ΝΣΚ/108/2012
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα ή μη λήψης πλήρων αποδοχών από το Δημόσιο δικηγόρου, ο οποίος διορίζεται σε θέση ειδικού επιστήμονα σε γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού, ενώ, παράλληλα, παρέχει υπηρεσίες με έμμισθη εντολή στα «ΕΛΤΑ ΑΕ».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δικηγόρος ο οποίος έχει συνάψει σύμβαση έμμισθης εντολής με το ν.π.ι.δ. με την επωνυμία «Ελληνικά Ταχυδρομεία ΑΕ» (ΕΛΤΑ ΑΕ) και ο οποίος παρέχει τις υπηρεσίες του ως ειδικός συνεργάτης στο πολιτικό γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού δύναται να λαμβάνει το σύνολο των αποδοχών που προβλέπονται για τις αντίστοιχες θέσεις του ειδικού επιστήμονα με την επιφύλαξη της παραγράφου 8 του άρθρου 57 του Π.Δ. 63/2005. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/64/2021
Εάν το υπ’ αρ. πρωτ. 583/2-5-2006 πιστοποιητικό σπουδών της Σχολής Κινηματογράφου Τηλεόρασης «ΚΕΑ-ΜΠΕΛΛΟΥ» που κατέθεσε στην ΕΡΤ ΑΕ ο υπάλληλος Π.Π. του Δ., αποτελεί νόμιμο τίτλο σπουδών, δηλαδή πτυχίο ή δίπλωμα Σκηνοθέτη αναγνωρισμένης σχολής τουλάχιστον τριετούς (3) μεταλυκειακής φοίτησης της ημεδαπής ή ισότιμο τίτλο σχολικής μονάδας της αλλοδαπής αντίστοιχης ειδικότητας, όπως απαιτούσε το άρθρο 9 (Β) Κλάδοι Καλλιτεχνικής Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΚΤΕΠ) του ισχύοντος κατά το χρόνο της μονιμοποίησης του Γενικού Κανονισμού Προσωπικού της ΕΡΤ ΑΕ, για την ένταξη υπαλλήλου στην ειδικότητα του σκηνοθέτη.(...)Το Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αρμόδιο ΓΝΣ και για τον νομικό και δικαστικό χειρισμό των υποθέσεων υλικής αρμοδιότητας της ΓΓΕΕ του πρώην ΥΨΗΠΤΕ απέχει από την έκδοση γνωμοδότησης, καθόσον το εν θέματι ερώτημα απασχολεί την ΕΡΤ ΑΕ, η επί της οποίας άσκηση εποπτείας, εκ μέρους του ερωτώντος Υφυπουργού, δεν αρκεί από μόνη της, για την ενεργοποίηση της γνωμοδοτικής αρμοδιότητας του ΝΣΚ.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)158/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Νόμιμη η καταβολή από Δήμο ποσού 430,48 ευρώ, σε υπάλληλό του, ο οποίος μετατάχθηκε σε αυτόν από Αποκεντρωμένη Διοίκηση κατ’ εφαρμογή του άρθρου 30 του Ν. 4223/2013, ως αποδοχών αυτού για το χρονικό διάστημα από 23.11.2014 έως 30.11.2014, καθόσον νομίμως έλαβε χώρα η μετάταξη του ως άνω υπαλλήλου από τη συγκεκριμένη Διεύθυνση Δασών Νομού, η οποία αποτελεί υπηρεσία παραμεθορίου περιοχής, σε ΟΤΑ Α΄ βαθμού εκτός παραμεθορίων περιοχών, πριν από τη συμπλήρωση δεκαετίας από την αρχική μεταφορά του από ΕΘΕΛ ΑΕ, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 30 του Ν. 4223/2013 και 47 του Ν. 4325/2015.
ΝΣΚ/96/2024
Εάν οι διατάξεις των άρθρων 20 (αναπροσαρμογή βασικών μισθών) και 21 (επανακαθορισμός οικογενειακής παροχής) του ν.5045/23 θα ληφθούν υπόψη για τον υπολογισμό των από 01.01.2024 καταβλητέων αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου. ο οποίος είχε προσληφθεί με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου και ο οποίος, κατόπιν προσωρινής διαταγής Μονομελούς Πρωτοδικείου, εξακολούθησε να παρέχει τις υπηρεσίες του και μετά την, εντός του έτους 2023, λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου.(...)Ο υπάλληλος με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε Δήμο, του οποίου η σύμβαση έληξε πριν την 31.12.2023, πλην όμως εξακολούθησε να εργάζεται δυνάμει προσωρινής διαταγής του Μονομελούς Πρωτοδικείου, δικαιούται να λάβει από 1.1.2024 και για το χρονικό διάστημα ισχύος της προσωρινής διαταγής, τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις των άρθρων 20 και 21 του ν.5045/2023 προσαυξήσεις στις αποδοχές του (κατά πλειοψηφία).
ΕλΣυν.Τμ.1/3/2016
Καταβολή αποδοχών σε ειδική συνεργάτιδα του Δήμου:..επιδιώκεται η ανάκληση της 240/2015 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι το Κλιμάκιο Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών ορθά ερμήνευσε και εφάρμοσε το νόμο και πρέπει για το λόγο αυτό να απορριφθούν οι περί του αντιθέτου ισχυρισμοί του αιτούντος Δήμου. Ειδικότερα, η προσληφθείσα ειδική συνεργάτης δεν διαθέτει την εκ του νόμου αναγκαία ειδίκευση στο αντικείμενο της απασχόλησής της, καθόσον δεν απέδειξε αξιόλογη επιστημονική ενασχόληση, αφού κατέχει μόνο το βασικό τίτλο σπουδών (πτυχίο Τ.Ε.Ι.) χωρίς ιδιαίτερη επιμόρφωση σε αντικείμενο συναφές με τα καθήκοντά της. Επιπλέον, δεν απέδειξε αξιόλογη επαγγελματική απασχόληση ή επαρκείς γνώσεις και σημαντική εμπειρία σχετική με το αντικείμενο της απασχόλησής της, ούτε ότι έχει την ιδιότητα του επαγγελματία ειδικής εμπειρίας, καθόσον, όπως ορθά έκρινε το Κλιμάκιο, η προηγούμενη απασχόλησή της στο γραφείο πολιτικού μηχανικού και στην εργοληπτική επιχείρηση δεν στοιχειοθετεί αξιόλογη επαγγελματική απασχόληση ή επαρκείς γνώσεις και σημαντική εμπειρία σχετική με το αντικείμενο που θα απασχοληθεί και τη φύση των καθηκόντων της, που χαρακτηρίζονται επιτελικά και συνίστανται στην παροχή συμβουλών και στη διατύπωση εξειδικευμένων γνωμών σε θέματα περιβάλλοντος...Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)128/2015
ΕΙΔΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ:Νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε ειδική συνεργάτιδα Δημάρχου, καθόσον: α) η πρόσληψή της δεν αποσκοπεί να υποκαταστήσει τις δημοτικές υπηρεσίες, αλλά να παρέχει συμβουλές προς τις δημοτικές αρχές, προκειμένου αυτές να αντιμετωπίσουν αρτιότερα και αποτελεσματικότερα τα ζητήματα για την προώθηση του κοινωνικού έργου του Δήμου και ως εκ τούτου η πρόσληψη της ανωτέρω ειδικής συνεργάτιδας δεν αντίκειται στην αρχή της οικονομικότητας, β) η πρόσκληση του Δημάρχου για την πλήρωση της ανωτέρω θέσης δεν ήταν πλημμελής, κατά το μέρος που καλούσε μόνο πτυχιούχους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης (Π.Ε.) και όχι το σύνολο των κατηγοριών που επιτρέπεται κατά νόμο να προσληφθούν στις θέσεις αυτές (δηλ. πτυχιούχους τεχνολογικής εκπαίδευσης), διότι τα προσόντα πρόσληψης είναι δυνατόν να εξειδικεύονται ως προς τον απαιτούμενο τίτλο ή βαθμίδα εκπαίδευσης ή τομέα εξειδίκευσης, ανάλογα με τις ανάγκες της δραστηριότητας για την ενίσχυση της οποίας ζητείται ειδικός συνεργάτης, στην προκειμένη δε περίπτωση, το αντικείμενο των καθηκόντων της θέσης δεν συνδέεται με τεχνολογική εκπαίδευση (κατά την έννοια του άρθρου 4 παρ. 2 του ν. 4009/2011) και ως εκ τούτου η παράλειψη πρόσκλησης αποφοίτων τεχνολογικής εκπαίδευσης δεν περιορίζει υπέρμετρα τη δυνατότητα κατάλληλων ενδιαφερομένων να υποβάλουν υποψηφιότητα και γ) η προσληφθείσα προκύπτει ότι έχει σημαντική εμπειρία, ανάλογη με το αντικείμενο της απασχόλησης, διότι αποδεικνύει μακρόχρονη και συστηματική συναφή απασχόληση σε μέσα ενημέρωσης κάθε μορφής, η απασχόληση δε αυτή, παρότι, ως άμισθη, δεν αποτελούσε την κύρια βιοποριστική εργασία της, εντούτοις πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου, κατά τις οποίες η εμπειρία δεν απαιτείται να είναι επαγγελματική, καθώς και τις απαιτήσεις της πρόσκλησης (άρθρο 163 του ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143/2007).
ΣΤΕ/4307/2011
Εκπόνηση μελέτης...Επειδή, προβάλλεται ότι η αναθέτουσα αρχή όφειλε να αποκλείσει όσους συμμετέχοντες δεν είχαν προσκομίσει εμπροθέσμως όλα τα δικαιολογητικά της διακήρυξης και ότι δεν είχε τη δυνατότητα να προβεί σε παράταση της προθεσμίας υποβολής των δικαιολογητικών. Επίσης, προβάλλεται ότι μη νομίμως η απόφαση 57/6.6.2005 του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου … διέλαβε τη σκέψη ότι η μελέτη δεν πρέπει να ανατεθεί στην καταταγείσα πρώτη σύμπραξη, αλλά «στην τέταρτη κατά σειρά κατάταξης σύμπραξη, καθόσον η ανάθεση μιας μελέτης ανά μελετητικό γραφείο ικανοποιεί το αίσθημα του δικαίου και παρέχει μεγαλύτερη εγγύηση στον κύριο του έργου (ΣΒΑΑ) για έγκαιρη παράδοση της μελέτης, γνωρίζοντας ότι και οι τέσσερεις μελέτες είναι ενταγμένες σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα από την Ε.Ο.Κ. με αυστηρές προθεσμίες παράδοσης». Οι λόγοι αυτοί πρέπει να απορριφθούν, αφενός διότι, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου, δεν εκλήθη προς υποβολή προσθέτων δικαιολογητικών η, καταταγείσα στην έκτη θέση κατά σειρά βαθμολογίας, σύμπραξη ... κλπ, επομένως, η αιτούσα σύμπραξη, καταταγείσα στην έβδομη θέση, στερείται εννόμου συμφέροντος να προβάλει τον πρώτο αυτό λόγο, ο οποίος δεν θα οδηγούσε στην κατακύρωση του διαγωνισμού υπέρ της ιδίας, αλλά υπέρ της έκτης, ενώ, αφετέρου, ο δεύτερος ως άνω λόγος, περί μη ανάθεσης της υπηρεσίας στην καταταγείσα πρώτη, αλλά στην τέταρτη κατά σειρά βαθμολογίας σύμπραξη, προβάλλεται ομοίως χωρίς έννομο συμφέρον από την αιτούσα σύμπραξη, η οποία έλαβε την έβδομη θέση στη σειρά κατάταξης, όπως προαναφέρθηκε.
ΝΣΚ/209/2009
Προστασία καταναλωτή – Σύμβαση παροχής υπηρεσιών κέντρων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων – Δικαίωμα καταναλωτή για καταγγελία της συμβάσεως – Άσκηση για σπουδαίο λόγο ή αναιτιολόγητα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Το προβλεπόμενο στο άρθρο 3 παρ. 2 της κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 14 παρ. 9 του Ν 2251/1994, όπως ισχύει μετά την αντικατάσταση και τροποποίησή του από το άρθρο 18 του Ν 3587/2007, εκδοθείσας υπ’ αριθμ. Ζ1-1262/29-10-2007 απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης, δικαίωμα καταγγελίας της συμβάσεως παροχής υπηρεσιών που συνάπτουν οι καταναλωτές με κέντρα αδυνατίσματος και γυμναστήρια, ενόψει του ευρύτερου ειδικού θεσμικού πλαισίου στο οποίο εντάσσεται (Δίκαιο της προστασίας του καταναλωτή) και του σκοπού τον οποίο εξυπηρετεί, ο οποίος συνίσταται στην προστασία του ασθενέστερου μέρους της συναλλαγής, που είναι εν προκειμένω ο αντισυμβαλλόμενος με τις παραπάνω επιχειρήσεις καταναλωτής, ασκείται, κατά παρέκκλιση από τις κοινές διατάξεις του Α.Κ. για την καταγγελία των διαρκών συμβάσεων ορισμένου χρόνου, αναιτιολόγητα και χωρίς την επίκληση εκ μέρους του σπουδαίου λόγου για την πρόωρη λύση της συναφθείσας σύμβασης.
ΕλΣυν.ΚΠΕ/Τμ.1/167/2016
Καταβολή αποδοχών σε ειδική συνεργάτιδα του Δήμου: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως προσλήφθηκε η φερόμενη ως δικαιούχος του εντάλματος για τη θέση της ειδικού συνεργάτη του Δημάρχου .... Και τούτο, προεχόντως διότι, ούτε στη γνωστοποίηση για την πρόσληψη ειδικού συνεργάτη, ούτε στην απόφαση πρόσληψης αυτής προσδιορίζεται συγκεκριμένος τομέας αρμοδιότητας του Δήμου, για τον οποίο αυτή καλείται να παρέχει τις γνώσεις της και την εμπειρία της, ενώ, στις ως άνω πράξεις του Δημάρχου μνημονεύεται όλως γενικώς και αορίστως ότι απαιτείται «εμπειρία σε θέματα Ο.Τ.Α.», κατά παρέκκλιση των οριζομένων στις διατάξεις των άρθρων 163 παράγραφος 3 περίπτωση γ΄ του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. και 45 παράγραφος 11 του ν. 3979/2011.Περαιτέρω δε, τα καθήκοντα που έχει ήδη εκτελέσει η ανωτέρω φερόμενη ως δικαιούχος του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατά το χρονικό διάστημα από 15.9.2014 έως 18.2.2015, όπως αυτά βεβαιώνονται στο 7341/13.5.2015 έγγραφο του Δημάρχου ..., δεν αφορούν σε τομέα αρμοδιότητας του οικείου Δήμου, για τον οποίο απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και σημαντική ή ειδική εμπειρία, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προμνησθείσα 291/2014 Πράξη του παρόντος Κλιμακίου και βασίμως προβάλλει η αναπληρώτρια Επίτροπος.Αντιθέτως, κατά τα γενόμενα παρεπιπτόντως ως άνω δεκτά συνιστούν συνήθη καθήκοντα της Γραμματείας εκάστου Δήμου, ανεξαρτήτως τόσο του χαρακτηρισμού αυτών στην ως άνω βεβαίωση ως «εργασίες συνεργάτη Δημάρχου», όσο και της εν τοις πράγμασιν άσκησης αυτών, η οποία δεν δύναται κατά τα ρητώς διαλαμβανόμενα στη νομική σκέψη της παρούσας να εκληφθεί ως εμπειρία ειδικού συνεργάτη.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω και απορριπτομένων των περί αντιθέτου προβαλλομένων ισχυρισμών, στο 2351/18.2.2016 έγγραφο, του Νομικού Συμβούλου του οικείου Δήμου, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και συνακόλουθα, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί. ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.1/35/2016
ΕλΣυν.Τμ.1/115/2015
Καταβολή αποδοχών σε ειδική συνεργάτιδα του Δήμου:.ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 180/2015 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών..από το σύνολο των ανωτέρω στοιχείων προκύπτει ότι η προσληφθείσα ειδική συνεργάτης δεν διαθέτει την εκ του νόμου αναγκαία ειδίκευση στο αντικείμενο των καθηκόντων που της έχουν ανατεθεί. Ειδικότερα, δεν αποδεικνύει αξιόλογη επιστημονική ενασχόληση, αφού κατέχει μόνο τον βασικό τίτλο σπουδών (πτυχίο Α.Ε.Ι.) και πολύ περιορισμένη επιμόρφωση, και μάλιστα, σε μη συναφές με τα καθήκοντά της αντικείμενο. Επιπλέον, δεν έχει αξιόλογη επαγγελματική προϋπηρεσία, ενώ η εμπειρία που αποδεικνύει, η οποία συνδέεται με την εθελοντική της εργασία σε ιδιωτικούς ή δημόσιους φορείς, περιορίζεται σε σποραδικές και ευκαιριακές δράσεις, οι οποίες δεν προκύπτει να έχουν διάρκεια και συστηματικότητα. Κατά τούτο, το Τμήμα κρίνει ότι δεν αποδεικνύεται η αναγκαία ειδίκευση της προσληφθείσας ειδικής συνεργάτιδος στο ζητούμενο αντικείμενο, συνεπώς δεν συντρέχει λόγος να αποστεί τις κρίσεις της προσβαλλόμενης Πράξης. Εξάλλου, από τα ανωτέρω στοιχεία δεν δικαιολογείται η πεποίθηση που επικαλείται ο Δήμος, ως προς την καταλληλότητα των προσόντων της συνεργάτιδος, απορριπτομένου ως αβάσιμου του σχετικού λόγου ανάκλησης. Επισημαίνεται, τέλος, ότι με την κρινόμενη αίτηση δεν αμφισβητείται ειδικώς η κρίση του Κλιμακίου, κατά την οποία τα καθήκοντα του ειδικού συνεργάτη προσιδιάζουν στα συνήθη γραμματειακά καθήκοντα των υπηρεσιών του Δήμου.Εντούτοις, η αποδιδόμενη πλημμέλεια είναι ασαφής, στο μέτρο που η πρόσληψη των ειδικών συνεργατών αποσκοπεί ακριβώς στην υποβοήθηση των δημοτικών αρχών για την βελτίωση της άσκησης αρμοδιοτήτων που, κατά τα λοιπά, εξυπηρετούνται από αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, επομένως δεν δικαιολογεί αυτοτελώς τη μη θεώρηση του χρηματικού εντάλματος.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί
ΕΣ/ΠΡΑΚΤΙΚΑ-ΘΕΜΑ Β/ΤΜ.1/14η/2018
Σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν μη νομίμως, για τον προσδιορισμό των αποδοχών των ανωτέρω μουσικών, εφαρμόστηκαν σωρευτικά οι συντελεστές της διαβάθμισης των μουσικών των δημοτικών ορχηστρικών συνόλων, κατά το άρθρο 103 του ν. 4483/2017, επί των συντελεστών (για την κατηγορία ΤΕ) του άρθρου 14 παρ. 2 του 4354/2015 σχετικά με τη μισθολογική διάκριση των υπαλλήλων κατά κατηγορίες επαγγελματικής εκπαίδευσης, ενώ έπρεπε στη γενική βάση που τίθεται για τον προσδιορισμό των αποδοχών γενικά με το ν. 4354/2015 (επί του παρόντος, το ποσό των 780,00 ευρώ), δεδομένου ότι ο νομοθέτης δεν όρισε διαφορετικό ποσό στην προκειμένη περίπτωση, να εφαρμοστούν οι συντελεστές του άρθρου 103 παρ. 4 του ν. 4483/2017. Αντίθετη ερμηνευτική εκδοχή θα οδηγούσε στο άτοπο αποτέλεσμα, οι ανωτέρω μουσικοί της κατηγορίας «Αρχιμουσικός» του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης, Πολιτισμού και Αθλητισμού του Δήμου ....... να λαμβάνουν μηνιαίες αποδοχές που υπερβαίνουν τις αποδοχές Αρχιμουσικού που υπηρετεί σε μία από τις διακριτές Ορχήστρες του Κεφαλαίου Η' του ν. 4472/2017, με αντίστοιχο χρόνο υπηρεσίας με τους ανωτέρω, αντίθετα προς τη βούληση του νομοθέτη, ο οποίος παγίως και διαχρονικά εντάσσει τα τρία αυτά μοναδικά ορχηστρικά σύνολα και, συνακόλουθα, τα μέλη τους σε ειδικές ρυθμίσεις, επιλογή την οποία δεν υιοθετεί αντίστοιχα ως προς την πολυσυλλεκτική κατηγορία του συνόλου των εκλεκτών μεν, ευάριθμων δε, δημοτικών μουσικών συνόλων, όπως τούτο συνάγεται από τη θέσπιση του οικείου ειδικού μισθολογίου και από λοιπές ρυθμίσεις που αφορούν τα ανωτέρω τρία διακριτά ορχηστρικά σύνολα, κατά τα προεκτιθέμενα. Επομένως, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη.