×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/101/2019

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4277/2014

Καθ’ ύλην αρμόδια Υπηρεσία για την τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου σε μια μεμονωμένη ιδιοκτησία σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης στην περιοχή του «Ελαιώνα» της Περιφέρειας Αττικής(..)Καθ’ ύλην αρμόδια Υπηρεσία για την τροποποίηση ρυμοτομικού σχεδίου σε μεμονωμένη ιδιοκτησία σε εκτέλεση δικαστικής απόφασης στην περιοχή του «Ελαιώνα» της Περιφέρειας Αττικής, που αποτελεί Ζώνη Ελεγχόμενης Ανάπτυξης (ΖΕΑ), είναι η Διεύθυνση Σχεδιασμού Μητροπολιτικών, Αστικών και Περιαστικών Περιοχών, της Γενικής Διεύθυνσης Χωρικού Σχεδιασμού, του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που είναι αρμόδια για την παρακολούθηση της εφαρμογής του νέου Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας (ΡΣΑ), ιδίως στις μητροπολιτικές παρεμβάσεις και συγκεκριμένα στη ΖΕΑ, προκειμένου να επιτευχθούν ενιαία οι ειδικοί για τον Ελαιώνα διαχρονικοί στόχοι του Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας 


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/264/2017

Αρμοδιότητα συγκρότησης κλιμακίου Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος (Κ.Ε.Π.ΠΕ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μετά την κατάργηση του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας (ΟΡΣΑ), ο οποίος είχε την - κατ’ εξαίρεση - αρμοδιότητα για τη σύσταση των Κλιμακίων Ελέγχου Ποιότητας Περιβάλλοντος (ΚΕΠΠΕ), ο Περιφερειάρχης, ο οποίος έχει, την γενική αρμοδιότητα σύστασης των ΚΕΠΠΕ, είναι αρμόδιος για τη συγκρότηση των Κλιμακίων και για την περιοχή της χωρικής αρμοδιότητάς του στην Αττική, σύμφωνα με το ν. 4014/2011 (άρθρο 20, παρ. 4) (ομόφ.).


Π.Δ. 18-3/1998

Καθορισμός χρήσεων γης και ειδικών όρων και περιορισμών δόμησης στην περιοχή Ψυρρή - Κέντρου (Ομόνοιας), του ρυμοτομικού σχεδίου Αθηνών.


Π.Δ. 2/1994

"Καθορισμός ειδικών χρήσεων γης και όρων και περιορισμών δόμησης στην περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου του ρυμοτομικού σχεδίου Αθηνών"


ΝΣΚ/53/2006

Αποχαρακτηρισμός ακινήτου εμφαινομένου σε ρυμοτομικό σχέδιο ως χώρος «παιδικής χαράς».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου πόλεως δεν επιτρέπεται όταν με αυτή μειώνεται η συνολική επιφάνεια των κοινοχρήστων χώρων. Όταν, όμως, η δέσμευση ακινήτου, χαρακτηρισμένου ως χώρου «παιδικής χαράς», διαρκεί πέραν του ευλόγου χρόνου χωρίς την προώθηση της απαλλοτριωτικής διαδικασίας και την πραγματοποίηση του σκοπού της δεσμεύσεώς του, ο κύριος του ακινήτου δικαιούται να ζητήσει την άρση του επιβληθέντος βάρους στην ιδιοκτησία του, τον αποχαρακτηρισμό του ακινήτου και την, ένεκα αυτού, τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου.


Δ12/οικ/41487/2010

"Οδηγία για την σημείωση των διοικητικών πράξεων που εκδίδονται στα πλαίσια της απαλλοτρίωσης ακινήτων εκτός σχεδίου, της απαλλοτρίωσης ακινήτων σε αστικές περιοχές και περιοχές γενικού πολεοδομικού σχεδιασμού και της επίσπευσης εφαρμογής ρυμοτομικού σχεδίου για την κατασκευή δημοσίων έργων στις εγγραφές του Εθνικού Κτηματολογίου".ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 22 

ΝΣΚ/11/2019

Αρμοδιότητα του Υπουργείου Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης) για την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου σε περιοχή που έχει χαρακτηριστεί ως τοπίο ιδιαίτερου φυσικού κάλλους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η αρμοδιότητα πρότασης σχεδίου προεδρικού διατάγματος για την τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της εν θέματι περιοχής ανήκει στην Υφυπουργό Εσωτερικών (Τομέας Μακεδονίας και Θράκης), υπό την επιφύλαξη ότι μ’ αυτό δεν βλάπτονται τα εντός αυτής χαρακτηρισθέντα μεμονωμένα κτίρια ως έργα τέχνης, καθόσον, στην αντίθετη περίπτωση, αρμόδιες, κατά το σκέλος αυτό, είναι οι υπηρεσίες του ΥΠΠΟΑ.


ΝΣΚ/249/2010

Αναγκαστική απαλλοτρίωση - Mη συντέλεση - Αυτοδίκαιη άρση κατόπιν δικαστικής απόφασης - Δυνατότητα τροποποίησης ρυμοτομικού σχεδίου - Υποχρέωση ή μη για αντιστάθμισμα κοινοχρήστων χώρων - Εισφορά γης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
1α) Μετά την παρέλευση 18μήνου από τη δημοσίευση δικαστικής απόφασης καθορισμού αποζημίωσης σε ρυμοτομική απαλλοτρίωση χωρίς συντέλεσή της, είναι επιτρεπτή η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου όχι μόνο μετά δικαστική απόφαση, αλλά και μετά χορήγηση βεβαίωσης της υπηρεσίας για αυτοδίκαιη άρση της ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης. 1β) Διαφορετική όμως είναι η περίπτωση των ρυμοτομικών απαλλοτριώσεων που κηρύχθηκαν υπό την ισχύ του ΝΔ 797/1971 και πριν την κατάργησή του με το Ν 1337/1983, για τις οποίες έχει παρέλθει «εύλογος» χρόνος από την κήρυξή τους χωρίς να κινηθούν οι διαδικασίες συντέλεσης της απαλλοτρίωσης. Μόνο μετά από δικαστική απόφαση που θα διαπιστώνει την παρέλευση εύλογου χρόνου από την κήρυξη της απαλλοτρίωσης χωρίς συντέλεσή της είναι δυνατή η εξέταση τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου. 2α) Στην περίπτωση τροποποίησης του ρυμοτομικού σχεδίου μετά τη χορήγηση βεβαίωσης αυτοδίκαιης άρσης λόγω παρόδου απράκτου του 18μήνου από τη δημοσίευση της δικαστικής απόφασης καθορισμού αποζημίωσης, δεν απαιτείται αντιστάθμισμα του αποδεσμευόμενου κοινόχρηστου χώρου με άλλον ίσου εμβαδού. 2β) Περαιτέρω έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της παρ. 2ε του άρθρου 20 του Ν 2508/1997 για την εισφορά γης (όπως προστέθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 11 του Ν 3212/2003).


ΝΣΚ/412/2011

Όρια εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στα περιφερειακά ανοικτά οικοδομικά τετράγωνα της Δημοτικής Ενότητας Θρακομακεδόνων Δήμου Αχαρνών – Περιοχή εκτός σχεδίου ή μη – Εφαρμοστέες διατάξεις.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Τα περιφερειακά Ο.Τ. της Δημοτικής Ενότητας Θρακομακεδόνων αποτελούν «ανοικτά» Ο.Τ. δεδομένου ότι δεν περικλείονται από ρυμοτομικές ή οικοδομικές γραμμές, η δε ύπαρξη της οριακής εστιγμένης γραμμής του ρυμοτομικού σχεδίου Θρακομακεδόνων, η οποία δεν αποτελεί ρυμοτομική ή οικοδομική γραμμή του εγκεκριμένου σχεδίου, δεν τα καθιστά «κλειστά», κατά την έννοια της διάταξης της παραγράφου 1 του άρθρου 29 του Γ.Ο.Κ., όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 24 του Ν 2831/2000. Συνεπώς η καταλαμβανόμενη από τα ως άνω Ο.Τ. έκταση θεωρείται ως περιοχή εκτός σχεδίου, για την οποία εφαρμόζονται οι περί προστασίας δασών και δασικών εκτάσεων διατάξεις του Συντάγματος, του Ν 998/1979 και της λοιπής δασικής νομοθεσίας (ΣτΕ 2476/2003,ΟλΣτΕ 975/2000, ΟλΝΣΚ 173/2000, ΣτΕ(συμβ) 5/2005 κ.α.). (ομοφ.)


ΝΣΚ/73/2023

Ερωτάται: α) Εάν αρμόδιος να προτείνει την έκδοση προεδρικού διατάγματος σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 31 παρ.1 του ν. 4067/2012 (Α΄79) για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, σε έκταση που βρίσκεται εντός των ορίων της χωρικής αρμοδιότητας του Υπουργείου Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας –Θράκης) και συγκεκριμένα στα οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) 1094 και 1094α στην περιοχή Νέας Κρήνης του Δήμου Καλαμαριάς νομού Θεσσαλονίκης, η οποία εμπίπτει σε ζώνη 500 μέτρων από την ακτή και εντός της οποίας υπάρχει διατηρητέο κτίσμα, είναι ο Υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας και Θράκης) ή ο ...(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Αρμόδιος για την πρόταση έκδοσης προεδρικού διατάγματος για την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στα οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) 1094 και 1094α του Δήμου Καλαμαριάς νομού Θεσσαλονίκης, που περικλείονται από τις οδούς Χρ. Σμύρνης, Μιαούλη Π, Ιωακείμ Γ. και Παπαναστασίου είναι ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας (Υ.Π.ΕΝ) (ομόφωνα). β) Η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρότι πρόκειται για εντοπισμένη τροποποίηση, διενεργείται με προεδρικό διάταγμα, διότι τα ως άνω οικοδομικά τετράγωνα (ΟΤ) εμπίπτουν σε ευαίσθητη από την άποψη προστασίας του περιβάλλοντος περιοχή, δεδομένου ότι βρίσκονται σε απόσταση μικρότερη των 500 μέτρων από την ακτή (ομόφωνα).


ΝΣΚ/356/2014

Δυνατότητα ή μη σύνταξης πράξης αναλογισμού αποζημίωσης, λόγω ρυμοτομίας σε χώρους που θεσμοθετήθηκαν ως κοινόχρηστοι χώροι- άλση (δάσος), στην περιοχή των Μελισσίων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η σύνταξη πράξης αναλογισμού αποζημίωσης, λόγω ρυμοτομίας στους κοινόχρηστους χώρους ΚΧ 98 και 98Α του εγκεκριμένου σχεδίου Μελισσίων, που θεσμοθετήθηκαν ως κοινόχρηστοι χώροι- άλση (δάσος), με το Π.Δ. 11-6-2007 με θέμα «Τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου του Δήμου Μελισσίων (Ν. Αττικής) επιβολή προκηπίου και καθορισμός όρων και περιορισμών δόμησης». (ομοφ.)