Ν.3556/2007
Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα
Προϋποθέσεις διαφάνειας για την πληροφόρηση σχετικά με εκδότες των οποίων οι κινητές αξίες έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά και άλλες διατάξεις.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.5222/2025 ΦΕΚ: 134/Α/28.07.2025
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Αναθεώρηση 3556-2007-v.15.12.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 15/12/2024
ΟΠΩΣ ΤΑ ΑΡΘΡΑ 3,4 ΚΑΙ 24 ΤΡΟΠΟΠΟΗΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΟΝ Ν.5164/2024 ΦΕΚ: 202/Α/12.12.2024
Αναθεώρηση 3556-2007-v.20.4.2022.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 20/02/2024
ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.4920/2022-ΦΕΚ:74/Α/15.04.2022
Σχετικά Έγγραφα
33123/Β.887/1989
Καθορισμός συνδρομών και δικαιωμάτων εγγραφής προς το Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, των Ανωνύμων Εταιρειών των οποίων οι τίτλοι έχουν εισαχθεί για διαπραγμάτευση
Ν.3383/2004
Ανώνυμες εταιρείες διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων, οργανισμοί συλλογικών επενδύσεων σε κινητές αξίες, αμοιβαία κεφάλαια και άλλες διατάξεις.
Ν.3283/2004
Ανώνυμες εταιρείες διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων, οργανισμοί συλλογικών επενδύσεων σε κινητές αξίες, αμοιβαία κεφάλαια και άλλες διατάξεις.
ΝΣΚ/396/2002
Μετοχές – μέτοχοι. Χρηματιστήριο. Φορολογία από κινητές αξίες. Φορολογία μεταβίβασης μετοχών ΑΕ. Δημόσια εγγραφή. Διαπραγμάτευση μεταβίβασης μετοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η μεταβίβαση μετοχών ανώνυμης εταιρίας, οι οποίες για λόγους διασποράς αυτών πρέπει να διατεθούν στο κοινό με δημόσια εγγραφή, μετά την έγκριση της εισαγωγής της εταιρίας στο Χρηματιστήριο, κατ άρθρο 3 παρ.ΙΙ περίπτ. 4β του ΠΔ 350/85, αποτελεί χρηματιστηριακή μεταβίβαση μετοχών εισηγμένων στο Χρηματιστήριο, ανεξάρτητα αν δεν έχει αρχίσει ακόμη η ελεύθερη διαπραγμάτευση αυτών και συνεπώς νομίμως στην περίπτωση αυτή παρακρατείται φόρος 3%ο (ή 6%ο), σύμφωνα προς τις διατάξεις του άρθρου 9 παρ.2 του Ν 2579/98. (πλειοψ.)
ΕΣ/Κλ.Τμ.1/252/2017
Καταβολή εξόδων παράστασης στην Αντιπρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου...(...)Από τις προαναφερόμενες διατάξεις σε συνδυασμό ερμηνευόμενες συνάγονται τα ακόλουθα: Επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας, οι υπάλληλοι των οποίων εμπίπτουν στον περιορισμό της παρ. 11 του άρθρου 25 του νόμου 4354/2015 και υποχρεούνται να επιλέξουν μεταξύ των αποδοχών της (οργανικής) τους θέσης και των αποδοχών της θέσης στην οποία διορίζονται, είναι εκείνες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής των παρ. 1, 2 και 3 του άρθρου 1 του ν. 3429/2005 και όχι εκείνες που εμπίπτουν στο κεφάλαιο Β΄ του νόμου αυτού. Δεν εμπίπτουν δηλαδή στον ως άνω περιορισμό οι υπάλληλοι των επιχειρήσεων κοινής ωφέλειας, οι οποίες είναι ανώνυμες εταιρείες, των οποίων οι μετοχές έχουν εισαχθεί προς διαπραγμάτευση σε οργανωμένη αγορά (χρηματιστήριο), εφόσον το δημόσιο ή τα νομικά πρόσωπα της παρ. 2 του άρθρου 1 του ν. 3429/2005 εξακολουθούν να συμμετέχουν στο μετοχικό τους κεφάλαιο με οποιαδήποτε ποσοστό συμμετοχής, καθώς και οι υπάλληλοι των συνδεδεμένων με αυτές επιχειρήσεων. Συνακόλουθα, η «Δ.Ε.Η.», η οποία από το έτος 2001 έχει μετατραπεί σε ανώνυμη εταιρεία, οι μετοχές της έχουν εισαχθεί για διαπραγμάτευση στο χρηματιστήριο και το Δημόσιο εξακολουθεί να συμμετέχει στο μετοχικό της κεφάλαιο, εμπίπτει στο Κεφάλαιο Β΄ του ν. 3429/2005 και, επομένως, οι υπάλληλοι της δεν εμπίπτουν στον ανωτέρω περιορισμό. (...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες νομικές σκέψεις, νόμιμα καταβάλλονται, στη φερόμενη ως δικαιούχο, έξοδα παράστασης, αφού αυτή είναι υπάλληλος της Δ.Ε.Δ.Δ.Η.Ε. Α.Ε., η οποία, ως θυγατρική της «Δ.Ε.Η. Α.Ε.» επιχείρηση, είναι δημόσια επιχείρηση του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 3429/2005 (βλ. και το 32553/22.12.2016 έγγραφο της Διευθύντριας της Διεύθυνσης Ανθρωπίνων Πόρων & Οργάνωσης της «Δ.Ε.Η. Α.Ε.») και οι υπάλληλοί της δεν εμπίπτουν στον περιορισμό της παρ. 11 του άρθρου 25 του νόμου 4354/2015. Εξάλλου, ανεξαρτήτως του αν η εν λόγω υπάλληλος εμπίπτει στον περιορισμό που καθιερώνεται στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 28 του ίδιου ως άνω νόμου, οι συνολικές μηνιαίες αποδοχές της, συνυπολογιζομένων των εντελλόμενων με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα εξόδων παράστασης, δεν υπερβαίνουν, όπως βεβαιώνεται στο 1049/5.9.2017 έγγραφο του Προϊσταμένου του ...., το τιθέμενο στην ως άνω διάταξη ανώτατο όριο αποδοχών και λοιπών απολαβών.
Ν.4099/2012
Οργανισμοί συλλογικών επενδύσεων σε κινητές αξίες και ανώνυμες εταιρείες διαχείρισης αμοιβαίων κεφαλαίων, Οδηγία 2009/65/ΕΚ. Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στις διατάξεις των Οδηγιών 2010/ 78/ΕΕ, 2010/73/ΕΕ, 2011/96/ΕΕ, 2009/133/ ΕΚ, 2004/ 113/ΕK.Ευρωπαϊκή Συνεταιριστική Εταιρεία. Μέτρα εφαρμογής των Κανονισμών (ΕΚ) 1338/2001 και (ΕΕ) 1210/2010 περί προστασίας του ευρώ και άλλες διατάξεις. ΠΡΟΣΟΧΗ :ΑΡΘΡΟ 167 συμβάσεις καθαριότητας ΔΟΥ και κτηματικών Υπηρεσιών
ΝΣΚ/189/2005
Φορολογία εισοδήματος από κινητές αξίες (τόκοι δανείων).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Τα ανταλλάγματα, που έλαβε ένα πρόσωπο από άλλο, βάσει της εμφανιζόμενης στα μεταξύ τους ιδιωτικά συμφωνητικά συμφωνίας για χορήγηση κεφαλαίου από το πρώτο για την αγορά από το δεύτερο μετοχών της ημεδαπής εταιρίας «….Α.Ε.», και τα οποία (ανταλλάγματα) ανήρχοντο σε ποσοστό (50% και αργότερα 75%) επί των προσωπικών κερδών από την άνω εταιρία του δευτέρου (λήπτη του κεφαλαίου και ακολούθως κυρίου, αμέσως ή εμμέσως, του συνόλου των μετοχών, διαχειριστή κλπ της εν λόγω εταιρίας), δεν μπορεί, με βάση το διδόμενο πραγματικό, να θεωρηθούν εισόδημα αυτού από κινητές αξίες (τόκοι δανείων ημεδαπής προέλευσης), σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 24 (παρ.1 περ.γ’ πρώτο εδάφιο) και 25 (παρ.3) του Ν 2238/1994 «Κύρωση Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος» (ΚΦΕ), και γι’ αυτό δεν υπόκειται στην προβλεπόμενη από τις διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 54 του ίδιου νόμου παρακράτηση φόρου με συντελεστή 20%, καθόσον δεν προκύπτει από το περιεχόμενο του συμφωνητικού υποχρέωση απόδοσης του χορηγηθέντος κεφαλαίου. β) Η σχέση που φαίνεται συνδέει τα αναφερόμενα στο ερώτημα φυσικά πρόσωπα με βάση αποκλειστικώς και μόνο τα εν λόγω συμφωνητικά είναι εκείνη της παρακοινωνίας (εσωτερική εταιρία χωρίς εμφανές φορολογικό ενδιαφέρον).
ΑΠ 96/1990
Φόρος εισοδήματος μισθωτών υπηρεσιών: ..Ο τρίτος (τελευταίος) λόγος του αναιρετηρίου για σφαλερή ερμηνεία διατάξεων των άρθρων 9, 25 και επομένων του ν.δ. 3323/1955, με την κρίση, στην αναιρεσιβαλλομένη, ότι δεν υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου (για εισόδημα από κινητές αξίες), κατά την πληρωμή τόκοι επιδικαζόμενοι, με δικαστική απόφαση, υπέρ φυσικού προσώπου, είναι απορριπτέος προεχόντως ως στηριζόμενος σε προϋπόθεση ανύπαρκτη. Αφού, από την αναιρεσιβαλλομένη, δεν προκύπτει τέτοια γενική, για τόκους, παραδοχή του Εφετείου, αλλά κρίση του, μόνον, εμμέσως διατυπούμενη, ότι δεν υπόκεινται σε παρακράτηση φόρου εισοδήματος τόκοι που έχουν επιδικασθεί επί του κεφαλαίου απαιτήσεως μισθωτού για αποζημίωση, λόγω αδικοπραξίας όπως η προαναφερόμενη, ως οφειλόμενοι, κατά το άρθρο 346 του ΑΚ, για τον χρόνο από της επιδόσεως της αντίστοιχης αγωγής έως της πληρωμής του κεφαλαίου
ΝΣΚ/200/2016
Διαχείριση και επένδυση κεφαλαίων και χρηματικών διαθεσίμων των κοινωφελών ιδρυμάτων και κεφαλαίων αυτοτελούς διαχείρισης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Τα αυτοτελή κοινωφελή ιδρύματα και τα κεφάλαια αυτοτελούς διαχείρισης υποχρεούνται να καταθέτουν τα χρηματικά διαθέσιμά τους σε πιστωτικά ιδρύματα μόνο της ημεδαπής και όχι της αλλοδαπής, εκτός αν ορίζεται άλλως από τον διαθέτη, δωρητή ή στην συστατική τους πράξη. Επιπλέον, δεν δύνανται να επενδύουν τα χρηματικά ποσά, που προέρχονται από τις περιουσίες τους, πέραν των ακινήτων και των τραπεζικών καταθέσεων και σε άλλες μορφές επενδύσεων, όπως ομόλογα ή έντοκα γραμμάτια, ή άλλο τίτλο δανεισμού που εκδίδει ή εγγυάται το δημόσιο, σε μετοχές, σε ομολογιακά δάνεια, σε πολύτιμα μέταλλα κ.ά., εκτός αν ορίζεται άλλως από τον διαθέτη ή δωρητή, ή στην συστατική τους πράξη. Τέλος, όταν προβλέπεται από τη συστατική πράξη η τον οργανισμό των ανωτέρω ιδρυμάτων η επένδυση διαθεσίμων σε χρεόγραφα, μετοχές ή άλλες κινητές αξίες, τότε αυτή επιτρέπεται να γίνεται κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη έγκριση της αρμόδιας Αρχής, αλλά απλή γνωστοποίηση σε αυτήν (πλειοψ.) -- ΣΥΝΑΠΟΔΟΧΗ ΑΠΟ ΥΠ. ΔΙΟΙΚ/ΚΗΣ ΜΕΤΑΡ/ΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΥΠ. ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ.
ΝΣΚ/220/2004
Φορολογική μεταχείριση αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας όσον αφορά τα έσοδα που αποκτά από επιδοτήσεις – επιχορηγήσεις και γενικά από οικονομικές ενισχύσεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία με την επωνυμία «.... ΜΟΥΣΕΙΟ....», ως έχουσα τηρήσει τις διατυπώσεις δημοσιότητας του άρθρου 784 Α.Κ., αποτελεί Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, υποκείμενο σε φόρο για το καθαρό εισόδημά της που προκύπτει στην ημεδαπή ή την αλλοδαπή μόνο από την εκμίσθωση ακινήτων, καθώς και από κινητές αξίες, κατ εφαρμογή της περιπτώσεως ε της παρ.1 του άρθρου 99 του Ν 2238/94. β) Οι κάθε είδους οικονομικές ενισχύσεις προς το άνω νομικό πρόσωπο δεν συνιστούν ακαθάριστα έσοδα αυτού και ως εκ τούτου κατά την είσπραξή τους από το Τ. Π. & Δανείων, στο οποίο έχουν παρακατατεθεί σε ειδικό λογαριασμό από τρίτους, δεν υπόκειται σε παρακράτηση φόρου είκοσι τα εκατό (20%), κατά τα οριζόμενα στην διάταξη της περ.ε της παρ.1 του άρθρου 55 του Ν 2238/94.