×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/10/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Νομιμότητα έκδοσης πράξεων βεβαίωσης παράβασης σε βάρος ανηλίκων κάτω των δέκα ετών. Δυνατότητα ανάκλησης των ως άνω πράξεων, και μετά την καταβολή του αντιτίμου τους από τον υπόχρεο.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι νόμιμη η έκδοση πράξεων βεβαίωσης παράβασης τμήματος Τροχαίας σε βάρος ανηλίκων κάτω των δέκα ετών. Είναι επιτρεπτή η ανάκληση των ως άνω πράξεων βεβαίωσης παράβασης, που εκδόθηκαν σε βάρος των ως άνω ανηλίκων, από τον Διοικητή του τμήματος Τροχαίας, με πράξεις του οποίου επικυρώθηκαν. Δεν κωλύεται η ανάκληση των ως άνω επικυρωθέντων πράξεων βεβαίωσης παράβασης, μετά την καταβολή του αντιτίμου τους (πλειοψ.).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/65/2019

Α) Εάν δύναται να επιβληθούν διοικητικές κυρώσεις σε ανήλικα άτομα κάτω των δεκαπέντε (15) ετών, αλλά και ανήλικα άτομα άνω των δεκαπέντε (15) ετών, τα οποία είναι υπαίτια για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας, των ακτών, των λιμανιών, των ελληνικών χωρικών υδάτων κ.λπ., κατά παράβαση των διατάξεων του ν. 743/1977, όπως ισχύει. Β) Εάν είναι δυνατή η επιβολή των ανωτέρω διοικητικών κυρώσεων στους κηδεμόνες των ανήλικων ατόμων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α) Δεν είναι νόμιμη η επιβολή σε βάρος ανηλίκων κάτω των δέκα πέντε (15) ετών, οι οποίοι είναι υπαίτιοι για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας, των ακτών κ.λπ., της διοικητικής κύρωσης που προβλέπεται στη διάταξη του άρθρου 13 παρ. 1 περ. β΄ υποπερ. i) του π.δ. 55/1998 (ομόφ.). Η επιβολή σε βάρος ανηλίκων άνω των δέκα πέντε (15) ετών της ως άνω διοικητικής κύρωσης είναι νόμιμη υπό προϋποθέσεις και αιτιολογημένα, ήτοι εφόσον αξιολογηθεί, με βάση την αρχή της αναλογικότητας, η αντικειμενική βαρύτητα της πράξης που τελέστηκε (η οποία θα πρέπει να περιλαμβάνει και τις περιστάσεις τέλεσής της και τα αίτια που οδήγησαν σ’ αυτήν), σε συνδυασμό με την προσωπικότητα του ανηλίκου (πλειοψ.). Β) Δεν είναι νόμιμη η επιβολή της ανωτέρω κύρωσης στους κηδεμόνες ανηλίκων κάτω των δέκα πέντε (15) ετών, υπαιτίων για πρόκληση ρύπανσης της θάλασσας, των ακτών κ.λπ. (πλειοψ.).


ΝΣΚ/220/2007

Τελωνειακή νομοθεσία. Κυρώσεις. Επιβολή πολλαπλού τέλους σε βάρος ανηλίκου (εφήβου).(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Νομίμως επιβλήθηκε σε βάρος ανηλίκου πολλαπλό τέλος για συμμετοχή σε τελωνειακή παράβαση λαθρεμπορίας που τελέστηκε από αυτόν σε ηλικία 16 ετών, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των γενικών διατάξεων περί της ευθύνης ανηλίκων άνω των δεκατριών (13) ετών του Ποινικού Κώδικα. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι δυνατή η ανάκληση της σχετικής καταλογιστικής πράξεως, μετά την οριστικοποίησή της, λόγω μη ασκήσεως κατ’ αυτής ενδίκων μέσων, σύμφωνα με την αρχή της βεβαιότητας των πράξεων επιβολής φόρων, δασμών και συναφών προς αυτούς διοικητικών κυρώσεων (νομολογία ΣτΕ – Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ).


7011/7/59-ιδ’/2023

Ηλεκτρονικές υπηρεσίες για τη χορήγηση αντιγράφου αποσπάσματος από βιβλία - έντυπα της Ελληνικής Αστυνομίας (ΕΛ.ΑΣ.), την υποβολή καταγγελιών οικονομικών εγκλημάτων και την υποβολή ένστασης επί πράξεων βεβαίωσης παράβασης.


273591/2024

«Καταβολή πόρου, μη ανταποδοτικού χαρακτήρα, υπέρ e-E.Φ.K.A. των συνταξιούχων εξ ιδίου δικαιώματος, άνω των 62 ετών, που απασχολούνται σε Φορέα της Γενικής Κυβέρνησης - Απεικόνιση πόρου στην Α.Π.Δ Δημοσίου – Νέα Κωδικοποίηση για τους συνταξιούχους κάτω των 62 ετών ως προς τους κλάδους Κύριας και Επικουρικής Ασφάλισης».ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 11/2024- ΑΔΑ:9ΑΖΗ46ΜΑΠΣ-35Π


ΔΕΔ/Αθ/458/2025

Η απόφαση 458/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει ως απαράδεκτη την ενδικοφανή προσφυγή του προσφεύγοντος με ΑΦΜ .................., κατοίκου Ν. Σμύρνης Αττικής. Η προσφυγή στρεφόταν κατά της πράξης βεβαίωσης του Προϊσταμένου ΚΕΝΤΡΟΥ ΒΕΒΑΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ (ΚΕ.Β.ΕΙΣ.) ΑΤΤΙΚΗΣ, με την οποία του κοινοποιήθηκε πρόστιμο επιβολής διοικητικών κυρώσεων του Τμήματος Τροχαίας Καλλιθέας, συνολικού ποσού 250,00 €. Ο λόγος της απόρριψης είναι ότι η προσβαλλόμενη πράξη (πράξη βεβαίωσης) δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (ΚΦΔ) και συνεπώς η Υπηρεσία στερείται αρμοδιότητας για την εξέτασή της.


ΕΣ/ΤΜ.4/705/2018

Καταλογισμός ΝΠΔΔ.ζητείται η ακύρωση:α) της 33304/1.10.2012 ατομικής ειδοποίησης ληξιπρόθεσμων χρεών της Δημόσιας Οικονομικής Υπηρεσίας (Δ.Ο.Υ.) Γλυφάδας, η οποία φέρει τίτλο «Ειδοποίηση προ ποινικής δίωξης», απαιτητού ποσού 215.373 ευρώ, το οποίο αναλύεται σε κεφάλαιο 71.791 ευρώ και σε προσαυξήσεις 143.582 ευρώ, β) της πράξης ταμειακής βεβαίωσης ή των πράξεων ταμειακής βεβαίωσης της ίδιας Δ.Ο.Υ., κατά το μέρος που αφορούν τον ανακόπτοντα δυνάμει των οποίων εκδόθηκε η ως άνω ατομική ειδοποίηση και γ) κάθε άλλης συναφούς, προγενέστερης ή μεταγενέστερης, πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης εν γένει, καθώς και του ως άνω Ν.Π.Δ.Δ.. Η ανακοπή αυτή είναι απορριπτέα ως απαράδεκτη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης, κατά το μέρος που στρέφεται αορίστως κατά «πράξης ταμειακής βεβαίωσης ή των πράξεων ταμειακής βεβαίωσης της ίδιας Δ.Ο.Υ., δυνάμει της οποίας εκδόθηκε η ως άνω ατομική ειδοποίηση» και κάθε άλλης προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης εν γένει.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το προσβαλλόμενο 33304/1.10.2012 έγγραφο της Δ.Ο.Υ. Γλυφάδας,(..)είναι απλό πληροφοριακό έγγραφο για την ειδοποίησή του πριν τη ποινική δίωξη και δεν συνιστά ατομική ειδοποίηση του άρθρου 4 παρ. 1 του Κ.Ε.Δ.Ε., καθόσον δεν εκδόθηκε στο πλαίσιο διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης που έχει κινηθεί σε βάρος του.(..)Κατά συνέπεια, το προσβαλλόμενο πληροφοριακό έγγραφο, με το οποίο δεν γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένη ταμειακή βεβαίωση, ώστε ενδεχομένως να δύναται να εξεταστεί αυτή ως συμπροσβαλλόμενη, δεν αποτελεί εκτελεστή διοικητική πράξη και επομένως απαραδέκτως προσβάλλεται με την ένδικη ανακοπή.


ΕλΣυν.Τμ.V/245/2015

Zητείται η ακύρωση α) της 1/17.7.2013 καταλογιστικής πράξης του αναπληρωτή Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Υγείας, με την οποία καταλογίσθηκε σε βάρος του εκκαλούντος, πρώην Επιτίμου Γενικού Προξένου της Ελλάδας στη Ζυρίχη, συνολικό ποσό ύψους 1.257,03 ευρώ, το οποίο αναλύεται σε ποσό 419,01 ευρώ που αντιστοιχεί σε έλλειμμα που φέρεται ότι προκλήθηκε στη διαχείριση του 42630/1992 χρηματικού εντάλματος προπληρωμής, στο οποίο είχε ορισθεί ως β΄ υπόλογος, λόγω μη επιστροφής αδιάθετου υπολοίπου, και σε ποσό 838,02 ευρώ ως προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής, β) της από 15.7.2013 έκθεσης του εισηγητού - ελεγκτού Β.Π., γ) της 1615/2013 πράξης ταμειακής βεβαίωσης του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Κατοίκων Εξωτερικού, με την οποία βεβαιώθηκε σε βάρος του εκκαλούντος το ως άνω ποσό, δ) της από 17.7.2013 περιληπτικής κατάστασης βεβαίωσης της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Υγείας προς την ως άνω Δ.Ο.Υ., ε) του από 17.7.2013 χρηματικού καταλόγου της ίδιας Υπηρεσίας και στ) κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης


ΕΣ/Τμ4(ΚΠΕ)32/2014

Μη νόμιμη η καταβολή μέρους συμβατικού τιμήματος από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης Νοσοκομείου  και Κέντρων Υγείας, καθόσον: α) κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 68 παρ.1 του ν. 3863/2010, το Νοσοκομείο αποδέχθηκε την οικονομική προσφορά της ανωτέρω εταιρείας, η οποία ως προς το διοικητικό κόστος, το εργολαβικό όφελος και τα λοιπά έξοδα εμφανιζόταν εξ αντικειμένου ως υπερβολικά χαμηλή και β) η εταιρεία διαμόρφωσε την προσφορά της με βάση τα κατώτατα όρια αποδοχών για τους εργαζόμενους κάτω των 25 ετών, εντούτοις χρησιμοποίησε τελικά εργαζόμενους άνω των 25 ετών, με συνέπεια την παραβίαση, κατά την εκτέλεση της σύμβασης, ουσιώδους στοιχείου της προσφοράς της


Ελ.Συν.Τμ.4(ΚΠΕ)32/2015

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΦΥΛΑΞΗΣ::Μη νόμιμη η καταβολή μέρους συμβατικού τιμήματος από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών φύλαξης Νοσοκομείου  και Κέντρων Υγείας, καθόσον: α) κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 68 παρ.1 του ν. 3863/2010, το Νοσοκομείο αποδέχθηκε την οικονομική προσφορά της ανωτέρω εταιρείας, η οποία ως προς το διοικητικό κόστος, το εργολαβικό όφελος και τα λοιπά έξοδα εμφανιζόταν εξ αντικειμένου ως υπερβολικά χαμηλή και β) η εταιρεία διαμόρφωσε την προσφορά της με βάση τα κατώτατα όρια αποδοχών για τους εργαζόμενους κάτω των 25 ετών, εντούτοις χρησιμοποίησε τελικά εργαζόμενους άνω των 25 ετών, με συνέπεια την παραβίαση, κατά την εκτέλεση της σύμβασης, ουσιώδους στοιχείου της προσφοράς της


ΝΣΚ/355/2000

ΝΠΔΔ. Σύμβαση μισθώσεως έργου. Χορήγηση βεβαίωσης κατ άρθρο 6 παρ.2 ν.2527/1997.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η προτεινόμενη από την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης απασχόληση δέκα (10) ατόμων δύνανται ενόψει του πραγματικού και της εννοίας των σχετικών διατάξεων, να θεωρηθούν ως γνήσιες συμβάσεις έργου.