ΝΣΚ/109/2021
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, κατά το άρθρο 66 παράγραφος 2 του π.δ. 284/1989, για τη νομιμότητα της διάλυσης της 224/2004 σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων, Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία “M….. S.A.”.(...)Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους γνωμοδοτεί ομόφωνα θετικά για τη νομιμότητα της διάλυσης της 224/2004 σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων, Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας με την επωνυμία “M…..S.A.”. Όροι και προϋποθέσεις διάλυσης της σύμβασης με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων. Τοκοφορία χορηγηθείσας στον προμηθευτή προκαταβολής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/139/2008
Προμήθειες Ενόπλων Δυνάμεων – Λύση συμβάσεως με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων κατά το άρθρο 66 παρ.2 του ΠΔ 284/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η λύση της υπ’ αριθμ. 0068Ρ/2007 σύμβασης 5ου συμβατικού έτους της υπ’ αριθμ. 0240Ρ/2002 σύμβασης–πλαισίου, με αντικείμενο τη προμήθεια υγειονομικού υλικού, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας «………Ο.Ε.», με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων.
ΝΣΚ/165/2016
Λύση σύμβασης του Ελληνικού Δημοσίου με προμηθεύτρια εταιρία ανταλλακτικών του Ελληνικού Στρατού – Γνωμοδότηση Ν.Σ.Κ. κατ΄άρθρο 66 παρ.2 του π.δ.284/1989.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υπό τα δεδομένα πραγματικά περιστατικά και στοιχεία και υπό τους τιθέμενους όρους, είναι νόμιμη η λύση με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων της σύμβασης με αριθμό 0075 Η 2007 μεταξύ του ΥΕΘΑ /ΑΣΔΥΣ και της εταιρείας «Β…. Α.Ε.» .
ΝΣΚ/15/2004
Συνδρομή ή μη προϋποθέσεων διαλύσεως συγκεκριμένων συμβάσεων προμηθείας των Ενόπλων Δυνάμεων και εκδόσεως της προς τούτο Γνωμοδοτήσεως του ΝΣΚ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Με βάση τα συντρέχοντα πραγματικά περιστατικά είναι νόμιμη η διάλυση συμβάσεως – πλαισίου και πρώτου έτους προμηθείας των Ε.Δ. (υπ’ αριθ. 003Α/01 και 004Α/01) μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΕΒΟ ΑΕ με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων και αζημίως για αμφοτέρους, δεδομένου ότι χωρίς υπαιτιότητα των συμβαλλομένων, δεν καθίσταται δυνατή η πλήρωση όρου των από τον οποίο εξαρτάται η εκτέλεσή τους.
ΝΣΚ/483/2004
Δυνατότητα λύσεως κατά νόμο της υπ’ αριθ. 83/99 συμβάσεως μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΓΕΣ) και της εταιρείας «…. ΟΕ», με κοινή συγκατάθεση των συμβαλλομένων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η λύση της συγκεκριμένης συμβάσεως δεν παρακωλύεται από τον νόμο, εφόσον συντρέχουν οι προς τούτο προϋποθέσεις, ήτοι α) συναίνεση των συμβαλλομένων μερών, β) το Δημόσιο δεν ζημιώνεται, δεδομένου ότι θα επιστρέψει μεν στην ως άνω εταιρεία το χρηματικό ποσό που αντιστοιχεί στο ανεκτέλεστο μέρος της συμβάσεως, με την παραμονή όμως του 70% περίπου του εκποιηθέντος οπλισμού στην κυριότητά του (ΓΕΣ).
ΝΣΚ/103/2021
Διενέργεια ελέγχου νομιμότητας του περιεχομένου του σχεδίου της Τροποποίησης Νο4 της Σύμβασης 001Α/2006, μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (ΥΠΕΘΑ) και της εταιρείας με την επωνυμία «Ε…..ΑΒΕΕ».(...)Το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Τμήμα Δ΄) γνωμοδοτεί, ομόφωνα, ότι πρέπει να απόσχει από την έκδοση της κατ’ άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ. 284/1989 θετικής γνωμοδότησής του επί του εξεταζόμενου σχεδίου της Τροποποίησης Νο4 της Σύμβασης 001Α/2006, αφού με την εν λόγω Τροποποίηση, όπως αρμοδίως βεβαιώνεται, δεν προκαλείται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου.
ΝΣΚ/195/2020
Ένοπλες Δυνάμεις – Νομιμότητα της 4ης τροποποίησης της σύμβασης 1/98 – Έκδοση γνωμοδότησης από το ΝΣΚ, σύμφωνα με το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ. 284/1989.(...) Δεν απαιτείται η έκδοση γνωμοδότησης του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, που προβλέπεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 66 του π.δ. 284/1989, διότι με την επιδιωκόμενη 4η τροποποίηση της σύμβασης 1/98 μεταξύ της Πολεμικής Αεροπορίας και αλλοδαπής εταιρείας, δεν επέρχεται βλάβη στα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου (ομόφωνα).
Δ17γ/173/7/Φ.Ν.433/2012
Θέμα : Ενημέρωση για τις διατάξεις του άρθρου 95 του Ν. 2362/1995 « Περί Δημόσιου Λογιστικού, ελέγχου δαπανών του κράτους και άλλες διατάξεις» σχετικά με την αναγγελία και τη νομιμότητα εκχώρησης απαίτησης κατά του Ελληνικού Δημοσίου.ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 17
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/657/2019
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα της διαδικασίας και του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Γενικού Επιτελείου Ναυτικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας) και της εταιρείας «… S.A.», με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών Δεξαμενισμού-Επισκευής Πλωτών Δεξαμενών (Π/Δ) Νο6 του Ναυστάθμου Κρήτης και Νο 7 του Ναυστάθμου Σαλαμίνας του Πολεμικού Ναυτικού, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 14.000.000,00 ευρώ.(....)Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι εν προκειμένω αιτιολογείται επαρκώς τόσο η τεχνική μοναδικότητα των ναυπηγοεπισκευαστικών εγκαταστάσεων του … και, συνακόλουθα, της επιλεγείσας εταιρείας «… S.A.» που τις εκπροσωπεί, προκειμένου να επιτευχθεί ο ζητούμενος για υπηρεσιακούς λόγους ταυτόχρονος δεξαμενισμός και επισκευή και των δύο πλωτών δεξαμενών του Πολεμικού Ναυτικού, όσο και η αναγκαιότητα ανάθεσης της παροχής των ελεγχόμενων υπηρεσιών σε αυτήν, με προσφυγή στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση... Ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης
ΝΣΚ/185/2021
Αρμοδιότητα του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους για την έκδοση ή μη γνωμοδότησης, κατά το άρθρο 66 παρ. 2 του π.δ. 284/1989, σχετικά με τη νομιμότητα διάλυσης της σύμβασης 05/2007 μεταξύ του ΥΕΘΑ και της εταιρείας ΕΑΒ ΑΕ, σε ότι αφορά στο μη εκτελεσθέν μέρος αυτής.(..)
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 61 του ν. 3433/2006, που εφαρμόζονται εν προκειμένω, το ΝΣΚ δεν έχει αρμοδιότητα να εκδώσει τέτοια γνωμοδότηση και εφόσον, περαιτέρω, με το εξεταζόμενο ερώτημα δεν τίθεται συγκεκριμένος νομικός προβληματισμός, δεν συντρέχει περίπτωση ούτε να εκδώσει γνωμοδότηση κατά τις διατάξεις του Οργανισμού του (ομόφωνα).
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/328/2021
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της ηλεκτρονικής διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της εταιρείας, με την επωνυμία «… ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και διακριτικό τίτλο «… S.A.», με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας αερομεταφορών στον Κρατικό Αερολιμένα … «…» για τα έτη 2019, 2020 και 2021, συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 10.226.960 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.).(....)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, από τον έλεγχο των υποβληθέντων σε αυτό στοιχείων και των πραγματικών περιστατικών που προεκτέθηκαν, δεν συνέτρεξαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες κατά τη διαδικασία διενέργειας του διαγωνισμού, ενώ ως προς τα κριθέντα με τις ανωτέρω αναφερθείσες αποφάσεις της Επιτροπής Αναστολών του Συμβουλίου της Επικρατείας, το παρόν Κλιμάκιο δεσμεύεται δεδομένου ότι αυτές παράγουν προσωρινό δεδικασμένο, όπως έχει ήδη αναφερθεί.Δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της εταιρείας «… ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και διακριτικό τίτλο «… S.A.», με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών ασφαλείας αερομεταφορών στον Κρατικό Αερολιμένα … «…», υπό τον όρο που τίθεται στη σκέψη 5 της παρούσας.
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1310/2021.