ΙΚΑ/Ε21/15/1992
Τύπος: Εγκύκλιοι
Εισφορές υπέρ ΙΚΑ τακτικών υπαλλήλων ΝΠΔΔ (Ν.3163/1955,4277/1962) και ΟΤΑ (Ν 1946/1951)
ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 117/1992
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΓΚ 117/1992
Εισφορές υπέρ ΙΚΑ μετά τις διατάξεις του Ν.2084/1992 των τακτικών υπαλλήλων ΝΠΔΔ και ΟΤΑ
ΝΣΚ/396/2007
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Επιχειρήσεις εδαφίου ε’ περίπτωσης 5 άρθρου 8 ΑΝ 1846/1951 – Ρύθμιση εισφορών – Ασφαλιστική ενημερότητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προκειμένου να χορηγηθεί βεβαίωση ασφαλιστικής ενημερότητας σε επιχείρηση του εδαφίου ε’ της περίπτωσης 5 του άρθρου 8 του ΑΝ 1846/1951, που ρύθμισε τις εισφορές της προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, σύμφωνα με τα άρθρα 72 και 28 του Ν 3518/2006, θα γίνονται και οι προβλεπόμενες από τις περ.α’ και β’ της παρ.5 του άρθρου 51 του Ν 2676/1999 αντίστοιχες παρακρατήσεις ποσοστού τουλάχιστον 2% από τα χορηγούμενα σ’ αυτή δάνεια, πλέον της καθορισθείσας μηνιαίας δόσης, καθώς και του τετραπλάσιου ποσού της δόσης από κάθε μεμονωμένη είσπραξη λογαριασμού που θα πραγματοποιεί η επιχείρηση αυτή από το Δημόσιο, ΝΠΔΔ, ΟΤΑ α’ και β’ βαθμίδας, δημόσιες, δημοτικές και κοινοτικές επιχειρήσεις, δημόσιας ή κοινής ωφέλειας και γενικά επιχειρήσεις και οργανισμούς του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
2/8250/0022/2004
Καθορισμός τακτικών αποδοχών δικηγόρων που παρέχουν υπηρεσίες με σχέση πάγιας και περιοδικής εμμισθης εντολής στο Δημόσιο, τους ΟΤΑ και τα ΝΠΔΔ
ΝΣΚ/365/2001
Υπάλληλοι ΝΠΔΔ. Συνταξιοδοτικό καθεστώς.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η ΣΕΥΥΟ αποτελεί ν.π.δ.δ., που έχει διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια και εποπτεύεται άμεσα από τον Υπουργό Οικονομικών (άρθρο 6 παρ.1 του Ν 2343/1995). Οι τακτικοί υπάλληλοι αυτού του ν.π.δ.δ., που έχουν διορισθεί για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων των μονίμων υπαλλήλων διοικητικής και τεχνικής υποστήριξης, ασφαλίζονται στον κλάδο συντάξεων του ΙΚΑ (άρθρο 2 παρ.1 περ.α του ΑΝ 1846/1951) και διέπονται από τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα. Συνεπώς, συντρεχουσών των οριζομένων προϋποθέσεων της παρ.1 του άρθρου 1 του Ν 1654/1986, είναι υποχρεωτική η υπαγωγή τους στις διατάξεις του άρθρου 11 του ΝΔ 4277/1962, με κοινή απόφαση των Υπουργών Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Οικονομικών.
Στε/3466/2004
ΙΚΑ. Υπάγονται στην ασφάλισή του και οι απασχολούμενοι με σύμβαση έργου σε ΝΠΔΔ, όπως το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων. Επιβολή πρόσθετης επιβάρυνσης εισφορών. Πρόσθετες εισφορές. Επιβάλλονται ανεξάρτητα από την υπαιτιότητα του υποχρέου εργοδότη. Ομοια η 3467/2004 ΣτΕ.
ΝΣΚ/100/2014
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Τακτικό προσωπικό των ΝΠΔΔ που ασκεί εκπαιδευτικό έργο – Εφαρμογή ή όχι των διατάξεων του άρθρου 5 παρ.4 του Ν. 3075/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το τακτικό προσωπικό των ΝΠΔΔ, όπως και ο Ο.Α.Ε.Δ., που υπάγεται στο Ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του ΙΚΑ (Ν. 3163/1955, όπως ισχύει) και ασκεί εκπαιδευτικό έργο, θεωρείται εκπαιδευτικό προσωπικό, με τη στενή έννοια του Δημοσίου, και έχουν εφαρμογή στην περίπτωση αυτή οι διατάξεις του άρθρου 5 παρ.4 του ν. 3075/2002 και του άρθρου 11 του ίδιου νόμου και δεν απαιτείται για την συνταξιοδότησή τους νέα νομοθετική ρύθμιση. Τα Μνημόνια που επακολούθησαν και εγκρίθηκαν από την Ελλάδα για την εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016 δεν αναιρούν ούτε τροποποιούν τα προεκτεθέντα.
ΝΣΚ/20/2020
Τρόπος υπολογισμού ανταποδοτικής σύνταξης κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 ως προς τον προσδιορισμό α) των συντάξιμων αποδοχών ασφαλισμένων διεπομένων από τον ν. 3163/1955 και το άρθρο 11 του ν.δ. 4277/1962, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 4 του ν.δ. 4579/1966 και β) της προσαύξησης του άρθρου 30 του ν. 4387/2016.Επί του πρώτου ερωτήματος ομόφωνα: Συντάξιμες αποδοχές του τακτικού προσωπικού των ήδη ενταχθέντων στον ΕΦΚΑ φορέων κοινωνικής ασφάλισης καθώς και του αντίστοιχου προσωπικού των ν.π.δ.δ. που υπήχθησαν για πρώτη φορά στην ασφάλιση του ΙΚΑ μέχρι 31-12-1992, θεωρούνται πάντοτε οι καθοριζόμενες για τους δημοσίους υπαλλήλους και υποκείμενες σε κράτηση για σύνταξη αποδοχές εξόδου από την υπηρεσία τους, όταν το προσωπικό αυτό επιλέγει τη συνταξιοδότησή του με το καθεστώς των δημοσίων υπαλλήλων. Ο υπολογισμός της ανταποδοτικής σύνταξης, στα πλαίσια των προβλέψεων της παραγράφου 1 του άρθρου 30 του ν. 4387/2016, της εν λόγω κατηγορίας υπαλλήλων, γίνεται και πάλι με τις θεωρούμενες ως συντάξιμες αποδοχές τους κατά την περί δημοσίων υπαλλήλων νομοθεσία. Επί του δευτέρου ερωτήματος, σύμφωνα με τις διαμορφωθείσες δύο ισοψηφήσασες γνώμες: Α. Σύμφωνα με την πρώτη ισοψηφήσασα γνώμη δεν είναι επιτρεπτό, σχετικά με τον κατ’ άρθρο 30 παρ. 1 του ν. 4387/2016 τρόπο υπολογισμού της ανταποδοτικής σύνταξης των υπαλλήλων που συνταξιοδοτούνται με το κοινό καθεστώς, το ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά να υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για κάθε μια ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς, επί του συνόλου των αποδοχών για τις οποίες θα καταβάλλονταν εισφορές κλάδου σύνταξης εάν οι υπάλληλοι ήσαν κοινοί ασφαλισμένοι, αλλά θα πρέπει να υπολογίζεται επί των αποδοχών για τις οποίες καταβλήθηκε η επιπλέον εισφορά, ήτοι αυτών του «δημοσιοϋπαλληλικού» καθεστώτος. Β. Σύμφωνα με τη δεύτερη ισοψηφήσασα γνώμη, ο υπολογισμός της προβλεπόμενης στην παράγραφο 1 του άρθρου 30 του ν. 4387/2016 ανταποδοτικής σύνταξης του τακτικού προσωπικού των ήδη ενταχθέντων στον ΕΦΚΑ φορέων κοινωνικής ασφάλισης, καθώς και του αντίστοιχου προσωπικού των ν.π.δ.δ. που υπήχθησαν για πρώτη φορά στην ασφάλιση του ΙΚΑ μέχρι 31-12-1992 και επέλεξαν να συνταξιοδοτηθούν κατά τη συνταξιοδοτική νομοθεσία του κοινού καθεστώτος, γίνεται πάντοτε με τις καθοριζόμενες για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα αποδοχές. Επειδή επί του δευτέρου ερωτήματος σημειώθηκε ισοψηφία, η υπόθεση ως προς το δεύτερο ερώτημα παραπέμφθηκε στην αρμόδια Τακτική Ολομέλεια του ΝΣΚ.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/2031/2022
ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ:Με την αναιρεσιβαλλόμενη 786/2017 απόφαση του IΙ Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου απορρίφθηκε έφεση της αναιρεσείουσας, συνταξιούχου του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ (και ήδη ΕΦΚΑ) με το ειδικό συνταξιοδοτικό καθεστώς του ν.3163/1955, τέως ιατρού στον Οίκο Ναύτου, κατά της ... πράξης της Διεύθυνσης Συντάξεων Προσωπικού ΝΠΔΔ του ΙΚΑ - ΕΤΑΜ, κατά το μέρος αυτής με το οποίο η σύνταξή της ορίστηκε πληρωτέα από 4.2.2027, ημερομηνία που συμπληρώνει το 63ο έτος της ηλικίας της(...)εφόσον η ήδη αναιρεσείσουσα θεμελίωσε συνταξιοδοτικό δικαίωμα το έτος 2012, με την συμπλήρωση εικοσιπενταετίας, η σύνταξή της έπρεπε να οριστεί πληρωτέα με την συμπλήρωση του 63ου έτους της ηλικίας της, σύμφωνα με το άρθρο 56 παρ. 1 περ. β΄ υποπερ. βγ΄ του Συνταξιοδοτικού Κώδικα, όπως ισχύει μετά τον ν. 3865/2010, όπως ορθώς κρίθηκε με την αναιρεσιβαλλόμενη απόφαση, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την αναιρεσείουσα τυγχάνουν αβάσιμα και απορριπτέα. Απορρίπτει την αίτηση αναίρεσης.
ΙΚΑ/Α23/596/1/2014
ΙΚΑ -ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ: 4.ΘΕΜΑ: «Προαιρετική συνέχιση της ασφάλισης των μέχρι 31/12/1992 ασφαλισμένων σε Φορείς ή Κλάδους Κύριας Ασφάλισης αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, που εντάχθηκαν στο Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ. με τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 3029/2002 και των άρθρων 1 και 3 του Ν. 3655/2008» Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 71 του Ν.4144/2013 και του άρθρου τέταρτου του Ν.4218/2013 περί εφάπαξ καταβολής των εισφορών.
ΝΣΚ/127/2020
Τρόπος υπολογισμού του ανταποδοτικού μέρους σύνταξης κατά τις διατάξεις του ν. 4387/2016 ως προς τον προσδιορισμό της προσαύξησης του άρθρου 30 του ως άνω νόμου.(...)Ο τρόπος υπολογισμού, σύμφωνα με το άρθρο 30 παρ. 1 του ν. 4387/2016, του ανταποδοτικού μέρους της σύνταξης του τακτικού προσωπικού των ήδη ενταχθέντων στον ΕΦΚΑ φορέων κοινωνικής ασφάλισης καθώς και του αντίστοιχου προσωπικού των ΝΠΔΔ που υπήχθησαν για πρώτη φορά στην ασφάλιση του ΙΚΑ μέχρι 31-12-1992 και επέλεξαν να συνταξιοδοτηθούν κατά τη συνταξιοδοτική νομοθεσία του κοινού καθεστώτος, γίνεται πάντοτε με τις καθοριζόμενες για τους μισθωτούς του ιδιωτικού τομέα αποδοχές, όπως προβλέπεται από το τρίτο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 30 του ν. 4387/2016. Το δε ανταποδοτικό μέρος της σύνταξης για κάθε έτος που έχει καταβληθεί επιπλέον εισφορά, πρέπει να υπολογίζεται με ετήσιο συντελεστή αναπλήρωσης 0,075% για κάθε μια ποσοστιαία μονάδα (1%) επιπλέον εισφοράς, επί του συνόλου των αποδοχών για τις οποίες θα καταβάλλονταν εισφορές κλάδου σύνταξης, εάν οι υπάλληλοι ήταν κοινοί ασφαλισμένοι (κατά πλειοψηφία). Παραπέμφθηκε στην Πλήρη Ολομέλεια του ΝΣΚ, κατόπιν της υπ’ αριθ. 91/2020 γνωμοδότησης της Β΄ Τακτικής Ολομέλειας.