ΝΣΚ/106/2007
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Αιρετά όργανα, που είναι υπάλληλοι φορέων του δημοσίου τομέα, οι οποίοι δεν διαθέτουν αποκεντρωμένες υπηρεσίες. Δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης σε υπηρεσία που εδρεύει στα διοικητικά όρια του Ο.Τ.Α., όπου εξελέγησαν.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) i. Κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 139 παρ. 8 του Ν 3463/2006 (Δ.Κ.Κ.) και 114 του Π.Δ/τος 30/1996 (Κ.Ν.Α.), υπάλληλοι οι οποίοι κατέχουν οργανικές θέσεις σε φορείς του δημόσιου τομέα, που δεν διαθέτουν αποκεντρωμένες υπηρεσίες και οι οποίοι έχουν εκλεγεί αιρετά όργανα της τοπικής αυτοδιοίκησης (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας), δεν είναι δυνατόν να μετατεθούν, ii. Οι προαναφερθέντες υπάλληλοι είναι δυνατόν να αποσπασθούν, μόνο, σε υπηρεσίες Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (αμφότερων των βαθμών), που είναι πλησιέστερες προς την έδρα εκείνων, όπου εξελέγησαν. β) Οι διατάξεις των άρθρων 64 παρ. 1 του Ν 1416/1984 και 19 παρ. 2β του Ν 2344/1995 δεν μπορούν να τύχουν εφαρμογής για τις αποσπάσεις της ανωτέρω κατηγορίας υπαλλήλων, υπό την ιδιότητά τους, ως αιρετών οργάνων και για όλο το διάστημα της θητείας τους. Δεν αποκλείεται, όμως, η αυτόνομη εφαρμογή των ίδιων διατάξεων, απεξαρτημένη, δηλαδή, από την ιδιότητα των αιρετών και από τη διάρκεια της θητείας τους. γ) Δεν παρεμποδίζεται η συντέλεση των περί ων πρόκειται αποσπάσεων από τη διάταξη του άρθρου 133 του Ν 1188/1981. Επίσης είναι δυνατή, στο πλαίσιο των κρίσιμων διατάξεων (άρθρα 139 παρ. 8 Δ.Κ.Κ. και 114 Κ.Ν.Α.) η απόσπαση του ειδικού ένστολου προσωπικού της Δημοτικής Αστυνομίας σε πρωτοβάθμιο Ο.Τ.Α. στον οποίο έχει συσταθεί Δημοτική Αστυνομία. δ) Η διαδικασία απόσπασης της αυτής κατηγορίας υπαλλήλων κινείται σύμφωνα με τη νομοθεσία του φορέα της οργανικής τους θέσης. Για να καταστεί υποχρεωτική, απαιτείται και εγκριτική απόφαση του αρμόδιου προς διορισμό οργάνου του οικείου Ο.Τ.Α. Η μισθοδοσία του αποσπώμενου βαρύνει το φορέα της οργανικής του θέσης. ε) Αρμόδιο όργανο προς έκδοση της οικείας εγκριτικής απόφασης συντέλεσης της απόσπασης, είναι το αρμόδιο προς διορισμό όργανο του Ο.Τ.Α. υποδοχής.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/13/1997
Ο.Τ.Α. Δήμαρχοι-Αντιδήμαρχοι. Αποδοχές.(...)Οι υπάλληλοι φορέων του δημόσιου τομέα, που ασκούν καθήκοντα Δημάρχου ή Αντιδημάρχου, δικαιούνται να λαμβάνουν τις αποδοχές της θέσης από την οποία προέρχονται, δεδομένου ότι τα αξιώματα αυτά είναι τιμητικά και άμισθα σύμφωνα δε με τις διατάξεις του άρθρου 173 του Δ.Κ.Κ., τα αιρετά αυτά όργανα δικαιούνται να λαμβάνουν μόνον έξοδα παραστάσεως.
ΝΣΚ/46/2003
Υπαγωγή των υπαλλήλων ΟΤΑ στο ρυθμιστικό πεδίο των διατάξεων των άρθρων 57 παρ.10 Ν 1943/91 και 13 παρ.36 Ν 2307/95.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) ι. Οι διατάξεις των άρθρων 57 παρ.10 του Ν 1943/1991 και 13 παρ.36 του Ν 2307/1995, κατά το σκέλος που αναφέρονται στην αδυναμία μετάθεσης ή απόσπασης του αιρετού οργάνου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που είναι παραλλήλως και υπάλληλοι πρωτοβάθμιων και δευτεροβάθμιων ΟΤΑ, από την πόλη στην οποία υπηρετούν και εξελέγησαν, δεν εφαρμόζονται για τους υπαλλήλους των πρωτοβάθμιων ΟΤΑ εφόσον γι’ αυτούς ισχύει κώλυμα εκλογιμότητας και ασυμβίβαστο (άρθρο 47 παρ.1 ΠΔ 410/1995). Οι υπάλληλοι των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων υπόκεινται στις ανωτέρω ρυθμίσεις, εφόσον δεν συντρέχει το κώλυμα εκλογιμότητας και το ασυμβίβαστο του άρθρου 21 του ΠΔ 30/1996 (δεν υπηρέτησαν ως προϊστάμενοι οργανικής μονάδας σε επίπεδο Διεύθυνσης και Γενικής Διεύθυνσης κατά το έτος διενέργειας των εκλογών). ιι. Οι υπάλληλοι των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (α’ και β’ βαθμού) εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο των ανωτέρω διατάξεων (άρθρα 57 παρ.10 Ν 1943/1991 και 13 παρ.36 Ν 2307/1995) μόνο κατά το μέρος που αναφέρονται σε απόσπαση τούτων, για όλη τη διάρκεια της θητείας τους, σε αντίστοιχη υπηρεσία του τόπου εκλογής τους, εφόσον δεν είναι επιτρεπτή, από τις κείμενες διατάξεις, η μετάθεσή τους. β) Οι ανωτέρω διατάξεις δεν εφαρμόζονται για όσους εξελέγησαν μέλη των τοπικών συμβουλίων, τα οποία προβλέπονται από το Ν 2539/1997, με εξαίρεση τους προέδρους των πενταμελών και επταμελών τοπικών συμβουλίων, οι οποίοι είναι, EX OFFICIO, δημοτικοί σύμβουλοι. (ομοφ.)
ΝΣΚ/418/2006
Εκλογές δημοτικές. Δικαστικοί αντιπρόσωποι. Απαγορεύσεις διορισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με το άρθρο 32 παρ.7 Δ.Κ.Κ. (Ν 3463/2006) το κώλυμα διορισμού αντιπροσώπων της δικαστικής αρχής, οι οποίοι έχουν ανακηρυχθεί υποψήφιοι σε πρωτοβάθμιους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για τις δημοτικές και κοινοτικές εκλογές, εξαντλείται εντός των διοικητικών ορίων του νομού στον οποίο ανήκει ο οικείος Ο.Τ.Α.
ΝΣΚ/271/2007
Παροχή ή μη δυνατότητας μετάθεσης ή απόσπασης, κατ’ άρθρο 139 παρ. 8 Κ.Δ.Κ. στον τόπο εκλογής τους, των αιρετών οργάνων Δήμων και Κοινοτήτων, οι οποίοι είναι δημόσιοι υπάλληλοι και υπέχουν υποχρέωση δεκαετούς παραμονής σε παραμεθόριες περιοχές.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη της παραγράφου 8 του άρθρου 139 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων με την οποία παρέχεται δυνατότητα μετάθεσης ή απόσπασης αιρετών οργάνων πρωτοβάθμιων Ο.Τ.Α., που είναι δημόσιοι υπάλληλοι ή υπάλληλοι φορέων του Δημοσίου σε αντίστοιχη υπηρεσία του τόπου εκλογής τους, δεν εφαρμόζεται προκειμένου για εκείνους, οι οποίοι υπηρετούν σε παραμεθόριες περιοχές και υπέχουν δεκαετή υποχρέωση παραμονής στις αντίστοιχες υπηρεσίες.
ΝΣΚ/416/2006
Ο.Τ.Α. Αιρετά όργανα. Δυνατότητα ή μη πρόσληψης συγγενούς αιρετού οργάνου Ο.Τ.Α., το οποίο απεβίωσε κατά την εκτέλεση του καθήκοντός του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ενόψει του χαρακτήρα της διάταξης του άρθρου 18 του Ν 3448/2006, ως «εξαιρετικού δικαίου», η αναφορά της σε αποβιώσαντες εργαζομένους του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημόσιου τομέα, κατά την εκτέλεση του υπηρεσιακού τους καθήκοντος, προς θεμελίωση δικαιώματος πρόσληψης, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων, συγγενούς τους, δεν περιλαμβάνει και τα αιρετά όργανα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
ΝΣΚ/564/1991
Δήμοι-Κοινότητες. Δημοτικές Επιχειρήσεις. Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (Ε.Ε.Τ.Α.Α.). Ανάθεση μελετών.Η ανάθεση μελετών κατά το Ν.1418/1984 εκ μέρους των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως, είναι δυνατή στις επιχειρήσεις ΟΤΑ, όταν αυτές είναι εγγεγραμμένες στο Μητρώο εργολαβικών Επιχειρήσεων και πρόκειται για έργο δαπάνης μέχρι 4.000.000 δρχ. που θ ανατεθεί σε κατασκευαστικές επιχειρήσεις ΟΤΑ του νομού, ή για έργο δαπάνης μέχρι 8.000.000 δρχ. που θ ανατεθεί σε κατασκευαστικές επιχειρήσεις που έχει συστήσει ή μετέχει ο ίδιος Ο.Τ.Α. Ως προς την ετειρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης Α.Ε. (Ε.Ε.Τ.Α.Α.) ισχύουν τα αυτά για ανάθεση μελετών των Ο.Τ.Α., που την συνέστησαν ή μετέχουν σ αυτήν.
ΝΣΚ/473/2000
Δήμοι-Κοινότητες. Κώλυμα εκλογιμότητος και ασυμβίβαστο, για τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ, κατ άρθρο 47 παρ.2 του Δ.Κ.Κ.(...)Στο οικονομικό αντικείμενο (ύψος ποσού) των συμβάσεων, κατ εφαρμογή του άρθρου 47 παρ.2 του Δ.Κ.Κ., προκειμένου να κριθεί η συνδρομή κωλύματος εκλογιμότητος ή ασυμβίβαστου, για τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ, δεν θα συνυπολογίζεται ο αναλογών Φ.Π.Α., αλλά θα λαμβάνεται υπόψη μόνον το ποσόν, που καρπούται ο αντισυμβαλλόμενος λήπτης.
ΝΣΚ/8/2005
Προγραμματικές Συμβάσεις του άρθρου 35 του Δ.Κ.Κ. Δυνατότητα Μονών Αγίου Όρους να καταστούν συμβαλλόμενα μέρη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι Ιερές Μονές του Αγίου Όρους έχουν νομική προσωπικότητα ανάλογη προς εκείνη των Πρωτοβάθμιων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Ως εκ τούτου μπορούν να συμβληθούν σε συμβάσεις του άρθρου 35 του Δ.Κ.Κ. (ΠΔ 410/1995). (πλειοψ.)
ΝΣΚ/206/2001
Καταβολή εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών στα αιρετά όργανα της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.(...)Στο πλαίσιο ρύθμισης του άρθρου 20 παρ.2 του Ν 2344/1995 προς απόληψη, κατ ενάσκηση δικαιώματος επιλογής, από τα προβλεπόμενα, στην ίδια διάταξη, αιρετά όργανα της ΝΑ, που είναι και υπάλληλοι του δημόσιου τομέα, των εξόδων παράστασης, αντί του μισθού της οργανικής τους θέσης, σε συνδυασμό με τη λήψη ειδικής άδειας, κατ άρθρο 113 παρ.1 και 3 Π. Δ/τος 30/1996, η καταβολή των οικείων ασφαλιστικών εισφορών, κατά το μέρος που βαρύνουν τον εργοδότη, εξακολουθούν να βαρύνουν το φορέα του δημόσιου τομέα στον οποίο ανήκουν οργανικά, και όχι τη ΝΑ.
ΠΔ 185/2007
Όργανα και διαδικασία κατάρτισης, παρακολούθησης και αξιολόγησης των επιχειρησιακών προγραμμάτων των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) α’ βαθμού.