×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/10/2001

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δήμοι - Κοινότητες. Υπάλληλοι. Παραίτηση. Ανάκληση. Επάνοδος στην υπηρεσία. Λήψη αποδοχών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Υπάλληλος του κλάδου ΔΕ 14 Ελεγκτών Εσόδων - Εξόδων ΟΤΑ, η οποία είχε υποβάλει παραίτηση, στη συνέχεια όμως την ανακάλεσε, μετά από την αποδοχή της (παραίτησης) από την Υπηρεσία και η οποία δικαιώθηκε με ακυρωτική απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Θεσσαλονίκης, επανέρχεται ως υπεράριθμη στον Δήμο Φιλώτα Φλώρινας, ενόψει του ότι η παλαιά της θέση στην πρώην Κοινότητα Φιλώτα καταργήθηκε με το Ν 2539/97 και οι δύο προβλεπόμενες θέσεις του κλάδου της κατέχονται ήδη από άλλους υπαλλήλους. Η εν λόγω υπάλληλος, κατ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 105 και 108 του Ν 1188/1981, δεν δικαιούται αποδοχές για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο δεν προσέφερε υπηρεσία, διότι είχε λυθεί η υπαλληλική σχέση της με την Υπηρεσία της και επομένως δεν έχει αξίωση από το νόμο επί του μισθού, δοθέντος ότι οι διατάξεις του άρθρου 107 του ίδιου νόμου δεν καταλαμβάνουν την περίπτωσή της, καθόσον προϋποθέτουν την υπαίτια μη παροχή εργασίας κατά τη διάρκεια υφιστάμενης υπαλληλικής σχέσης.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/334/2006

Η υποβολή από τον υπάλληλο παραιτήσεως από την υπηρεσία, μετά την κίνηση σε βάρος του ποινικής διώξεως και εκκρεμούσης της ποινικής δίκης, θεωρείται ως μη υποβληθείσα και δεν επάγεται έννομες συνέπειες στην υπαλληλική του σχέση. Τα ίδια ισχύουν και αν ο υπάλληλος υποβάλει και δεύτερη παραίτηση εντός μηνός από την πρώτη. Η ποινική δίκη θεωρείται εκκρεμής μέχρι να εκδοθεί αμετάκλητο βούλευμα ή απόφαση.


ΝΣΚ/180/2014

Υποβολή παραίτησης υπαλλήλου του ΥΠ.ΠΟ.Α. – Εκπαιδευτική άδεια – Χρόνος υποχρεωτικής υπηρεσίας – Λόγοι υγείας – Ποσοστό αναπηρίας 80% – Διαδικασία άρθρου 153 του Υ.Κ.Εάν η υπάλληλος υποβάλλει παραίτηση, πριν λήξει ο χρόνος της υποχρεωτικής της εργασίας μετά το τέλος της υπηρεσιακής εκπαίδευσης, η Υπηρεσία θα πρέπει να αποδεχθεί την παραίτησή της, καθόσον η υπάλληλος δεν υπόκειται σε αναγκαστική ή υποχρεωτική εργασία. Στην περίπτωση όμως αυτή η υπάλληλος θα υποστεί τις συνέπειες της παρ.7 του άρθρου 58 του Υ.Κ. Σε κάθε, όμως, περίπτωση η Υπηρεσία, στην οποία υπηρετεί η υπάλληλος, και η οποία γνωρίζει το σοβαρότατο πρόβλημα υγείας που αντιμετωπίζει η υπάλληλός της, οφείλει να κινήσει την διαδικασία του άρθρου 153 του Υ.Κ. και να την παραπέμψει στην έχουσα αποκλειστική αρμοδιότητα υγειονομική επιτροπή. Εφόσον ολοκληρωθεί η διαδικασία του άρθρου 153 του Υ.Κ. η λύση της υπαλληλικής σχέσεως θα επέλθει χωρίς η υπάλληλος να βαρύνεται με τις κυρώσεις της παρ.7 του άρθρου 58 του Υ.Κ. (πλειοψ.)

ΝΣΚ/227/2000

Δημόσιοι υπάλληλοι. Μετάθεση υπαλλήλου υπηρετούντος σε οργανική προσωποπαγή θέση του Κλάδου Εμπειρογνωμόνων του ΥΠΕΞ σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας του Υπουργείου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Ρ.Αντωνακόπουλος, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Σ.Σπυρόπουλος, Πάρεδρος Η μετάθεση υπαλλήλου του Κλάδου Εμπειρογνωμόνων από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών σε αρχή της εξωτερικής υπηρεσίας, δύναται να γίνει με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, μετά από γνωμοδότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Η απόφαση αυτή του Υπουργού Εξωτερικών αποτελεί συγχρόνως και κανονιστική διοικητική πράξη μεταφοράς αντίστοιχης προσωποπαγούς οργανικής θέσεως από την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών στην αρχή του εξωτερικού στην οποία μετατίθεται ο υπάλληλος. Με την συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος της μεταθέσεως, που προβλέπεται με την απόφαση, ο μετατεθείς υπάλληλος, εφόσον για οιονδήποτε λόγο δεν απεχώρησε από την υπηρεσία, επανέρχεται μετά της θέσεως την οποία κατέχει, αυτοδικαίως, στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών. Η ανωτέρω απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών εκδίδεται με όλες τις διατυπώσεις, που ισχύουν για τις κανονιστικές διοικητικές πράξεις, που προκαλούν δαπάνη σε βάρος του Δημοσίου.


ΝΣΚ/594/2006

Ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε από το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο η ποινή της προσωρινής παύσης, δεν κωλύεται για υποβολή αίτησης παραίτησης από την υπηρεσία και για αποδοχή αυτής, ανεξαρτήτως αν του κοινοποιήθηκε η πειθαρχική απόφαση, αν υφίσταται προθεσμία προσφυγής ή αν άσκησε προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Σε περίπτωση δε αποδοχής της παραίτησης του υπαλλήλου, η πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης παραμένει ανεκτέλεστη. (ομοφ.) Ο υπάλληλος στον οποίο επιβλήθηκε από το δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο η ποινή της οριστικής παύσης, δεν δικαιούται να υποβάλει αίτηση παραίτησης από την υπηρεσία και συνεπώς δεν μπορεί να γίνει λόγος ούτε για αυτοδίκαιη αποδοχή της αίτησης παραίτησης λόγω επανάληψης αυτής, ανεξαρτήτως αν του κοινοποιήθηκε ή όχι η απόφαση αυτή και ανεξαρτήτως αν άσκησε ή όχι προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, εκτός αν το Συμβούλιο της Επικρατείας ακυρώσει την πειθαρχική απόφαση ή επιβάλλει άλλη ποινή εκτός της οριστικής παύσης. (πλειοψ.) Ο υπάλληλος κατά του οποίου εκκρεμεί ερώτημα στο υπηρεσιακό συμβούλιο για να τεθεί σε αργία για βάσιμη υπόνοια άτακτης διαχείρισης ή που τέθηκε σε αργία για βάσιμη υπόνοια άτακτης διαχείρισης, δεν κωλύεται να υποβάλει αίτηση για παραίτηση από την υπηρεσία και δεν εμποδίζεται, από μόνο το λόγο αυτό, η αποδοχή αυτής. (ομοφ.)


ΝΣΚ/46/2010

Νομιμότητα διορισμού πολύτεκνου εκπαιδευτικού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο διορισμός πολύτεκνου εκπαιδευτικού του κλάδου ΠΕ09, που διορίσθηκε στις 20-8-2008 ως μόνιμος εκπαιδευτικός με βάση τη ρύθμιση του Ν 3255/2004, καίτοι αυτός ετύγχανε από το έτος 2004 μόνιμος υπάλληλος ΟΤΑ, προσκρούει στην διάταξη του άρθρου 6 παρ.3 του Ν 3255/2004, και για την περίπτωσή του, ισχύουν όλα τα περί της διακριτικής ευχέρειας της Διοικήσεως περί ανακλήσεως των παρανόμων διοικητικών πράξεων.


ΝΣΚ/147/2002

Άδεια άνευ αποδοχών για αποδοχή θέσης στην Ευρωπαϊκή Ενωση- Μη επιστροφή μετά τη λήξη της άδειας- Άτυπη παραίτηση από τη θέση στο Δημόσιο- Θέση υπαλλήλου σε όργανο της ΕΕ ανεξάρτητη από τυχόν θέση στο Ελλ. Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Έλληνας υπήκοος, που διορίζεται σε θέση οργάνου της ΕΕ, κατ εφαρμογήν των διατάξεων του Κανονισμού Υπηρεσιακής Καταστάσεως Υπαλλήλων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, θεωρείται πλέον υπάλληλος της ΕΕ και η θέση του είναι ανεξάρτητη θέσης, που τυχόν κατείχε στο Ελλ. Δημόσιο. Υπάλληλος στον οποίο είχε χορηγηθεί, υπό την ισχύ του προϊσχύσαντος ΥΚ, άδεια άνευ αποδοχών, προκειμένου να αποδεχθεί θέση σε όργανο των ΕΚ και δεν επιστρέφει στην υπηρεσία του μετά τη λήξη της άδειας, θεωρείται ως αυτοδικαίως παραιτηθείς από τη θέση, που κατείχε στο Δημόσιο, εκτός αν κατά τον χρόνο αυτό εκκρεμούσε εις βάρος του ποινική ή πειθαρχική δίωξη των άρθρων 253 παρ.4 του προϊσχύσαντος και 149 παρ.2 του ισχύοντος ΥΚ. Δίωξη που άρχισε σε μεταγενέστερο χρόνο δεν επηρεάζει την αυτοδίκαιη παραίτηση.


ΝΣΚ/121/2019

Υπαγωγή υπαλλήλου της «ΟΠΑΠ Α.Ε.» στο άρθρο 47 του ν. 4440/2016. (...) Υπάλληλος της «ΟΠΑΠ Α.Ε.», εποπτευόμενης από τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, δεν υπάγεται στη νομοθετική ρύθμιση του άρθρου 47 του ν. 4440/2016, η οποία αφορά την παραίτηση του Ελληνικού Δημοσίου από ασκηθέντα ένδικα μέσα ή τη μη άσκηση αυτών σε αντιδικίες με συγκεκριμένους συμβασιούχους του Υπουργείου Πολιτισμού, με εξειδίκευση και πολυετή υπηρεσία ως προς τη στελέχωση και φύλαξη των αρχαιολογικών χώρων και μουσείων (ομόφ.).


ΝΣΚ/122/2019

Δυνατότητα παραίτησης από την Υπηρεσία μονίμου υπαλλήλου-Μουσικού της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής. (...) α) Η Υπηρεσία υποχρεούται να κάνει αποδεκτή την παραίτηση υπαλλήλου, μετά την υποβολή της δεύτερης αίτησης παραίτησής του, ακόμα και στην περίπτωση που αυτός δεν έχει πραγματοποιήσει την υποχρέωσή του να υπηρετήσει στο Δημόσιο για χρονικό διάστημα ίσο με το τριπλάσιο του χρόνου της άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης που έλαβε, β) ο υπάλληλος αυτός υποχρεούται να επιστρέψει τις αποδοχές που έλαβε κατά το χρόνο της άδειας αυτής ως αχρεωστήτως καταβληθείσες μετά την έκδοση της Διαπιστωτικής Πράξης αυτοδίκαιης λύσης της υπαλληλικής σχέσης του με την Υπηρεσία και γ) ο χρόνος της άδειας υπηρεσιακής εκπαίδευσης δύο (2) ετών που του χορηγήθηκε, λόγω της αθέτησης της υποχρέωσής του, δεν υπολογίζεται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας (ομόφ.).


ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/801/2025

Η απόφαση αφορά την απόρριψη αίτησης αναίρεσης πρώην μόνιμου υπαλλήλου του Υπουργείου Δικαιοσύνης. Στον αναιρεσείοντα είχε καταλογιστεί το ποσό των 39.181,94 ευρώ, το οποίο αντιστοιχούσε σε αποδοχές που έλαβε αχρεωστήτως κατά τη διάρκεια διετούς εκπαιδευτικής άδειας για μεταπτυχιακό στη Σεούλ (2.3.2010 έως 1.3.2012). Ο καταλογισμός έγινε διότι ο υπάλληλος παραιτήθηκε λόγω συνταξιοδότησης και δεν συμπλήρωσε το απαιτούμενο τριπλάσιο χρονικό διάστημα παραμονής στην υπηρεσία (άρθρο 58 παρ. 7 του ν. 3528/2007). Το Ελεγκτικό Συνέδριο απέρριψε τους ισχυρισμούς του, κρίνοντας ότι η διαφορετική μεταχείριση από τους εκπαιδευτικούς δεν παραβιάζει την αρχή της ισότητας και ότι η παραίτηση ήταν οικειοθελής, μη δημιουργώντας ζητήματα προστατευόμενης εμπιστοσύνης.


ΝΣΚ/9/2018

Έννοια αρχαίων κινητών μνημείων - Αρχαιότητες αλλοδαπής – Εισαγωγή και καθεστώς προστασίας - Παράλειψη ή καθυστέρηση δήλωσης εισαγωγής κινητών μνημείων - Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τα δηλωθέντα από τον Γ.Χ. κινητά αντικείμενα είναι «αρχαία» κινητά μνημεία, κατά την έννοια του άρθρου 20 παρ.1 του ν. 3028/2002, προστατευόμενα ως τέτοια από την ελληνική νομοθεσία. Εφόσον, η οικεία Υπηρεσία εκτιμήσει ότι, στην προκειμένη περίπτωση, υπήρξε παράλειψη (άρθρο 73 παρ. 3 του ν. 3028/2002) ή υπαίτια καθυστέρηση από τον Γ.Χ. της δήλωσης της εισαγωγής τους (άρθρα 24 παρ. 1 και 33 παρ. 2 του ν. 3028/2002), ανεξάρτητα από το πότε πράγματι μεταφέρθηκαν αυτά στην Ελλάδα, θεωρούνται ως ευρεθέντα στην Ελλάδα, ανήκουν κατά κυριότητα στο Ελληνικό Κράτος και ο Γ.Χ. δεν έχει δικαίωμα σε αναγνώριση κυριότητας ή κατοχής αυτών. Τα ανωτέρω ισχύουν υπό την επιφύλαξη της Σύμβασης των Παρισίων, που αφορά τα ληπτέα μέτρα για την απαγόρευση και παρεμπόδιση της παράνομης εισαγωγής, εξαγωγής και μεταβίβασης της κυριότητας των πολιτιστικών αγαθών και κυρώθηκε με το ν. 1103/1980, δηλαδή ότι δεν αποδεικνύεται ότι τα ανωτέρω κινητά αρχαία, έχουν μεταφερθεί και κατέχονται στην Ελλάδα, μετά παράνομη αφαίρεση από νόμιμο ιδιοκτήτη ή κάτοχο αυτών στην αλλοδαπή. (πλειοψ.)