×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/334/2006

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η υποβολή από τον υπάλληλο παραιτήσεως από την υπηρεσία, μετά την κίνηση σε βάρος του ποινικής διώξεως και εκκρεμούσης της ποινικής δίκης, θεωρείται ως μη υποβληθείσα και δεν επάγεται έννομες συνέπειες στην υπαλληλική του σχέση. Τα ίδια ισχύουν και αν ο υπάλληλος υποβάλει και δεύτερη παραίτηση εντός μηνός από την πρώτη. Η ποινική δίκη θεωρείται εκκρεμής μέχρι να εκδοθεί αμετάκλητο βούλευμα ή απόφαση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/243/2015

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Δυνατότητα ή μη αποδοχής από την Διοίκηση αιτήσεως παραιτήσεως υπαλλήλου του Ιδρύματος, εις βάρος του οποίου έχει ασκηθεί ποινική δίωξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Διοίκηση (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) δύναται να εξετάσει την περίπτωση αποδοχής της αιτήσεως παραιτήσεως του υπαλλήλου Α.Μ., χωρίς να αναμείνει την αμετάκλητη περαίωση της εναντίον του ασκηθείσης ποινικής διώξεως. ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/45/2010

Ανάκληση παραιτήσεως δημοτικού υπαλλήλου, ενόψει εκκρεμούς ποινικής διώξεως κατ’ αυτού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η πλάνη του παραιτηθέντος δημοτικού υπαλλήλου περί το καθεστώς της συνταξιοδοτήσεώς του, θα μπορούσε ν’ αποτελέσει νόμιμο έρεισμα για την ανάκληση της παραιτήσεώς του και την επάνοδό του στην υπηρεσία, υπό την προϋπόθεση ότι η παραίτηση ήταν ισχυρή και επέφερε τη λύση της υπαλληλικής σχέσεως, πράγμα όμως που δεν συνέτρεχε στην εξεταζόμενη περίπτωση, κατά την οποία η παραίτηση λογίζεται ως μη υποβληθείσα λόγω εκκρεμούς κατ’ αυτού ποινικής διώξεως.


ΝΣΚ/377/2000

Ιατροί - μέλη Δ.Ε.Π. Υποψηφιότητα σε βουλευτικές εκλογές. Παραίτηση από θέση. Πειθαρχική δίωξη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Χ.Αυγερινού, Πάρεδρος Ιατρός μέλος Δ.Ε.Π., επειδή δεν επέλεξε, βάσει της διατάξεως του άρθρου 24 παρ.6 του Ν.2530/1997 μία εκ των δύο θέσεων που κατείχε, θεωρείται από τον νόμο, κατά πλάσμα δικαίου, παραιτηθείς από το Ε.Σ.Υ., από 24-10-1999 και επομένως, κατά τις βουλευτικές εκλογές της 9ης-4-2000, που υπέβαλε υποψηφιότητα, δεν είχε υποχρέωση υποβολής παραιτήσεως ούτε, βεβαίως, τίθεται θέμα πειθαρχικής διώξεως αυτού.


ΝΣΚ/379/2003

Αίτημα επανάληψης πειθαρχικής διαδικασίας, εξαφάνισης ή περιορισμού της επιβληθείσας πειθαρχικής ποινής και μισθολογικής αποκατάστασης πρώην υπαλλήλου, μετά την έκδοση αμετάκλητης απόφασης ποινικού δικαστηρίου, λόγω εξάλειψης αξιοποίνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έλλειψη εγκλήσεως στην ποινική δίκη, όταν κατά νόμο απαιτείται, αποτελεί λόγο εξαλείψεως του αξιοποίνου και το επιλαμβανόμενο ποινικό δικαστήριο, διαπιστώνοντας την έλλειψή της, υποχρεούται να κηρύξει την οριστική παύση της ποινικής διώξεως, η αξιόποινη όμως πράξη παραμένει άδικη και καταλογιστή, η δε κηρύττουσα την παύση της ποινικής διώξεως απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, που είναι ή κατέστη αμετάκλητη, δεν είναι αθωωτική ούτε εξομοιώνεται με αθωωτική. Ως εκ τούτου σε περίπτωση εκδόσεως τέτοιας αποφάσεως δεν υφίσταται δυνατότητα επαναλήψεως της πειθαρχικής δίκης με την οποία είχε επιβληθεί πειθαρχική ποινή για την πράξη που περιγράφεται στην ποινική απόφαση. Μη υπάρχουσας δε δυνατότητας επαναλήψεως της πειθαρχικής δίκης δεν είναι δυνατή η εξαφάνιση ή ο περιορισμός της επιβληθείσας πειθαρχικής ποινής και η χορήγηση του στερηθέντος, λόγω της ποινής αυτής, μισθολογικού κλιμακίου. Αίτημα επαναλήψεως πειθαρχικής δίκης δύναται να υποβάλει και ο συνταξιοδοτηθείς, λόγω παραιτήσεως, υπάλληλος.


ΝΣΚ/441/2000

Βούλευμα Συμβουλίου Εφετών, εκδοθέν κατά τη διαδικασία του άρθρου 308 παρ.1 εδ.τελ.Κ.Π.Δ. Διάκριση μεταξύ παραπεμπτικών και απαλλακτικών.Αίτηση αναιρέσεως από τον πολιτικώς ενάγοντα (Ελλ.Δημόσιο). Δήλωση παραστάσεως προ της εκδόσεώς του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών, το οποίο έχει εκδοθεί κατόπιν ασκήσεως ποινικής διώξεως κατά μελών του Δ.Σ. της ΚΥΔΕΠ, υπαλλήλων αυτής και πρώην Διοικητών της Α.Τ.Ε., μεταξύ άλλων, και για αδικήματα του Ν.1608/1950 και το οποίο παύει οριστικά την ποινική δίωξη κατά ορισμένων κατηγορουμένων και αποφαίνεται να μη γίνει κατηγορία κατ άλλων, δεν είναι δυνατό να προσβληθεί από το Ελλ.Δημόσιο, (ως πολιτικώς ενάγοντα) με αίτηση αναιρέσεως, εφ όσον δεν έχει δηλωθεί προ της εκδόσεώς του παράσταση πολιτικής αγωγής. Δεν παρακωλύεται όμως εξ αυτού η άσκηση αιτήσεως αναιρέσεως εκ μέρους του Εισαγγελέα Εφετών ή του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, αν και εφ όσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις και υπάρχει προς τούτο προθεσμία, ή ακόμη και αιτήσεως αναιρέσεως από τον Εισαγγελέα του Α.Π. υπέρ του νόμου.


ΝΣΚ/93/2018

Δυνατότητα ολοκλήρωσης της διαδικασίας πρόσληψης υπαλλήλου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, μετά την οριστική παύση της ποινικής του δίωξης, λόγω παραγραφής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας πρόσληψης υπαλλήλου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ), κατά του οποίου είχε ασκηθεί ποινική δίωξη, είναι η αθώωσή του επί της ουσίας για τα αδικήματα που κατηγορείται με αμετάκλητη δικαστική απόφαση. Τέτοια περίπτωση δεν συντρέχει εν προκειμένω, δεδομένου ότι από την παραπομπή του υπαλλήλου, εκ μέρους του Συμβουλίου Εφετών, με αμετάκλητο βούλευμα, στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, προκύπτει ότι υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για να υποστηριχτεί η κατηγορία. Συνεπώς το κώλυμα διορισμού του υποψήφιου υπαλλήλου στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) εξακολουθεί να συντρέχει, παρά την οριστική παύση της ποινικής δίωξης, λόγω παραγραφής, για τα αδικήματα της ενεργητικής δωροδοκίας σε βαθμό πλημμελήματος και της άμεσης συνέργειας σ’ αυτήν καθώς και για το αδίκημα της παθητικής δωροδοκίας σε βαθμό πλημμελήματος. (ομόφ.)


ΝΣΚ/27/2011

Υπάλληλοι διπλωματικοί – Πειθαρχική δίωξη υπαλλήλου – Κλήση σε απολογία – Υποβολή δεύτερης παραίτησης – Συνέχιση ή μη της πειθαρχικής διαδικασίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ναι μεν ο υπάλληλος δικαιούται να υποβάλλει την παραίτησή του όχι μόνο στη Δ/νση Προσωπικού του οικείου Υπουργείου αλλά και σε άλλη δημόσια υπηρεσία, πλην ο εναρκτήριος χρόνος υποβολής της παραιτήσεως δεν υπολογίζεται από την υποβολή της παραιτήσεως στην περιφερειακή υπηρεσία αλλά από την περιέλευση αυτής στην αρμόδια Δ/νση Προσωπικού του οικείου Υπουργείου, τούτο δε διότι κατά την παρ. 5 του άρθρου 148 Y.K. «η αίτηση παραιτήσεως γίνεται αποδεκτή με πράξη που εκδίδεται από το αρμόδιο όργανο», πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει οπωσδήποτε η παραίτηση να περιέλθει στο αρμόδιο όργανο, ώστε εκ των ενεργειών αυτού και μόνον να επέλθουν τα περαιτέρω νόμιμα. Περαιτέρω ναι μεν ο Y.K. διαλαμβάνει ότι αν ο υπάλληλος μέσα σε δέκα πέντε ημέρες από την πάροδο δεκαπέντε ημερών από την υποβολή της αίτησης παραίτησης επανέλθει με δεύτερη αίτηση, εμμένοντας στην παραίτησή του αυτή γίνεται αυτοδικαίως αποδεκτή, πλην η άνω προθεσμία νοείται ως τοιαύτη πλήρων ημερών. Η αρξαμένη πειθαρχική δίωξη διπλωματικού υπαλλήλου του ΥΠΕΞ δια της κλήσεως αυτού σε απολογία από μονομελές πειθαρχικό όργανο συνεχίζεται και μετά την λύση της υπαλληλικής σχέσεως δεν μπορεί όμως να οδηγήσει σε άσκηση πειθαρχικής διώξεως ενώπιον του αρμοδίου υπηρεσιακού συμβουλίου αφού ο εγκαλούμενος δεν έχει πλέον την υπαλληλική ιδιότητα. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/41/2012

Συμμόρφωση Διοικήσεως προς ακυρωτική απόφαση ΣτΕ – Αναδρομική προαγωγή και επαναφορά στην ενεργό υπηρεσία υπαλλήλου του Υπουργείου Εξωτερικών – Συμπλήρωση χρόνου συνταξιοδοτήσεως – Ενέργειες Διοικήσεως ως προς τη λύση της υπαλληλικής σχέσης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η επιδοθείσα την 23-12-2012 δήλωση παραιτήσεως προς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους υπαλλήλου του διπλωματικού κλάδου του Υπουργείου Εξωτερικών, συνταξιοδοτηθέντος κατ’ άρθρο 80 παρ. 5 του Ν. 2594/1998, στο βαθμό του Συμβούλου Πρεσβείας Α΄, ο οποίος προήχθη αναδρομικά στο βαθμό του Πληρεξουσίου Υπουργού Β΄ και επαναφέρθηκε στην ενεργό υπηρεσία σε συμμόρφωση προς την υπ’ αριθμ. 858/2011 απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, δεν παράγει έννομες συνέπειες. Περαιτέρω, η Διοίκηση οφείλει να ανακαλέσει την πράξη επαναφοράς του υπαλλήλου στην ενεργό υπηρεσία και να εκδώσει πράξη στην οποία θα αναφέρεται ότι ο ανωτέρω θεωρείται υπάλληλος μέχρι τη συμπλήρωση τριακονταπενταετούς πραγματικής και συντάξιμης δημόσιας υπηρεσίας, δηλαδή μέχρι την 27-7-2011. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/144/2009

Επαναφορά εκπτώτου υπαλλήλου στην υπηρεσία μετά την ακύρωση με απόφαση του Συμβουλίου του Αρείου Πάγου της αμετάκλητης καταδικαστικής αποφάσεως και αποκατάσταση αυτού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την έκδοση της ως άνω αποφάσεως του Συμβουλίου του Αρείου Πάγου, με την οποία ακυρώθηκε η αμετάκλητη καταδικαστική απόφαση του Τριμελούς Εφετείου Πλημμελημάτων, η ανωτέρω διαπιστωτική πράξη έχει απωλέσει το νομικό της έρεισμα και εξέλιπε η νόμιμη προϋπόθεση της εκπτώσεως του ως άνω υπαλλήλου. Κατά ταύτα θα πρέπει να ανακληθεί η διαπιστωτική της εκπτώσεώς του πράξη, ως ερειδόμενη επί προϋποθέσεως, η οποία όμως έχει παύσει υφισταμένη (δηλ. της αμετάκλητης ποινικής καταδίκης του υπαλλήλου). Η ανάκληση των νομίμων πράξεων ενεργεί κατά κανόνα από της εκδόσεως της ανακλητικής πράξεως, μη επιτρεπομένης της αναδρομικής ανακλήσεως. Όμως όταν παύσει υφιστάμενο το νομικό έρεισμα, η πράξη, εάν εξακολουθήσει υφισταμένη, καθίσταται παράνομη. Η ανάκληση παρανόμων πράξεων κατά κανόνα τις εξαφανίζει αναδρομικώς, ανατρέχουσα στον χρόνο της εκδόσεώς τους και αποκαθιστά την προ της εκδόσεως των ανακαλουμένων πράξεων νομική κατάσταση. Έτσι, η συγκεκριμένη διαπιστωτική της εκπτώσεως πράξη, πρέπει να ανακληθεί αναδρομικώς, οπότε ο διαρρεύσας εν τω μεταξύ χρόνος, θα θεωρείται ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας και θα λαμβάνεται υπόψη για όλες τις έννομες συνέπειες (Γνωμ. ΝΣΚ 358/1999 Ολομ. και 248/2003, 468/2006 Τμ.Δ΄).


ΝΣΚ/222/2019

Εφαρμογή της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν.4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας στελεχών Λιμενικού Σώματος– Ελληνικής Ακτοφυλακής.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται από την ισχύ του νόμου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται με αυτές και δεν καταλαμβάνουν τις υποθέσεις, για τις οποίες έχει ήδη παρέλθει η προθεσμία προς άσκησή της που προβλεπόταν υπό την ισχύ του προγενέστερου καθεστώτος. Η επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας εκκινεί αυτεπάγγελτα. Σε κάθε περίπτωση, ο ενδιαφερόμενος δικαιούται να υποβάλει αίτηση επανάληψης. Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017 για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται από την ισχύ του νόμου, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που τίθενται με αυτές και δεν καταλαμβάνουν τις υποθέσεις, για τις οποίες έχει ήδη παρέλθει η προθεσμία προς άσκησή της που προβλεπόταν υπό την ισχύ του προγενέστερου καθεστώτος. Οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017, για την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, εφαρμόζονται σε περατωθείσες, με την έκδοση απόφασης, πειθαρχικές διαδικασίες. Αρμόδιο όργανο να διατάξει την επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, είναι το όργανο που εξέδωσε την πειθαρχική απόφαση, καθώς και το όργανο που άσκησε τη πειθαρχική δίωξη. Το εκδόν πειθαρχικό όργανο δεν δύναται να προβεί σε ανάκληση των εκδοθεισών πράξεων και πειθαρχικών αποφάσεων. Σε περίπτωση αθωωτικής απόφασης η πειθαρχική διαδικασία επαναλαμβάνεται, μόνον εφόσον το ποινικό δικαστήριο ή το συμβούλιο εξέφερε ουσιαστική κρίση περί της ύπαρξης ή της ανυπαρξίας των πραγματικών περιστατικών που ταυτίζονται και στοιχειοθετούν το πειθαρχικό αδίκημα και η κρίση αυτή ανατρέπει τη πραγματική βάση, στην οποία θεμελιώθηκε η πειθαρχική κρίση. Τούτο ισχύει ακόμα και αν η απόφαση είναι αθωωτική, λόγω αμφιβολιών για την τέλεση της πράξης. Αντιθέτως το πειθαρχικό όργανο δεν υποχρεούται να επαναλάβει την πειθαρχική διαδικασία, σε περίπτωση που η δικογραφία τίθεται στο αρχείο, λόγω παραγραφής. Σύμφωνα με την παράγραφο 7 του άρθρου 38 του ν. 4504/2017, σε περίπτωση καταδικαστικής ποινικής απόφασης, με την οποία διαπιστώνονται πραγματικά περιστατικά που συνιστούν την αντικειμενική υπόσταση πειθαρχικού παραπτώματος, που τιμωρείται με καταστατική ποινή, η πειθαρχική διαδικασία είναι δυνατόν να επαναληφθεί με πλείονα ερωτήματα και όχι μόνο με το ερώτημα της απόταξης (ομόφ.). Σε περίπτωση που, για την πράξη που επιβλήθηκε πειθαρχική ποινή, εκδοθεί μεταγενέστερη αμετάκλητη αθωωτική ποινική απόφαση (ή αμετάκλητο βούλευμα), λόγω αμφιβολιών για το δόλο στο πρόσωπο του κατηγορουμένου, χωρεί επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, ώστε το αρμόδιο πειθαρχικό όργανο, αφού συνεκτιμήσει την ποινική απόφαση ή το βούλευμα, αποφασίσει εκ νέου (πλειοψ.).