ΝΣΚ/165/2013
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Ισχύς της παρ.4 του άρθρου 11 του Ν. 2889/2001, μετά την εφαρμογή του Ν. 4009/2011 – Δυνατότητα ή μη πραγματοποιήσεως ιατρικών πράξεων από ιατρούς, μέλη Δ.Ε.Π., πλήρους και μερικής απασχόλησης, εντός ιδιωτικών κλινικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η παράγραφος 4 του άρθρου 11 του Ν. 2889/2001, με την οποία απαγορεύεται στους πανεπιστημιακούς ιατρούς, οι οποίοι εργάζονται σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, που είναι εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι., να παρέχουν υπηρεσίες, με οποιαδήποτε σχέση, περιλαμβανομένης και αυτής του συμβούλου, σε ιδιωτικές κλινικές ή σε ιδιωτικά διαγνωστικά ή θεραπευτικά εργαστήρια και γενικότερα σε κάθε είδους ιδιωτικές επιχειρήσεις, που παρέχουν ή καλύπτουν ασφαλιστικά υπηρεσίες υγείας, καθώς και να εγκαθιστούν ιδιωτικά ιατρεία ή ιατρικά μηχανήματα εντός των παραπάνω ιδιωτικών φορέων, εξακολουθεί να ισχύει και μετά την έναρξη εφαρμογής του Ν. 4009/2011, για όλους, ανεξαιρέτως τους πανεπιστημιακούς ιατρούς, πλήρους και μερικής απασχόλησης. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/369/2012
Μέλη ΔΕΠ της Ιατρικής – Χορήγηση ή μη κλινικού επιδόματος – Προϋποθέσεις.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δικαίωμα να λάβουν το προβλεπόμενο υπό του νόμου (άρθρα 13 παρ.6 του Ν. 2889/2001 και 23 παρ.2 εδαφ.δ’ του Ν. 4009/2011) κλινικό επίδομα, έχουν όλα τα μέλη ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι. (συμπεριλαμβανομένων και των υπηρετούντων λεκτόρων), υπό την απαραίτητη προϋπόθεση ότι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και ασκούν κλινικό έργο στις πανεπιστημιακές αυτές κλινικές, τα εργαστήρια ή τις μονάδες των οικείων νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. ή των Α.Ε.Ι. Η παροχή των παραπάνω υπηρεσιών αποτελεί για τα υπηρετούντα αυτά μέλη ΔΕΠ και απαραίτητη προϋπόθεση του δικαιώματός τους για παράλληλη άσκηση ελευθέριου επαγγέλματος και διατήρηση ιδιωτικού ιατρείου.
Γ4α/ΓΠ/76467/2018/2019
Καθορισμός του ύψους της ειδικής αμοιβής μελών Δ.Ε.Π., Ε.Ε.Π. και Ε.ΔΙ.Π. που παρέχουν τις υπηρεσίες τους σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες εγκαταστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια.
ΝΣΚ/286/2009
Ιδιωτικές Κλινικές. Υποχρέωση ή μη αναρτήσεως των τιμοκαταλόγων των παρεχομένων υπηρεσιών τους.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι παρεχόμενες υπηρεσίες από ιδιωτικές κλινικές εμπτίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 77 παρ. 1 της Αγορανομικής Διατάξεως 14/1989, όπως και του άρθρου 38 παρ. 5 του Ν.Δ. 136/1946 (Αγορανομικού Κώδικα) και έχουν και αυτές υποχρέωση να αναρτούν σταθερά τιμοκατάλογο, σε ορατό από τους πελάτες τους σημείο των χώρων τους, στο οποίο θα αναγράφονται οι τιμές των υπηρεσιών που τους παρέχουν.
Γ.Π. οικ. 65012/2022
Ηλεκτρονική χορήγηση βεβαίωσης νοσηλείας ή εξέτασης ασθενούς στα δημόσια νοσοκομεία και τις ιδιωτικές κλινικές της χώρας.
ΝΣΚ/192/2020
Εάν η κατοχή δεύτερης έμμισθης θέσης, μειωμένης απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα από Επίκουρο Καθηγητή επί θητεία του Τμήματος Διοίκησης Τουρισμού του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, είναι συμβατή με την ιδιότητα μέλους ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στα άρθρα 23 και 24 του ν. 4009/2011.(...)Η κατοχή από Επίκουρο Καθηγητή επί θητεία δεύτερης έμμισθης θέσης, μερικής απασχόλησης, στον ιδιωτικό τομέα, εφόσον δεν εμπίπτει σε κάποια από τις περιπτώσεις της παρ.2 περ.στ΄ του άρθρου 23 του ν. 4009/2011 δεν είναι συμβατή με την ιδιότητα μέλους ΔΕΠ πλήρους απασχόλησης.
ΝΣΚ/253/2009
Ιδιωτικά Σχολεία – Νομιμότητα συστέγασης με Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι νόμιμη η συστέγαση ιδιωτικών σχολείων (δημοτικών, γυμνασίων και λυκείων) με Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών του ίδιου ή άλλου ιδιοκτήτη.
Γ4α/Γ.Π.οικ.24769/2021
Καθορισμός του ύψους της ειδικής αμοιβής μελών Ε.ΔΙ.Π. που παρείχαν τις υπηρεσίες τους σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες εγκαταστημένες σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ. ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια, για το χρονικό διάστημα από 11.05.2016 έως 20.05.2019.
ΕΣ/ΤΜ.1/51/2014
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΜΟΙΒΩΝ σε ιατρικό προσωπικό:..επιδιώκεται η ανάκληση της 46 Συν/ση 6η/29.4.2013 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ορθώς με την υπό ανάκληση πράξη κρίθηκε μη νόμιμη η διενεργούμενη κράτηση υπέρ του ... Ο ισχυρισμός δε του ανωτέρω ταμείου ότι οι ιατροί του ΕΣΥ που συμμετέχουν στη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων δεν δύναται να αντιμετωπίζονται ως ιδιώτες ούτε ασκούν στο πλαίσιο της λειτουργίας τους ιδιωτικό έργο, αλλά αντιθέτως η αμοιβή που εισπράττουν για τη συμμετοχή τους σε αυτά είναι δημόσια λόγω αφενός του σκοπού του νόμου, ο οποίος με τη θέσπιση των απογευματινών ιατρείων απέβλεψε στην εξυπηρέτηση δημοσίου σκοπού και δη στην αξιοποίηση του εξοπλισμού των δημόσιων νοσοκομείων και στην εξασφάλιση ευκολότερης πρόσβασης των πολιτών στις προσφερόμενες από τα δημόσια νοσοκομεία υπηρεσίες υγείας, αφετέρου της χρήσης από τους ιατρούς των απογευματινών ιατρείων των ιατρικών μηχανημάτων και εν γένει της υποδομής των δημόσιων νοσοκομείων, είναι αβάσιμος και απορριπτέος. Και τούτο, διότι ο νομοθέτης, ενόψει της ισχύουσας απαγόρευσης της παράλληλης άσκησης ελεύθερου ιατρικού επαγγέλματος από τους ιατρούς του ΕΣΥ και των δραστικών περιορισμών της κείμενης νομοθεσίας στη δυνατότητα άσκησης ιδιωτικού ιατρείου από τους πανεπιστημιακούς ιατρούς που εργάζονται σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες των νοσοκομείων του ΕΣΥ, εισήγαγε, στο πλαίσιο της θέσπισης των απογευματινών ιατρείων με το άρθρο 9 του ν. 2889/2001 και της ολοήμερης (εκτός τακτικού ωραρίου) λειτουργίας των νοσηλευτικών ιδρυμάτων του ΕΣΥ με το άρθρο 1 του ν. 3868/2010, στοιχεία και διαδικασίες που προσιδιάζουν στην άσκηση ιδιωτικού ιατρείου, με σκοπό, χάριν της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των δημόσιων νοσοκομείων έναντι των ιδιωτικών και της αύξησης με νόμιμο τρόπο των αποδοχών των ιατρών που επιθυμούν να απασχολούνται στα ιατρεία αυτά, να καταστήσει, υπό τη μορφή κινήτρου, την αμοιβή που εισπράττουν οι ιατροί στο πλαίσιο της ανωτέρω ολοήμερης λειτουργίας ιδιωτική και πάντως εντελώς διακριτή και ανεξάρτητη από τις λοιπές πάσης φύσεως αποδοχές που λαμβάνουν από την εργασία που προσφέρουν υποχρεωτικά κατά το τακτικό ωράριο του νοσοκομείου, λόγω της υπαλληλικής τους σχέσης, χωρίς, όμως, να αποβλέπει και στη μετατροπή των δημόσιων νοσοκομείων που λειτουργούν απογευματινά ιατρεία σε ιδιωτικές κλινικές και εργαστήρια ούτε των ιατρών που συμμετέχουν σε αυτά σε ελεύθερους επαγγελματίες. Τούτο άλλωστε συνάγεται και από το γεγονός ότι παρά τις βελτιώσεις που το άρθρο 1 του ν. 3868/2010 επέφερε κυρίως σε οργανωτικά θέματα της λειτουργίας των απογευματινών ιατρείων, διατηρήθηκε σε ισχύ η παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 2889/2001, με την οποία ρητά προβλέπεται ότι τα (δυνητικά) εισοδήματα των ιατρών του ΕΣΥ και των πανεπιστημιακών ιατρών από τις ιατρικές επισκέψεις και τις ιατρικές πράξεις στο πλαίσιο της ολοήμερης (απογευματινής) λειτουργίας των νοσοκομείων, θεωρείται ότι προέρχονται από την άσκηση ιδιωτικού έργου, ο δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενος ισχυρισμός του Ταμείου, σύμφωνα με τον οποίο το θεσπιζόμενο με την ανωτέρω διάταξη νομικό πλάσμα δεν επιδιώκει να καταστήσει ιδιωτική την παρεχόμενη εργασία των ιατρών κατά την λειτουργία των ολοήμερων (απογευματινών) ιατρείων, αλλά να εισάγει ως προς την αμοιβή που εισπράττεται για την εργασία αυτή διαφορετικό καθεστώς φορολόγησης, είναι με βάση τα προεκετεθέντα αβάσιμος και απορριπτέος.(...). Ως εκ τούτου, τα ποσά της αμοιβής που εισπράττουν οι ιατροί του ΕΣΥ, λόγω της συμμετοχής τους στην ολοήμερη λειτουργία των απογευματινών ιατρείων των νοσοκομείων, δεν συνιστούν αποζημίωση, κατά την έννοια που προσδίδει σε αυτή το άρθρο 27 του π.δ. 422/1981, και δεν υπόκεινται στην προβλεπόμενη από τη διάταξη αυτή κράτηση. Κατ’ ακολουθία όσων έγιναν δεκτά, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.
ΝΣΚ/277/2006
Αρμοδιότητα φορέων για τη διενέργεια τοξικολογικών εξετάσεων για τη διαπίστωση της χρήσεως ναρκωτικών ουσιών στο πλαίσιο της ποινικής μεταχειρίσεως προσώπων που έχουν διαπράξει αδικήματα σχετικά με τις ουσίες αυτές - Διαδικασία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Αρμόδιοι φορείς για τη διενέργεια τοξικολογικών εξετάσεων στο πλαίσιο της ποινικής μεταχειρίσεως δράστη αδικήματος περί τις ναρκωτικές ουσίες είναι: 1) τα ειδικά δημόσια κέντρα απεξάρτησης, 2) τα νομαρχιακά ή περιφερειακά νοσοκομεία που έχουν κατάλληλες κλινικές και εργαστήρια, 3) οι ψυχιατρικές κλινικές και τα εργαστήρια ιατροδικαστικής και τοξικολογίας των ιδρυμάτων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και 4) οι ιατροδικαστικές υπηρεσίες, εφόσον διαθέτουν ειδικά εργαστήρια. Αρμόδιες αρχές για την υπόδειξη των ανωτέρω μονάδων είναι τα οικεία Υπουργεία στα οποία υπάγονται ή τα οποία τις εποπτεύουν και τα οποία έχουν υποχρέωση να καταρτίζουν ετησίως σχετικό πίνακα, τον οποίο θα πρέπει να γνωστοποιούν στον αρμόδιο εισαγγελέα.
ΠΟΛ.1155/2017
Φορολογική μεταχείριση ειδικής αμοιβής των προσώπων που αναφέρονται στην περίπτωση Ε΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 131 του ν.4472/2017, για την παροχή κλινικού και εργαστηριακού έργου σε πανεπιστημιακές κλινικές, εργαστήρια ή μονάδες, εγκατεστημένες σε νοσοκομεία του ΕΣΥ ή των νοσοκομείων που ανήκουν σε Πανεπιστήμια.