αρ. 72411/3149/00/2001 (Β’ 1133) υπουργική απόφαση.
Β.Δ.598/1965
Περί εκτελέσεως του άρθρου 5 του Ν. 4448 του 1964 "περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως της κειμένης συνταξιοδοτικής νομοθεσίας"
Ν.4700/2020- ΦΕΚ: 127/Α/29.6.2020 άρθρο 354 παρ.1: Από την έναρξη της ισχύος του Πρώτου Τμήματος του παρόντος καταργούνται: (α) το άρθρο 5 του ν. 4448/1964 (Α’ 253), (β) το β. δ. 598/1965 (Α’ 130), (γ) το άρθρο 2 του ν.δ. 442/1970 (Α’ 39), (δ) η παρ. 2 του άρθρου 2 του ν.δ. 1141/1972 (Α’ 64), (ε) η παρ. 2 του άρθρου 3 του ν. 368/1976 (Α’ 164), (στ) η παρ. 6 του άρθρου 7 του ν. 550/1977 (Α’ 57), (ζ) η παρ. 5 του άρθρου 3 του ν. 787/1978 (Α’ 101), (η) η παρ. 9 του άρθρου 3 του ν. 831/1978 (Α’ 207), (θ) η παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 1203/1981 (Α’ 249), (ι) το άρθρο 63 του π.δ. 774/1980 (Α’ 189), (ια) το άρθρο 38 του π.δ. 850/1980 (Α’ 211), (ιβ) το άρθρο 38 του π.δ. 167/2007 (Α’ 208), (ιγ) η παρ. 4 του άρθρου 107 και το τρίτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 112 του π.δ. 168/2007 (Α’ 209), (ιδ) η παρ. 4 του άρθρου 67 του π.δ. 169/2007 (Α’ 210).
-Ν.4700/2020- ΦΕΚ: 127/Α/29.6.2020 άρθρο 357:Οι διατάξεις του Πρώτου Τμήματος αρχίζουν να ισχύουν από το επόμενο δικαστικό έτος της έναρξης ισχύος του παρόντος. Το ίδιο ισχύει και για το Κεφάλαιο 55 σε ό,τι αφορά στη λειτουργία των σχηματισμών της Ολομέλειας και την εκδίκαση των υποθέσεων από τα Τμήματα, μετά την ανακατανομή των αρμοδιοτήτων τους.
ΕλΣυν/Τμ.7/112/2012
Ο ν.3669/2008 «Κύρωση της κωδικοποίησης της νομοθεσίας κατασκευής δημόσιων έργων» (ΦΕΚ Α΄, 116), ορίζει, στο άρθρο 17 παρ. 7, ότι: «7. Στις τιμές του προϋπολογισμού και του τιμολογίου τόσο της υπηρεσίας όσο και της προσφοράς περιλαμβάνεται κάθε σχετική δαπάνη, καθώς και τα γενικά έξοδα και όφελος της εργοληπτικής επιχείρησης. Αν γίνεται ρητή μνεία στα σχετικά τεύχη μπορεί να διαχωρίζονται οι τιμές και να προστίθεται στο τέλος ποσοστό γενικών εξόδων και οφέλους που ορίζεται σε δεκαοκτώ τοις εκατό (18%), για έργα που χρηματοδοτούνται από τον προϋπολογισμό δημοσίων επενδύσεων ή άλλες πηγές με ανάλογες απαλλαγές και σε είκοσι οκτώ τοις εκατό (28%) για τις άλλες περιπτώσεις». Περαιτέρω, στην παρ. 1 της Κ.Υ.Α. 43115/1952 «Περί απαλλαγής παντός φόρου, κρατήσεως κλπ. υπέρ του Δημοσίου, των πάσης φύσεως προμηθειών, εφοδίων, ανασυγκροτήσεως εξωτερικού και εσωτερικού κ.λπ. (ΦΕΚ 254 Β΄), η οποία κυρώθηκε με την παρ. 4 του άρθρου 1 του ν.δ/τος 2957/1954 «Περί δημοσίων επενδύσεων και συμπληρώσεως των σχετικών προς ταύτας διατάξεων του Δημοσίου Λογιστικού» (ΦΕΚ 186 Β΄), ορίζεται ότι: «1. Αι πάσης φύσεως προμήθειαι εφοδίων ανασυγκροτήσεως εκ του εξωτερικού και εκ του εσωτερικού, αι συμφωνίαι περί αναθέσεως μελετών ή εκτελέσεως εργασιών και μισθώσεις ακινήτων ως και αι συμβάσεις εκτελέσεως πάσης φύσεως έργων, εφ’ όσον ταύτα χρηματοδοτούνται εκ των ειδικών πιστώσεων του προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων, τα σχετικά προς ταύτας έγγραφα και αι βάσει των Συμβάσεων τούτων καταβολαί απαλλάσσονται παντός φόρου ή τέλους ή άλλης κρατήσεως, δικαιώματος, ή παραβόλου υπέρ του Δημοσίου ως και υπέρ παντός τρίτου εξαιρέσει των τελών χαρτοσήμου και του φόρου καθαρών προσόδων». Από τις προαναφερόμενες διατάξεις προκύπτει ότι για την εκτέλεση ενός δημοσίου έργου οι κρατήσεις που οφείλονται από τον εργολάβο προς τα διάφορα Ταμεία, καθώς και το Εργολαβικό Όφελος, που καταβάλλεται από το φορέα εκτέλεσης του έργου προς τον εργολάβο, υπολογίζονται με διαφορετικό τρόπο όταν το έργο αυτό χρηματοδοτείται από ιδίους πόρους ή όταν αυτό χρηματοδοτείται από λογαριασμό Δημοσίων Επενδύσεων. Καθοριστικό στοιχείο δηλαδή για τον προσδιορισμό του συνολικού κόστους ενός δημοσίου έργου είναι ο φορέας χρηματοδότησης αυτού. Στην περίπτωση δε που αυτό χρηματοδοτείται από τον προϋπολογισμό Δημοσίων Επενδύσεων, το ποσοστό Εργολαβικού Οφέλους που δικαιούται ο εργολήπτης ανέρχεται σε ποσοστό 18%.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, ο Δήμος ..... μη νομίμως εντέλλεται δαπάνη που αντιστοιχεί στη διαφορά του ποσοστού 10%, οφειλόμενου στη μείωση του εργολαβικού οφέλους της αναδόχου από το 28% στο 18% και του ποσοστού 4,7% (διαφορά επί των συνολικών κρατήσεων 8,9%, όταν πρόκειται για έργο που χρηματοδοτείται από ίδιους πόρους του Δήμου και 4,2% όταν το έργο χρηματοδοτείται από πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων). Και τούτο διότι το ποσοστό των Γενικών Εξόδων και του Εργολαβικού Οφέλους που δικαιούται η εργοληπτική επιχείρηση ανέρχεται σε 18%, λόγω της ένταξης του έργου στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 7 του άρθρου 17 του ν. 3669/2008. Επίσης η ανάδοχος εταιρεία επιβαρύνεται και με τις αντίστοιχες νόμιμες κρατήσεις, σύμφωνα με τις διατάξεις της Κ.Υ.Α. 43115/5.11.1952, οι οποίες, λόγω της ένταξης του έργου σε ΣΑΤΑ ανέρχονται σε ποσοστό 4,2%.