×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Φ450/59072/2023

Τύπος: Εγκύκλιοι

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: Φ451/107877/2022

Ταχογράφος – Ώρες οδήγησης και ανάπαυσης οδηγών – Εξαίρεση για μεταφορές λόγω έκτακτης ανάγκης ή επιχειρήσεων διάσωσης. ΑΔΑ:ΡΕ40465ΧΘΞ-ΓΙΟ


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Φ450/89969/2023

Παραβάσεις της νομοθεσίας για τις ώρες οδήγησης, τα διαλείμματα και τις περιόδους ανάπαυσης των οδηγών που απασχολούνται στην οδική μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών και για τη συσκευή ελέγχου (ταχογράφος) και διοικητικές κυρώσεις.  

Άρθρο 14:Η παρούσα ισχύει τέσσερις (4) μήνες από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. 


Φ450/10735/1241/2012

Κοινωνικές διατάξεις μεταφορών - Ταχογράφος - Ώρες οδήγησης και ανάπαυσης οδηγών - Διοικητικές κυρώσεις για παραβάσεις των Κανονισμών (ΕΟΚ) 3821/85και (ΕΚ) 561/2006 (ΑΔΑ:ΑΔΑ: Β44Χ1-Ζ3Ε)


Φ450/20335/2092/2013

Κοινωνικές διατάξεις μεταφορών - Ταχογράφος - Ώρες οδήγησης και ανάπαυσης οδηγών - Τρίτη εγκύκλιος εφαρμογής Κανονισμού (ΕΟΚ) 3821/85, Κανονισμού (ΕΚ) 561/2006 και Οδηγίας 2006/22/ΕΚ.(ΑΔΑ:ΒΕΖ31-635)


Φ450/746/79/2012

Κοινωνικές διατάξεις μεταφορών - Ταχογράφος - Ώρες οδήγησης και ανάπαυσης οδηγών - εύτερη εγκύκλιος εφαρμογής Κανονισμού (ΕΟΚ) 3821/85, Κανονισμού (ΕΚ) 561/2006 και Οδηγίας 2006/22/ΕΚ (ΑΔΑ: ΒΕΦΔ1-Τ2Δ)


Δ30/Α3/239425/2022

Διεκπεραίωση κατά προτεραιότητα αιτήσεων για ανανέωση άδειας οδήγησης ή/και Π.Ε.Ι. οδηγών που εκτελούν διεθνείς οδικές μεταφορές ΑΔΑ:9Ε08465ΧΘΞ-ΜΣ4


Γ478/332137/2022

Ενημέρωση επιχειρήσεων οδικών επιβατικών μεταφορών σχετικά με το νέο ευρωπαϊκό πλαίσιο για την απόσπαση οδηγών ΑΔΑ: ΨΠΧ3465ΧΘΞ-8ΘΥ


ΝΣΚ/156/2007

Υποχρέωση χρήσης ψηφιακού ταχογράφου από φορτηγά αυτοκίνητα Α΄ Κατηγορίας - υποχρέωση καταγραφής στις καταστάσεις προσωπικού των ωρών έναρξης και λήξης της εργασίας των οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων Α΄ Κατηγορίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η υποχρέωση χρήσης του ψηφιακού ταχογράφου, που επιβλήθηκε με τον Κανονισμό ΕΚ 2135/1998 δεν καλύπτει την, κατά το άρθρο 13 παρ.1 περ.ε’ του Π.Δ/τος 27-6/4-7-1932, υποχρέωση των επιχειρήσεων που διαθέτουν φορτηγά Α΄ Κατηγορίας να υποβάλλουν την προβλεπόμενη από την διάταξη αυτή κατάσταση προσωπικού, στην οποία πρέπει να αναγράφονται οι ώρες έναρξης και λήξης της εργασίας των οδηγών των φορτηγών αυτών.


ΕΣ/ΚΛ.Ε/565/2009

Σχέδιο σύμβασης έργου- διαδικασία ανάδειξης αναδόχου:..Συνεπώς, σύμφωνα με όσα ήδη εκτέθηκαν, οι εργολαβίες αυτές διέπονται από το κοινοτικό δίκαιο, αφού αποτελούν, κατά την κρίση του Κλιμακίου, τμήματα μείζονος έργου με ενιαία οικονομική και τεχνική λειτουργία, η οποία συνίσταται στη διαμόρφωση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) σε διάφορα σημεία του κεντρικού-δυτικού άξονα της ... με κοινό σκοπό, ήτοι προκειμένου να διασφαλιστεί: α) η οδική ασφάλεια με την ανακούφιση της κόπωσης των οδηγών και επιβατών, β) η πρόληψη των ατυχημάτων λόγω αποφυγής της στάθμευσης στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης ή στα ερείσματα της οδού και γ) η παροχή οδικής βοήθειας των οχημάτων με ασφάλεια. Επομένως, αφού κατατμήθηκαν τεχνητώς και ανατέθηκαν με επιμέρους συμβάσεις ύστερα από διαγωνισμό μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλουμένων εργοληπτικών επιχειρήσεων, όφειλε η αναθέτουσα αρχή να προβεί γι’ αυτές στην αποστολή σχετικής προκήρυξης στην Υπηρεσία Επισήμων Εκδόσεων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, η δε υποχρέωση αυτή δεν αίρεται από την όλως αόριστη επίκληση του άρθρου 125 εδ. γ) του ν. 3669/2008 (Α΄116) στην 586/2009 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας «...». Συνεπώς, συντρέχει ουσιώδης πλημμέλεια της διαδικασίας που κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης.

Ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.4/3741/2009


ΕΣ/ΚΛ.Ε/562/2009

Υπογραφή σχεδίου σύμβασης έργου:..Με δεδομένα αυτά, τόσο η ελεγχόμενη εργολαβία όσο και οι άλλες τρεις περιλαμβάνουν κατ’ ουσίαν τις ίδιες εργασίες, όπως προκύπτει από τα οικεία τεύχη τεχνικής περιγραφής, και πρόκειται να εκτελεστούν εντός του ίδιου γεωγραφικού πλαισίου (κεντρικός-δυτικός τομέας της ...) με διαδικασίες που άρχισαν ταυτόχρονα. Συνεπώς, σύμφωνα με όσα ήδη εκτέθηκαν, οι εργολαβίες αυτές διέπονται από το κοινοτικό δίκαιο, αφού αποτελούν, κατά την κρίση του Κλιμακίου, τμήματα μείζονος έργου με ενιαία οικονομική και τεχνική λειτουργία, η οποία συνίσταται στη διαμόρφωση Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Σ.Ε.Α.) και της σύνδεσής τους με διάφορα σημεία του κεντρικού-δυτικού άξονα της ... με κοινό σκοπό, ήτοι προκειμένου να διασφαλιστεί: α) η οδική ασφάλεια με την ανακούφιση της κόπωσης των οδηγών και επιβατών, β) η πρόληψη των ατυχημάτων λόγω αποφυγής της στάθμευσης στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης ή στα ερείσματα της οδού και γ) η παροχή οδικής βοήθειας των οχημάτων με ασφάλεια. Επομένως, αφού κατατμήθηκαν τεχνητώς και ανατέθηκαν με επιμέρους συμβάσεις ύστερα από διαγωνισμό μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλουμένων εργοληπτικών επιχειρήσεων, όφειλε η αναθέτουσα αρχή να προβεί γι’ αυτές στην αποστολή σχετικής προκήρυξης στην Υπηρεσία Επισήμων Εκδόσεων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, η δε υποχρέωση αυτή δεν αίρεται από την όλως αόριστη επίκληση του άρθρου 125 εδ. γ) του ν. 3669/2008 (Α΄116) στην 586/30.4.2009 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας «…..». Συνεπώς, συντρέχει ουσιώδης πλημμέλεια της διαδικασίας που κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης.

Ανακλήθηκε με την ΕΣ/ΤΜ.4/3740/2009


ΝΣΚ/248/2017

Οδηγοί φορτηγών ιδιωτικής χρήσης (ΦΙΧ) και βυτιοφόρων – Σχέση εργασίας μετά το ν. 4441/2016.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Με τις κ.υ.α. που εκδόθηκαν κατ’ εξουσιοδότηση των άρθρων 6 παράγ. 5 περ. γ και 15 παράγ. 8α περ. δ του ν. 3054/2002 και ειδικότερα καθόσον αφορά τον προβλεπόμενο σε αυτές περιορισμό των αδειούχων εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών και Λιανικής Εμπορίας καυσίμων, αντιστοίχως, κατά την άσκηση της δραστηριότητάς τους και συγκεκριμένα κατά τη διακίνηση (μεταφορά) των καυσίμων, ως προς την οδήγηση των βυτιοφόρων Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων τους και τη σχέση των οδηγών με τις επιχειρήσεις αυτές, δεν έχουν καθορισθεί ειδικότερες επί της ουσίας διατάξεις αλλά επαναλήφθηκε το γενικό καθεστώς του β.δ/τος 281/1973, όπως ίσχυε μετά το ν. 1959/1991. Συνεπώς, μετά τη θέση σε ισχύ των διατάξεων του άρθρου 30 του ν. 4441/2016, με τις οποίες καταργείται ο περιορισμός της οδήγησης των Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων των επιχειρήσεων αυτών από οδηγούς, αποκλειστικώς, με σχέση εξαρτημένης εργασίας, ομοίως καταργούνται ρητώς και ευθέως και οι σχετικές με τον περιορισμό αυτό διατάξεις των ως άνω κ.υ.α., οι οποίες δεν θεσπίζουν δευτερογενώς, κατ’ εξουσιοδότηση δηλ. διατάξεως νόμου, δίκαιο.