×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/1/2014

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Έκδοση εγγυητικών επιστολών, υπέρ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, καλής εκτέλεσης των όρων της σύμβασης και επενδυτικού προγράμματος που απαιτούνται για την εκμίσθωση του ξενοδοχείου «Μακεδονία Παλλάς» στη Θεσσαλονίκη, μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού πολυετούς εκμίσθωσης του ξενοδοχείου τούτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Είναι νόμιμη η προτεινόμενη από την ανάδοχο πλειοδότρια και μισθώτρια εταιρεία «LLC Atlantis Park», εναλλακτική διαδικασία έκδοσης επ’ ονόματι και για λογαριασμό της, αφ’ ενός της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης των όρων της σύμβασης και αφετέρου της εγγυητικής επιστολής υλοποίησης του επενδυτικού προγράμματος υπέρ του εκμισθωτή ΝΠΔΔ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ως η μόνη ενδεδειγμένη λύση προς άρση του αδιεξόδου της αδικαιολόγητης παράτασης της εκκρεμότητας υπογραφής της σύμβασης εκμίσθωσης του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ», η οποία θα μπορούσε να έχει δυσμενή αποτελέσματα ως προς τις εκατέρωθεν έννομες και βιοτικές σχέσεις αυτών των συμβαλλομένων, επί ζημία των συμφερόντων τους. Ως εκ τούτου, προς επίρρωση των ανωτέρω, η μόνη εναλλακτική λύση είναι, μετά από την εφαρμογή των ερμηνευτικών ρητρών των άρθρων 173, 200 και 288 του Αστικού Κώδικα, κατ’ απόκλιση των ρητώς οριζομένων στις διατάξεις των άρθρων 7.9, 10.2 και 10.3 της Προκήρυξης του διαγωνισμού, που αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα αυτής, να εκδοθούν σε πρώτο στάδιο οι εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης των όρων της σύμβασης και οι εγγυητικές επιστολές υλοποίησης του επενδυτικού προγράμματος στο όνομα και για λογαριασμό της αναδόχου εταιρείας «LLC Atlantis Park», ούτως ώστε να καταστεί δυνατόν να υπογραφεί αμέσως η σύμβαση εκμίσθωσης του ξενοδοχείου, αφού η μη υπογραφή της δημιουργεί πάσης φύσεως δυσμενείς παρενέργειες προς όλες τις κατευθύνσεις . Όμως, η λύση αυτή, πρέπει να τονισθεί με έμφαση, ότι έχει τον χαρακτήρα μόνο προσωρινής ρύθμισης καταστάσεως, κατά την έννοια των άρθρων 731 επ. του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, συνιστά προσωρινό μέτρο ορισμένης και περιωρισμένης χρονικής διάρκειας και μεταβατικού περιεχομένου και θα πρέπει αμέσως μετά την ίδρυση και λειτουργία της νέας Ανώνυμης Εταιρείας Αποκλειστικού Σκοπού (ΑΕΑΣ), και την ολοκλήρωση των διαδικασιών έκδοσης των παραπάνω εγγυητικών επιστολών επ’ ονόματί της, να τηρηθούν κατά γράμμα τα οριζόμενα στα άρθρα 7.9, 10.2 και 10.3 της Προκήρυξης του διαγωνισμού και στα Παραρτήματα 4 και 5 αυτής που αποτελούν αναπόσπαστο Τμήμα της. Υπό αντίθετη, εκδοχή, εάν δηλαδή δεν λάβει χώραν η προαναφερθείσα προσωρινή ρύθμιση καταστάσεως, πλήττονται αδικαιολόγητα και άνευ αποχρώντος λόγου τα συμφέροντα τόσο του εκμισθωτή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όσο και της μισθώτριας εταιρείας «LLC Atlantis Park».


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/27/2015

Σύμβαση εκμίσθωσης από το Δημόσιο ακινήτου (ξενοδοχείου) κοινωφελούς περιουσίας – Εμπορικές μισθώσεις – Καταγγελία – Οφειλόμενα μισθώματα – Συμψηφισμός – Αξιώσεις του Δημοσίου σε περίπτωση μη νόμιμης καταγγελίας – Νόμιμο ενέχυρο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η εκμίσθωση από το Δημόσιο ακινήτου (ξενοδοχείου) κοινωφελούς περιουσίας, που συνιστά και εμπορική μίσθωση, διέπεται, κατ’ αρχήν, από τις ειδικές και εξαιρετικές διατάξεις της νομοθεσίας περί καταλειπομένων στο κράτος κοινωφελών περιουσιών. Και στην περίπτωση αυτή χωρεί εφαρμογή της αρχής του δικαίου περί καταγγελίας της σύμβασης για σπουδαίο λόγο. β) Προϋποθέσεις για τη νόμιμη άσκηση της καταγγελίας. γ) Εφόσον θεωρηθεί από τη Διοίκηση ότι επήλθε λύση της μίσθωσης λόγω καταγγελίας από το μισθωτή, αυτός οφείλει τα μισθώματα μέχρι το χρόνο της καταγγελίας. δ) Δεν συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις για τον συμψηφισμό των οφειλομένων μισθωμάτων με την αξία του κινητού εξοπλισμού του ξενοδοχείου. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/256/2013

ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Μακροχρόνια εκμίσθωση ξενοδοχείου – Διακήρυξη διεθνούς διαγωνισμού – Αναγκαιότητα ή μη πρόβλεψης ιδιαίτερης διάταξης στη διακήρυξη περί καταγγελίας της μίσθωσης που θα συναφθεί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υφίσταται δυνατότητα και δεν είναι αναγκαίο από νομικής απόψεως, αλλά ωστόσο κρίνεται επιβεβλημένο ειδικά στην προκειμένη περίπτωση, να προβλεφθεί ιδιαίτερη διάταξη (άρθρο) στη διακήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού μακροχρόνιας εκμίσθωσης από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» περί καταγγελίας που μπορεί να ασκηθεί από αμφότερα τα συμβαλλόμενα μέρη, λόγω της σοβαρότητας του διαγωνισμού αυτού και του χαρακτηρισμού του ως διεθνούς και επειδή υπάρχουν κάποια κενά, που πρέπει να συμπληρωθούν, στις επί μέρους ρυθμίσεις της σύμβασης για την καταγγελία. Το σχέδιο διακήρυξης (άρθρο) για την καταγγελία της ως άνω μίσθωσης, που τέθηκε από τον Προϊστάμενο του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, πρέπει να ισχύει ως γενική ρήτρα με συμπληρωματικό χαρακτήρα, αφού ρητώς τελεί υπό διατάξεις και κατά κύριο λόγο αυτές του άρθρου 13 που προβλέπει η επίμαχη σύμβαση εκμίσθωσης. Από τη μελέτη και αντιπαραβολή του περιεχομένου της διάταξης (άρθρου) για την καταγγελία που τέθηκε στη διακήρυξη, προς το περιεχόμενο των επί μέρους ρυθμίσεων περί καταγγελίας στο σχέδιο της σύμβασης, που τέθηκαν από τους Ευρωσυμβούλους, ουδεμία σύγκρουση ή αντίφαση διαπιστώνεται που να οδηγεί σε ερμηνευτικές δυσχέρειες ή επίλυση δια της διοικητικής ή δικαστικής οδού.


ΝΣΚ/180/2013

Υπεκμίσθωση από το νέο μισθωτή της βραχυχρόνιας μίσθωσης (δωδεκαμήνου) του δώματος του ξενοδοχείου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ Α.Ε. σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο νέος μισθωτής, Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης με την επωνυμία «WHITE AND BLACK Ε.Π.Ε.» έχει την δυνατότητα να υπεκμισθώσει χώρους του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» και συγκεκριμένα στο δώμα αυτού, σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, υπό την προϋπόθεση ότι η υπεκμίσθωση αυτή θα τύχει της προηγούμενης έγγραφης έγκρισης από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ήτοι από το Διοικητικό του Συμβούλιο κατά πλειοψηφία, παρά το γεγονός ότι τόσο στη σχετική προκήρυξη του διαγωνισμού βραχυχρόνιας μίσθωσης όσο και στην υπογραφείσα στη συνέχεια σύμβαση μίσθωσης δεν υπήρξε σχετική ειδική πρόβλεψη, επειδή την έλλειψη της ειδικής πρόβλεψης για το σκοπό αυτό αναπληρώνει ο νόμος (άρθρο 21 παράγραφος 1 του Κανονισμού Εκμισθώσεων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), σε συνδυασμό με το περιεχόμενο του από 1-3-2013 ιδιωτικού συμφωνητικού βραχυχρόνιας (ενός έτους) εκμίσθωσης, όπου συμπεριλαμβάνεται στη μίσθωση και το δώμα του ξενοδοχείου και στον όρο 11 αυτού επαναλαμβάνεται αυτούσια η διάταξη του άρθρου 21 παράγραφος 1 του Κανονισμού Εκμισθώσεων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Άλλωστε, το ίδιο συνέβη σε αντίστοιχες περιπτώσεις κατά το παρελθόν με υπεκμισθώσεις εγκαταστάσεων, βάσεων και κεραιών κινητής τηλεφωνίας στο δώμα του ξενοδοχείου της προηγούμενης, πάλι με βραχυχρόνια μίσθωση ενός έτους, μισθώτριας εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΞΤΕ», οι οποίες ωστόσο χωρίς να προϋφίσταται σχετική ειδική πρόβλεψη εγκρίθηκαν νομίμως και νομοτύπως από το Δ.Σ. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.


ΝΣΚ/77/2013

Δυνατότητα ή μη σύναψης εμπορικής μίσθωσης εκμετάλλευσης ξενοδοχειακής επιχείρησης και συγκεκριμένα του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» στη Θεσσαλονίκη, με εκμισθωτή το Ν.Π.Δ.Δ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και χρόνο διάρκειας της μίσθωσης που να υπερβαίνει τα δώδεκα (12) έτη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Είναι δυνατόν, κατά την ορθή ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 5 παρ.2 του Π.Δ. 34/1995, να συναφθεί εμπορική μίσθωση εκμετάλλευσης ξενοδοχειακής επιχείρησης και συγκεκριμένα του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» στη Θεσσαλονίκη, με εκμισθωτή το Ν.Π.Δ.Δ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και χρόνο διάρκειας της μίσθωσης, κατόπιν συμφωνίας των συμβαλλομένων, που να υπερβαίνει τα δώδεκα (12) έτη και δη χωρίς χρονικό περιορισμό ως προς την υπέρβαση του χρόνου αυτού, αρκεί η χρονική διάρκεια της μίσθωσης να προσδιορίζεται επακριβώς. Εάν στο οικείο Τεύχος Προκήρυξης του πλειοδοτικού διαγωνισμού που θα εκδοθεί και συνακόλουθα στο μισθωτήριο συμφωνητικό που θα συναφθεί, τεθεί ο όρος ότι η διάρκεια της εκμίσθωσης θα είναι «τουλάχιστον» τριάντα (30) έτη ή «έως» τριάντα (30) έτη, τότε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 παρ.1 του Π.Δ. 34/1995 η προαναφερθείσα εκμίσθωση δεν μπορεί να συναφθεί για χρόνο μεγαλύτερο των δώδεκα (12) ετών, κατ’ ανώτατο όριο, επειδή η προσθήκη των λέξεων αυτών (τουλάχιστον ή έως) καθιστά τη μίσθωση αορίστου χρόνου.


ΝΣΚ/226/2015

Έγκριση δαπάνης αμοιβής της εταιρείας «KRESTON PRIME AUDIT ΕΠΕ», ύψους 7.011,00 ευρώ, για την υλοποίηση του έργου «Έλεγχος των οικονομικών αποτελεσμάτων περιόδου ισχύος της Σύμβασης Παραχώρησης Χρήσης του Ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» από 14-1-2012 έως 13-1-2013.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν υφίσταται στην προκειμένη περίπτωση, η προαπαιτούμενη διοικητική έγκριση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ανάθεσης του ως άνω έργου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε τρίτα πρόσωπα, κατά το άρθρο 8 του ν. 2042/1992, πλην όμως η έλλειψη αυτή οφείλεται αποκλειστικά σε συγγνωστή νομική πλάνη των αρμοδίων οργάνων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όπως έκρινε στις ανωτέρω δύο όμοιες περιπτώσεις το Ελεγκτικό Συνέδριο, οπότε και οφείλει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να εγκρίνει και να καταβάλει την συμφωνηθείσα αμοιβή στην εταιρεία «KRESTON PRIME AUDIT ΕΠΕ», η οποία εκτέλεσε την εργασία που της είχε συμβατικά ανατεθεί. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/301/2016

Αν η υποβολή αίτησης παραίτησης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, επιφέρει ή όχι τη λύση της σύμβασης εργασίας του όταν εκκρεμεί σε βάρος του πειθαρχική δίωξη ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης.(...) Η υποβληθείσα αίτηση παραίτησης υπαλλήλου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, αποτελεί καταγγελία της σύμβασης εργασίας του που επιφέρει τη λύση της, ανεξάρτητα από την προηγηθείσα έναρξη της ποινικής δίωξης σε βάρος του για παράπτωμα που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης. Συνεπώς η διοίκηση οφείλει να εκδώσει διαπιστωτική πράξη λύσης της σχέσης εργασίας του προαναφερθέντος υπαλλήλου, πλην, η ήδη αρξάμενη σε βάρος του πειθαρχική δίωξη στο Πρωτοβάθμιο Πειθαρχικό Συμβούλιο, που μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης, συνεχίζεται και μετά την λύση της υπαλληλικής σχέσης (ομόφ.)


131086/2020

Θέση σε ισχύ του Συμπληρώματος 10.3 της 10ης Έκδοσης της Ευρωπαϊκής Φαρμακοποιίας ΑΔΑ:ΩΧΔΒ469Η25-ΗΣΤ


ΝΣΚ/63/2019

Αν μπορεί να εφαρμοσθεί αναλογικά το άρθρο 15 του ν.4541/2018 στη διαδικασία εκμίσθωσης δημόσιου λιγνιτωρυχείου, ώστε το Δημόσιο να δύναται να αποδεχθεί εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης, η οποία έχει εκδοθεί από ασφαλιστική επιχείρηση με έδρα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δραστηριοποιείται στη χώρα μας με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και αν μπορεί να γίνει αποδεκτή από τη Διοίκηση η συγκεκριμένη εγγυητική επιστολή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν τίθεται θέμα αναλογικής εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 15 του ν.4541/2018 στη διαδικασία εκμίσθωσης δημόσιου λιγνιτωρυχείου δεδομένου ότι η δυνατότητα ασφαλιστικής επιχείρησης, η οποία έχει έδρα σε κράτος μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης και δραστηριοποιείται στη χώρα μας με καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών στον Κλάδο 15 Εγγυήσεις, να εκδώσει εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης των όρων της σύμβασης, παρέχεται ευθέως από τις διατάξεις του ν.4364/2016 και δεν προσκρούει σε απαγορευτική διάταξη νόμου ή περιορισμό από τους όρους των μισθωτικών συμβάσεων. Η ερωτώσα υπηρεσία δεν μπορεί να αποδεχθεί την αναφερόμενη στο ερώτημα εγγυητική επιστολή καλής εκτέλεσης των όρων της μισθωτικής σύμβασης, σε αντικατάσταση των ήδη κατεχομένων από την υπηρεσία εγγυητικών επιστολών εκδόσεως πιστωτικού ιδρύματος, δεδομένου ότι η εγγυητική αυτή επιστολή δεν καλύπτει ολόκληρο το χρονικό διάστημα ισχύος της μισθωτικής σύμβασης, ως εξ αυτής απαιτείται για την καλή εκτέλεσή της (ομόφ.).


ΔΣ 338/6/2025

Τροποποίηση των παρ. 10.2, 10.3 και 10.4 του Κεφαλαίου 10 του τεύχους των Τεχνικών Προδιαγραφών (Β’ 710/2011), όπως αναθεωρήθηκαν με την υπό στοιχεία ΟΚΧΕ 556/09/17-10-2012 (Β’ 3370) απόφαση.


ΝΣΚ/252/2012

Δυνατότητα και διαδικασία άμεσης καταγγελίας της υφιστάμενης σύμβασης με τον παρόντα τηλεπικοινωνιακό πάροχο όλων των υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ήτοι τον ΟΤΕ Α.Ε. και προσωρινή άμεση ανάθεση του έργου σε άλλο πάροχο που θα επιλέξει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δύναται να καταγγείλει την υφιστάμενη σύμβαση αορίστου χρόνου, το κείμενο της οποίας δεν ανευρίσκεται, με τον παρόντα τηλεπικοινωνιακό πάροχο «ΟΤΕ Α.Ε.», μετά την επελθούσα νομοθετική ρύθμιση περί απελευθέρωσης των τηλεπικοινωνιών. Η καταγγελία δύναται να γίνει άμεσα και αζημίως για το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και η διαδικασία η οποία θα πρέπει να ακολουθηθεί είναι ότι θα πρέπει να κοινοποιηθεί με δικαστικό επιμελητή έγγραφο καταγγελίας από τον πελάτη (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) προς τον τηλεπικοινωνιακό πάροχο (ΟΤΕ Α.Ε.). Στη συνέχεια, η ανάθεση της συγκεκριμένης παροχής υπηρεσιών δύναται να ανατεθεί μόνο βάσει του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου περί προμηθειών του δημόσιου τομέα. Μέχρι να ολοκληρωθεί η επίσημη διαγωνιστική διαδικασία (ανοικτός διαγωνισμός) υφίσταται το θεσμικό πλαίσιο για να λάβει χώραν, ως ασφαλέστερη και επικρατέστερη λύση, η προσωρινή ανάθεση της παροχής υπηρεσιών τηλεπικοινωνιακού παρόχου από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με διαπραγμάτευση, ύστερα από δημοσίευση σχετικής προκήρυξης διαγωνισμού, επειδή οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών, δεδομένης της τεράστιας υλικοτεχνικής υποδομής του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η οποία θα χρειαστεί αναβάθμιση και την ικανοποίηση του όρου των πλέον ανταγωνιστικών παροχών-προσφορών, δεν επιτρέπουν το συνολικό προκαθορισμό των τιμών.