ΝΣΚ/96/2024
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Εάν οι διατάξεις των άρθρων 20 (αναπροσαρμογή βασικών μισθών) και 21 (επανακαθορισμός οικογενειακής παροχής) του ν.5045/23 θα ληφθούν υπόψη για τον υπολογισμό των από 01.01.2024 καταβλητέων αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου. ο οποίος είχε προσληφθεί με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου και ο οποίος, κατόπιν προσωρινής διαταγής Μονομελούς Πρωτοδικείου, εξακολούθησε να παρέχει τις υπηρεσίες του και μετά την, εντός του έτους 2023, λήξη της σύμβασης ορισμένου χρόνου.(...)Ο υπάλληλος με σύμβαση ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου σε Δήμο, του οποίου η σύμβαση έληξε πριν την 31.12.2023, πλην όμως εξακολούθησε να εργάζεται δυνάμει προσωρινής διαταγής του Μονομελούς Πρωτοδικείου, δικαιούται να λάβει από 1.1.2024 και για το χρονικό διάστημα ισχύος της προσωρινής διαταγής, τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις των άρθρων 20 και 21 του ν.5045/2023 προσαυξήσεις στις αποδοχές του (κατά πλειοψηφία).
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τ1/8η/2006
Οι 395/2005 και 346/2005 αποφάσεις του Μονομελούς Πρωτοδικείου Κεφαλληνίας,είναι ανίσχυρες αφού αυτό στερείται όπως προεκτέθηκε της αρμοδιότητας να κρίνει επί των προϋποθέσεων μετατροπής των συμβάσεων ορισμένου χρόνου και των ανανεώσεων αυτών σε συμβάσεις αορίστου χρόνου, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του π.δ. 164/2004, συνεπώς αυτές (οι αποφάσεις) δεν παράγουν καμία έννομη συνέπεια
ΝΣΚ/1/2016
Πολιτικά δικαστήρια – Απόφαση αναγνωριστική – Τελεσιδικία – Δεδικασμένο – Συμμόρφωση της Διοίκησης.Οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠ.ΠΟ.Α. δεν υποχρεούνται να απασχολούν και να αμείβουν, με οποιαδήποτε σχέση, τους εργαζόμενους για τους οποίους με την με αριθμ. 3104/2013 απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, έχει αναγνωρισθεί τελεσίδικα (μετά την απόρριψη της έφεσης του Ελλ. Δημοσίου κατ’ αυτής με την με αριθμ. 7083/2014 απόφαση του Εφετείου Αθηνών), ότι κατά το χρονικό διάστημα, που είχαν συνάψει με το Ελλ. Δημόσιο διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, ως φύλακες αρχαιοτήτων του ΥΠ.ΠΟ.Α., συνδέονται μ’ αυτό με ενιαία σύμβαση εξαρτημένης εργασίας αορίστου χρόνου (ομοφ.).
ΕΣ/Τ1/51/2005
Μη νόμιμες δαπάνες σε εκτέλεση προσωρινής διαταγής πληρωμής κατά παράβαση του άρθρου 1 του ν. 3068/2002 , όπως συμπληρώθηκε με το άρθρο 20 του ν. 3301/2004 ,διότι οι συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου είχαν λήξει στις 7.10.2004 , μη δυνάμενες ,σύμφωνα με την παράγραφο 2 του Ν.2190/94, να παραταθούν , ανανεωθούν ή μετατραπούν σε συμβάσεις αορίστου χρόνου.
Υπόθεση C-364/07
Υπόθεση C-364/07: Διάταξη του Δικαστηρίου (τρίτο τμήμα) της 12ης Ιουνίου 2008 (Αίτηση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Κέρκυρας για την έκδοση προδικαστικής αποφάσεως) — (Άρθρο 104, παράγραφος 3, πρώτο εδάφιο, του Κανονισμού Διαδικασίας — Κοινωνική πολιτική — Οδηγία 1999/70/ΕΚ — Συμφωνία-πλαίσιο για την εργασία ορισμένου χρόνου — Διαδοχικές συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου στον δημόσιο τομέα — Έννοιες των διαδοχικών συμβάσεων και των αντικειμενικών λόγων που δικαιολογούν την ανανέωση των συμβάσεων αυτών — Μέτρα για την αποτροπή καταχρήσεων — Κυρώσεις — Αντιμετώπιση, σε εθνικό επίπεδο, των διαφορών και καταγγελιών — Περιεχόμενο της υποχρεώσεως σύμφωνης ερμηνείας)
65076/30948/26355/2016
Τροποποίηση της αριθμ. 78939+77330+71923/ 21-10-2015 απόφασης περί σύστασης πέντε (5) προσωρινών προσωποπαγών θέσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, στο ΝΠΔΔ «ΚΕΝΤΡΟ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΗΛΙΚΙΩΜΕΝΩΝ (Κ.Α.Π.Η.) Δήμου Θεσσαλονίκης», σε εφαρμογή των αριθμ. 2033/2014 και 2260/2014 τελεσίδικων αποφάσεων του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών (ΦΕΚ 2335/τ.Β΄/30-10-2015 και ΦΕΚ 2676/τ.Β΄/29-8-2016 περί διόρθωσης σφάλματος).
ΝΣΚ/126/2019
Καθεστώς απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής– Αναγνώριση ως προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου, μετά από το διορισμό του, του διαστήματος απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής. (...) Το χρονικό διάστημα απασχόλησης μουσικού στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δυνάμει προσωρινής διαταγής του Προέδρου Πρωτοδικών, δεν δύναται να αναγνωριστεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 146 και 147 του ν. 4472/2017 και 11 παρ. 4 περ.α΄ του ν. 4354/2015, ως προϋπηρεσία για τη μισθολογική του κατάταξη και εξέλιξη, μετά το διορισμό του σε κενή οργανική θέση καλλιτεχνικού προσωπικού της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής, διότι παρείχε τις υπηρεσίες του υπό το καθεστώς σύμβασης έργου, ενώ δεν ακολούθησε δικαστική κρίση για το χαρακτηρισμό της εργασιακής του σχέσης ως εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου (ομόφ.).
ΑΕΔ 18/2005
Αίτηση για άρση αποφατικής σύγκρουσης δικαιοδοσίας, ασκούμενη στο ΑΕΔ - φύση διαταγής πληρωμής αναστολή προθεσμιών στις δικαστικές διακοπές.(...) Στην προκειμένη περίπτωση, όπως εκτίθεται στην πρώτη σκέψη, η διαφορά προκλήθηκε από την άσκηση ανακοπής και στη συνέχεια εφέσεως ενώπιον πολιτικού δικαστηρίου κατά διαταγής πληρωμής που εκδόθηκε από πολιτικό δικαστή, κατά τη διαδικασία των άρθρων 624 έως 634 του Κώδικα Πολιτ. Δικονομίας. Δεδομένου ότι η έκδοση διαταγής πληρωμής εντάσσεται στην άσκηση δικαστικής και όχι διοικητικής αρμοδιότητας, ο έλεγχος της ορθότητας της αποφάσεως του δικαστικού λειτουργού της πολιτικής δικαιοδοσίας, που δέχθηκε την αίτηση εκδόσεως διαταγής πληρωμής για απαίτηση από σύμβαση δημοτικού έργου, ανήκει, κατά τα προεκτεθέντα, αποκλειστικά στα πολιτικά δικαστήρια. Συνεπώς, ορθώς, αν και με διάφορη αιτιολογία, απορρίφθηκε από το Διοικητικό Πρωτοδικείο Αθηνών η ανακοπή του Δήμου κατά της διαταγής πληρωμής του Δικαστή του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, ενώ, αντιθέτως, εσφαλμένως το πολιτικό Εφετείο Αθηνών απέρριψε έφεση του Δήμου κατά της αποφάσεως του Πολυμελούς Πρωτοδικείου που είχε απορρίψει για έλλειψη δικαιοδοσίας ανακοπή του Δήμου κατά της ανωτέρω διαταγής πληρωμής υπό τα συντρέχοντα πραγματικά και νομικά δεδομένα της υποθέσεως,..Δια ταύτα Αίρει υπέρ της δικαιοδοσίας των πολιτικών δικαστηρίων την αποφατική σύγκρουση, κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό.Εξαφανίζει την 8462/22-10-2002 απόφαση του Εφετείου Αθηνών και παραπέμπει την υπόθεση στο δικαστήριο προς κρίση.
ΝΣΚ/135/2021
Εάν για τον υπολογισμό του δικαιώματος της κανονικής άδειας των απασχολούμενων, δυνάμει της προσωρινής διαταγής του Προέδρου Πρωτοδικών Αθηνών, που εκδόθηκε κατά τη διαδικασία των ασφαλιστικών μέτρων, η απασχόλησή τους θεωρείται συνεχής στον ίδιο εργοδότη [Ηλεκτρονικό Εθνικό Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ)] ή εάν παρόλο που η απασχόληση των εν λόγω προσώπων διέπεται από τους ίδιους όρους και προϋποθέσεις, το δικαίωμά τους θα υπολογισθεί με βάση το χρόνο απασχόλησής τους, όπως θα ίσχυε σε περίπτωση σύναψης νέας σύμβασης εργασίας.(...)Το χρονικό διάστημα απασχόλησης των συμβασιούχων καθαριότητας, δυνάμει προσωρινής διαταγής του Προέδρου Πρωτοδικών Αθηνών, από την επομένη της αυτοδίκαιης λήξης των συμβάσεών τους, δεν αποτελεί νέα σύμβαση ούτε και συνέχεια της προηγούμενης που έληξε, το δε δικαίωμα επί της κανονικής άδειας θα καθορισθεί με βάση τον χαρακτηρισμό που θα προσδώσει το δικαστήριο της κύριας δίκης με την εκδοθησομένη οριστική απόφασή του, στη σχέση εξαρτημένης εργασίας ως ορισμένου ή αορίστου χρόνου.
ΝΣΚ/20/2005
Το ευεργέτημα της παρ.4 του άρθρου 64 του Ν 1943/1991, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του Ν 2085/1992, δικαιούται ο υπάλληλος ο οποίος πριν από την εφαρμογή της παραπάνω διατάξεως υπηρετούσε σε προβληματική περιοχή και στη συνέχεια μετατάχθηκε ή μετατέθηκε σε άλλη υπηρεσία εντός της ίδιας προβληματικής περιοχής. Το παραπάνω ευεργέτημα δικαιούται και ο υπάλληλος ο οποίος πριν από το προαναφερθέν χρονικό σημείο υπηρετούσε σε προβληματική περιοχή με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου, μετά από αυτό καταρτίσθηκε νέα σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, ακολούθως δε ο υπάλληλος τοποθετήθηκε σε οργανική θέση με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και τέλος μονιμοποιήθηκε με ταυτόχρονη αναγνώριση της προηγούμενης υπηρεσιακής του καταστάσεως για βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/311/2019
Καταβολή αποζημίωσης σε προσωπικό με συμβάσεις ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου...Με τα δεδομένα αυτά, κατόπιν ακύρωσης του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος του Κέντρου Κοινωνικής Πρόνοιας Περιφέρειας ... και έκδοσης του 19, οικονομικού έτους 2019, όμοιου, που ερείδεται επί άλλης νομικής βάσεως, ήτοι της από 17.7.2019 Προσωρινής Διαταγής της Ειρηνοδίκη ..., η νομιμότητα της οποίας δεν πλήττεται από τον Επίτροπο με την υποβληθείσα έκθεσή του, η έκθεση διαφωνίας πρέπει να απορριφθεί, κατά τον χρόνο εξέτασής της, ως απαράδεκτη.