×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/10/2008

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Απόδειξη ασφαλιστικής ενημερότητος σε διαγωνισμό δημοσίου έργου. Αναφορά στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών περί υποβολής αναληθούς βεβαιώσεως ασφαλιστικής ενημερότητος. Ευθύνη της Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Επί διαγωνισμού δημοσίου έργου η απόδειξη της ασφαλιστικής ενημερότητος της προσωρινής μειοδότιδος κατά την ημέρα του διαγωνισμού σε χρόνο προβλεπόμενο από τη Διακήρυξη είναι νόμιμη και δύναται να υπογραφεί η σχετική εργολαβική σύμβαση, έστω και αν προγενεστέρως, σε χρόνο μη προβλεπόμενο από τη Διακήρυξη, δεν έλαβε χώρα νομίμως η απόδειξη αυτής. β) Επί υποβολής αναληθούς βεβαιώσεως ασφαλιστικής ενημερότητος η Υπηρεσία στην οποία αυτή κατέστη προσιτή οφείλει να υποβάλει άμεσα σχετική αναφορά προς τον αρμόδιο Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών. γ) Εφ’ όσον υποβληθεί η ανωτέρω αναφορά δεν ανακύπτει ευθύνη της Υπηρεσίας, η οποία δεν έκανε χρήση της αναληθούς βεβαιώσεως ασφαλιστικής ενημερότητος σε πεδίο ενεργού Διοικήσεως.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ/4343/2005

Κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων...Το γεγονός δε ότι, κατά τη διακήρυξη, μπορούσε, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, να υποβληθεί άλλο έγγραφο προς απόδειξη της χρηματοοικονομικής ικανότητος και φερεγγυότητος, δεν ασκεί εν πάση περιπτώσει επιρροή εν προκειμένω, εφόσον η αιτούσα δεν επικαλέσθηκε αδυναμία προσκομιδής τραπεζικής βεβαιώσεως, αλλά αντιθέτως υπέβαλε τέτοια βεβαίωση. Εξάλλου, ο λόγος ακυρώσεως, με τον οποίο προβάλλεται ότι καθ’ υπέρβαση των άκρων ορίων της διακριτικής ευχέρειας της Διοικήσεως και των αρχών της χρηστής διοικήσεως και της αναλογικότητας απερρίφθη η προσφορά της αιτούσης, είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, διότι στην προκειμένη περίπτωση η Διοίκηση δεν είχε, κατά τα προεκτεθέντα, διακριτική ευχέρεια, ούτε να δεχθεί την προσφορά της αιτούσης, παρά την υποβολή ελλιπούς κατά περιεχόμενο τραπεζικής βεβαιώσεως, ούτε να καλέσει αυτήν να προσκομίσει εκ των υστέρων συμπληρωματικά στοιχεία ως προς την πιστοληπτική της ικανότητα ή στοιχεία προς διευκρίνιση του περιεχομένου της αρχικώς υποβληθείσης τραπεζικής βεβαιώσεως, αλλά ήταν υποχρεωμένη, σύμφωνα με τους όρους της διακηρύξεως, να απορρίψει την προσφορά. Αν τυχόν ήθελε θεωρηθεί ότι με την κρινόμενη αίτηση προβάλλεται ότι, υπό την ανωτέρω έννοια, οι διατάξεις της διακηρύξεως που αφορούν το επίμαχο δικαιολογητικό αντίκεινται στις προαναφερθείσες διατάξεις της οδηγίας 93/37/ΕΟΚ, του π.δ. 334/2000 και του ν. 3263/2004, ο λόγος αυτός είναι απορριπτέος προεχόντως ως απαράδεκτος, διότι αφορά πλημμέλεια όχι της αποφάσεως περί απορρίψεως της προσφοράς της αιτούσης, κατά της οποίας στρέφεται η κρινόμενη αίτηση, αλλά της διακηρύξεως, της οποίας τη νομιμότητα ούτε η αιτούσα προβάλλει ούτε από τα στοιχεία του φακέλλου προκύπτει ότι αμφισβήτησε με την άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως κατ’ αυτής.


ΝΣΚ/400/2001

Κοινοτικό Δίκαιο. Επιβολή ή μη διοικητικών κυρώσεων εκ μέρους των Ελληνικών Αρχών σε ξένους μεταφορείς για παραβάσεις της κτηνιατρικής νομοθεσίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε ξένους μεταφορείς για παραβίαση διατάξεων του ΠΔ 344/97 (που έλαβαν χώρα στην Ελλάδα) από την αρμόδια αρχή του κράτους μέλους έγκρισης. Διαδικασία αμοιβαίας συνδρομής - εξαιρετικώς επιτρέπεται η εκ μέρους των Ελληνικών Αρχών προσωρινή απαγόρευση μεταφοράς. Επιβολή ποινικών κυρώσεων από τα Ελληνικά δικαστήρια. Αρμοδιότητα Εισαγγελέα για άσκηση ποινικής διώξεως. Υποχρέωση υπαλλήλων για αναφορά στον Εισαγγελέα περί των διαπιστωθεισών παρανόμων πράξεων.


ΣΤΕ/632/2010

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:(...) Για την έκδοση και χορήγηση της «ενημερότητας πτυχίου» οι εργοληπτικές επιχειρήσεις υποβάλλουν σε τακτά χρονικά διαστήματα, στην υπηρεσία τήρησης του Μ.Ε.Ε.Π., τα δικαιολογητικά συμμετοχής τους σε διαγωνισμούς, όπως αυτά ορίζονται από τις κείμενες διατάξεις…».Επειδή, η διακήρυξη αποτελεί το κανονιστικό πλαίσιο που δεσμεύει τόσο την Αρχή που διενεργεί το διαγωνισμό όσο και τους διαγωνιζόμενους, επιβάλλεται δε να προσδιορίζονται επακριβώς στη διακήρυξη τα προς συμμετοχή στο διαγωνισμό απαιτούμενα προσόντα και τα υποβλητέα, κατά την κατάθεση της προσφοράς, δικαιολογητικά και λοιπά στοιχεία. Εν όψει τούτων, αλλά και των αρχών της ισότητος, της τυπικότητος, της διαφάνειας και της δημοσιότητος των ελάχιστων όρων συμμετοχής που διέπουν τη διαδικασία συνάψεως των δημοσίων συμβάσεων κατά το πνεύμα τόσο της κοινοτικής όσο και της εθνικής νομοθεσίας, ο διαγωνιζόμενος οφείλει να υποβάλει μόνο τα αξιούμενα από τη διακήρυξη ή από τυχόν άλλη διάταξη, στην οποία αυτή ρητώς παραπέμπει, δικαιολογητικά και στοιχεία για την απόδειξη ιδιότητος κρίσιμης για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό. Επομένως, δεν είναι, κατ’ αρχήν, νόμιμος ο αποκλεισμός διαγωνιζομένου λόγω μη προσκομίσεως διαφορετικών από τα προβλεπόμενα ή και επί πλέον δικαιολογητικών συμμετοχής που απαιτούνται από διατάξεις, στις οποίες η διακήρυξη δεν παραπέμπει ειδικώς ως εφαρμοστέο στο διαγωνισμό δίκαιο (ΣτΕ 1328/2008, ΕΑ 79/2010).(..)Επειδή, από τις ανωτέρω διατάξεις της διακηρύξεως, σε συνδυασμό με τις προαναφερθείσες διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 3699/2008, προκύπτει ότι για την απόδειξη της ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητος διαγωνιζομένης εταιρείας, κατά την ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού, οι οποίες αποτελούν ουσιώδη στοιχεία της προσφοράς, αρκεί η υποβολή της ενημερότητος πτυχίου, ή, στην περίπτωση που η ασφαλιστική ή η φορολογική ενημερότητα που αναγράφονται στην ενημερότητα πτυχίου έχουν λήξει, η υποβολή υπευθύνου δηλώσεως περί της ασφαλιστικής και φορολογικής της ενημερότητος κατά την ως άνω ημερομηνία και περί της δυνατότητός της να αποδείξει την ενημερότητα αυτή εφόσον αναδειχθεί μειοδότης. Περαιτέρω, η ενημερότητα την οποία καλείται υπευθύνως να δηλώσει η διαγωνιζόμενη εταιρεία αφορά και τις ασφαλιστικές και φορολογικές υποχρεώσεις της που απορρέουν από τη δραστηριότητά της ως μέλους κοινοπραξίας, δεν απαιτείται όμως στη δήλωση αυτή να γίνεται και ως προς το ζήτημα αυτό ξεχωριστή μνεία (βλ. ΕΑ 156/2009).

 Επειδή, από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η αιτούσα, η οποία είναι εγγεγραμμένη στο Μ.Ε.Ε.Π., υπέβαλε με την προσφορά της ενημερότητα πτυχίου με ισχύ από 24.10.2009 έως 24.10.2010. (…)Επειδή, εν όψει του ότι η διακήρυξη του επίδικου διαγωνισμού δεν απαιτεί στην υπεύθυνη δήλωση να γίνεται ειδική μνεία περί της φορολογικής ενημερότητος της δηλούσας εταιρείας ως προς τις υποχρεώσεις της που απορρέουν από την κοινοπρακτική της δραστηριότητα, μη νομίμως απεκλείσθη η αιτούσα από το διαγωνισμό με την ως άνω αιτιολογία, κατά τον σχετικώς προβαλλόμενο λόγο ακυρώσεως, ο οποίος παρίσταται προδήλως βάσιμος. Κατ’ ακολουθία τούτων και παρά το γεγονός ότι η βλάβη της αιτούσας, της οποίας γίνεται επίκληση από την άμεση εκτέλεση των προσβαλλομένων πράξεων δεν είναι ανεπανόρθωτη ή δυσχερώς επανορθώσιμη, πρέπει, σύμφωνα με το άρθρο 52 παρ. 7 του π.δ. 18/1989 (Α΄ 8), όπως το άρθρο αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 35 του ν. 2721/1999 (Α΄ 112), να γίνει δεκτή η υπό κρίση αίτηση και να ανασταλεί η εκτέλεση της υπ’ αριθ. 632/30.3.2010 πράξεως του Πρυτανικού Συμβουλίου του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στην οποία έχει ενσωματωθεί η υπ’ αριθ. 405/15.3.2010 πράξη του ίδιου ως άνω Πρυτανικού Συμβουλίου, με την οποία η αιτούσα απεκλείσθη από το διαγωνισμό μέχρι να δημοσιευθεί οριστική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας επί της εκκρεμούς αιτήσεως ακυρώσεως.


ΝΣΚ/164/2010

Συμμόρφωση Διοικήσεως – Χορήγηση ή μη αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας σε επιχείρηση – Έρευνα ασφαλιστικού οργάνου για συνυπευθυνότητα σε οφειλές ομίλου προς το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Προσφυγή απαράδεκτη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η υπ’ αριθμ. 1087/2008 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών δεν γεννά υποχρέωση της Διοικήσεως να χορηγήσει στην αιτούσα εταιρεία αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας, δοθέντος ότι με αυτή κρίθηκε μόνο το δικονομικό, διοικητικής φύσεως, ζήτημα, ότι η προσφυγή επί της οποίας εκδόθηκε είναι απαράδεκτη, διότι ασκήθηκε κατά πράξεων που δεν αποτελούν εκτελεστές διοικητικές πράξεις. Τα αρμόδια για τη χορήγηση του αιτούμενου αποδεικτικού ασφαλιστικά όργανα οφείλουν να ερευνήσουν εάν συντρέχουν οι απαιτούμενες κατά νόμο προϋποθέσεις για τη χορήγησή του και να ενεργήσουν αναλόγως.


ΝΣΚ/289/2001

Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Παρακράτηση ποσοστού των επιδοτήσεων από τις Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι επιδοτήσεις που καταβάλλονται μέσω του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Προσανατολισμού και Εγγυήσεων ΕΓΤΠΕ - FEOGA πρέπει να καταβάλλονται στο ακέραιο χωρίς καμμία κράτηση ή μείωση, την ευθύνη δε της καταβολής στο ακέραιο της επιδότησης έχει το Δημόσιο δια της αρμοδίας υπηρεσίας του Υπ.Γεωργίας (ΓΕ ΔΙΔΑΓΕΠ) που ενεργεί ως αρμόδιος οργανισμός πληρωμής των επιδοτήσεων στο γεωργικό τομέα. Ενόψει αυτών των παραδοχών, στις περιπτώσεις που διάφορες Ενώσεις Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΑΣ) παρακράτησαν ή παρακρατούν μέρος της επιδότησης χωρίς τη θέληση των δικαιούχων -(η συμφωνία των δικαιούχων για παρακράτηση υπέρ ΕΑΣ πρέπει να εκδηλούται εγγράφως)- η ΓΕ ΔΙΔΑΓΕΠ, ως η αρμοδία για την καταβολή των επιδοτήσεων υπηρεσία, είναι υποχρεωμένη: α) να αναζητήσει τα παρακρατηθέντα και μη καταβληθέντα στους πραγματικούς δικαιούχους ποσά και μάλιστα εντόκως κατά τη διαδικασία που διαγράφεται στο άρθρο 28 Ν 2520/97 (ήδη άρθρο 2 παρ.5 Ν 2732/99), β) σε περίπτωση αρνήσεως της ΕΑΣ να επιστρέψει τα ως άνω ποσά, εκτός της προβλεπομένης στην ως άνω διάταξη βεβαιώσεως αυτών στην αρμόδια ΔΟΥ για τα περαιτέρω, η ΓΕ ΔΙΔΑΓΕΠ, θα πρέπει να υποβάλλει μηνυτήρια αναφορά δια του Γενικού Διευθυντή της, στον αρμόδιο Εισαγγελέα προς ποινική διερεύνηση του θέματος και γ) να τροποποιήσει την ΚΥΑ 208189/10.11.93 κατά το μέτρο που ορίζεται σ αυτήν ότι η εντολή πληρωμής εκδίδεται στο όνομα της αντίστοιχης ΕΑΣ, με τη θέσπιση διαδικασίας έκδοσης της εντολής στο όνομα των δικαιούχων και απευθείας πίστωση των ποσών στον τραπεζικό τους λογαριασμό.


ΑΕΠΠ/1569/2021

Ο προσφεύγων οικονομικός φορέας ζητά την ακύρωση της Απόφασης Οικονομικής Επιτροπής αρ. 205/2021 της αναθέτουσας αρχής, η οποία κρίθηκε αποδεκτή η κατακύρωση στον παρεμβαίνοντα. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά σε υπηρεσίες που εκτιμήθηκαν σε αξία 175.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με δημοσίευση της διαδικασίας στο ΚΗΜΔΗΣ και ΕΣΗΔΗΣ στις 27-05-2021. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι το δικαιολογητικό ασφαλιστικής ενημερότητας του παρεμβαίνοντος ήταν ελλιπές, καθώς δεν συμπεριελάμβανε δεδομένα για εργοδοτικές υποχρεώσεις, παρά το γεγονός ότι η διακήρυξη απαιτούσε την απόδειξη ασφαλιστικής κανονικότητας και για τα στελέχη του οικονομικού φορέα. Η επιτροπή όμως απορρίπτει τον ισχυρισμό, θεωρώντας ότι η ενημερότητα που υποβλήθηκε ήταν επαρκής για τις απαιτήσεις της διαδικασίας.


ΝΣΚ/32/2009

Κοινωνία κληρονόμων – Επίτροπος κληρονόμων – Χρέη προς το Δημόσιο – Αστική ευθύνη – Ποινική ευθύνη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κοινωνία κληρονόμων, η οποία συνέχισε την ατομική επιχείρηση «εμπορίας τροφίμων» της θανούσης – κληρονομηθείσης μητέρας με μέλη τα ανήλικα τέκνα, επ ονόματι των οποίων τις αναγκαίες εμπορικές πράξεις άσκησε η νόμιμα διορισθείσα επίτροπος αυτών. Α) Αστική ευθύνη: Ατομική και εις ολόκληρον ευθύνη των ανηλίκων κληρονόμων αδελφών για τα χρέη της οφειλέτιδος κοινωνίας κληρονόμων από πρόστιμα Κ.Β.Σ., τόσο κατά τον χρόνο δημιουργίας αυτών, όσο και κατά τον χρόνο νομίμου βεβαιώσεως των ιδίων χρεών. Ατομική και εις ολόκληρον ευθύνη της επιτρόπου για την καταβολή των συγκεκριμένων χρεών, τα οποία δημιουργήθηκαν κατά τον χρόνο ασκήσεως των καθηκόντων της επιτρόπου προ του θανάτου αυτής. Ευθύνη των κληρονόμων της επιτρόπου για την καταβολή των ιδίων χρεών, κατά το μέτρο της κληρονομικής τους μερίδος, με εξαίρεση τα πρόστιμα Κ.Β.Σ. και Φ.Π.Α. Σε περίπτωση νομίμου αποχωρήσεως από την κοινωνία κληρονόμων ορισμένων από τα μέλη -μετά την ενηλικίωση αυτών- η προσωπική ευθύνη αυτών περιορίζεται στα χρέη που γεννήθηκαν πριν την έξοδο αυτών και την εκχώρηση των ιδανικών μεριδίων τους. (πλειοψ.) Β) Ποινική ευθύνη: Υφίσταται ποινική ευθύνη για την καθυστέρηση καταβολής των προαναφερομένων ληξιπρόθεσμων χρεών προς το Δημόσιο, μετά την οριστικοποίηση της φορολογικής εγγραφής αυτών και βαρύνει τόσο τα ενεργά μέλη της κοινωνίας κληρονόμων, κατά τον χρόνο που τα ως άνω χρέη βεβαιώθηκαν και κατέστησαν ληξιπρόθεσμα, όσο και τα μέλη που νόμιμα απεχώρησαν από την κοινωνία, στην περίπτωση καθυστερήσεως καταβολής χρεών γεννηθέντων ή αναγομένων στην περίοδο που τα τελευταία ήταν ενεργά μέλη. Ύπαρξη ποινικής ευθύνης και των κληρονόμων της επιτρόπου, με εξαίρεση τα πρόστιμα Κ.Β.Σ. και Φ.Π.Α., για το ίδιο αδίκημα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/64/2014

Ευθύνη διευθύνοντος συμβούλου ανωνύμου εταιρείας σε καταβολή πολλαπλών τελών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Με βάση τις διατάξεις των άρθρων 115 του Ν. 2238/1994, 50 του Ν. 4174/2013, 26, 29 (παρ.1-4, 6) και 153 (παρ.3 περ.α’) του Ν. 2960/2001, δεν συντρέχει, εν προκειμένω, πρόσθετη αλληλέγγυος ευθύνη του σημερινού διευθύνοντος συμβούλου Μ.Λ. της οφειλέτιδας ανωνύμου εταιρείας «Α.Γ.Κ. ΑΕ», για την εξόφληση των καταλογισθέντων εις βάρος της, πολλαπλών τελών από την διαπραχθείσα λαθρεμπορία, η δε αρμόδια φορολογική αρχή δεν δύναται να αρνηθεί την χορήγηση σε αυτόν αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας, κατά τις διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 4174/2013, με μόνη επίκληση συνδρομής της ανωτέρω αιτίας, και β) με βάση τις διατάξεις των άρθρων 25 του Ν. 1882/1990 και 20 του Ν. 2523/1997, συντρέχει εν προκειμένω ποινική ευθύνη του ιδίου, ως άνω, διευθύνοντος συμβούλου της ανωτέρω οφειλέτιδας εταιρείας και μπορεί να ασκηθεί κατ’ αυτού ποινική δίωξη, μετά από αίτηση του προϊσταμένου της οικείας Δ.Ο.Υ. ή Τελωνείου, προς τον Εισαγγελέα Πρωτοδικών της έδρας της εταιρείας. (ομοφ.)


ΣτΕ/1329/2008

Δημόσια έργα. Ο διαγωνιζόμενος οφείλει να υποβάλει μόνο τα αξιούμενα από τη διακήρυξη ή από άλλη διάταξη, στην οποία αυτή ρητά παραπέμπει, δικαιολογητικά και στοιχεία για την απόδειξη ιδιότητας κρίσιμης για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό. Δεν είναι νόμιμος ο αποκλεισμός διαγωνιζομένου λόγω μη προσκόμισης διαφορετικών ή και επιπλέον δικαιολογητικών που απαιτούνται από διατάξεις, στις οποίες η διακήρυξη δεν παραπέμπει ρητά. Η αιτούσα προσκόμισε αντίγραφο ενημερότητας πτυχίου στο οποίο αναγραφόταν ότι αυτή έχει ασφαλιστική ενημερότητα μέχρι ορισμένη ημερομηνία και για το επόμενο διάστημα προσκόμισε υπεύθυνα δήλωση του νομίμου εκπροσώπου της.Eφόσον το ζήτημα της αποδείξεως της ασφαλιστικής ενημερότητας των διαγωνιζομένων ρυθμίζεται εξαντλητικώς από τις ως άνω, δεσμευτικές για την Αναθέτουσα Αρχή, διατάξεις της διακηρύξεως, κατά την έννοια των οποίων αρκεί η υποβολή «Ενημερότητας Πτυχίου» ή υπεύθυνης δήλωσης, μη νομίμως απαιτεί η Διοίκηση την προσκόμιση βεβαιώσεως του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. ισχυριζομένη ότι, κατά τις σχετικές κανονιστικές διατάξεις (άρθρο 2Β7 της Δ15/οικ/24298/28.7.2005 υπουργικής αποφάσεως), η «Ενημερότητα Πτυχίου» δεν καλύπτει την ασφαλιστική κάλυψη εκ μέρους του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. Επομένως, η αιτούσα μη νομίμως αποκλείσθηκε από τον διαγωνισμό με την απόφαση 13533/20γ/332/9.7.2007 του Ειδικού Γραμματέως του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, η οποία αποτελεί και την αιτιολογία της παραδεκτώς προσβαλλομένης σιωπηρής απορρίψεως της προσφυγής της.


ΝΣΚ/258/2003

Συμβάσεις έργου. Παροχή βεβαιώσεως του άρθρου 6 παρ.2 του Ν 2527/1997.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η κατά το άρθρο 6 παρ.2 του Ν 2527/1997 απαιτουμένη βεβαίωση της νομικής υπηρεσίας ή νομικού συμβούλου της οικείας υπηρεσίας κλπ, δηλ. γνωμοδότηση του Ν.Σ.Κ., παρέχεται εάν και εφ’ όσον η συγκεκριμένη εργασία και το αποτέλεσμα αυτής είναι δυνατόν να αποτελέσει αντικείμενο συμβάσεως έργου, χωρίς να υποκρύπτεται εξηρτημένη εργασία, σύμφωνα με τα διδόμενα από την αρμοδία υπηρεσία στοιχεία, η ύπαρξη και η ακρίβεια των οποίων αποτελεί αποκλειστική ευθύνη της αρμοδίας υπηρεσίας. Συνδρομή στις συγκεκριμένες περιπτώσεις του ερωτήματος των απαιτουμένων προϋποθέσεων.