×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/110/2002

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Συμβούλια Κρίσης και Επιλογής Ιατρικού και Οδοντιατρικού Προσωπικού Νοσηλευτικών Ιδρυμάτων (ΣΚΕΙΟΠΝΙ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) α) Στα ΣΚΕΙΟΠΝΙ προεδρεύουν οι διοικητές των νοσοκομείων από την ημέρα της τοποθέτησής τους. β) Στα νοσοκομεία του άρθρου 13 παρ.10 του Ν 2889/2001 προεδρεύει στα ΣΚΕΙΟΠΝΙ, μέχρι την κατάργησή τους, ο Πρόεδρος του ΔΣ. γ) Στη σύνθεση των ΣΚΕΙΟΠΝΙ συμμετέχει, όπου έχει ολοκληρωθεί η επιλογή του, ο Πρόεδρος του Επιστημονικού Συμβουλίου του νοσοκομείου σε αντικατάσταση του Προέδρου της Επιστημονικής Επιτροπής. δ) Στη σύνθεση του ΣΚΕΙΟΠΝΙ συμμετέχει ο διευθυντής της ιατρικής υπηρεσίας που αναδεικνύεται με την διαδικασία του άρθρου 7 του Ν 2889/2001.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ 1574/2006

Διοικητής νοσοκομείου ΕΣΥ:Με τα δεδομένα αυτά και λαμβανομένου υπόψη ότι, πάντως, οι διοικητές των νοσοκομείων της παρ. 10 του άρθρου 13 του Ν. 2889/2001, μεταξύ των οποίων και το αιτούν (το οποίο, κατά τα προαναφερθέντα, έχει υπαχθεί στις διατάξεις του Ν.Δ. 2592/1953 και έχει, κατόπιν αυτού, ενταχθεί στο Ε.Σ.Υ.), δεν είναι πλέον, σύμφωνα με την πιο πάνω διάταξη της παρ. 23 του άρθρου 2 του Ν. 3204/2003, πρόεδροι ούτε μέλη του διοικητικού συμβουλίου των εν λόγω νοσοκομείων και εισηγούνται, απλώς, προς τα όργανα αυτά επί των προβλεπόμενων στις διατάξεις της παρ. 7 Α του άρθρου 5 του Ν. 2889/2001 θεμάτων της αρμοδιότητάς τους, η επίμαχη νομοθετική ρύθμιση συνιστά θεμιτή κατά το Σύνταγμα επέμβαση στη διοικητική δομή και λειτουργία του αιτούντος νοσοκομείου. Επομένως, πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος ο λόγος ακυρώσεως με τον οποίο προβάλλεται ότι αντίκειται στο άρθρο 109 του Συντάγματος η πρόβλεψη με το Ν. 2889/2001 οργανικής θέσης διοικητή και ο διορισμός του με την προσβαλλόμενη πράξη στο αιτούν νοσοκομείο χωρίς απόφαση του διοικητικού του συμβουλίου. Αβάσιμοι είναι, περαιτέρω, και οι προβαλλόμενοι ισχυρισμοί ότι ο καθορισμός των ωραρίων απασχόλησης των απογευματινών ιατρείων του νοσοκομείου, του αριθμού των περιστατικών που εξετάζονται ανά ημέρα και του αριθμού των διαγνωστικών και θεραπευτικών πράξεων που διενεργούνται ανά ημέρα με απόφαση του Διοικητή, σύμφωνα με τα οριζόμενα στη διάταξη του άρθρου 9 του Ν. 2889/2001 που παρατίθεται στην προηγούμενη σκέψη, καθώς και η συμμετοχή του Διοικητή στην τριμελή επιτροπή διοίκησης και διαχείρισης του ειδικού λογαριασμού της παρ. 3 του άρθρου αυτού (Ε.Λ.Λ.ΑΠ.Ι.- άρθρο 1 της ανωτέρω υπ’ αριθμ. ΔΥ5α/οικ. 40927/10-12-2001 Κ.Υ.Α.) αντίκεινται στη συνταγματική διάταξη του άρθρου 109. Τούτο δε διότι, οι μεν προαναφερόμενες αρμοδιότητες του Διοικητή σχετικά με τη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων, οι οποίες αφορούν τη διοίκηση του νοσοκομείου, νοούνται και αυτές ως εισηγητικές προς το Διοικητικό Συμβούλιο του νοσοκομείου και τον Πρόεδρο αυτού, οι οποίοι λαμβάνουν την τελική απόφαση επί των σχετικών θεμάτων, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 23 του Ν. 3204/2003η δε συμμετοχή του Διοικητή στην τριμελή επιτροπή διοίκησης και διαχείρισης του ως άνω λογαριασμού αφορά άσκηση δευτερεύουσας συλλογικής αρμοδιότητας, φορείς της οποίας, εκτός από τον Διοικητή, είναι και άλλα όργανα του νοσοκομείου. Τέλος, ούτε η συμμετοχή του Διοικητή ως Προέδρου στα προβλεπόμενα από το άρθρο 11 παρ. 8 και 11 του Ν. 2889/2001 ...Συμβούλια Επιλογής Ιατρών (Επιμελητών και Διευθυντών) του νοσοκομείου, αντί του μέχρι τότε κατέχοντος την αντίστοιχη θέση Προέδρου των Διοικητικού Συμβουλίου του νοσοκομείου στα πρώην ΣΚΕΙΟΠΝΙ (άρθρο 16 παρ. 2 υποπαρ. στ΄ του Ν. 2519/1997), μέτρο το οποίο επίσης προβλέπεται ως γενικό και αφορά όλα τα νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ., παραβιάζει το ανωτέρω άρθρο 109, εφόσον τα Συμβούλια Επιλογής Ιατρών δεν αποτελούν όργανα διοικήσεως του νοσοκομείου, ο δε προβαλλόμενος αντίθετος λόγος της υπό κρίση αιτήσεως είναι επίσης απορριπτέος ως αβάσιμος.


ΝΣΚ/368/2003

Αρμοδιότητα οργάνων προς άσκηση πειθαρχικής δικαιοδοσίας στα νοσοκομεία της παρ.10 του άρθρου 13 του Ν 2889/2001. Ένδικα μέσα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στα νοσοκομεία του άρθρου 13 παρ.10 του Ν 2889/2001: α) μόνο ο Διοικητής αυτών έχει αρμοδιότητα επιβολής των ποινών που προβλέπονται από τη διάταξη της παραγράφου 1α του άρθρου 12 του νόμου τούτου και β) τα Διοικητικά Συμβούλια των νοσοκομείων αυτών είναι αρμόδια να επιβάλλουν όλες τις προβλεπόμενες από τις διατάξεις των παραγράφων 1β και 2 εδ.1ο του ιδίου νόμου ποινές, ενώ, κατά των αποφάσεων των ως άνω πειθαρχικών οργάνων, επιτρέπεται, αφενός, στην περίπτωση (α), άσκηση ένστασης ενώπιον των Διοικητικών Συμβουλίων των νοσοκομείων αυτών και, αφετέρου, κατά των αποφάσεων των τελευταίων επιτρέπεται μόνο η άσκηση έφεσης ενώπιον του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου και μόνο στις περιπτώσεις που ρητά ορίζονται στις διατάξεις της παρ. 2 εδ.2ο και 3ο του άρθρου 12 του Ν 2889/2001.


ΝΣΚ/256/2001

Δήμοι - Κοινότητες. Λειτουργία Τοπικού Συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Επί αναδείξεως στο αξίωμα του Δημάρχου, σε κενωθείσα θέση Προέδρου Τοπικού Συμβουλίου, μέλους του Δημοτικού Συμβουλίου, την θέση του στο Δημοτικό Συμβούλιο καταλαμβάνει ο νέος Πρόεδρος του Τοπικού Διαμερίσματος. Νέος Πρόεδρος αναδεικνύεται ο επόμενος σε σταυρούς προτίμησης του ιδίου συνδυασμού στο οικείο δημοτικό διαμέρισμα. Δήμαρχος δεν μπορεί να είναι και Πρόεδρος Τοπικού Συμβουλίου.


ΝΣΚ/142/2007

Σύνθεση Διοικητικών Συμβουλίων Διαδημοτικών Λιμενικών Ταμείων. Εκπροσώπηση της μειοψηφίας των Δημοτικών Συμβουλίων των Δήμων στα Διοικητικά Συμβούλια Συνδέσμων Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Στα Διοικητικά Συμβούλια των Διαδημοτικών Λιμενικών Ταμείων δεν προβλέπεται ως υποχρεωτική η συμμετοχή δημοτών ή κατοίκων. Ο εκπρόσωπος της μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου στο Διοικητικό Συμβούλιο Συνδέσμου Ο.Τ.Α. αναδεικνύεται με τη διαδικασία που προβλέπεται στο άρθρο 92 του Δ.Κ.Κ.


2/906/0026/2005

Αποσπάσεις και εφημερίες ιατρών που προσλαμβάνονται βάσει της διάταξης της παρ.22 άρθρου 11 του Ν.2889/2001


ΠΟΛ.1074/2018

Απαλλαγή από την τήρηση λογιστικών αρχείων (βιβλίων) και έκδοση λογιστικών στοιχείων, ιατρών που παρέχουν υπηρεσίες στην ολοήμερη λειτουργία των νοσηλευτικών ιδρυμάτων που ανήκουν στο Ε.Σ.Υ., πέραν του τακτικού ωραρίου λειτουργίας αυτών, βάσει των διατάξεων του ν. 2889/2001, όπως ισχύει.


ΔΕΦΚΦ Β 1120050 ΕΞ 2016

Καθορισμός όρων και προϋποθέσεων για την παραλαβή από άλλο Κράτος-Μέλος από εγκεκριμένους αποθηκευτές βιομηχανοποιημένων καπνών, του ηλεκτρικά θερμαινόμενου προϊόντος καπνού, της περίπτωσης στ) της παραγράφου του άρθρου 53Α του N. 2960/2001, την επιβολή φόρου κατανάλωσης και ΦΠΑ, την παρακολούθηση και τον έλεγχο αυτού.

KAΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΔΕΦΚΦ1119744ΕΞ2017,ΦΕΚ-2889/Β/21.8.2017


ΝΣΚ/207/2002

Διαδικασία εκλογής για την ανάδειξη υπευθύνου για τον συντονισμό της επιστημονικής λειτουργίας Κέντρου Υγείας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Η πραγματοποιηθείσα εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη υπευθύνου για τον συντονισμό της επιστημονικής λειτουργίας του Κέντρου Υγείας Αταλάντης της 2-8-2001, καθώς και η επαναληπτική εκλογική διαδικασία της 10-8-2001, ήταν σύννομες, διότι αυτές πραγματοποιήθηκαν δυνάμει διατάξεων, οι οποίες, κατά το κρίσιμο χρονικό διάστημα, ίσχυαν δυνάμει μεταβατικών διατάξεων νεωτέρου νόμου (άρθρου 15 Ν 2889/2001). Εφόσον ο μοναδικός υποψήφιος δεν συγκέντρωσε το απαιτούμενο από τις σχετικές υπουργικές αποφάσεις συνολικό ποσοστό ψήφων, τυγχάνει εφαρμογής, κατ αναλογία νόμου, ελλείψει ειδικής περί τούτου προβλέψεως, η διάταξη της παρ.4 του άρθρου 18 του Ν 2519/1997, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 1 παρ.7, 5 παρ.11, 7 παρ.6 και 15 παρ.2 και 4 του Ν 2889/2001 και, συνεπώς, θα πρέπει ο υπεύθυνος (Διευθυντής) για τον συντονισμό της επιστημονικής λειτουργίας του Κέντρου Υγείας Αταλάντης να οριστεί με απόφαση του ΔΣ του αρμόδιου ΠεΣΥ Στερεάς Ελλάδας, ύστερα από γνώμη του Επιστημονικού Συμβουλίου, κατόπιν επιλογής μεταξύ όλων των γιατρών του ως άνω Κέντρου Υγείας, με βαθμό Διευθυντή.


ΕΑΔΗΣΥ/248/2024

Συνεδρίασε στις 16 Ιανουαρίου 2024 με την εξής σύνθεση: Ιωάννης-Κωνσταντίνος Χαλκιάς, Πρόεδρος, Αικατερίνη Ζερβού, Μέλος - Εισηγήτρια και Αθηνά Μπουζιούρη, Μέλος.

-Για να εξετάσει την προδικαστική προσφυγή με ημερομηνία 04.12.2023 και Γενικό Αριθμό Κατάθεσης (ΓΑΚ) ΕΑΔΗΣΥ 1978/08.12.2023 του οικονομικού φορέα με την επωνυμία «…» (εφεξής: «η προσφεύγουσα»), που εδρεύει στη «…», οδός «…» και εκπροσωπείται νόμιμα


ΝΣΚ/165/2013

Ισχύς της παρ.4 του άρθρου 11 του Ν. 2889/2001, μετά την εφαρμογή του Ν. 4009/2011 – Δυνατότητα ή μη πραγματοποιήσεως ιατρικών πράξεων από ιατρούς, μέλη Δ.Ε.Π., πλήρους και μερικής απασχόλησης, εντός ιδιωτικών κλινικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η παράγραφος 4 του άρθρου 11 του Ν. 2889/2001, με την οποία απαγορεύεται στους πανεπιστημιακούς ιατρούς, οι οποίοι εργάζονται σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, που είναι εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι., να παρέχουν υπηρεσίες, με οποιαδήποτε σχέση, περιλαμβανομένης και αυτής του συμβούλου, σε ιδιωτικές κλινικές ή σε ιδιωτικά διαγνωστικά ή θεραπευτικά εργαστήρια και γενικότερα σε κάθε είδους ιδιωτικές επιχειρήσεις, που παρέχουν ή καλύπτουν ασφαλιστικά υπηρεσίες υγείας, καθώς και να εγκαθιστούν ιδιωτικά ιατρεία ή ιατρικά μηχανήματα εντός των παραπάνω ιδιωτικών φορέων, εξακολουθεί να ισχύει και μετά την έναρξη εφαρμογής του Ν. 4009/2011, για όλους, ανεξαιρέτως τους πανεπιστημιακούς ιατρούς, πλήρους και μερικής απασχόλησης. (ομοφ.)