ΝΣΚ/226/2015
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Έγκριση δαπάνης αμοιβής της εταιρείας «KRESTON PRIME AUDIT ΕΠΕ», ύψους 7.011,00 ευρώ, για την υλοποίηση του έργου «Έλεγχος των οικονομικών αποτελεσμάτων περιόδου ισχύος της Σύμβασης Παραχώρησης Χρήσης του Ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» από 14-1-2012 έως 13-1-2013.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν υφίσταται στην προκειμένη περίπτωση, η προαπαιτούμενη διοικητική έγκριση του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας ανάθεσης του ως άνω έργου του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ σε τρίτα πρόσωπα, κατά το άρθρο 8 του ν. 2042/1992, πλην όμως η έλλειψη αυτή οφείλεται αποκλειστικά σε συγγνωστή νομική πλάνη των αρμοδίων οργάνων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όπως έκρινε στις ανωτέρω δύο όμοιες περιπτώσεις το Ελεγκτικό Συνέδριο, οπότε και οφείλει το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ να εγκρίνει και να καταβάλει την συμφωνηθείσα αμοιβή στην εταιρεία «KRESTON PRIME AUDIT ΕΠΕ», η οποία εκτέλεσε την εργασία που της είχε συμβατικά ανατεθεί. (ομοφ.) - ΑΠΟΔΕΚΤΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/180/2013
Υπεκμίσθωση από το νέο μισθωτή της βραχυχρόνιας μίσθωσης (δωδεκαμήνου) του δώματος του ξενοδοχείου ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ Α.Ε. σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ο νέος μισθωτής, Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης με την επωνυμία «WHITE AND BLACK Ε.Π.Ε.» έχει την δυνατότητα να υπεκμισθώσει χώρους του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» και συγκεκριμένα στο δώμα αυτού, σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, υπό την προϋπόθεση ότι η υπεκμίσθωση αυτή θα τύχει της προηγούμενης έγγραφης έγκρισης από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ήτοι από το Διοικητικό του Συμβούλιο κατά πλειοψηφία, παρά το γεγονός ότι τόσο στη σχετική προκήρυξη του διαγωνισμού βραχυχρόνιας μίσθωσης όσο και στην υπογραφείσα στη συνέχεια σύμβαση μίσθωσης δεν υπήρξε σχετική ειδική πρόβλεψη, επειδή την έλλειψη της ειδικής πρόβλεψης για το σκοπό αυτό αναπληρώνει ο νόμος (άρθρο 21 παράγραφος 1 του Κανονισμού Εκμισθώσεων ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), σε συνδυασμό με το περιεχόμενο του από 1-3-2013 ιδιωτικού συμφωνητικού βραχυχρόνιας (ενός έτους) εκμίσθωσης, όπου συμπεριλαμβάνεται στη μίσθωση και το δώμα του ξενοδοχείου και στον όρο 11 αυτού επαναλαμβάνεται αυτούσια η διάταξη του άρθρου 21 παράγραφος 1 του Κανονισμού Εκμισθώσεων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. Άλλωστε, το ίδιο συνέβη σε αντίστοιχες περιπτώσεις κατά το παρελθόν με υπεκμισθώσεις εγκαταστάσεων, βάσεων και κεραιών κινητής τηλεφωνίας στο δώμα του ξενοδοχείου της προηγούμενης, πάλι με βραχυχρόνια μίσθωση ενός έτους, μισθώτριας εταιρείας «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΞΤΕ», οι οποίες ωστόσο χωρίς να προϋφίσταται σχετική ειδική πρόβλεψη εγκρίθηκαν νομίμως και νομοτύπως από το Δ.Σ. του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
ΝΣΚ/77/2013
Δυνατότητα ή μη σύναψης εμπορικής μίσθωσης εκμετάλλευσης ξενοδοχειακής επιχείρησης και συγκεκριμένα του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» στη Θεσσαλονίκη, με εκμισθωτή το Ν.Π.Δ.Δ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και χρόνο διάρκειας της μίσθωσης που να υπερβαίνει τα δώδεκα (12) έτη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατόν, κατά την ορθή ερμηνεία και εφαρμογή του άρθρου 5 παρ.2 του Π.Δ. 34/1995, να συναφθεί εμπορική μίσθωση εκμετάλλευσης ξενοδοχειακής επιχείρησης και συγκεκριμένα του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» στη Θεσσαλονίκη, με εκμισθωτή το Ν.Π.Δ.Δ. ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και χρόνο διάρκειας της μίσθωσης, κατόπιν συμφωνίας των συμβαλλομένων, που να υπερβαίνει τα δώδεκα (12) έτη και δη χωρίς χρονικό περιορισμό ως προς την υπέρβαση του χρόνου αυτού, αρκεί η χρονική διάρκεια της μίσθωσης να προσδιορίζεται επακριβώς. Εάν στο οικείο Τεύχος Προκήρυξης του πλειοδοτικού διαγωνισμού που θα εκδοθεί και συνακόλουθα στο μισθωτήριο συμφωνητικό που θα συναφθεί, τεθεί ο όρος ότι η διάρκεια της εκμίσθωσης θα είναι «τουλάχιστον» τριάντα (30) έτη ή «έως» τριάντα (30) έτη, τότε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 5 παρ.1 του Π.Δ. 34/1995 η προαναφερθείσα εκμίσθωση δεν μπορεί να συναφθεί για χρόνο μεγαλύτερο των δώδεκα (12) ετών, κατ’ ανώτατο όριο, επειδή η προσθήκη των λέξεων αυτών (τουλάχιστον ή έως) καθιστά τη μίσθωση αορίστου χρόνου.
ΝΣΚ/256/2013
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Μακροχρόνια εκμίσθωση ξενοδοχείου – Διακήρυξη διεθνούς διαγωνισμού – Αναγκαιότητα ή μη πρόβλεψης ιδιαίτερης διάταξης στη διακήρυξη περί καταγγελίας της μίσθωσης που θα συναφθεί.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υφίσταται δυνατότητα και δεν είναι αναγκαίο από νομικής απόψεως, αλλά ωστόσο κρίνεται επιβεβλημένο ειδικά στην προκειμένη περίπτωση, να προβλεφθεί ιδιαίτερη διάταξη (άρθρο) στη διακήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού μακροχρόνιας εκμίσθωσης από το ΙΚΑ ΕΤΑΜ του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ» περί καταγγελίας που μπορεί να ασκηθεί από αμφότερα τα συμβαλλόμενα μέρη, λόγω της σοβαρότητας του διαγωνισμού αυτού και του χαρακτηρισμού του ως διεθνούς και επειδή υπάρχουν κάποια κενά, που πρέπει να συμπληρωθούν, στις επί μέρους ρυθμίσεις της σύμβασης για την καταγγελία. Το σχέδιο διακήρυξης (άρθρο) για την καταγγελία της ως άνω μίσθωσης, που τέθηκε από τον Προϊστάμενο του Γραφείου Νομικού Συμβούλου του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, πρέπει να ισχύει ως γενική ρήτρα με συμπληρωματικό χαρακτήρα, αφού ρητώς τελεί υπό διατάξεις και κατά κύριο λόγο αυτές του άρθρου 13 που προβλέπει η επίμαχη σύμβαση εκμίσθωσης. Από τη μελέτη και αντιπαραβολή του περιεχομένου της διάταξης (άρθρου) για την καταγγελία που τέθηκε στη διακήρυξη, προς το περιεχόμενο των επί μέρους ρυθμίσεων περί καταγγελίας στο σχέδιο της σύμβασης, που τέθηκαν από τους Ευρωσυμβούλους, ουδεμία σύγκρουση ή αντίφαση διαπιστώνεται που να οδηγεί σε ερμηνευτικές δυσχέρειες ή επίλυση δια της διοικητικής ή δικαστικής οδού.
ΝΣΚ/262/2014
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αναδρομικότητα της διοικητικής έγκρισης ανάθεσης έργων των ασφαλιστικών φορέων σε τρίτους – Κατίσχυση άλλου νομικού πλαισίου έναντι του άρθρου 8 του ν.2042/1992 όσον αφορά την ανωτέρω διαδικασία.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατ’ ορθή ερμηνεία των διατάξεων του άρθρου 8 παρ.1 του ν. 2042/1992, οι οποίες είναι εφαρμοστέες μη υφισταμένου νομικού πλαισίου που να κατισχύει αυτών, δεν είναι σύννομη η εκ μέρους του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, εκ των υστέρων έγκριση της ανάθεσης από τους εποπτευομένους από αυτόν ασφαλιστικούς οργανισμούς σε τρίτα φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου, των περιοριστικώς μνημονευομένων στην παρ.1 του ως άνω άρθρου και νόμου εργασιών. (ομοφ.)
ΝΣΚ/1/2014
Έκδοση εγγυητικών επιστολών, υπέρ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, καλής εκτέλεσης των όρων της σύμβασης και επενδυτικού προγράμματος που απαιτούνται για την εκμίσθωση του ξενοδοχείου «Μακεδονία Παλλάς» στη Θεσσαλονίκη, μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού πολυετούς εκμίσθωσης του ξενοδοχείου τούτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η προτεινόμενη από την ανάδοχο πλειοδότρια και μισθώτρια εταιρεία «LLC Atlantis Park», εναλλακτική διαδικασία έκδοσης επ’ ονόματι και για λογαριασμό της, αφ’ ενός της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης των όρων της σύμβασης και αφετέρου της εγγυητικής επιστολής υλοποίησης του επενδυτικού προγράμματος υπέρ του εκμισθωτή ΝΠΔΔ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ως η μόνη ενδεδειγμένη λύση προς άρση του αδιεξόδου της αδικαιολόγητης παράτασης της εκκρεμότητας υπογραφής της σύμβασης εκμίσθωσης του ξενοδοχείου «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΠΑΛΛΑΣ», η οποία θα μπορούσε να έχει δυσμενή αποτελέσματα ως προς τις εκατέρωθεν έννομες και βιοτικές σχέσεις αυτών των συμβαλλομένων, επί ζημία των συμφερόντων τους. Ως εκ τούτου, προς επίρρωση των ανωτέρω, η μόνη εναλλακτική λύση είναι, μετά από την εφαρμογή των ερμηνευτικών ρητρών των άρθρων 173, 200 και 288 του Αστικού Κώδικα, κατ’ απόκλιση των ρητώς οριζομένων στις διατάξεις των άρθρων 7.9, 10.2 και 10.3 της Προκήρυξης του διαγωνισμού, που αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα αυτής, να εκδοθούν σε πρώτο στάδιο οι εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης των όρων της σύμβασης και οι εγγυητικές επιστολές υλοποίησης του επενδυτικού προγράμματος στο όνομα και για λογαριασμό της αναδόχου εταιρείας «LLC Atlantis Park», ούτως ώστε να καταστεί δυνατόν να υπογραφεί αμέσως η σύμβαση εκμίσθωσης του ξενοδοχείου, αφού η μη υπογραφή της δημιουργεί πάσης φύσεως δυσμενείς παρενέργειες προς όλες τις κατευθύνσεις . Όμως, η λύση αυτή, πρέπει να τονισθεί με έμφαση, ότι έχει τον χαρακτήρα μόνο προσωρινής ρύθμισης καταστάσεως, κατά την έννοια των άρθρων 731 επ. του Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, συνιστά προσωρινό μέτρο ορισμένης και περιωρισμένης χρονικής διάρκειας και μεταβατικού περιεχομένου και θα πρέπει αμέσως μετά την ίδρυση και λειτουργία της νέας Ανώνυμης Εταιρείας Αποκλειστικού Σκοπού (ΑΕΑΣ), και την ολοκλήρωση των διαδικασιών έκδοσης των παραπάνω εγγυητικών επιστολών επ’ ονόματί της, να τηρηθούν κατά γράμμα τα οριζόμενα στα άρθρα 7.9, 10.2 και 10.3 της Προκήρυξης του διαγωνισμού και στα Παραρτήματα 4 και 5 αυτής που αποτελούν αναπόσπαστο Τμήμα της. Υπό αντίθετη, εκδοχή, εάν δηλαδή δεν λάβει χώραν η προαναφερθείσα προσωρινή ρύθμιση καταστάσεως, πλήττονται αδικαιολόγητα και άνευ αποχρώντος λόγου τα συμφέροντα τόσο του εκμισθωτή ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, όσο και της μισθώτριας εταιρείας «LLC Atlantis Park».
ΝΣΚ/486/2008
Σύμβαση προμήθειας μεταξύ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και ανώνυμης εταιρείας αναισθησιολογικών υλικών – Μεταβίβαση συμβατικής σχέσης – Συμφωνία για υπεισέλευση τρίτου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΙΚΑ δεν δύναται να αποδεχθεί την, δυνάμει της από 4-6-2008 συμφωνίας μεταξύ της ……….ΕΠΕ και της ……….ΑΕ, υπεισέλευση της τελευταίας στα δικαιώματα και υποχρεώσεις της πρώτης που απορρέουν από την από 28-3-2008 σύμβαση προμήθειας αναισθησιολογικών υλικών μεταξύ του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αυτής. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/435/2009
Υποκατάσταση προμηθευτή, μετά την κατακύρωση του διαγωνισμού, κατά το στάδιο εκτέλεσης της σύμβασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ δεν δύναται να αποδεχθεί την, δυνάμει της από 4-6-2008 συμφωνίας μεταξύ της «……….ΕΠΕ» και της «….……ΑΕ» θυγατρικής της, υπεισέλευση της τελευταίας στα δικαιώματα και υποχρεώσεις της πρώτης που απορρέουν από την από 28-3-2008 σύμβαση προμήθειας αναισθησιολογικών υλικών μετά του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και αυτής. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/305/2015
Δυνατότητα εκχώρησης των αρμοδιοτήτων του Διοικητού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ -ή του αναπληρωτού του- ως κυρίου Διατάκτου στον Προϊστάμενο της Γενικής Διευθύνσεως Οικονομοτεχνικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή σε Υποδιοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι δυνατή η εκχώρηση των αρμοδιοτήτων του Διοικητού του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ -ή του αναπληρωτού του- ως κυρίου Διατάκτου στον Προϊστάμενο της Γενικής Διευθύνσεως Οικονομοτεχνικών Υπηρεσιών του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ ή σε Υποδιοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/345/2012
ΙΚΑ ΕΤΑΜ – Χορήγηση ή μη αντιγράφων πρακτικών-αποφάσεων του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου του σε υπάλληλό του, τα οποία αφορούν στη μετάθεση άλλων υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το ΙΚΑ ΕΤΑΜ υποχρεούται, αφού προηγουμένως ενημερώσει τους υπαλλήλους του ΙΚΑ ΕΤΑΜ α) Ε.Λ., β) Ι.Β. και γ) Θ.Π. κατ’ άρθρο 11 παρ. 3 Ν. 2472/1997, 1 και 5 της υπ’ αριθμ. 1/1999 κανονιστικής πράξεως της Α.Π.Δ.Π.Χ., να χορηγήσει στον αιτούντα Χ.Ζ. αντίγραφα των πρακτικών-αποφάσεων του Α΄ Υπηρεσιακού Συμβουλίου του ΙΚΑ ΕΤΑΜ, που αφορούν στη μετάθεση των προαναφερθέντων υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ από το υποκατάστημα Ασπροπύργου σε άλλες μονάδες του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ. (ομοφ.)
ΝΣΚ/110/2014
Δυνατότητα ή μη αποζημίωσης αναδόχου εργολάβου μεταφοράς του Τοπικού Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Αμφιάλης. Ο ανάδοχος εργολάβος μεταφοράς του Τοπικού Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ Αμφιάλης, δεν δικαιούται αποζημίωσης από το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.