ΥΠΕΣ/5493/2010
Τύπος: Έγγραφα
Απόσπαση αιρετού σύμφωνα με το άρθρο 139, παρ. 8 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (ΚΔΚ)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/271/2007
Παροχή ή μη δυνατότητας μετάθεσης ή απόσπασης, κατ’ άρθρο 139 παρ. 8 Κ.Δ.Κ. στον τόπο εκλογής τους, των αιρετών οργάνων Δήμων και Κοινοτήτων, οι οποίοι είναι δημόσιοι υπάλληλοι και υπέχουν υποχρέωση δεκαετούς παραμονής σε παραμεθόριες περιοχές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη της παραγράφου 8 του άρθρου 139 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων με την οποία παρέχεται δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης αιρετών οργάνων πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α., που είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι φορέων του Δημοσίου σε αντίστοιχη υπηρεσία του τόπου εκλογής τους, δεν εφαρμόζεται προκειμένου για εκείνους, οι οποίοι υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές και υπέχουν δεκαετή υποχρέωση παραμονής στις αντίστοιχες υπηρεσίες.
ΝΣΚ/436/2009
Δημόσιος υπάλληλος, ο οποίος δεν έχει εξαντλήσει τη διετή δοκιμαστική υπηρεσία του και ο οποίος απέκτησε, εν τω μεταξύ, την ιδιότητα αιρετού οργάνου της Πρωτοβάθμιας Αυτοδιοίκησης, μπορεί ν’ αποσπασθεί σε υπηρεσία εντός των διοικητικών ορίων του ΟΤΑ, όπου εξελέγη, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 8 του άρθρου 139 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, η οποία ως ειδική κατισχύει της παραγράφου 9 του άρθρου 68 του Υπαλληλικού Κώδικα και εν πάση περιπτώσει εμπίπτει στο πεδίο διατήρησης των ειδικών, περί αποσπάσεως, διατάξεων της παραγράφου 12 του ιδίου άρθρου του αυτού Κώδικα (Υ.Κ.).
ΠΔ 48/1999
"Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων (ΤΕΔΚ) και Κεντρική Ενωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδας (ΚΕΔΚΕ)"
ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ με το άρθρο 44 του Π.Δ. 75/2011, ΦΕΚ-182 Α/22-8-2011
ΝΣΚ/229/2009
Ο.Τ.Α. – Αιρετά όργανα – Αυτοδίκαιη έκπτωση κατ’ άρθρο 29 παρ. 3 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής του άρθρου 29 παρ. 3 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, για την αυτοδίκαιη έκπτωση δημοτικού συμβούλου, ο οποίος, υπό την ιδιότητα μέλους ομόρρυθμης εταιρείας, συνήψε, εντός του αυτού έτους, διαδοχικές συμβάσεις προμήθειας, με το Δήμο στον οποίο είχε εκλεγεί, συνολικού ύψους 6.891 ευρώ, για μία, όμως, εξ’ αυτών (ποσού 3.495 ευρώ) εχώρησε, από κοινού, λύση και, εκατέρωθεν, επιστροφή των παροχών.
ΝΣΚ/111/2010
Δυνατότητα μεταθέσεως ή αποσπάσεως επίκουρου καθηγητή ΑΕΝ σε άλλη ΑΕΝ από αυτήν στην οποία υπηρετεί, κατ’ εφαρμογή της διατάξεως του άρθρου 139 παρ.8 του Ν 3463/2006.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν είναι δυνατή, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 139 παρ.8 του Ν 3463/2006, η απόσπαση ή η μετάθεση επίκουρου καθηγητή, ο οποίος προσελήφθη και υπηρετεί με τριετή θητεία στην Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού (ΑΕΝ) Κύμης στην ΑΕΝ Κρήτης και είναι δημοτικός σύμβουλος στο Δήμο Ελευθερίου Βενιζέλου του Νομού Χανίων.
ΝΣΚ/89/2011
Απόσπαση υπαλλήλων των ΤΕΔΚ, ΚΕΔΚΕ και ΕΝΑΕ σε πολιτικά γραφεία μελών της Κυβέρνησης ή Υφυπουργών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Τοπικές Ενώσεις Δήμων και Κοινοτήτων (Τ.Ε.Δ.Κ.), η Κεντρική Ένωση Δήμων και Κοινοτήτων Ελλάδος (Κ.Ε.Δ.Κ.Ε.) και η Ένωση Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων Ελλάδος (Ε.Ν.Α.Ε.), αποτελούν φορείς (Ν.Π.Ι.Δ.), που υπάγονται στο δημόσιο τομέα και, ως εκ τούτου, επιτρέπεται η απόσπαση υπαλλήλων τους για την στελέχωση των πολιτικών γραφείων μελών της Κυβέρνησης ή Υφυπουργών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/244/2007
Ο.Τ.Α. – Δημοτικοί Σύμβουλοι. Δήλωση ανεξαρτητοποίησης, κατ’ άρθρο 94 παρ.4 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Συνέπειες ως προς τη διατήρηση ή μη της ιδιότητος των μελών του προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου και της Δημαρχιακής Επιτροπής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δημοτικοί Σύμβουλοι, οι οποίοι εξελέγησαν μέλη του προεδρείου του Δημοτικού Συμβουλίου ή μέλη της Δημαρχιακής Επιτροπής, ως ανήκοντες στο συνδυασμό της πλειοψηφίας ή σε συνδυασμούς της μειοψηφίας και σε χρόνο μεταγενέστερο της εκλογής, υπέβαλαν δήλωση ανεξαρτητοποίησης, κατ’ άρθρο 94 παρ.4 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, συνεχίζουν την άσκηση των καθηκόντων του, υπό τις ανωτέρω ιδιότητες, και μετά την ανεξαρτητοποίησή τους μέχρι τη λήξη της αντίστοιχης διετούς θητείας.
ΕλΣυν/Τμ.7 (ΚΠΕ)/192/2012
Όπως προκύπτει από τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ. 6 του ίδιου πιο πάνω ν.3969/2008, οι όροι της διακήρυξης που αφορούν στις πιστώσεις, από τις οποίες θα χρηματοδοτηθεί το έργο, αποσκοπούν αποκλειστικά στην πληροφόρηση των υποψηφίων αναδόχων, χωρίς να επηρεάζουν τους ουσιώδεις όρους της διεξαγωγής του διαγωνισμού, η παράβαση των οποίων θα οδηγούσε σε ακύρωσή του, ούτε της σε συνέχεια αυτού υπογραφείσας σύμβασηςΕπομένως είναι επιτρεπτή η κατά τη διάρκεια της κατασκευής του έργου, ανάλογα με την πορεία των δημοσιονομικών δεδομένων του αναθέτοντος δήμου, η αλλαγή της πηγής χρηματοδότησής του (βλ. Ελ.Συν., VII Τμ. πράξ. 144/2007). Βέβαια, η αλλαγή της πηγής χρηματοδότησης του έργου, κατά τη διάρκεια εκτέλεσής του, προϋποθέτει, για τη νομιμότητά της, τόσο τη σχετική τροποποίηση του τεχνικού προγράμματος, σύμφωνα με το άρθρο 208 του «Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» (ν.3463/2006, ΦΕΚ 114 Α΄), όσο και την αντίστοιχη αναμόρφωση του προϋπολογισμού του οικείου Δήμου, σύμφωνα με το άρθρο 8 του β.δ/τος 17.5./15.6.1959 «Περί οικονομικής διοικήσεως και λογιστικού των Δήμων και Κοινοτήτων» (ΦΕΚ 114 Α΄, διόρθ. 145 και 197 Α΄), το άρθρο 161 του «Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων» και το άρθρο 23 παρ. 5 του ν.3536/2007 (ΦΕΚ 42 Α΄), καθώς και τη τήρηση, στην περίπτωση πληρωμών υποχρεώσεων παρελθόντων οικονομικών ετών, της προβλεπόμενης, από το π.δ/μα 113/2010 (ΦΕΚ 194 Α΄, διόρθ. 209 Α΄) «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (βλ. και άρθρο 9 παρ. 11 ν.4071/2012, ΦΕΚ 85 Α΄), διαδικασίας (βλ. Ελ.Συν., VII Τμ. πράξεις 144/2007, 145/2006, πρβλ. Ελ.Συν., VII Τμ. 72/2012, Κλ.Πρ.Ελ.Δαπ. στο VII Τμ. 73, 48/2012).
ΥΠΕΣ/3401/2008
Για τη θέση σε αργία αιρετού οργάνου της τοπικής αυτοδιοίκησης κατά το άρθρο 146, παρ. 2βα ΚΔΚ αρκεί να προκύπτει, εκ του καθόλου σκεπτικού της καταδικαστικής απόφασης και από τα πραγματικά περιστατικά που η απόφαση δέχεται, η επενεχθείσα στο δήμο, την κοινότητα ή στα νομικά τους πρόσωπα οικονομική βλάβη, χωρίς να είναι αναγκαίο να προκύπτει και το ακριβές ύψος αυτής.
ΝΣΚ/130/2015
Εφαρμογή των διατάξεων της παρ.3 του άρθρου 234 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, προς τον σκοπό ελέγχου νομιμότητας και εγκρίσεως προϋπολογισμών των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟ.Δ.Σ.Α.), που αποτελούν συνδέσμους δήμων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προς τον σκοπό ελέγχου νομιμότητας και εγκρίσεως των προϋπολογισμών των Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΦΟ.Δ.Σ.Α.), που αποτελούν συνδέσμους δήμων, έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 234 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, δηλαδή, για την υποβολή του προϋπολογισμού τέτοιου συνδέσμου στο Γενικό Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, προς έλεγχο νομιμότητας και έγκριση αυτού, απαιτείται να προηγηθεί η παροχή σχετικής εγκρίσεως από τα δημοτικά συμβούλια των δήμων που απαρτίζουν το σύνδεσμο.