ΙΚΑ/Σ50/12/2009
Τύπος: Έγγραφα
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ.80000/οικ19780/1129/2010
Εφαρμογή του άρθρου 13 του ν. 3863/2010 «Νέο ασφαλιστικό Σύστημα και συναφείς διατάξεις, ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις» (Φ.Ε.Κ. 115/ τ. Α’/ 15.07.2010) – Ειδικοί όροι συνταξιοδότησης επιζώντων συζύγων.
ΔΙΑΣΦ/Φ3/7/201813/2015
Τροποποίηση - Ανακεφαλαίωση των οδηγιών που αφορούν την υποχρεωτική παράλληλη ασφάλιση στο ΕΤΑΑ και στον ΟΑΕΕ των ανεξάρτητα απασχολούμενων οι οποίοι ασφαλίστηκαν σε οποιονδήποτε ασφαλιστικό οργανισμό ή το Δημόσιο μέχρι 31.12.1992 (ΑΔΑ:6ΠΧΖ4691Ω3-31Δ)
ΝΣΚ/78/2017
Παρακράτηση από το Τ.Π.& Δανείων τοκοχρεωλυτικών δόσεων δανείου από τις συνταξιοδοτικές παροχές των τέκνων δανειολήπτη που απεβίωσε εν υπηρεσία. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Σε περίπτωση θανάτου εν υπηρεσία δανειολήπτη του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, το Ταμείο, για την εξυπηρέτηση ληξιπρόθεσμων ή μη δόσεων του ληφθέντος δανείου, νομίμως προβαίνει τόσο στη δέσμευση του εφάπαξ βοηθήματος, από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα και αν απονέμεται αυτό, όσο και σε παρακράτηση από τη σύνταξη που λαμβάνουν τα τέκνα του, ουδεμία δε έννομη επιρροή ασκεί τυχόν εκ μέρους των τέκνων αποποίηση ή αποδοχή της κληρονομιάς με το ευεργέτημα της απογραφής (ομόφ).
ΝΣΚ/60/2015
Δικαίωμα συνταξιούχου σε προσαύξηση σύνταξης ή χορήγηση σύνταξης λόγω θανάτου του γονέα σε τέκνο, που έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του και σπουδάζει σε φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η φοίτηση τέκνου στους φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης του άρθρου 17 του ν. 4186/2013, δεν δημιουργεί δικαίωμα σε προσαύξηση της σύνταξης γονέα, σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 29 του α.ν. 1846/1951, (ή σε σύνταξη λόγω θανάτου).
ΣτΕ/ΤΜ.Α/1538/2024
Η απόφαση (ΣτΕ 1538/2024) αφορά αίτηση αναίρεσης του e-ΕΦΚΑ κατά της υπ’ αριθμ. 45/2021 απόφασης του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης. Η διαφορά αφορούσε τη χορήγηση δεύτερης σύνταξης λόγω γήρατος από τον Ο.Α.Ε.Ε. (πρώην Τ.Ε.Β.Ε.) σε ασφαλισμένο, ο οποίος λάμβανε ήδη σύνταξη από το Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. Το κεντρικό νομικό ζήτημα ήταν αν υπερισχύει η διάταξη που επιτρέπει συνταξιοδότηση με 37 έτη ασφάλισης ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας ή η ειδική διάταξη για τους διπλοσυνταξιούχους (άρθρο 47 παρ. 10 του ν. 2084/1992) που απαιτεί τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας. Το ΣτΕ έκρινε ότι για τη χορήγηση δεύτερης σύνταξης από τον Ο.Α.Ε.Ε. απαιτείται αναγκαίως η συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας, ακόμη και αν έχουν συμπληρωθεί 37 έτη ασφάλισης. Ως εκ τούτου, έκανε δεκτή την αίτηση αναίρεσης του e-ΕΦΚΑ, αναιρώντας την προσβαλλόμενη απόφαση, και παρέπεμψε την υπόθεση στο Διοικητικό Εφετείο για νέα νόμιμη κρίση.
ΝΣΚ/2/2015
α) Δικαίωμα ή μη χορήγησης, του κατωτάτου ορίου σύνταξης λόγω θανάτου από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από 27-12-1984 σε συνταξιούχο, η οποία κατέστη εκ μεταβιβάσεως συνταξιούχος από το Γ.Λ.Κ. β) Εφαρμογή ή μη των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 13 του ν.997/1979, καθώς και της παρ.6 του άρθρου 5 του ν. 3232/2004, και στα μέλη της οικογενείας συνταξιούχων του Γ.Λ.Κ., τα οποία λαμβάνουν στρατιωτική ή πολεμική σύνταξη εκ μεταβιβάσεως.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η συνταξιούχος Μ.Μ., η οποία κατέστη εκ μεταβιβάσεως συνταξιούχος λόγω θανάτου του συζύγου της από 27-12-1984, ο οποίος λάμβανε αναπηρική και στρατιωτική σύνταξη που του χορηγήθηκε εξ’ αιτίας της υπηρεσίας του, υπηρετών ως χωροφύλακας, και όχι πολεμική σύνταξη κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής του υπηρεσίας, δεν δικαιούται να λαμβάνει το κατώτατο όριο σύνταξης από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, διότι ο σύζυγός της και η ιδία δεν υπήγοντο στην περίπτωση της παρ.6 του άρθρου 5 του ν. 3232/2004. β) Η παρ.3 του άρθρου 13 του ν.997/1979 (όπως ίσχυε), καθώς και η παρ.6 του άρθρου 5 του ν. 3232/2004 έχουν προσωποπαγή χαρακτήρα, αφού τα δικαιώματα που προστατεύουν περιορίζονται μόνο στους έχοντες την ιδιότητα του αναπήρου ή θύματος πολέμου κατά την εκτέλεση της στρατιωτικής τους υπηρεσίας και δεν καταλαμβάνουν και τα μέλη τα οποία λαμβάνουν στρατιωτική ή πολεμική σύνταξη εκ μεταβιβάσεως, διότι η εξίσωση όλων των αναπήρων και θυμάτων πολέμου και των εξ αυτών ελκόντων δικαιώματα, που έγινε με το άρθρο 4 του ν. 3670/2008, εξαιρεί τα δικαιώματα και ευεργετήματα που έχουν θεσπιστεί με συνταξιοδοτικές διατάξεις. (ομοφ.)
ΝΣΚ/106/2018
Παρακράτηση από το Τ.Π.& Δανείων των τοκοχρεωλυτικών δόσεων δανείου από τις συνταξιοδοτικές παροχές των δικαιουμένων σε αυτές προσώπων, λόγω θανάτου του δανειολήπτη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Στις περιπτώσεις που ο λήπτης δανείου από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων απεβίωσε εν υπηρεσία, δεν είναι νόμιμη η εκ μέρους του Ταμείου - και προς το σκοπό εξυπηρέτησης ληξιπρόθεσμων ή μη δόσεων του δανείου - δέσμευση του εφάπαξ βοηθήματος (από οποιονδήποτε ασφαλιστικό φορέα και αν απονέμεται αυτό) και η παρακράτηση από τις συνταξιοδοτικές παροχές τις οποίες λαμβάνουν, λόγω του θανάτου του δανειολήπτη, τα δικαιούμενα σε αυτές πρόσωπα, εφόσον τα πρόσωπα αυτά έχουν αποποιηθεί την κληρονομία ή την έχουν αποδεχτεί με το ευεργέτημα της απογραφής. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια ΝΣΚ, κατόπιν της υπ' αριθ. 78/2017 γνωμ. Β΄ Τμήματος ΝΣΚ. Σχετική και η υπ' αριθ. 219/2016 γνωμοδότηση του Δ΄ Τμήματος ΝΣΚ.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)225/2014
Νόμιμη η καταβολή αντιμισθίας σε Αντιδήμαρχο Δήμου και πρώην δημόσια υπάλληλο, χωρίς την προσκόμιση βεβαίωσης της αρμόδιας υπηρεσίας συντάξεων του ΓΛΚ, ότι ταυτόχρονα της καταβάλλεται σύνταξη μειωμένη κατά 70%, καθόσον αυτή ούτε σύνταξη ούτε προκαταβολή σύνταξης λαμβάνει (άρθρο 57Α του Κώδικα Πολιτικών και Στρατιωτικών Συντάξεων, π.δ. 169/2007, Α΄ 210, που προστέθηκε με το άρθρο 1 του ν. 4151/2013, Α΄ 103).
ΙΚΑ/Σ40/120/2007
«Νέα διαδικασία χορήγησης προσωρινής σύνταξης λόγω γήρατος ή θανάτου. Κοινοποίηση των διατάξεων της παρ. 6 του άρθρου 15 του Ν. 3607/2007.»
Ε.2013/2022
Εφαρμογή διατάξεων ΦΠΑ στο χρηματικό ποσό που καταβάλλεται σε ασφαλιστικό πράκτορα ή σε συντονιστή ασφαλιστικών πρακτόρων εξαιτίας λύσης της σύμβασής τους καθώς και στις περιπτώσεις μόνιμης ολικής ανικανότητας, θανάτου και αποχώρησης λόγω συνταξιοδότησής τους. ΑΔΑ:6ΦΟ046ΜΠ3Ζ-Ε5Ξ