Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΚΥΑ 4308/2008

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3614/2007
ΦΕΚ: 1003/Β/30.05.2008

Εκχώρηση αρμοδιότητας ανάθεσης ενέργειας Τεχνικής Βοήθειας- Στήριξης σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθώς και σε άλλες υπηρεσίες Περιφερειών, Νομαρχιακών Αυτοδιoικήσεων και φορέων που υλοποιούν Προγράμματα του Ε.Π. Αγροτική Ανάπτυξη- Ανασυγκρότηση Υπαίθρου. (έναντι δικαιούμενης προκαταβολής).

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΚΥΑ 2/83461/0022/2013

Καθορισμός αποζημιώσεων του Προέδρου, των Μελών, Εισηγητών - Αξιολογητών και της Γραμματειακής υποστήριξης - διαχείρισης των Γνωμοδοτικών Επιτροπών του Μέτρου 123Α και του Μέτρου 2.1, των αξιολογητών του άρθρου 13 της 132480/386/10.3.2011 κοινής υπουργικής απόφασης, των εισηγητών των καθέτων Δ/νσεων και των Μελών των Επιτροπών Παρακολούθησης στα πλαίσια του Π.Α.Α. 2007?2013 «Αλέξανδρος Μπαλτατζής» και του Μέτρου 2.1 του Ε.Π. «Αγροτική Ανάπτυξη - Ανασυγκρότηση της Υπαίθρου 2000?2006» 


ΝΣΚ/216/2014

Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης (ΠΑΑ) 2000-2006 Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη- Ανασυγκρότηση της Υπαίθρου» (ΕΠΑΑ–ΑΥ) του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΚΠΣ) 2000–2006 – Μέτρο «εφάπαξ πριμοδότηση πρώτης εγκατάστασης αγροτών» – Νομική συνδρομή σχετικά με την ερμηνεία του άρθρου 61 του ν. 4235/2014 – Αναδρομικότητα ή μη – Συνέπειες – Διαδικασία.

Αριθμ. 2857/130969/2015

Εκχώρηση αρμοδιοτήτων του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε. ως Οργανισμού Πληρωμών στο πλαίσιο διαχείρισης του Ε.Γ.Τ.Α.Α. στην Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση (Ε.Υ.Δ Ε.Π «ΨΣ»).


152.535/ΨΣ6243−Α1/2013

Εκχώρηση αρμοδιοτήτων διαχείρισης του Ε.Π. «ΨΗΦΙΑΚΗ ΣΥΓΚΛΙΣΗ» και των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ στον Ενδιάμεσο Φορέα Διαχείρισης της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης «Ε.Φ.Δ Ε.Ε.Τ.Α.Α.». Τροποποιήθηκε με την υπ'αριθμ.152.690/ΨΣ6711−Α1/2015, ΦΕΚ 2925/Β/31.12.2015.


1484/2022

3η τροποποίηση της υπ’ αρ. 2545/17-10-2016 απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Εκχώρηση αρμοδιοτήτων της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης (Ε.Υ.Δ. Π.Α.Α.) του Προγράμματος Αγροτικής Ανάπτυξης 2014-2020 (Π.Α.Α. 2014-2020) Α. Στις Ειδικές Υπηρεσίες Διαχείρισης Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (Ε.Π.) Περιφερειών και Β. Στις Γενικές Διευθύνσεις Περιφερειακής Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής των Περιφερειών, ως Ενδιάμεσοι Φορείς Διαχείρισης (Ε.Φ.Δ.) Πράξεων Π.Α.Α.» (Β’ 3447), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αρ. 1776/23.05.2019 (Β’ 1983) και την υπ’ αρ. 498/10.03.2022 (Β’ 1284) όμοιες αποφάσεις.


ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/17/2021

ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:Με την υπό κρίση αίτηση, ο αιτών επιδιώκει να ανασταλεί η εκτέλεση της … πράξης καταλογισμού του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος του καταλογισμός ποσού 378.980,00 ευρώ, που φέρεται ότι καταβλήθηκε αχρεωστήτως στον πρώην Δήμο …, στις υποχρεώσεις του οποίου ο αιτών υπεισήλθε αυτοδικαίως (ν. 3852/2010, άρθρο 1 παρ. 2 περ. 7.6 και άρθρο 283 παρ. 1), προερχόμενο από χρηματοδότηση του επενδυτικού του σχεδίου «…» (κωδικός 98205/05 2234/364), που εντάχθηκε στο Μέτρο 2.1 «Βασικές υπηρεσίες και ανάπλαση χωριών σε αγροτικές περιοχές» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη –Ανασυγκρότηση της Υπαίθρου 2000-2006», συγχρηματοδοτούμενο από ενωσιακούς και εθνικούς πόρους.(....)Εξάλλου, σύμφωνα με τα μνημονευόμενα στην προηγούμενη σκέψη μοναδικά στοιχεία των οποίων γίνεται επίκληση και προσκομίζονται, δεν υφίσταται οποιοδήποτε αρνητικό ταμειακό υπόλοιπο, αντίθετα προκύπτει συνολικό υπόλοιπο 2.988.146,34 ευρώ, ο δε ισχυρισμός του αιτούντος περί αρνητικού υπολοίπου ύψους 154.434,25 ευρώ στηρίζεται σε εκτιμήσεις υπό αίρεση. Επομένως, δεν καθίσταται δυνατή η πιθανολόγηση οικονομικής βλάβης, δυσχερώς επανορθώσιμης σε περίπτωση ευδοκίμησης της έφεσης, από την προσβαλλόμενη πράξη δημοσιονομικής διόρθωσης ποσού 378.980,00 ευρώ, και ο προβαλλόμενος λόγος στο σύνολό του πρέπει να απορριφθεί ως ουσία αβάσιμος. Απορρίπτει την από 19.1.2021 (ΑΒΔ …) αίτηση.


Ελ.Συν.Τμ.7(ΚΠΕ)/364/2016

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθώς, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, οι υπηρεσίες «υποστήριξης του Οργανισμού από εξειδικευμένο εξωτερικό σύμβουλο με στόχο τον εντοπισμό των δυνατοτήτων χρηματοδότησης των δράσεων του ... από τα επιχειρησιακά προγράμματα του Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020» μη νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία. Και τούτο, διότι οι ανατεθείσες εργασίες, όπως το αντικείμενό τους προκύπτει από την προαναφερόμενη με αρ. πρωτ. 3861/8.3.2016 σύμβαση (προγράμματα ενημέρωσης προσωπικού του Οργανισμού σχετικά με το νέο κανονιστικό πλαίσιο των Ε.Π. του Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020, συγκρότηση φακέλου τεκμηρίωσης διαχειριστικής επάρκειας του Οργανισμού, διερεύνηση της δυνατότητας χρηματοδότησης δράσεων του ... από τα Ε.Π. του Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020, προετοιμασία τυποποιημένων εντύπων πρότασης έργου) εμπίπτουν στα καθήκοντα του προσωπικού του Οργανισμού και, συγκεκριμένα, ανάγονται στις αρμοδιότητες αφενός μεν του Τμήματος Ανθρώπινων Πόρων και Ποιότητας Υπηρεσιών, αφετέρου του Τμήματος Αξιοποίησης Προγραμμάτων, Χρηματοδοτήσεων και Συνεργασιών, τα οποία υπάγονται στη Διεύθυνση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Οργάνωσης και Αξιοποίησης Πόρων σύμφωνα με τον Ο.Ε.Υ. του...


ΝΣΚ/581/2012

Απασχόληση εκπαιδευτικών σε προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού ή άλλων φορέων του Δημοσίου για παροχή εκπαιδευτικού έργου στα πλαίσια συγχρηματοδοτούμενων πράξεων (ΕΣΠΑ). Η παροχή υπηρεσιών από εκπαιδευτικούς σε φορείς που υλοποιούν έργα στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων πράξεων του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ) θεωρείται άσκηση ιδιωτικού έργου κατ’ άρθρο 31 Υ.Κ. Κατ’ εξαίρεση οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν κατά τη ρητή πρόβλεψη του δευτέρου εδαφίου της παρ.9 του άρθρου 58 του Ν. 4075/2012 με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, να παρέχουν υπηρεσίες στους παραπάνω φορείς που είναι συναφείς με τα καθήκοντα της κύριας θέσης τους. Προκειμένου για υπηρεσίες που προσφέρθηκαν κατά τον χρόνο ισχύος των διατάξεων των παρ.1 έως 5 του άρθρου 55 του Ν.3966/2011, οι οποίες καταργήθηκαν με την ανωτέρω διάταξη, θεωρείται ότι πλασματικά είχε χορηγηθεί στους εκπαιδευτικούς άδεια ασκήσεως ιδιωτικού έργου. Η αμοιβή των εκπαιδευτικών από την ως άνω απασχόληση δεν υπόκειται στους περιορισμούς του άρθρου 30 του Ν. 2530/1997, διότι δεν θεωρείται η απασχόληση αυτή κατοχή δεύτερης θέσης. Υπόκειται όμως αυτή στους περιορισμούς και τα όρια που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 6 του Ν. 1286/1982. (ομοφ.)

ΕλΣυν/Τμ.7(ΚΠΕ)/384/2013

Αμοιβή  για παροχή τεχνικής βοήθειας στα πλαίσια του επιχειρησιακού προγράμματος(...)από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 14 του  ν. 3614/2007 «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2007 – 2013» (ΦΕΚ Α 267), όπως οι παράγραφοι 1 και 2 αυτού αντικαταστάθηκαν με την παράγραφο 4 του άρθρου 10 του ν. 3840/2010 (ΦΕΚ Α 53),  με εκείνες του άρθρου  21 του ν. 2362 /1995 «Περί Δημοσίου Λογιστικού, ελέγχου των δαπανών του Κράτους τους και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α 247), όπως ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο, μετά την αντικατάσταση  της παραγράφου 3 αυτού   με το άρθρο 21 του ν. 3871/2010 (Α`141),  την συμπλήρωσή της  με την παράγραφο 1 του άρθρου 4 της από 16.12.2011 ΠΝΠ (ΦΕΚ Α` 262) και την  τροποποίησή της με την παράγραφο 12 του  άρθρου 4 του ν.4038/2012 (ΦΕΚ Α 14) και, τέλος,  εκείνες του άρθρου 8 του π.δ. 113/2010 « Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (ΦΕΚ Α 194), προκύπτει ότι  η  κρατική και κοινοτική συμμετοχή για όλες τις πράξεις που εντάσσονται στα επιχειρησιακά προγράμματα του ΕΣΠΑ, εκτός των μέτρων που χρηματοδοτούνται από τον τακτικό προϋπολογισμό, είναι δημόσιες επενδύσεις και χρηματοδοτούνται  από τον κρατικό προϋπολογισμό μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. Για τη διενέργεια δε των δαπανών αυτών δεν απαιτείται η προηγούμενη έκδοση  απόφασης ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης από τον αρμόδιο διατάκτη,  με την οποία δεσμεύεται η αναγκαία πίστωση (δημοσιονομική δέσμευση), αφού τίτλο για την ανάληψή τους, σε βάρος του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων, αποτελούν οι οικείες συλλογικές αποφάσεις που εκδίδονται κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 του ν.δ. 2957/1954 (ΦΕΚ Α 186) και του άρθρου 21 του ν. 2362/1995, με τις οποίες  εγκρίνεται  η ένταξη κάθε έργου στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, η ολική δαπάνη του και  η διάθεση των απαιτουμένων πιστώσεων για την πραγματοποίησή του σε βάρος του προϋπολογισμού δημοσίων επενδύσεων του οικονομικού έτους που το έργο εντάσσεται στο πρόγραμμα και των επομένων οικονομικών ετών, εφόσον η πραγματοποίησή του  προγραμματίζεται για περίοδο που καλύπτει περισσότερα οικονομικά έτη.(...)Με   δεδομένα αυτά η  ανάθεση της ανωτέρω σύμβασης για την ενίσχυση της διοικητικής οργάνωσης και της διαχειριστικής επάρκειας του Δήμου ..... για την υλοποίηση των συγχρηματοδοτούμενων δράσεων, στα πλαίσια του επιχειρησιακού προγράμματος «Τεχνική Υποστήριξη Εφαρμογής», που αποσκοπεί πρωτίστως στην ενίσχυση της διοικητικής ικανότητας  και της αποτελεσματικότητας των υπηρεσιών του Δήμου και την υποστήριξή του  με υπηρεσίες  συμβούλων  τεχνικής υποστήριξης για πράξεις που απαιτούν εξειδικευμένη τεχνογνωσία για την υλοποίησή τους  εκφεύγει  των αρμοδιοτήτων των υπηρεσιών του και των καθηκόντων του υπηρετούντος προσωπικού του και είναι νόμιμη. Εξάλλου, για τη  διενέργεια της δαπάνης αυτής, που είναι δαπάνη του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων,  και την καταβολή της αμοιβής της αναδόχου εταιρείας, δεν απαιτείτο η  προηγούμενη έκδοση  απόφασης ανάληψης της σχετικής υποχρέωσης από τον αρμόδιο διατάκτη,  αφού, σύμφωνα με όσα προηγουμένως έγιναν δεκτά,  τίτλο για την ανάληψή της, αποτελεί η ΣΑΕ 019/8 ΠΔΕ 2012, όπου εντάχθηκε με τις  8098/ΔΕ-695/21.2.2012 και 49507/ΔΕ/-5786/19.11.2012  αποφάσεις του Υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το έργο «Τεχνική Βοήθεια του Δήμου ....».      

ΕΣ/ΤΜ.Ι/1914/2016

Καταλογισμός ποσού...Τέλος, δεν έχει αρθεί το νόμιμο έρεισμα του διά της προσβαλλόμενης πράξης καταλογισμού της εκκαλούσας από τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 61 του ν. 4235/2014 (Α΄ 32/11.2.2014), η οποία ισχύει από τη δημοσίευση του νόμου αυτού στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (βλ. άρθρο 72 του νόμου) και ορίζει ότι: «Γεωργοί που εντάχθηκαν στο Μέτρο 3.1 «Εφάπαξ πριμοδότηση πρώτης εγκατάστασης» του Άξονα προτεραιότητας 3 «Βελτίωση της ηλικιακής σύνθεσης του αγροτικού πληθυσμού» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη – Ανασυγκρότηση της Υπαίθρου 2000-2006» και δεν προσκόμισαν την άδεια ίδρυσης – λειτουργίας της πτηνοκτηνοτροφικής μονάδας τους, απαλλάσσονται μεν από την υποχρέωση επιστροφής της πρώτης δόσης της ενίσχυσης που τους καταβλήθηκε, δεν δικαιούνται όμως τη δεύτερη (τελική) δόση αυτής είτε η σχετική υπόθεση εκκρεμεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο είτε όχι.». Τούτο δε, διότι η ανωτέρω διάταξη δεν εφαρμόζεται, ως αντίθετη με τις ισχύουσες κατά τον κρίσιμο χρόνο και άμεσα εφαρμοστέες στην Ελλάδα, ως κράτος μέλος της ΕΕ, υπέρτερης τυπικής ισχύος εκτεθείσες στη σκέψη ΙΙΙ διατάξεις των άρθρων 38 και 39 του Κανονισμού (ΕΚ) 1260/1999, που, σύμφωνα και με όσα έγιναν δεκτά στην ίδια αυτή σκέψη, καθιστούν υποχρεωτικό τον διά αποφάσεων δημοσιονομικών διορθώσεων, όπως η προσβαλλόμενη πράξη, καταλογισμό από τα αρμόδια όργανα της ελληνικής διοίκησης σε βάρος των οικείων αχρεωστήτως λαβόντων, όπως εν προκειμένω η εκκαλούσα, ποσών που αυτοί έλαβαν αχρεωστήτως, όπως το ποσό της πρώτης δόσης (αρχικής και συμπληρωματικής) της επίμαχης ενίσχυσης, στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων από τα Διαρθρωτικά Ταμεία της ΕΕ παρεμβάσεων, όπως το επίμαχο συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΓΤΠΕ Μέτρο, με συνέπεια να μην είναι δυνατή η διά της ανωτέρω κατώτερης τυπικής ισχύος διάταξης άρση του διά της προσβαλλόμενης πράξης επίδικου καταλογισμού της εκκαλούσας (πρβλ. Δ.Ε.Ε. απόφαση της 13 Μαρτίου 2008, C-383/06 έως C-385/06, σκέψεις 48, 49, 53).Κατ’ ακολουθία αυτών που προηγουμένως κρίθηκαν, η υπό κρίση έφεση, περιλαμβανομένου του αιτήματος της εκκαλούσας για την επιδίκαση της δικαστικής της δαπάνης σε βάρος του αντιδίκου της Δημοσίου, πρέπει να απορριφθεί και το κατατεθέν παράβολο να καταπέσει υπέρ του Δημοσίου.