×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/1/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υπάλληλοι του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου – Καταγγελία συμβάσεως – Αρμόδιο συμβούλιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αρμόδιο συμβούλιο για την καταγγελία συμβάσεως εργασίας υπαλλήλου του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, είναι το συμβούλιο της υπηρεσίας στην οποία υπηρετεί ο υπάλληλος, όταν το πειθαρχικό παράπτωμα σχετίζεται με την άσκηση των καθηκόντων του στην υπηρεσία αυτή. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/139/2014

Υποβολή παραίτησης υπαλλήλου Υπουργείου Τουρισμού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, παραπομπή στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο με το ερώτημα της οριστικής παύσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υποβληθείσα αίτηση παραίτησης από υπάλληλο ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου εκτιμάται ως μονομερή καταγγελία, που επέφερε τη λύση της σύμβασης εργασίας της, έστω και αν ασκήθηκε εμπρόθεσμα σε βάρος της πειθαρχική δίωξη στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο με το ερώτημα της οριστικής παύσης.


ΝΣΚ/301/2016

Αν η υποβολή αίτησης παραίτησης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, επιφέρει ή όχι τη λύση της σύμβασης εργασίας του όταν εκκρεμεί σε βάρος του πειθαρχική δίωξη ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης.(...) Η υποβληθείσα αίτηση παραίτησης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, αποτελεί καταγγελία της σύμβασης εργασίας του που επιφέρει τη λύση της, ανεξάρτητα από την προηγηθείσα έναρξη της ποινικής δίωξης σε βάρος του για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης. Συνεπώς η διοίκηση οφείλει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη λύσης της σχέσης εργασίας του προαναφερθέντος υπαλλήλου, πλην, η ήδη αρξάμενη σε βάρος του πειθαρχική δίωξη στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης, συνεχίζεται και μετά την λύση της υπαλληλικής σχέσης (ομόφ.)


ΝΣΚ/184/2014

Αποδοχές αργίας λόγω παραπομπής στο Πειθαρχικό Συμβούλιο για το παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από τα καθήκοντα.(...)Δημοσιογράφος ο οποίος υπηρετεί στις ΓΓΜΕ-ΓΓΕΕ με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, κατά το χρονικό διάστημα που τελούσε σε αυτοδίκαιη αργία, λόγω παραπομπής στο Πειθαρχικό Συμβούλιο για το παράπτωμα της αδικαιολόγητης αποχής από τα καθήκοντά του και μέχρι την έκδοση της απόφασης του Πρωτοβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου, δικαιούτο αποδοχές αργίας, που ορίζονται στο 75% των νόμιμων αποδοχών του. Μετά όμως από την επιβολή της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης για το παράπτωμα αυτό από το Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο των ΓΓΜΕ-ΓΓΕΕ, δεν δικαιούται αποδοχές για όλο το διάστημα της αυτοδίκαιης αργίας, τυχόν δε καταβληθείσες αναζητούνται από την υπηρεσία. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/109/2002

Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Επάνοδος στην υπηρεσία υπαλλήλου μετά την παραίτησή του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με την παραίτηση εργαζομένου στο Δημόσιο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου καταργείται αυτοδικαίως η θέση του στην Υπηρεσία. Αν η ανάκληση της καταγγελίας συμβάσεως εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου φθάσει στο αντισυμβαλλόμενο μέρος μετά την καταγγελία δεν έχει οποιαδήποτε έννομη συνέπεια. Η πλάνη περί τα παραγωγικά αίτια της βουλήσεως είναι στην προκειμένη περίπτωση μη ουσιώδης.


ΝΣΚ/439/2004

Ένταξη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Αρμόδιο όργανο για την διαπίστωση των προϋποθέσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το προσωπικό που υπηρετεί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, εντάσσεται στον φορέα με τον οποίο είχε σύμβαση και στον οποίο πράγματι προσέφερε τις υπηρεσίες του, πλην της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Για την διαπίστωση της συνδρομής των προϋποθέσεων μετατροπής των ανωτέρω συμβάσεων σε αορίστου χρόνου, αρμόδιο είναι το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για τους ΟΤΑ, πλην των δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων για τις οποίες ρητά προβλέπεται ως αρμόδιο όργανο το οικείο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο. (ομοφ.)


ΝΣΚ/63/2001

Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Καταγγελία συμβάσεως εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικού ΥΠΕΞ στην αλλοδαπή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Σ. Σπυρόπουλος, Πάρεδρος Η καταγγελία της συμβάσεως εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ιδιαιτέρας γραμματέως, που υπηρετεί στην εξωτερική υπηρεσία του ΥΠΕΞ μπορεί να γίνει μόνο για σπουδαίο λόγο και κατόπιν προηγουμένης συμφώνου και αιτιολογημένης γνωμοδοτήσεως του υπηρεσιακού συμβουλίου (άρθρο 53 παρ.1, 2 του ΠΔ 410/88). Εννοια σπουδαίου λόγου. Αποτελούν σπουδαίο λόγο τα αδικήματα της υπεξαγωγής εγγράφων στην υπηρεσία και της ψευδούς βεβαιώσεως και η ποινική καταδίκη για αυτά. Περιεχόμενο του εγγράφου της καταγγελίας.


ΝΣΚ/33/2016

Αρμόδιο όργανο για τη χορήγηση άδειας άσκησης αμειβόμενου ιδιωτικού έργου σε υπάλληλο με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στη σύμφωνη γνώμη του υπηρεσιακού συμβουλίου, που είναι αρμόδιο για τους μονίμους και τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ υπάγεται το αίτημα για χορήγηση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ΄ αμοιβή που υποβλήθηκε από υπάλληλο, ο οποίος προσελήφθη με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) και απασχολείται ως αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ), δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης (πλειοψ.). Εκδόθηκε η υπ' αριθ. 284/2017 γνωμ. Β΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


ΝΣΚ/284/2017

Υπηρεσιακό καθεστώς απασχόλησης των συμβασιούχων με σχέση stage, έργου και εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ) που απασχολούνται μετά τη λήξη των συμβάσεών τους, δυνάμει απόφασης ασφαλιστικών μέτρων ή δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης απόφασης. Υπαγωγή ή μη αυτών στις διατάξεις του π.δ. 410/1988, που ρυθμίζουν τα δικαιώματα, τις υποχρεώσεις και το πειθαρχικό δίκαιο των υπαλλήλων που κατέχουν οργανικές θέσεις με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (ΙΔΑΧ).Συμβασιούχοι stage και έργου που απασχολούνται μετά τη λήξη της σύμβασής τους, δυνάμει απόφασης ασφαλιστικών μέτρων, τελούν, για το διάστημα ισχύος του ασφαλιστικού μέτρου, υπό το εργασιακό καθεστώς της προηγούμενης σύμβασης αυτών (stage ή έργου) και δεν υπάγονται στις διατάξεις του π.δ. 410/1988 περί υπαλλήλων εργασίας ΙΔΑΧ οργανικών θέσεων, εκτός αν η απόφαση ρητά επιβάλλει στο Δημόσιο την εξακολούθηση της αποδοχής των υπηρεσιών τους δυνάμει σύμβασης εξαρτημένης εργασίας (πλειοψ.). Το υπηρεσιακό συμβούλιο, που είναι αρμόδιο για τους μονίμους και τους υπαλλήλους ΙΔΑΧ που κατέχουν οργανικές θέσεις του π.δ. 410/1988 είναι αρμόδιο να εκφέρει σύμφωνη γνώμη προς το αρμόδιο όργανο για την έκδοση άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου επ' αμοιβή, κατόπιν αιτή που υποβλήθηκε από συμβασιούχο με σχέση εργασίας ΙΔΟΧ, ο οποίος απασχολείται μετά τη λήξη της σύμβασής του, δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης (πλειοψ.). Η παραβατική συμπεριφορά συμβασιούχου stage που απασχολείται μετά τη λήξη της σύμβασής του δυνάμει προσωρινά εκτελεστής διάταξης δικαστικής απόφασης διέπεται από το πειθαρχικό δίκαιο του π.δ. 410/1988, εφαρμοζομένου κατά τα λοιπά και συμπληρωματικά του πειθαρχικού δικαίου του ν. 3528/2007 (πλειοψ.).


ΝΣΚ/56/2009

Επαναπρόσληψη χειριστού αεροσκαφών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Πρόσληψη χειριστού αεροσκαφών στην Υ.Π.Α. με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου – Παραίτηση από τη θέση για λόγους υγείας – Η παραίτηση θεωρείται ως καταγγελία της σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου – Η καταγγελία είναι μονομερής απευθυντέα δικαιοπραξία – Πλάνη δηλώσεως βουλήσεως – Πότε είναι ουσιώδης – Πλάνη περί τα παραγωγικά αίτια – Μη ουσιώδης η πλάνη – Η δήλωση καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας για λόγους υγείας δεν αποτελεί περίπτωση ουσιώδους πλάνης – Μεταγενέστερη άρση των λόγων υγείας – Δεν υπάρχει δυνατότητα επαναπρόσληψης του παραιτηθέντος υπαλλήλου.


ΝΣΚ/369/2001

Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη υπαλλήλου σε οργανική θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την υπαγωγή υπαλλήλου στις διατάξεις του άρθρου 17 του Ν 2839/2000 για κατάταξη σε οργανική θέση με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δεν προσμετράται ο χρόνος προηγούμενης απασχόλησής του με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου σε Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου.