×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/102/2000

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δικηγόροι. Εξόφληση καθυστερουμένων εισφορών του Ταμείου Νομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Προεδρεύων: Α. Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγητής: Γ. Λάζος, Πάρεδρος Νομίμως το Ταμείο Νομικών θεώρησε ότι τα κατά καιρούς στην Τράπεζα καταβληθέντα από ασφαλισμένο, για το Ταμείο ποσά, προορίζονται σε εξόφληση των κατά νόμο βεβαιωθεισών, καθυστερουμένων εισφορών μετά των αντιστοίχων, μέχρι την ημέρα καταβολής, προσθέτων τελών.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/407/2003

Δυνατότητα εξαιρέσεως συνταξιούχου από τον κλάδο υγειονομικής περιθάλψεως του ΝΑΤ, για τον λόγο ότι είναι άμεσα ασφαλισμένος σε άλλο Ταμείο (ΤΥΔΚΥ), το οποίο του παρέχει πλήρη ιατροφαρμακευτική, νοσοκομειακή και λοιπή περίθαλψη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η καταβολή -από τον ασφαλισμένο στο Ταμείο Υγείας Δημοτικών & Κοινοτικών Υπαλλήλων- εισφορών ασθενείας στο ΝΑΤ, από το οποίο ουδέποτε έλαβε βιβλιάριο ασθενείας, φέρει τον χαρακτήρα αχρεωστήτου και επιβάλλεται η αναδρομική απαλλαγή τούτου από την υποχρέωση αυτή. Η εν λόγω αξίωση επιστροφής των ανωτέρω εισφορών υπάγεται στην τριετή παραγραφή του εδ.α’ της παρ.2 του άρθρου 90 του Ν 2362/95, ο χρόνος δε ενάρξεως της παραγραφής αυτής είναι ο χρόνος καταβολής των εν λόγω εισφορών.


ΝΣΚ/75/2000

Φορολογία εισοδήματος. Έννοια ασφαλιστικών εισφορών εκπιπτόμενων από το συνολικό εισόδημα των δικηγόρων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Προεδρεύων: Χ.Τσεκούρας, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Ε.Σβολοπούλου, Πάρεδρος Στην έννοια των ασφαλιστικών εισφορών που εκπίπτουν από το συνολικό εισόδημα των δικηγόρων κατ άρθρο 8 παρ.1 περ.δ του ν.2238/94 υπάγονται τα ποσά των ασφαλιστικών εισφορών που αποδίδονται στο Ταμείο Νομικών με αποκόμματα ενσήμων που επικολλώνται σε έγγραφα νομικού περιεχομένου.


ΝΣΚ/89/2010

Ταμείο Νομικών (τέως). Νομιμότητα της υπ’ αριθμ. 4295/30-09-2008 απόφασης του Δ.Σ. του τέως Ταμείου Νομικών περί έντοκης επιστροφής καταβληθεισών εισφορών στους έμμισθους ασφαλισμένους μετά την 01-01-1993 του τέως Ταμείου Νομικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η ως άνω απόφαση του Δ.Σ. του τ. Ταμείου Νομικών περί επιστροφής των εισφορών είναι μη σύννομη ως αντικειμένη στις διατάξεις των άρθρων 17 παρ. 4, 39 παρ. 2 εδ. τελ. και 22 παρ. 1 εδ. α΄ του Ν 2084/1992. Επίσης και το σκέλος αυτής για την μη αναζήτηση της διαφοράς εισφορών είναι μη σύννομο ως ερχόμενο σε αντίθεση με την διάταξη του άρθρου 22 παρ. 1 του Ν 2084/1992. Τέλος και το σκέλος της απόφασης για έντοκη επιστροφή των εισφορών που έχουν οι μετά την 01-01-1993 έμμισθοι ασφαλισμένοι καταβάλει, είναι μη σύννομο ως ερχόμενο σε αντίθεση με την διάταξη του άρθρου 28 παρ. 1 του ΝΔ 4114/1960.


ΝΣΚ/447/2007

ΟΤΑ. Δικηγόροι Δήμων. Προϋποθέσεις συνταξιοδότησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η συνταξιοδότηση δικηγόρων των Δήμων, με σχέση έμμισθης εντολής, που υπάγονται και στην ασφάλιση του ασφαλιστικού οργανισμού, που καλύπτει το προσωπικό του εντολέα τους, διέπεται από τις ρυθμίσεις του άρθρου 63Α του Κώδικα περί Δικηγόρων. Ειδικότερα, δεν προβλέπεται υποχρεωτική αποχώρηση για όσους δεν συμπλήρωσαν προϋποθέσεις της ανωτέρω διάταξης και συνεπώς μη δικαιούμενους πλήρους συντάξεως δικηγόρους, οι οποίοι εξακολουθούν να παραμένουν στην υπηρεσία παρά, τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους, εκτός, εάν από τον Οργανισμό της Νομικής Υπηρεσίας του οικείου Δήμου, προβλέπεται υποχρεωτική αποχώρησή τους με τη συμπλήρωση ορισμένου χρόνου υπηρεσίας ή ορίου ηλικίας και υπό την αυτονόητη προϋπόθεση της μη παύσης άσκησης του λειτουργήματός τους, συνεπεία συνταξιοδοτήσεώς τους από το Ταμείο Νομικών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/347/2011

Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο – Αναπροσαρμογή/ αύξηση συντάξεων – Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 44 παρ.1 του Ν. 3986/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Με τις διατάξεις του άρθρου 44 παρ.1 του Ν. 3986/2011 καταργείται κάθε διάταξη που προβλέπει αναπροσαρμογή ή αύξηση (ποσοτική ή ποσοστιαία) των συντάξεων και βοηθημάτων του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (Ν.Α.Τ.), όπως αυτές είχαν διαμορφωθεί την 31-12-2010 ανά συνταξιοδοτική κατηγορία, με βάση τις κείμενες διατάξεις και τα ληπτέα υπόψη στοιχεία της βάσεως υπολογισμού τους, όπως είναι η διάταξη του άρθρου 23α παρ.1, περ.α’ του ΚΝ 792/1978 (=ΠΔ 913/1978), όπως αυτό ίσχυε μετά την τροποποίησή του με το άρθρο 13 του Ν. 3075/2002 και τη συμπλήρωσή του με το άρθρο 28 παρ.1 του Ν. 3450/2006 και δεν καταργούνται διατάξεις της νομοθεσίας του ίδιου, ως άνω, Ταμείου που προβλέπουν την δια της καταβολής προσθέτων ασφαλιστικών εισφορών ή δι’ εξαγοράς χρόνου ασφαλίσεως υπαγωγή συνταξιούχων σε άλλη συνταξιοδοτική κατηγορία και την εξ αυτού του λόγου συνεπαγομένη αναπροσαρμογή/ αύξηση των συντάξεών τους, όπως είναι οι υπόλοιπες, ενδεικτικώς αναφερόμενες στο κείμενο του ερωτήματος, διατάξεις. (ομοφ.)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/248/2013

ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά σε προηγούμενη νομική σκέψη (υπό ΙΙ Β), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, στον βαθμό που υπερβαίνει την αναλογία των 2/3 της εκ του νόμου υποχρεωτικής ασφαλιστικής εισφοράς αναστολής, όπως αυτή διαμορφώνεται βάσει του άρθρου 4 του π.δ/τος 125/1993. Και τούτο, διότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού, βάσει των άρθρων 21 παρ.11 του ν. 3959/2011 και του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 1868/1989, όπως ισχύει, αναλόγως εφαρμοζομένου στο εν αναστολή τελούν νομικό επιστημονικό προσωπικό της εν λόγω Ανεξάρτητης Αρχής, υποχρεούται σε καταβολή της ως άνω αναλογίας επί της ασφαλιστικής εισφοράς αναστολής, την οποία επιβάλλεται εκ του νόμου να καταβάλλουν οι υπηρετούντες σ’ αυτήν δικηγόροι και όχι σε καταβολή της ίδιας αναλογίας επί των ασφαλιστικών εισφορών που αντιστοιχούν στην εκάστοτε επιλεγείσα από αυτούς ασφαλιστική κατηγορία, τα όσα δε αντίθετα προβάλλει η υπέρ της καταβολή των εισφορών νομικός με το από 27.7.2012 υπόμνημά της είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. Περαιτέρω, η εν λόγω νομικός αλυσιτελώς επικαλείται την 408/25.7.2007 εγκύκλιο του Ταμείου Νομικών, συμφώνως προς την οποία, βάσει του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 1868/1989, οι απασχολούντες δικηγόρους με σχέση έμμισθης εντολής οφείλουν να καταβάλλουν τα 2/3 της μονομερώς επιλεγμένης από τους τελευταίους ασφαλιστικής κατηγορίας, αφού ο νόμος δεν προβλέπει συναίνεση του Εργοδότη, καθόσον ανεξαρτήτως της μη περιβολής της εν λόγω εγκυκλίου με νομική δεσμευτικότητα (βλ. Ελ. Συν. πρ. Ι Τμ. 202, 50/2011, 153/2009), αυτή αφορά σε κατηγορία εμμίσθων δικηγόρων μη τελούντων σε καθεστώς αναστολής εν αντιθέσει προς τους νομικούς της Επιτροπής Ανταγωνισμού, η ως άνω δε διάταξη εφαρμόζεται μόνο αναλόγως, κατ’ άρθρο 21 παρ. 11 του ν. 3989/2011 και όχι ευθέως στο επιστημονικό προσωπικό της εν λόγω Ανεξάρτητης Αρχής, για το οποίο έχει κατά νόμο ανασταλεί η άσκηση του δικηγορικού λειτουργήματος. Επίσης, η επίκληση αποφάσεως του ιδίου ως άνω Ταμείου ως προς την δυνατότητα του νομικού επιστημονικού προσωπικού των Ανεξαρτήτων Αρχών να επιλέγει αν και τελεί σε αναστολή, ασφαλιστική κατηγορία ανώτερη της εκ του νόμου υποχρεωτικής (βλ. την 179/3.10.2012 απόφαση της Διοικούσης Επιτροπής του Ταμείου Νομικών), παρίσταται αλυσιτελής, δοθέντος ότι μία τέτοια επιλογή, εμπίπτουσα στο σύστημα της όλως προαιρετικής υπαγωγής σε ανώτερο επίπεδο ασφαλιστικής καλύψεως, ουδόλως συνεπάγεται ελλείψει σχετικής ειδικής προς τούτο ρυθμίσεως την αυτόθροη μετακύλιση στην Αρχή του αντιστοίχου ασφαλιστικού βάρους, ήτοι της αναλογίας των 2/3 όχι επί της εκ του νόμου υποχρεωτικής αλλά επί της επιλεγμένης ασφαλιστικής κατηγορίας (βλ. άλλωστε και την 181/17.10.2012 απόφαση της Διοικούσης Επιτροπής του Ταμείου Νομικών περί ευχέρειας και όχι υποχρεώσεως των Ανεξαρτήτων Αρχών να καλύψουν την αναλογία της επιλεγμένης ασφαλιστικής κατηγορίας που όμως θα διερρήγνυε κατά τα εκτεθέντα σε προηγούμενη νομική σκέψη τον αναγκαστικό χαρακτήρα των ισχυουσών για τους δημοσίους φορείς μισθολογικών και ασφαλιστικών διατάξεων). Τέλος, αβασίμως ισχυρίζεται τόσο η Επιτροπή Ανταγωνισμού με το έγγραφο υποβολής του οικείου τίτλου πληρωμής προς θεώρηση όσο και η υπέρ ης οι ασφαλιστικές εισφορές νομικός ότι διά της μη καταβολής της αναλογίας των 2/3 της αντιστοιχούσης στην επιλεγείσα από την τελευταία ασφαλιστική κλάση ετησίας εισφοράς επέρχεται η ασφαλιστική της υποβάθμιση και καθίσταται ασφαλιστικώς μη ενήμερη για το επίμαχο ασφαλιστικό έτος (2011). Και τούτο, διότι κατά τα προεκτεθέντα, η Ανεξάρτητη Αρχή υποχρεούται κατά νόμο σε κάλυψη των 2/3 της εισφοράς αναστολής της εν λόγω δικηγόρου, αφού αυτή συνιστά πλέον την ασφαλιστική υποχρέωση της τελευταίας έναντι του Ταμείου, τυχόν δε διατήρηση εκ μέρους της ανώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας ανάγεται στην σχέση της ιδίας με τους οικείους ασφαλιστικούς φορείς και στο σύστημα προαιρετικής μείζονος ασφαλιστικής καλύψεως, χωρίς να επιδρά στο ύψος της υποχρεωτικής συμμετοχής της Αρχής στην τακτική εισφορά αναστολής, όπως αυτή διαμορφώνεται στο νόμο.