×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/103/2021

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3433/2006, 284/1989

Διενέργεια ελέγχου νομιμότητας του περιεχομένου του σχεδίου της Τροποποίησης Νο4 της Σύμβασης 001Α/2006, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΥΠΕΘΑ) και της εταιρείας με την επωνυμία «Ε…..ΑΒΕΕ».(...)Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Τμήμα Δ΄) γνωμοδοτεί, ομόφωνα, ότι πρέπει να απόσχει από την έκδοση της κατ’ άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ. 284/1989 θετικής γνωμοδότησής του επί του εξεταζόμενου σχεδίου της Τροποποίησης Νο4 της Σύμβασης 001Α/2006, αφού με την εν λόγω Τροποποίηση, όπως αρμοδίως βεβαιώνεται, δεν προκαλείται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/39/2019

Ένοπλες Δυνάμεις – Εγκυρότητα και ισχύς της τροποποίησης Σύμβασης ΑΩ, λαμβανομένου υπόψη ότι, από την έγκριση του σχεδίου της από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας μέχρι σήμερα, η αντισυμβαλλόμενη εταιρεία έχει προχωρήσει στην υλοποίηση των προγραμμάτων που είχαν περιληφθεί στο σχέδιο τροποποίησης, χωρίς ουδέποτε να έχει υπογραφεί η σχετική τροποποιητική σύμβαση από τα συμβαλλόμενα μέρη.Δεν είναι έγκυρη και, συνακόλουθα, δεν ισχύει η τροποποίηση της Σύμβασης ΑΩ 10/03 (με αριθμό 1 του σχεδίου της), λόγω της έκδοσης και μόνον της απόφασης του Υπουργού Εθνικής Άμυνας για την έγκριση του σχεδίου της, καθόσον ουδέποτε υπογράφηκε η σχετική σύμβαση από τον εξουσιοδοτηθέντα προς τούτο Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων (ΓΔΑΕΕ), ουδεμία δε επιρροή μπορεί να έχει, αναφορικά με τη νομιμότητα της όλης διαδικασίας, η προηγούμενη της υπογραφής της τροποποιητικής σύμβασης υλοποίηση προγραμμάτων από την αντισυμβαλλόμενη εταιρεία (ομόφ.).


ΝΣΚ/109/2021

Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κατά το άρθρο 66 παράγραφος 2 του π.δ. 284/1989, για τη νομιμότητα της διάλυσης της 224/2004 σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων, Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία “M….. S.A.”.(...)Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδοτεί ομόφωνα θετικά για τη νομιμότητα της διάλυσης της 224/2004 σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων, Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία “M…..S.A.”. Όροι και προϋποθέσεις διάλυσης της σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων. Τοκοφορία χορηγηθείσας στον προμηθευτή προκαταβολής.


ΝΣΚ/214/2016

Σχέδιο της 5ης Τροποποίησης της Σύμβασης 015Γ/2003 – Παροχή θετικής γνωμοδότησης του ΝΣΚ, κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ΝΣΚ γνωμοδοτεί ότι πρέπει να απόσχει από την έκδοση της, κατ’ άρθρο 66 παρ.2 του π.δ. 284/1989, θετικής γνωμοδότησής του επί του Σχεδίου της 5ης Τροποποίησης της Σύμβασης 015Γ/2003 (πλειοψ).


ΝΣΚ/195/2020

Ένοπλες Δυνάμεις – Νομιμότητα της 4ης τροποποίησης της σύμβασης 1/98 – Έκδοση γνωμοδότησης από το ΝΣΚ, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ. 284/1989.(...) Δεν απαιτείται η έκδοση γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 66 του π.δ. 284/1989, διότι με την επιδιωκόμενη 4η τροποποίηση της σύμβασης 1/98 μεταξύ της Πολεμικής Αεροπορίας και αλλοδαπής εταιρείας, δεν επέρχεται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου (ομόφωνα).


ΝΣΚ/390/2011

Εξέταση της νομιμότητας του προτεινόμενου σχεδίου 1ης τροποποίησης σύμβασης προμήθειας πυρομαχικών εκπαίδευσης για την κάλυψη αναγκών του Γ.Ε.Σ., μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρίας «Ε……».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατά την αληθινή ερμηνεία της διάταξης του άρθρου 66 του ΠΔ 284/1989, για να έχει το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους αρμοδιότητα να γνωμοδοτήσει επί τροποποιήσεως σύμβασης προμήθειας, δεν αρκεί η αιτουμένη τροποποίηση να αφορά απλώς θεμελιώδη όρο της συμβάσεως, αλλά απαιτείται να προκαλείται εξ’ αυτής και βλάβη στα συμφέροντα του Δημοσίου, η οποία, όμως, προκειμένου το Ν.Σ.Κ. να γνωμοδοτήσει περί του νομίμου της τροποποιήσεως, θα πρέπει να εξειδικεύεται και να αιτιολογείται ειδικώς από την Υπηρεσία ότι είναι απαραίτητη και αναγκαία για την πραγμάτωση του σκοπού της συμβάσεως. (ομοφ.)


ΝΣΚ/139/2019

Προσδιορισμός του νόμιμου τρόπου επίλυσης διαφοράς, που έχει ανακύψει μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Πολεμικής Αεροπορίας) και της εταιρείας «ΕΑΣ ΑΒΕΕ (πρώην ΕΒΟ ΑΕ)», στα πλαίσια υλοποίησης της Σύμβασης 98/85, που αφορά την προμήθεια φυσιγγίων Ασκήσεων και Μάχης DEFA 30mm.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για την είσπραξη των οικονομικών απαιτήσεων του Ελληνικού Δημοσίου έναντι της εταιρείας «ΕΑΣ ΑΒΕΕ (πρώην ΕΒΟ ΑΕ)», στα πλαίσια υλοποίησης της Σύμβασης 98/85, που αφορά την προμήθεια φυσιγγίων Ασκήσεων και Μάχης DEFA 30mm, θα πρέπει να εφαρμοστεί το άρθρο 47 του π.δ. 785/1978 «Περί Προμηθειών, Εργολαβιών και Εκτελέσεως Εργασιών των Ενόπλων Δυνάμεων» (ομόφ.).


ΝΣΚ/26/2018

Παροχή θετικής γνωμοδότησης του ΝΣΚ, κατά το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ. 284/1989, για το σχέδιο της 3ης Τροποποίησης της Σύμβασης 001Α/2006.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν απαιτείται η έκδοση γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που προβλέπεται στη παράγραφο 2 του άρθρου 66 του π.δ. 284/1989, διότι με την επιδιωκόμενη τροποποίηση της 3ης Τροποποίησης της Σύμβασης 001Α/2006, η οποία αφορά προμήθεια οπλισμού, δεν επέρχεται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου. (ομόφ.)


Ν.5048/2023

Κύρωση της από 29 Μαρτίου 2023 Τροποποίησης και Κωδικοποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας Α.Ε.» - Κύρωση της από 29 Μαρτίου 2023 Συμφωνίας Τροποποίησης της από 2 Φεβρουαρίου 2018 Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της «Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης Α.Ε.».


ΕΣ/ΤΜ.Μ.Ε.Σ/1078/2016

Προμήθεια Συνθέτων Φυσιγγίων και Πυροσωλήνων ...ζητείται, παραδεκτώς, η αναθεώρηση της 558/2016 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Τα ανωτέρω στοιχεία δύνανται να συνδυαστούν ευκόλως από εξειδικευμένο προσωπικό ενδιαφερόμενης πλευράς και να εξαχθεί αφενός η ακριβής κατάσταση του ιδιαίτερα χαμηλού αποθέματος πυρομαχικών του Π.Ν., αφετέρου η τακτική που χρησιμοποιείται για την προσβολή στόχων επιφανείας και αντιμετώπιση στόχων αέρος ... πληροφορίες οι οποίες είναι βαθμού ασφαλείας «ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ» ...». Τα ανωτέρω δεν αναιρούνται, σύμφωνα πάντα με τον προβαλλόμενο λόγο αναθεώρησης, από το γεγονός ότι η «...» αναθέτει μέρος της παραγωγής των προς προμήθεια υλικών σε υποκατασκευαστή, διότι η ανάθεση αυτή συντελείται με την υποχρέωση εμπιστευτικότητας, η οποία προβλέπεται στο άρθρο 24 παρ. 2 του εν λόγω σχεδίου σύμβασης. Εφόσον δε, γίνει δεκτό ότι εν προκειμένω εφαρμόζεται ο ν. 3433/2006, νομίμως δεν απαιτήθηκαν εγγυητικές επιστολές σύμφωνα με το άρθρο 33 παρ. 14 του ν. 3433/2006. Πέραν του ότι σύμφωνα με την κατακυρωτική απόφαση, αλλά και το σχέδιο σύμβασης προβλέπεται ότι οι υποκατασκευάστριες εταιρείες θα καταθέσουν πριν την υπογραφή της σύμβασης, ισόποσες με την αξία του τμήματος της προμήθειας που αναλαμβάνουν εγγυητικές επιστολές. Ο λόγος αυτός είναι βάσιμος και πρέπει να γίνει δεκτός, καθώς η ούτω αναπτυσσόμενη με την κρινόμενη αίτηση αιτιολογία της Φ.621.2/152/19605/16.9.2014 κατακυρωτικής απόφασης, είναι εμπεριστατωμένη και επαρκής και άρα νόμιμη. Συνεπώς νομίμως η επίμαχη προμήθεια πραγματοποιήθηκε δυνάμει του άρθρ. 51 του ν. 3433/2006, με διαπραγμάτευση χωρίς δημοσίευση προκήρυξης. Επιπλέον, κατά τα οριζόμενα ως άνω στον ν. 3433/2006 δεν απαιτείται η κατάθεση εγγυητικών επιστολών, αφού στην ανάδοχο «...» το ποσοστό συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου ανέρχεται σε 99,87 %. Τέλος, ήδη προσκομίζονται: α) επικαιροποιημένα δικαιολογητικά συμμετοχής της «...» και β) οι υπεύθυνες δηλώσεις των νομίμων εκπροσώπων των εταιρειών «….» και «….», με τις οποίες δηλώνεται ότι αποδέχονται την εκτέλεση της σύμβασης. Συνεπώς, καλύφθησαν οι επισημανθείσες από την προσβαλλόμενη πλημμέλειες, σχετικά με την επικαιροποίηση των δικαιολογητικών.Αναθεωρεί την 558/2016 απόφαση του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΝΣΚ/245/2013

Ένοπλες Δυνάμεις – Τροποποίηση Νο 6 της Σύμβασης 016Α/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το Ν.Σ.Κ. δεν έχει αρμοδιότητα να εκδώσει γνωμοδότηση επί του Σχεδίου της 6ης Τροποποίησης της Σύμβασης 016Α/2003, διότι με την επιδιωκόμενη ως άνω τροποποίηση δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι επέρχεται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου. (ομοφ.)