Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/114/2024

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

Eρωτάται: α) Αν, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 463 παρ. 8 του ν. 4957/2022, η αίτηση μετακίνησης του Α.Σ., μέλους Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) στη βαθμίδα Καθηγητή, από το Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου προς το Ε.Μ.Π., η οποία έχει υποβληθεί πριν από τη δημοσίευση του ανωτέρω νόμου, θα αξιολογηθεί υπό το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς και β) αν, σε περίπτωση έγκρισης από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών (Σ.Η.Μ.Μ.Υ.) του Ιδρύματος ως υπηρεσίας υποδοχής, της πιο πάνω αίτησης, η μετακίνηση, που θα λάβει χώρα, θα επηρεάσει τις μελλοντικές κατανομές νέων θέσεων Δ.Ε.Π. προς την ανωτέρω Σχολή. (...) α) Η αίτηση του Α.Σ. θα αξιολογηθεί υπό το προϊσχύσαν νομοθετικό καθεστώς, δηλαδή σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 παρ. 5 του ν. 4009/2011, όπως ίσχυαν πριν την κατάργησή τους με το άρθρο 485 παρ. α΄ του ν. 4957/2022. β) Η ενδεχόμενη έγκριση της αίτησης αυτής δεν πρόκειται να επηρεάσει τις μελλοντικές κατανομές νέων θέσεων Δ.Ε.Π. προς τη Σχολή υποδοχής.



ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/110/2024

Εάν στον απαιτούμενο χρόνο εξέλιξης Επίκουρου Καθηγητή επί θητεία, που εξελέγη με προκήρυξη πριν την ισχύ του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύναται να προσμετρηθεί η θητεία στην βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή σε άλλο ΑΕΙ της χώρας, κατ’ εφαρμογή της παραγράφου 10 του άρθρου 77 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195). (...) Επίκουρος Καθηγητής με θητεία, που εξελέγη με προκήρυξη πριν την ισχύ του ν. 4957/2022 (Α΄ 141), δύναται να υποβάλει αίτημα μονιμοποίησης ή εξέλιξης στην βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή και πριν την συμπλήρωση τριετίας από τη δημοσίευση της πράξης διορισμού του, με προσμέτρηση της θητείας που εκπλήρωσε στην ίδια βαθμίδα σε ΑΕΙ της ημεδαπής, από την οποία παραιτήθηκε για την κατάληψη της θέσης που ήδη κατέχει, κατ’ εφαρμογή της ρύθμισης της παραγράφου 10 του άρθρου 77 του ν. 4009/2011 (Α΄ 195), με απώτατο χρονικό όριο το δίμηνο από την παρέλευση της τριετούς θητείας διορισμού του, κατά τα οριζόμενα στην παράγραφο 2 του άρθρου 16 του ν. 4009/2011, όπως αυτή ίσχυε πριν την κατάργησή της με την περίπτωση α΄ του άρθρου 485 του ν. 4957/2022.


ΝΣΚ/108/2024

Ερωτάται: α) Ποια είναι η αποκλειστική προθεσμία υποβολής αίτησης Επίκουρης Καθηγήτριας με θητεία της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών για τη μονιμοποίηση ή την εξέλιξή της στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή, κατόπιν άγονης εκλογής και β) ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία για να ασκήσει η ανωτέρω μία από τις ως άνω δυνατότητες.


Κατάσταση : Αποδεκτή


(...) α) Η αποκλειστική προθεσμία υποβολής αίτησης Επίκουρης Καθηγήτριας με θητεία της Ανώτατης Σχολής Καλών Τεχνών (Α.Σ.Κ.Τ) για τη μονιμοποίησή της ή την εξέλιξή της στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή, κατόπιν άγονης εκλογής, είναι δύο μήνες από την παρέλευση ενός έτους πραγματικής υπηρεσίας της από την αρνητική απόφαση επί της αρχικής αίτησης εξέλιξης και β) η καταληκτική ημερομηνία για να ασκήσει η ανωτέρω μία από τις ως άνω δυνατότητες ήταν η 23η-09-2024 και τα αποτελέσματα της άπρακτης παρόδου της προθεσμίας αυτής επήλθαν από την επομένη, 24-09-2024 (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/92/2024

Με το δεδομένο της υποβολής από τον τέως Αναπληρωτή Καθηγητή Κ.Λ. αίτησης στις 26/10/2009 για την εξέλιξή του σε θέση Δ.Ε.Π. της βαθμίδας καθηγητή, της συγκρότησης του οικείου Εκλεκτορικού Σώματος σε Σώμα στις 6/12/2012 και της αναπομπής της υπόθεσης στο Ίδρυμα με την υπ’ αριθμ. Φ.122.2/3063/Ζ2/11-1-2024 απόφαση του Υπουργού κατόπιν ελέγχου νομιμότητας της διαδικασίας, ερωτάται, εάν η διοίκηση οφείλει να συγκροτήσει εξ αρχής το Εκλεκτορικό Σώμα, ποιος ο αριθμός των Εκλεκτόρων, εάν πρέπει να περιληφθούν σ’ αυτό και αναπληρωματικά μέλη και εάν πρέπει να οριστεί εκ νέου η οικεία Εισηγητική Επιτροπή. (...) Δεν απαιτείται η εξ αρχής συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος, προκειμένου να κρίνει επί της υποθέσεως του Κ.Λ. μετά από αποπομπή αυτής από τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κατόπιν άσκησης από αυτόν ελέγχου νομιμότητας. Επειδή, όμως, το οικείο Εκλεκτορικό Σώμα συντίθεται σήμερα από επτά μόλις μέλη (τακτικά και αναπληρωματικά) πρέπει να ανασυγκροτηθεί, διατηρώντας, πάντως, τα υφιστάμενα μέλη του, εκ των οποίων τα αναπληρωματικά θα αναπληρώσουν τα τακτικά μέλη. Περαιτέρω, κατά την ανασυγκρότηση το Σώμα, πρέπει να διαθέτει, τελικά, έντεκα τακτικά μέλη και ισάριθμα αναπληρωματικά, τηρουμένης της αναλογίας της προέλευσης των μελών κατά τα 2/3 από το Τμήμα της Σχολής και κατά το 1/3 από άλλα Τμήματα του ίδιου ή άλλου Α.Ε.Ι. Η σημερινή μείωση του αριθμού των μελών Δ.Ε.Π. που υπηρετούν στην Μονοτμηματική Σχολή Ε.Μ.Φ.Ε. κάτω των 100 δεν ασκεί επιρροή στον αριθμό των εκλεκτόρων, που θα απαρτίσουν το νέο Εκλεκτορικό Σώμα, δεδομένης της ήδη υφισταμένης μείωσης των μελών τούτου κάτω του ελαχίστου ορίου των έντεκα. Μετά την ανασυγκρότησή του το νέο όργανο θα απαρτίζεται από έντεκα μέλη, όπως ανωτέρω έχει αναφερθεί. Κατά την ανασυγκρότηση του σώματος και αφού τα υπάρχοντα αναπληρωματικά μέλη αναπληρώσουν τα υπάρχοντα τακτικά, θα οριστούν νέα αναπληρωματικά μέλη μέχρι του αριθμού των έντεκα. Μετά την νόμιμη ανασυγκρότησή του το νέο εκλεκτορικό σώμα δεν θα ορίσει νέα τριμελή επιτροπή, αφού ο λόγος της ακύρωσης-αναπομπής δεν αφορά στη συγκρότηση και σύνθεση αυτής, ούτε έχει προκύψει κάποιος μεταγενέστερος λόγος, που την αφορά. Το νέο όργανο, επιλαμβανόμενο της υπόθεσης, θα εξετάσει τη βασιμότητα της αίτησης εξαίρεσης, που έχει υποβληθεί από τον ενδιαφερόμενο, κατά τις υποδείξεις της παραπεμπτικής Υπουργικής Απόφασης.


ΝΣΚ/138/2024

Ερωτάται, ποιο είναι το αρμόδιο όργανο, το οποίο θα συγκροτήσει αφενός μεν την τριμελή εισηγητική επιτροπή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 5 περ. δ΄, εδ. γ΄ του ν. 4009/2011, αφετέρου δε θα κρίνει για τη μετακίνηση ή μη μέλους Δ.Ε.Π. από περιφερειακό Α.Ε.Ι. προς το Ε.Μ.Π.(…..) Το αρμόδιο όργανο, το οποίο θα συγκροτήσει αφενός μεν την τριμελή εισηγητική επιτροπή της διάταξης του άρθρου 16 παρ. 5, περ. δ΄, εδ. γ΄ του ν. 4009/2011, αφετέρου δε θα κρίνει περί της μετακίνησης ή μη μέλους Δ.Ε.Π. από περιφερειακό Α.Ε.Ι. προς το Ε.Μ.Π., είναι η Συνέλευση του Τμήματος Ειδικής Σύνθεσης των διατάξεων του άρθρου 21 παρ. 1 εδ. α΄ ν. 4485/2017, το οποίο θα συγκροτηθεί ως διάφορο όργανο της, ήδη, υπάρχουσας Γενικής Συνέλευσης αυτού. ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/78/2024

Ερωτάται εάν καθίσταται εξ αρχής νόμιμη η συγκρότηση και η σύνθεση του Εκλεκτορικού Σώματος και της Εισηγητικής Επιτροπής για την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκλογής σε προκηρυχθείσα κενή θέση μέλους ΔΕΠ με τη συμμετοχή ως μέλους στα πιο πάνω συλλογικά όργανα, καθώς και τη Συνέλευση του Τμήματος που συγκρότησε το Εκλεκτορικό Σώμα, προσώπου που έχει ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση με έναν εκ των υποψηφίων, που συνιστά λόγο εξαιρέσεως κατά το άρθρο 7 παρ. 1 και 2 περ. γ΄ του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν. 2690/1999 - Α΄ 45), στην περίπτωση που ο εν λόγω υποψήφιος παραιτήθηκε από την αίτηση υποψηφιότητάς του κατά το στάδιο της συγκλήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος ενώπιον της Συνέλευσης του οικείου Τμήματος για την εκλογή και, σε αποφατική απάντηση, το συγκροτηθέν Εκλεκτορικό Σώμα θα διενεργήσει τη διαδικασία εκλογής με αναπλήρωση του μέλους, στο πρόσωπο του οποίου συντρέχει ο λόγος εξαίρεσης, από το πρώτο κατά σειρά μη κωλυόμενο μέλος του αντίστοιχου καταλόγου αναπληρωματικών μελών ή χωρίς αναπλήρωση του εν λόγω εξαιρεθέντος μέλους με τα λοιπά μέλη του Εκλεκτορικού Σώματος. (...) Η συμμετοχή του μέλους ΔΕΠ, το οποίο συνδεόταν με ιδιάζουσα σχέση με υποψήφιο στη διαδικασία πλήρωσης μιας προκηρυχθείσας κενής θέσης ΔΕΠ, ως μέλους της Συνέλευσης του Τμήματος στην ληφθείσα απόφαση συγκροτήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος, καθιστά μη νόμιμη τη συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος λόγω κακής συνθέσεως της Συνέλευσης του Τμήματος. Τούτο δε, ασχέτως του ότι και η επιλογή του ιδίου πιο πάνω μέλους ΔΕΠ και ως μέλους του Εκλεκτορικού Σώματος θα μπορούσε αυτοτελώς να θεμελιώσει πλημμελή συγκρότηση του τελευταίου. Η εκ των υστέρων παραίτηση του υποψήφιου, κατά το στάδιο της συγκλήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος ενώπιον της Συνέλευσης του Τμήματος, δεν θεραπεύει την πιο πάνω πλημμέλεια και, ανεξαρτήτως του τεκμηρίου της νομιμότητας των ληφθέντων αποφάσεων, προς θεραπεία της εν λόγω πλημμέλειας και αποφυγή της ενδεχόμενης ακυρώσεως της εν λόγω διαδικασίας εκλογής στον σχετικό διοικητικό έλεγχο νομιμότητας ή κατ’ αποδοχή σχετικού λόγου ακυρώσεως σε δικαστικό έλεγχο, επιβάλλεται η επανάληψη της διαδικασίας από το στάδιο της συγκροτήσεως του Εκλεκτορικού Σώματος από την Συνέλευση του Τμήματος (βλ. οπ., ΣτΕ 1083/2021, ΔΕφΑθ 2627/2014), με βάση τους εναπομείναντες υποψήφιους και τα επικαιροποιημένα μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών και, κατ’ ακολουθία των προεκτεθέντων, η απάντηση επί των τεθέντων ερωτημάτων είναι αποφατική.


ΝΣΚ/166/2021

α) Αν o Γ.Σ., ο οποίος είναι φοιτητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κατόπιν μετεγγραφής του από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών στο οποίο είχε εισαχθεί το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 με το δικαίωμα πρόσβασης του 10%, δικαιούται να αναγνωρίσει, σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4115/2013, μαθήματα, τα οποία είχε διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στην οποία είχε αρχικά εισαχθεί με πανελλαδικές εξετάσεις το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 και β) αν η Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου μπορεί να θεωρηθεί το «Τμήμα προέλευσης» σύμφωνα με το άρθρο 35 του ν.4115/2013, παρόλο που η μετεγγραφή του Γ.Σ. έχει γίνει από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών.(...)α) H Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου δύναται, κατά νόμο, να θεωρηθεί το «Τμήμα προέλευσης», παρόλο που η μετεγγραφή του Γ.Σ. έχει γίνει από το Τμήμα Χημικών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών και β) ο Γ.Σ., προπτυχιακός φοιτητής στη Σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, δύναται να ζητήσει από την ανωτέρω Σχολή την αναγνώριση εκείνων των μαθημάτων, που διδάχθηκε και εξετάστηκε επιτυχώς στη Σχολή Μηχανικών Μεταλλείων-Μεταλλουργών του ίδιου Ιδρύματος, για την οποία θα αποφασίσει τελικά η Γενική Συνέλευση του Τμήματος, ως αποκλειστικά αρμόδιο όργανο (ομόφωνα).


ΝΣΚ/90/2024

Ερωτάται: α) εάν η θητεία του Σ.Μ., μέλους Δ.Ε.Π., Επίκουρου Καθηγητή με θητεία στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων, έχει λήξει και αν ναι, σε ποιόν χρόνο (προκειμένου το Ίδρυμα να προβεί στην έκδοση σχετικής διαπιστωτικής πράξης λήξης) και β) εάν τίθεται κάποια προθεσμία προς υποβολή από τον Σ.Μ. εκ νέου αίτησης εξέλιξης/μονιμοποίησης/ανανέωσης της θητείας του (προκειμένου να κληθεί ο ενδιαφερόμενος να την υποβάλει) και εάν, παρελθούσης της σχετικής αυτής προθεσμίας, η θητεία του λήγει αυτοδικαίως. (...) α) Στον παρόντα χρόνο, κατά τον οποίο δεν προκύπτει ότι έχει συμπληρωθεί έτος από την αρνητική απόφαση επί της (αρχικής) αίτησης του Επίκουρου Καθηγητή Σ.Μ. για εξέλιξη, μη συνυπολογιζόμενων, για τον προσδιορισμό του έτους, των χρονικών διαστημάτων κατά τα οποία δεν ασκούσε πραγματική υπηρεσία λόγω της επιβολής του διοικητικού μέτρου της αποχής από την άσκηση των καθηκόντων και των πειθαρχικών ποινών των προσωρινών παύσεων, δεν τίθεται ζήτημα λήξης της θητείας του (ομόφωνα). β) Ο Σ.Μ. έχει τη δυνατότητα, μετά τη συμπλήρωση ενός έτους πραγματικής υπηρεσίας από την αρνητική απόφαση επί της (αρχικής) αίτησης εξέλιξης και εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο μηνών από την παρέλευση του χρόνου αυτού, να υποβάλει εκ νέου αίτηση για εξέλιξη, το δε Πανεπιστήμιο θα πρέπει να τον ενημερώσει για τη δυνατότητά του αυτή. Στην περίπτωση και δεύτερης αρνητικής κρίσης λήγει αυτοδικαίως η θητεία του ενώ στην περίπτωση που δεν υποβάλει αίτηση για εκ νέου εξέλιξη, απολύεται (ομόφωνα).


ΝΣΚ/29/2023

Ερωτάται εάν, με βάση το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, μπορεί να παραιτηθεί τακτικό μέλος του Εκλεκτορικού Σώματος που συγκροτήθηκε για την πλήρωση, προκηρυχθείσας το 2020, θέσης Δ.Ε.Π., κατόπιν αναπομπής μετά από έλεγχο νομιμότητας του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, προβάλλοντας λόγους που αφορούν στη νομιμότητα της συγκρότησης και της σύνθεσης του Σώματος και ποιες είναι οι έννομες συνέπειες της παραίτησης όσον αφορά στη συγκρότηση αυτού.(...)α. Μέλος του Εκλεκτορικού Σώματος δεν μπορεί να παραιτηθεί μετά τη συγκρότηση αυτού στο πλαίσιο εκκρεμούς διαδικασίας εκλογής σε θέση νέου μέλους Δ.Ε.Π. του Παντείου Πανεπιστημίου Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών, κατ΄ εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του άρθρου 463, παρ. 3 του ν.4957/2022 σε συνδυασμό με τις διατάξεις των εφαρμοστέων άρθρων 19,παρ. 3, περ. ε του ν.4009/2011, όπως ισχύουν και του άρθρου 93, παρ.10, εδαφ. α και β του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ιδρύματος, μη εφαρμοζομένου του εδαφίου γ΄ της παραγράφου 10 του παραπάνω άρθρου του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ιδρύματος, λόγω αντίθεσης αυτού προς το εφαρμοστέο νομοθετικό πλαίσιο. Η τυχόν ασκηθείσα παραίτηση δεν παράγει έννομες συνέπειες όσον αφορά στη συγκρότηση του Εκλεκτορικού Σώματος. β. Περαιτέρω, προκύπτει ανάγκη ανασυγκρότησης του Εκλεκτορικού Σώματος, λόγω, εξ αρχής, μη νόμιμης συγκρότησης αυτού. γ. Η Γενική Συνέλευση του Τμήματος Δημόσιας Διοίκησης του ως άνω Ιδρύματος, απαρτιζόμενη από τα μέλη Δ.Ε.Π., με τη σημερινή της σύνθεση, θα ανασυγκροτήσει το Εκλεκτορικό Σώμα, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του άρθρου 19 του ν.4009/2011 (Α`195) και της απόφασης του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων με αριθ. Φ.122.1/6/14241/Ζ2/27.1.2017 (Β`225) και ειδικότερα, εφόσον το Τμήμα αριθμεί λιγότερα από 40 μέλη (καθηγητές και υπηρετούντες λέκτορες), αυτό θα αποτελείται από πέντε (5) εσωτερικούς και έξι (6) εξωτερικούς εκλέκτορες, με τους αναπληρωματικούς τους, το δε Εκλεκτορικό Σώμα θα αποτελείται από νέα μέλη, που θα προέρχονται από τα επικαιροποιημένα, κατά το χρόνο της νέας συγκρότησής του, μητρώα εσωτερικών και εξωτερικών μελών, σύμφωνα με τα ειδικότερα κριτήρια και προϋποθέσεις που θέτουν οι παραπάνω διατάξεις και η Υ.Α. Στο νέο Εκλεκτορικό Σώμα δύναται να συμπεριληφθούν και τα αρχικά παραλειφθέντα μέλη καθώς και το παραιτηθέν εξωτερικό μέλος, εφόσον περιλαμβάνονται στον επικαιροποιημένο κατάλογο ΑΠΕΛΛΑ του Τμήματος διότι θεωρούνται εν δυνάμει εκλέκτορες (ομόφωνα).


ΝΣΚ/76/2023

Ερωτάται εάν, υπό την ισχύ των διατάξεων του νέου θεσμικού νόμου 4957/2022 : α) Η προκήρυξη για τον διορισμό και την εξέλιξη των μελών του Διδακτικού-Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) απαιτείται να δημοσιεύεται σε ημερήσιες εφημερίδες, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 6 περ. Α΄ παρ. 3 ν. 2083/1992 και β) η προκήρυξη για τον διορισμό των μελών του Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού (Ε.ΔΙ.Π.) απαιτείται να δημοσιεύεται σε ημερήσιες εφημερίδες, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 1 παρ. 2 π.δ. 147/2009 και του άρθρου 1 παρ. 2 της υπ’ αριθμ. 6136/11-2-2020 απόφασης της Συγκλήτου του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (Ε.Μ.Π.).(...)α) Προκηρύξεις, που εκδίδονται για κάλυψη νέων θέσεων ή θέσεων εξέλιξης μελών Δ.Ε.Π. : I) Για τις νέες θέσεις, οι οποίες έχουν προκηρυχθεί μέχρι 30/4/2023 απαιτούνταν δημοσίευση της οικείας προκήρυξης στον ημερήσιο τύπο. II) Για τις νέες θέσεις οι οποίες προκηρύσσονται από 1/5/2023 και εφεξής δεν απαιτείται δημοσίευση της οικείας προκήρυξης στον ημερήσιο τύπο. III) Για την κάλυψη θέσεων εξέλιξης των υπηρετούντων μελών Δ.Ε.Π., που διενεργούνται μετά από αιτήματα που υποβάλλονται από τους ενδιαφερόμενους μέχρι την 31/12/2023, οι σχετικές προκηρύξεις πρέπει να δημοσιεύονται στον ημερήσιο τύπο. IV) Για την κάλυψη θέσεων εξέλιξης των υπηρετούντων μελών Δ.Ε.Π. που θα λάβουν χώρα από 1/1/2024 και εφεξής δεν απαιτείται δημοσίευση της οικείας προκήρυξης στον ημερήσιο τύπο. β) Προκηρύξεις, που αφορούν σε διορισμό μελών Ε.ΔΙ.Π. : I) Για τις προκηρύξεις που εκδόθηκαν μέχρι την ημερομηνία έναρξης ισχύος του νόμου 4957/2022 (21/7/2022) απαιτούνταν δημοσίευσή τους στον ημερήσιο τύπο. ΙΙ) Για τις προκηρύξεις που εκδίδονται μετά την ημερομηνία έναρξης της ισχύος του νόμου 5029/2023 (10/3/2023) απαιτείται, επίσης, δημοσίευσή τους στον ημερήσιο τύπο, μέχρι την έκδοση του Π.Δ., που προβλέπεται από την διάταξη του άρθρου 428 παρ. 2 ν. 4957/2022, οπότε αυτές καταργούνται, με αποτέλεσμα από τον χρόνο της κατάργησής τους και μετά να μην απαιτείται, πλέον, δημοσίευση των οικείων προκηρύξεων στον οικείο ημερήσιο τύπο.


ΝΣΚ/141/2012

Α.Ε.Ι. – Κατάργηση εξουσιοδοτικής διάταξης – Ισχύς Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του Ε.Μ.Π. – Τύπος τίτλων σπουδών – Γλώσσα χορηγούμενων τίτλων. Η κατάργηση των εξουσιοδοτικών διατάξεων ισχύει για το μέλλον, υπό την έννοια ότι δεν μπορεί κατ’ επίκληση καταργημένης εξουσιοδοτικής διάταξης να εκδοθεί πλέον διοικητική πράξη, πλην όμως οι κανονιστικές διοικητικές πράξεις που έχουν εκδοθεί κατά την διάρκεια της ισχύος της εξουσιοδοτικής διάταξης διατηρούνται σε ισχύ, εφόσον από τις νεότερες διατάξεις δεν απαγγέλλεται ρητά η κατάργησή τους και οι ρυθμίσεις τους είναι συμβατές και δεν συγκρούονται με το νέο νομοθετικό καθεστώς. Μέχρις ότου εκδοθούν οι νέες κανονιστικές διοικητικές πράξεις με έρεισμα τη νέα εξουσιοδοτική διάταξη, εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι παλαιές και δεν υφίσταται νομοθετικό κενό ως προς το ρυθμιστέο ζήτημα. Ο υπό την ισχύ του Ν.1268/1982 εκδοθείς Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (Ε.Κ.Λ.) του Ε.Μ.Π. ρυθμίζει και τα ζητήματα του τύπου των τίτλων σπουδών των απόφοιτων του Ιδρύματος. Στο ρυθμιστικό αυτό πλαίσιο του τύπου εντάσσεται και η γλώσσα στην οποία εκδίδεται ο τίτλος σπουδών και ορίζεται ειδικότερα ότι ο τίτλος εκδίδεται στην Ελληνική γλώσσα. Η Γραμματεία της Σχολής Χημικών Μηχανικών θα εκδώσει τον τίτλο σπουδών (δίπλωμα) του Π.Ντ., σύμφωνα με τον τύπο και στη γλώσσα που θα καθορίσει η απόφαση των αρμοδίων προς τούτο οργάνων του Ε.Μ.Π. και σε περίπτωση μη συγκρότησής τους μέχρι την έκδοση του ανωτέρω διπλώματος, με τον τύπο και στη γλώσσα που θα καθορίσει η απόφαση του Πρύτανη Ε.Μ.Π.