Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/226/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3852/2010

Δικαίωμα λήψης της ειδικής άδειας του άρθρου 93 του ν. 3852/2010 από εργαζόμενους με σχέση εργασίας ορισμένου χρόνου.:Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 1 άρθρου 93 του ν. 3852/2010, προκειμένου να ληφθεί η ειδική άδεια για την διευκόλυνση των καθηκόντων των σε αυτή αναφερομένων αιρετών, η οποία εκτείνεται καθόλη την διάρκεια της θητείας τους, στην έννοια των δημοσίων υπαλλήλων, των υπαλλήλων των ν.π.δ.δ., των υπαλλήλων κρατικών ν.π.ι.δ. και των δημοσίων επιχειρήσεων ή άλλων επιχειρήσεων τη διοίκηση των οποίων ορίζει άμεσα ή έμμεσα το Δημόσιο με διοικητική πράξη ή ως μέτοχος, καθώς και των υπαλλήλων των λοιπών ν.π.ι.δ. περιλαμβάνονται όλοι οι υπάλληλοι, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και αν υπηρετούν, με εξαίρεση αυτών που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (πλειοψ.). Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 5 άρθρου 93 του ν. 3852/2010, προκειμένου να ληφθεί η ειδική άδεια για την διευκόλυνση των καθηκόντων των σε αυτή αναφερομένων αιρετών, περιλαμβάνονται όλοι οι υπάλληλοι, με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και αν υπηρετούν, συμπεριλαμβανομένων και αυτών που υπηρετούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ομοφ.). Για την εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 5 άρθρου 93 του ν. 3852/2010, ο συνολικός χρόνος της ειδικής αδείας, ορίζεται σε 60 και μέχρι 30 ημέρες, αντιστοίχως, κατά περίπτωση, πλην, η κρίση της υπηρεσίας, προκειμένου να χορηγήσει την άδεια, πρέπει να στηρίζεται στα επί μέρους στοιχεία της συμβάσεως, ιδίως δε στον χρόνο αυτής, σε συνδυασμό με την συμβατικώς σκοπούμενη κάλυψη των αναγκών της υπηρεσίας και την αρχή της αναλογικότητας (ομοφ.).

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

45333/2021

Καθορισμός αριθμού ημερών μετακίνησης εκτός έδρας των με οποιουδήποτε σχέση εργασίας υπαλλήλων που υπηρετούν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης».


ΝΣΚ/116/2014

Κωλύματα και ασυμβίβαστα αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. – Υπάλληλοι δημοτικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου. Τα προβλεπόμενα στην παρ.1 περ.γ’ του άρθρου 14 του ν. 3852/2010 κωλύματα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστα θέσεως αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, καταλαμβάνουν τους υπαλλήλους των δημοτικών νομικών προσώπων ιδιωτικού δικαίου (πάσης φύσεως δημοτικών επιχειρήσεων), με τα οποία αυτοί συνδέονται με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. (ομοφ.)


2/67538/ΔΕΠ/2016

Καθορισμός αριθμού ημερών μετακίνησης εκτός έδρας των με οποιαδήποτε σχέση εργασίας υπαλλήλων που υπηρετούν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας και Θράκης.


54772/2022

Καθορισμός αριθμού των επιτρεπόμενων κατ’ έτος ημερών μετακίνησης εκτός έδρας του Ασκούντος Καθήκοντα Συντονιστή και των με οποιαδήποτε σχέση εργασίας υπαλλήλων που υπηρετούν στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδας.


ΥΠΕΣ/5802/2012

ΘΕΜΑ: Μισθοδοσία υπαλλήλων αποσπασμένων με τις διατάξεις των άρθρων 93 παρ.7 και 182 παρ.8 του ν.3852/10. 

ΝΣΚ/203/2012

Υπάλληλοι ΟΤΑ – «Καλλικράτης» – Περιφέρειες – Μεταφορά προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου από τις λυθείσες νομαρχιακές επιχειρήσεις – Έγκριση της τροποποίησης του Οργανισμού Περιφερειών κατ’ άρθρο 241 Ν. 3852/2010 – Έλεγχος νομιμότητας ή μη των πράξεων μεταφοράς από τον Υπ. Εσωτερικών – Ανάκληση ή μη δημοσιευμένων πράξεων. Κατά το στάδιο της εγκρίσεως από τον Υπουργό Εσωτερικών της τροποποιήσεως του Οργανισμού Περιφέρειας, σύμφωνα με το άρθρο 241 του Ν. 3852/2010, με περιεχόμενο την σύσταση προσωποπαγών θέσεων για την κατάταξη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, το οποίο μεταφέρθηκε στη Περιφέρεια με απόφαση του οικείου περιφερειακού συμβουλίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 199 του Ν. 3852/2010 και 44 παρ. 4 του Ν. 3979/2011, η οικεία υπηρεσία του Υπ. Εσωτερικών δεν είναι αρμόδια να ελέγξει και να απορρίψει τις περιπτώσεις μεταφοράς προσωπικού, του οποίου η σχέση εργασίας κατέστη αορίστου χρόνου χωρίς την τήρηση των νομίμων διαδικασιών. (ομοφ.)


65186/2020

Έγκριση σύναψης ενενήντα τριών (93) συμβάσεων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου και είκοσι μίας (21) συμβάσεων μίσθωσης έργου σε ΝΠΙΔ των ΟΤΑ, για την παροχή υπηρεσιών έναντι αντιτίμου. ΑΔΑ: ΩΑΕΞ46ΜΤΛ6-ΘΝΚ


2/63806/0026/2013

ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση της αριθ. 46/2013 γνωμοδότησης της Β' Τακτικής Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ. (Αναφορικά με το εάν συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου που έχουν συναφθεί κατ' εφαρμογή των παρ. 1 και 3 του άρθρου 243 του ν. 3852/2010 ισχύουν και επάγονται τα έννομα αποτελέσματα τους από την ημερομηνία υπογραφής τους ή από την ημερομηνία ανάρτησης αυτών στο διαδίκτυο)


ΝΣΚ/145/2023

Ερωτάται εάν οι διατάξεις του άρθρου 93 παρ. 7 του ν. 3852/2010 (Α΄ 87), με τις οποίες προβλέπεται η δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης στα διοικητικά όρια του Δήμου όπου έχουν εκλεγεί, ύστερα από αίτησή τους, υπαλλήλων που εκλέχθηκαν δημοτικοί σύμβουλοι, κατισχύουν των διατάξεων του άρθρου 104 του ν. 4764/2020 (Α΄ 256), σύμφωνα με τις οποίες, ύστερα από την παραίτηση από τα ένδικα μέσα και βοηθήματα που έχουν ασκηθεί από τον e- Ε.Φ.Κ.Α. κατά δικαστικών αποφάσεων και προσωρινών διαταγών, με τις οποίες διατάσσεται η παραμονή ή η επαναπρόσληψη εργαζομένων σε υπηρεσίες του e- Ε.Φ.Κ.Α., οι εργαζόμενοι καταλαμβάνουν ειδικά συστηνόμενες για τις ανάγκες της απονομής και εκκαθάρισης των συντάξεων προσωποπαγείς θέσεις, οι οποίες καταργούνται με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο αποχώρησή τους και εάν η Υπηρεσία δύναται να απασχολεί την αναφερόμενη στο Ερώτημα εργαζόμενη, στο Γραφείο Κοινωνικής Ασφάλισης Σταυρού με αρμοδιότητες όπως προβλέπονται στο άρθρο 35 του π.δ. 8/2019 και στην υπ΄ αρ. 11592/8-2-2022 Απόφαση του Υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων (Β΄ 559).(…) Οι διατάξεις του άρθρου 93 παρ. 7 του ν. 3852/2010 που παρέχουν τη δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης, ύστερα από αίτησή τους, μεταξύ άλλων και υπαλλήλων υπηρετούντων με οποιαδήποτε σχέση εργασίας σε ν.π.δ.δ., στα διοικητικά όρια του Δήμου στον οποίο έχουν εκλεγεί ως δημοτικοί σύμβουλοι, ρυθμίζουν διαφορετικά ζητήματα σε σχέση με εκείνα που ρυθμίζουν οι διατάξεις του άρθρου 104 του ν. 4764/2020, με τις οποίες δεν έρχονται σε αντίθεση, και πιο συγκεκριμένα διασφαλίζουν την ακώλυτη άσκηση των ιδιαίτερης σοβαρότητας και φύσης καθηκόντων της ως άνω κατηγορίας των (εκλεγμένων ως δημοτικών συμβούλων) υπαλλήλων, οι οποίοι, κατ’ εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης (του άρθρου 93 παρ. 7 του ν. 3852/2010), είναι δυνατό, εφόσον υπηρετούν στα διοικητικά όρια άλλου δήμου, να αποσπώνται, μετά από αίτησή τους, σε αντίστοιχη υπηρεσία ή θέση εντός των διοικητικών ορίων του δήμου στον οποίο έχουν εκλεγεί και αν δεν υπάρχει τέτοια (αντίστοιχη) υπηρεσία ή θέση, όμοια με αυτή που κατέχουν ήδη οι εν λόγω υπάλληλοι, να αποσπώνται στην πλησιέστερη υπηρεσία προς το δήμο όπου εξελέγησαν, αδιαφόρως των αρμοδιοτήτων οι οποίες έχουν ανατεθεί στην υπηρεσία αυτή, δυνάμενοι έτσι να απασχολούνται στην τελευταία αυτή υπηρεσία, έστω και με διαφοροποιούμενες, σε σχέση με εκείνες της προηγούμενης υπηρεσίας τους, αρμοδιότητες, ακόμη δηλαδή και εάν οι υπάλληλοι αυτοί προέρχονται από υπηρεσία του e-ΕΦΚΑ στην οποία έχουν καταλάβει προσωποπαγή θέση, ειδικά συσταθείσα για τις ανάγκες απονομής και εκκαθάρισης συντάξεων του φορέα αυτού (ομόφωνα).


ΝΣΚ/62/2015

Δυνατότητα ή μη υπαγωγής δικαστικού επιμελητή στη ρύθμιση του άρθρου 93 παρ.7 του Ν.3852/2010, ώστε να ικανοποιηθεί αίτημά του περί μετάθεσης ή απόσπασης.(...)Ο δικαστικός επιμελητής δεν μπορεί να υπαχθεί στη ρύθμιση του άρθρου 93 παρ.7 του Ν.3852/2010, διότι δεν συντρέχει στο πρόσωπό του η ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου που αποτελεί προϋπόθεση εφαρμογής της διατάξεως αυτής. (ομοφ.)