Φ.318/216/2002
Τύπος: Αποφάσεις
Όροι και προϋποθέσεις για την χορήγηση ειδικής αδείας παραγωγής μπύρας από εστιατόρια, μπαρ κ.λπ. για επιτόπια κατανάλωση. Καθορισμός όρων λειτουργίας και εποπτείας των εν λόγω επιχειρήσεων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
30/003/000/3621/2015
Τροποποίηση της ΑΥΟ υπ’ αριθμ. Φ.318/216/2002 «Όροι και προϋποθέσεις για την χορήγηση ειδικής άδειας παραγωγής μπύρας από εστιατόρια, μπαρ κ.λπ. για επιτόπια κατανάλωση. Καθορισμός όρων λειτουργίας και εποπτείας των εν λόγω επιχειρήσεων.
Α.1103/2019
Τροποποίηση της Φ.318/216/2002 (Β’544) Α.Υ.Ο. « Όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση ειδικής άδειας παραγωγής μπύρας από εστιατόρια, μπαρ κ.λπ. για επιτόπια κατανάλωση. Καθορισμός όρων λειτουργίας και εποπτείας των εν λόγω επιχειρήσεων», όπως ισχύει.
Ε.2171/2019
Κοινοποίηση της υπ΄ αριθ. Α.1103/13-03-2019 (Β΄1367) ‘’Τροποποίηση της Φ.318/216/2002 (Β΄544) Α.Υ.Ο. « Όροι και προϋποθέσεις για τη χορήγηση ειδικής άδειας παραγωγής μπύρας από εστιατόρια, μπαρ κλπ. για επιτόπια κατανάλωση. Καθορισμός όρων λειτουργίας και εποπτείας των εν λόγω επιχειρήσεων», όπως ισχύει” Απόφασης του Διοικητή Α.Α.Δ.Ε. ΑΔΑ: 6ΤΨΖ46ΜΠ3Ζ-ΟΟΚ
ΝΣΚ/264/2001
Ζυθοποιία. Αδεια καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Χ. Φραγκούλης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Ε. Τσαούση, Πάρεδρος. Η παραγωγή ζύθου μέσα σε εστιατόρια, μπαρ, ταβέρνες κλπ θα είναι δυνατή μετά την έκδοση της προβλεπόμενης από την παρ.4 του άρθρου 19 του Ν 2753/1999 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία μπορεί να περιέχει και διατάξεις σχετικές με την ασφάλεια των μονάδων παραγωγής ζύθου. Οι ισχύουσες υγειονομικές διατάξεις δεν απαγορεύουν τη δραστηριότητα αυτή, ενόψει δε της θεσμοθετήσεώς της, είναι δυνατόν να συμπληρωθούν με σκοπό την προστασία της δημόσιας υγείας. Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις θα πρέπει να είναι εφοδιασμένες τόσο με άδεια καταστήματος υγειονομικού ενδιαφέροντος από τον οικείο Δήμο, όσο και με την ειδική άδεια του Υπουργού Οικονομικών (άρθρο 19 παρ.4 Ν 2753/1999).
ΝΣΚ/450/2008
Καταχωριστέες πράξεις στο Μητρώο Ανωνύμων Ασφαλιστικών Εταιρειών που τηρείται στην Γενική Γραμματεία Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, στις περιπτώσεις εκλογής μελών Δ.Σ. των ανωτέρω εταιρειών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την διαβίβαση των καταχωριστέων σχετικών αποφάσεων του διοικητικού συμβουλίου της Επιτροπής Εποπτείας της Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΕΠ.Ε.Ι.Α.) στην Δ/νση Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων και Αναλογιστικής της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου του Υπουργείου Ανάπτυξης, με τις οποίες (αποφάσεις) ολοκληρώνεται η άσκηση της ειδικής κρατικής εποπτείας του Ν.Δ/τος 400/1970, επί των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, και εφόσον από τις ανωτέρω αποφάσεις προκύπτει η καταλληλότητα των νεοεκλεγέντων μελών των διοικητικών συμβουλίων των ασφαλιστικών επιχειρήσεων, κατ άρθρο 16 του ανωτέρω Ν.Δ/τος και έχει διαπιστωθεί, κατόπιν ελέγχου κατά την άσκηση της κοινής κρατικής εποπτείας της του ΚΝ 2190/1920, ότι οι αποφάσεις των γενικών συνελεύσεων των ασφαλιστικών εταιρειών έχουν ληφθεί με την νόμιμη απαρτία και πλειοψηφία, η ανωτέρω Δ/νση οφείλει να προβαίνει, εντός των οριζομένων προθεσμιών του άρθρου 7β παρ.1 περ.α εδ.γ του ΚΝ 2190/1920, σε καταχώριση στο Μητρώο Ανωνύμων Ασφαλιστικών Εταιρειών, των ανωτέρω πράξεων των αρμοδίων οργάνων των ως άνω εταιρειών.
178/2/2020
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 164/2/13.12.2019 Πράξης Εκτελεστικής Επιτροπής «Όροι και προϋποθέσεις για: α) τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των ιδρυμάτων πληρωμών και των ιδρυμάτων ηλεκτρονικού χρήματος και την καταχώριση των παρόχων της υπηρεσίας πληροφοριών λογαριασμού στην Ελλάδα, β) την απόκτηση, την αύξηση ή τη διάθεση ειδικής συμμετοχής, γ) την ανάληψη θέσης μέλους Διοικητικού Συμβουλίου και άλλων, δ) τον καθορισμό ελάχιστου χρηματικού ποσού ασφάλισης επαγγελματικής ευθύνης ή άλλης συγκρίσιμης εγγύησης, ε) τους κανόνες εποπτείας, στ) την τήρηση μητρώου του άρθρου 14 του ν. 4537/2018».
164/2/2019
Όροι και προϋποθέσεις για: α) τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των ιδρυμάτων πληρωμών και των ιδρυμάτων ηλεκτρονικού χρήματος και την καταχώριση των παρόχων της υπηρεσίας πληροφοριών λογαριασμού στην Ελλάδα, β) την απόκτηση, την αύξηση ή τη διάθεση ειδικής συμμετοχής, γ) την ανάληψη θέσης μέλους Διοικητικού Συμβουλίου και άλλων, δ) τον καθορισμό ελάχιστου χρηματικού ποσού ασφάλισης επαγγελματικής ευθύνης ή άλλης συγκρίσιμης εγγύησης, ε) τους κανόνες εποπτείας, στ) την τήρηση μητρώου του άρθρου 14 του ν. 4537/2018.
Η παρούσα τροποποιήθηκε και με την 225/2024- ΦΕΚ: 813/Β/2.2.2024. Για τις τροποποιήσεις βλέπε την 225/2024- ΦΕΚ: 813/Β/2.2.2024
178/2/2.10.2020- ΦΕΚ: 4522/Β/2020: Τροποποίηση της υπ’ αρ. 164/2/13.12.2019 Πράξης Εκτελεστικής Επιτροπής «Όροι και προϋποθέσεις για: α) τη χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας των ιδρυμάτων πληρωμών και των ιδρυμάτων ηλεκτρονικού χρήματος και την καταχώριση των παρόχων της υπηρεσίας πληροφοριών λογαριασμού στην Ελλάδα, β) την απόκτηση, την αύξηση ή τη διάθεση ειδικής συμμετοχής, γ) την ανάληψη θέσης μέλους Διοικητικού Συμβουλίου και άλλων, δ) τον καθορισμό ελάχιστου χρηματικού ποσού ασφάλισης επαγγελματικής ευθύνης ή άλλης συγκρίσιμης εγγύησης, ε) τους κανόνες εποπτείας, στ) την τήρηση μητρώου του άρθρου 14 του ν. 4537/2018».
ΝΣΚ/226/2017
Δικαίωμα λήψης της ειδικής άδειας του άρθρου 93 του ν. 3852/2010 από εργαζόμενους με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου.:Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 άρθρου 93 του ν. 3852/2010, προκειμένου να ληφθεί η ειδική άδεια για την διευκόλυνση των καθηκόντων των σε αυτή αναφερομένων αιρετών, η οποία εκτείνεται καθόλη την διάρκεια της θητείας τους, στην έννοια των δημοσίων υπαλλήλων, των υπαλλήλων των ν.π.δ.δ., των υπαλλήλων κρατικών ν.π.ι.δ. και των δημοσίων επιχειρήσεων ή άλλων επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, καθώς και των υπαλλήλων των λοιπών ν.π.ι.δ. περιλαμβάνονται όλοι οι υπάλληλοι, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και αν υπηρετούν, με εξαίρεση αυτών που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (πλειοψ.). Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 5 άρθρου 93 του ν. 3852/2010, προκειμένου να ληφθεί η ειδική άδεια για την διευκόλυνση των καθηκόντων των σε αυτή αναφερομένων αιρετών, περιλαμβάνονται όλοι οι υπάλληλοι, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και αν υπηρετούν, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ομοφ.). Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 5 άρθρου 93 του ν. 3852/2010, ο συνολικός χρόνος της ειδικής αδείας, ορίζεται σε 60 και μέχρι 30 ημέρες, αντιστοίχως, κατά περίπτωση, πλην, η κρίση της υπηρεσίας, προκειμένου να χορηγήσει την άδεια, πρέπει να στηρίζεται στα επί μέρους στοιχεία της συμβάσεως, ιδίως δε στον χρόνο αυτής, σε συνδυασμό με την συμβατικώς σκοπούμενη κάλυψη των αναγκών της υπηρεσίας και την αρχή της αναλογικότητας (ομοφ.).
ΝΣΚ/226/2010
Εγγειοβελτιωτικά έργα. Συμμετοχή εργοληπτών κατόχων πτυχίων δασοτεχνικών έργων στον διαγωνισμό του έργου «Κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων και έργων ορεινής υδρονομίας στη λεκάνη της λίμνης Κάρλας».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Από τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν 998/1979, προκύπτει ότι στην κατηγορία των δασοτεχνικών έργων, κατατάσσονται τα πάσης φύσεως έργα, που αφορούν στον προγραμματισμό, μελέτη και εκτέλεση των έργων δασικής οδοποιίας, όπως αυτή ορίζεται στο άρθρο 15, των δασικών μεταφορικών εγκαταστάσεων και δασικών κτιρίων, της δασοτεχνικής διευθετήσεως χειμάρρων και των προστατευτικών αναδασώσεων, βελτιώσεων ορεινών βοσκοτόπων, τοποθετήσεως πινακίδων, κατασκευής υδατοδεξαμενών και υδραγωγών, ως και συντηρήσεως ή επισκευής των εν γένει τεχνικών έργων και εγκαταστάσεων. Η αρίθμηση αυτή, αν και ενδεικτική, αναφέρεται σε έργα τα οποία έχουν σχέση με τεχνικές κατασκευές (οδοποιία, εγκαταστάσεις, διευθέτηση χειμάρρων κ.λπ.) και όχι μόνον σε αναδασώσεις, ενώ δεν γίνεται μνεία για έργα ορεινής υδρονομίας και κατά συνέπεια για τον καθορισμό των τάξεων των καλούμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων πρέπει να αθροισθούν οι προϋπολογισμοί των έργων ορεινής υδρονομίας και αναδασώσεων. (ομοφ.) β) Στις δημοπρασίες για έργα «πρασίνου» μετέχουν και οι εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.ΕΠ. εργοληπτικές επιχειρήσεις ανεξάρτητα από τις ειδικότητες των στελεχών τους. (πλειοψ.) γ) Δεν υπάρχει περιορισμός στις δραστηριότητες των εργοληπτικών επιχειρήσεων που είναι εγγεγραμμένες στο Μ.Ε.ΕΠ. για έργα πρασίνου και στελεχώνονται από γεωπόνους. (πλειοψ.) δ) Εφόσον κατά την κρίση της υπηρεσίας το υπόψη έργο είναι πολύπλοκο, μπορεί να προστεθούν στη διακήρυξη πρόσθετοι όροι, με τήρηση της διαδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 16 παρ.5 του Ν 3669/2008. (ομοφ.)
ΣΤΕ/2200/2003
Δημοσίευση κανονιστικών πράξεων:..Επειδή στο άρθρο 37 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα ορίζονται τα εξής: "1. Το δημοτικό ή το κοινοτικό συμβούλιο μπορεί να εκδίδει τοπικές κανονιστικές αποφάσεις με τις οποίες : α. Καθορίζονται οι όροι για τη χρήση και τη λειτουργία των δημοτικών και κοινοτικών αγορών και των τόπων αγορών, των εμποροπανηγύρεων, των συστημάτων υδρεύσεως, αρδεύσεως και αποχετεύσεως, των αλσών και των κήπων, των κοιμητηρίων, των αθλητικών εγκαταστάσεων, των κέντρων νεότητας, των παιδικών χαρών, των παιδικών και βρεφικών σταθμών, των υγειονομικών σταθμών και των κέντρων παροχής κοινωνικών υπηρεσιών, των πολιτιστικών και πνευματικών κέντρων, των δημοτικών ή κοινοτικών λαϊκών κατοικιών, θερέτρων και τουριστικών εγκαταστάσεων, των πεζοδρομίων, των πλατειών και των λοιπών κοινόχρηστων χώρων. β. Ρυθμίζονται θέματα κυκλοφορίας και στάθμευσης των οχημάτων, ειδικών όρων δόμησης, καθαριότητας, προστασίας των κατοίκων από την ηχορύπανση, προστασίας των θαλασσών από πηγές ξηράς, των υπόγειων και των επίγειων υδάτινων αποθεμάτων από τη ρύπανση και γ. Ορίζονται οι όροι λειτουργίας των ψυχαγωγικών παιδιών, των θεάτρων, των κινηματογράφων και παρεμφερών επιχειρήσεων, των νυκτερινών κέντρων, των μπαρ και των συναφών καταστημάτων . . . 2. . . . 3. Οι διατάξεις, που προβλέπει η παρ. 1, δημοσιεύονται με ανάρτηση στις πινακίδες του δήμου ή της κοινότητας για την οποία συντάσσεται αποδεικτικό. Οι διατάξεις αυτές παραμένουν συνεχώς εκτεθειμένες σε χώρο του δημοτικού ή κοινοτικού καταστήματος, που είναι προσιτός στο κοινό. 4. . . .". Η τελευταία αυτή διάταξη αφορά μόνο τις τοπικές κανονιστικές αποφάσεις των δημοτικών ή κοινοτικών συμβουλίων της ως άνω παραγράφου 1 του άρθρου 37 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα και όχι τις κανονιστικές αποφάσεις των δημοτικών και κοινοτικών συμβουλίων για την επιβολή φόρων, τελών, δικαιωμάτων κ.λ.π., όπως είναι η προσβαλλόμενη απόφαση. Επομένως, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος και ο περαιτέρω προβαλλόμενος ισχυρισμός της αιτούσης, κατά τον οποίο οι προσβαλλόμενες αποφάσεις (τών οποίων απόσπασμα εστάλη ταχυδρομικώς στην αιτούσα) δεν αναρτήθηκαν με τους όρους του άρθρου 37 παρ. 3 εδ. β' του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (π.δ. 410/1995) σε εμφανές σημείο του Δήμου ούτε παρέμειναν αναρτημένες συνεχώς.Επειδή, σύμφωνα με τις προηγούμενες σκέψεις, οι προσβαλλόμενες αποφάσεις απέκτησαν νόμιμη υπόσταση με την δημοσίευσή τους στον οικείο πίνακα ανακοινώσεων του Δημοτικού Καταστήματος τού Δήμου ..., η οποία έλαβε χώρα στις 6.3.1998 και 19.5.1999 αντιστοίχως, η δε προβλεπόμενη στο άρθρο 46 παρ. 1 του π.δ. 18/1989 εξηκονθήμερη προθεσμία για την προσβολή τους με αίτηση ακυρώσεως άρχισε από την επομένη τών πιό πάνω δημοσιεύσεων. Συνεπώς, η κρινόμενη αίτηση, η οποία κατατέθηκε στο Διοικητικό Πρωτοδικείο ... στις 17.5.2000, δηλαδή μετά την πάροδο της πιο πάνω προθεσμίας, ασκήθηκε εκπροθέσμως και πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.