×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/117/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Υποχρεωτικός χαρακτήρας της συνυπηρέτησης εγγάμου στελέχους του Λιμενικού Σώματος, συζύγου λιμενικού που έχει μετατεθεί ή αποσπαστεί στο εξωτερικό – Χρονική διάρκεια της απόσπασης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απόσπαση έγγαμου στελέχους του Λιμενικού Σώματος, κατ’ άρθρο 20 παρ. 1 περ. στ΄ του Π.Δ. 33/2009, γίνεται υποχρεωτικά, λόγω συνυπηρέτησης συζύγων, κατόπιν υποβολής σχετικής αίτησης και αιτιολογημένης εισήγησης της αρμόδιας υπηρεσίας, ότι συντρέχουν οι νόμιμες προϋποθέσεις, ο δε χρόνος διάρκειας της απόσπασης πρέπει να ταυτίζεται με τη διάρκεια θητείας του συζύγου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/176/2021

Εάν ο διανυθείς χρόνος υπηρεσίας στελέχους του Λιμενικού Σώματος– Ελληνικής Ακτοφυλακής στο Συντονιστικό Επιχειρησιακό Κέντρο (ΣΕΚ) της Α.Α.Δ.Ε., θεωρείται και ως κανονική υπηρεσία στο Λιμεναρχείο Ύδρας από το οποίο αποσπάσθηκε.(...)Ο διανυθείς χρόνος υπηρεσίας στελέχους του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής στο ΣΕΚ της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων και ήδη της Α.Α.Δ.Ε. στην οποία είχε αποσπασθεί από το Λ/Χ Ύδρας όπου ανήκει οργανικά, δεν θεωρείται ως κανονική υπηρεσία στο εν λόγω Λιμεναρχείο, ειδικώς καθόσον αφορά τη συμπλήρωση του συνολικώς απαιτούμενου υποχρεωτικού χρόνου παραμονής (3 έτη) πραγματικά στην οργανική του θέση (κατά πλειοψηφία).


ΝΣΚ/196/2008

Υποχρεωτικός ή μη συνυπολογισμός του χρόνου της στρατιωτικής θητείας για τον υπολογισμό της τριακονταπενταετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λιμενικού Σώματος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ως τριακονταπενταετής πραγματική και συντάξιμη δημόσια υπηρεσία, για την αυτοδίκαιη απόλυση των δημοσίων υπαλλήλων, θεωρείται μόνον αυτή που παρέχεται εκουσίως στο κράτος και συνεπώς δεν λαμβάνεται υπόψη η υποχρεωτική υπηρεσία που παρέχουν οι κληρωτοί και οι έφεδροι προς εκπλήρωση των στρατιωτικών τους υποχρεώσεων. Κατ ακολουθίαν και για την ταυτότητα του νομικού λόγου πρέπει να γίνει δεκτό ότι ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας δεν λαμβάνεται υποχρεωτικά υπόψη για τον υπολογισμό της, κατ άρθρο 45 του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος (Κ.Π.Λ.Σ.), τριακονταπενταετούς πραγματικής υπηρεσίας για την αποστρατεία Αξιωματικού Λιμενικού Σώματος.


ΝΣΚ/123/2021

Εάν α) οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021, που απαγορεύουν τη μετάταξη, απόσπαση ή την καθ’ οιονδήποτε τρόπο μετακίνηση υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ κατισχύουν των διατάξεων των άρθρων 21 του ν. 2946/2001 και 48 του ν. 4440/2016 που επιτρέπουν την κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, συνυπηρέτηση υπαλλήλων στην αλλοδαπή και β) αν οι ανωτέρω απαγορευτικές διατάξεις καταλαμβάνουν την περίπτωση απόσπασης της υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ Α.Θ., η οποία ήταν ήδη, κατά τη θέση σε ισχύ των ανωτέρω διατάξεων, αποσπασμένη στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία στην Ευρωπαϊκή Ένωση, στις Βρυξέλλες, λόγω συνυπηρέτησης με τον ένστολο σύζυγό της.(...)α) Οι διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4778/2021 που απαγορεύουν τη μετάταξη, απόσπαση ή την καθ’ οιονδήποτε τρόπο μετακίνηση υπαλλήλων του e-ΕΦΚΑ και τη μη ολοκλήρωση των εκκρεμών σχετικών διαδικασιών, κατισχύουν, ως ειδικότερες, των διατάξεων του άρθρου 21 του ν. 2946/2001 και του άρθρου 48 του ν. 4440/2016 περί συνυπηρέτησης και β) οι ανωτέρω απαγορευτικές διατάξεις δεν καταλαμβάνουν την περίπτωση της Α.Θ., μονίμου υπαλλήλου του e-ΕΦΚΑ, η οποία, κατά τον χρόνο θέσης σε ισχύ των διατάξεων αυτών (19-02-2021), υπηρετούσε ήδη με απόσπαση, στη Μ.Ε.Α. στις Βρυξέλλες, λόγω συνυπηρέτησης με τον ένστολο σύζυγό της και ο χρόνος διάρκειας της απόσπασής της ταυτίζεται με τη διάρκεια θητείας του συζύγου της.


ΝΣΚ/369/2011

Δυνατότητα απόσπασης ή μετάταξης υπαλλήλου του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών εκλεγέντος στο αξίωμα του προέδρου του συμβουλίου δημοτικής κοινότητας, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.7 του άρθρου 93 του Ν. 3852/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μόνιμος υπάλληλος του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών, ο οποίος εκλέχθηκε στο αξίωμα του προέδρου του συμβουλίου δημοτικής κοινότητας, μπορεί να μετατεθεί ή αποσπαστεί, μετά από αίτησή του, κατ’ εφαρμογή της παρ.7 του άρθρου 93 του Ν. 3852/2010, στα διοικητικά όρια του δήμου στον οποίο έχει εκλεγεί, χωρίς να υποχρεούται να παραμείνει στο Κ.Ε.Π. της τοποθέτησής του τουλάχιστον για μια πενταετία, σύμφωνα με τις διατάξεις των παρ.1 και 2 του άρθρου 16 του Ν. 3448/2006. (ομοφ.)


ΝΣΚ/2/2024

α) Λαμβάνοντας υπ’ όψιν το άρθρο 27 παρ.1 περ. β΄ υποπερ. βστ΄ του ν.4504/2017 (Α΄ 184) και το άρθρο 19 του π.δ. 11/2021 (Α΄ 21), κατά τα οποία η έκτακτη μετάθεση για λόγους υποχρεωτικής συνυπηρέτησης τελεί υπό την προϋπόθεση πρόβλεψης από την κείμενη νομοθεσία, ερωτάται αν το άρθρο 27 παρ.6 του ν.4504/2017 συνιστά την αποκλειστική περίπτωση συνυπηρέτησης στο εξωτερικό για στελέχη Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής(Λ.Σ–ΕΛ.ΑΚΤ). β) Σε περίπτωση αρνητικής απάντησης στο παραπάνω ερώτημα, ερωτάται αν τα οριζόμενα στις διατάξεις της παρ. 4 του άρθρου 1 του π.δ. 11/2021, όπως αντικαταστάθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 1 του π.δ. 61/2023 (Α’ 113), καθώς και στις διατάξεις των άρθρων 19 και 29 του π.δ. 11/2021, όπως ισχύουν, σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 27 παρ.1περ.β΄υποπερ. βστ΄ του ν.4504/2017, όπως ισχύει, περί έκτακτης μετάθεσης για λόγους υποχρεωτικής συνυπηρέτησης, τυγχάνουν εφαρμογής και σε περίπτωση αιτήματος υποχρεωτικής συνυπηρέτησης σε Υπηρεσίες του εξωτερικού, καθώς και αν οι Υπηρεσίες αυτές εμπίπτουν αποκλειστικά σε αυτές που προβλέπονται στους με αριθμ. 87/2021 (Β’ 4914) και 88/2021 (Β’ 4913) Κανονισμούς κατανομής οργανικών θέσεων προσωπικού Λ.Σ. –ΕΛ.ΑΚΤ. (..)α) Λαμβάνοντας υπ’ όψιν το άρθρο 27 παρ.1 περ. β’ υποπερ. βστ΄ του ν.4504/2017 (Α΄ 184) και το άρθρο 19 του π.δ. 11/2021 (Α΄21), κατά τα οποία η έκτακτη μετάθεση για λόγους υποχρεωτικής συνυπηρέτησης τελεί υπό την προϋπόθεση πρόβλεψης από την κείμενη νομοθεσία, το άρθρο 27 παρ.6 του ν.4504/2017 συνιστά την αποκλειστική περίπτωση συνυπηρέτησης στο εξωτερικό για στελέχη ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ. β) Κατόπιν των ανωτέρω, παρέλκει η απάντηση στο δεύτερο ερώτημα (ομόφωνα)


ΝΣΚ/14/2004

Επώνυμο. Μεταβολή τούτου στο διαβατήριο αλλοδαπής μετά την τέλεση γάμου της με Έλληνα υπήκοο, και υποκατάσταση τούτου από εκείνο του συζύγου της. Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Για το επώνυμο των συζύγων εκ των οποίων ο ένας είναι Έλληνας και ο έτερος αλλοδαπός, εφαρμόζεται η περίπτωση 2 του άρθρου 14 ΑΚ, ήτοι το δίκαιο της τελευταίας κατά τη διάρκεια του γάμου κοινής συνήθους διαμονής. Υπό το δεδομένο, ότι η διάταξη του άρθρου 1388 ΑΚ είναι δημόσιας τάξης, το χορηγηθέν, από τη χώρα της υπηκοότητας, διαβατήριο στην αλλοδαπή σύζυγο με το επώνυμο του Έλληνα συζύγου της δεν παράγει έννομες συνέπειες, από πλευράς εφαρμοστέου εσωτερικού δικαίου προς μεταβολή της εγγραφής της στα δημοτολόγια, καθώς και του επωνύμου της στη χορηγηθείσα άδεια διαμονής. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/255/2016

Διορισμός υπαλλήλου σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή (νήσο Λέρο), με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, σύμφωνα με τις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 10 της παρ. 14 του ν. 3051/2002. Δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης λόγω προβλημάτων υγείας, τα οποία δεν αντιμετωπίζονται στη νήσο Λέρο.(...)Υπάλληλος που διορίζεται, μετατάσσεται ή μεταφέρεται σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 14 του ν. 3051/2002, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση που διορίστηκε μέχρι να συμπληρωθεί η προβλεπόμενη δεκαετία. Κατ’ εξαίρεση, μπορεί να αποσπαστεί, μετατεθεί ή μεταταχθεί, προ της παρόδου της δεκαετίας, όταν συντρέχει στο πρόσωπό του κάποια από τις ρητά προσδιοριζόμενες στο νόμο εξαιρέσεις, αλλά και εξαιρετικά σοβαρός λόγος υγείας, όπως δυσίατο νόσημα (εκ των αναφερομένων στην απόφαση Υ1/Γ.Π./οικ.16884/2001 του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας), το οποίο παρουσιάστηκε ή διαπιστώθηκε για πρώτη φορά μετά τον διορισμό του υπαλλήλου και δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί στην περιοχή που υπηρετεί ο υπάλληλος, ούτε και με χρήση των προβλεπόμενων στον Υπαλληλικό Κώδικα αναρρωτικών αδειών. Η ικανοποίηση του αιτήματος μετάθεσης, μετάταξης ή απόσπασης για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους υγείας, δεν αναιρεί την υποχρέωση του υπαλλήλου να συμπληρώσει τη δεκαετία, εάν και όταν αρθούν οι λόγοι αυτοί. (ομόφωνα)


ΝΣΚ/99/2022

Ερωτάται αν η διάταξη της περίπτωσης δ’ της παρ. 2 του άρθρου 6 του ν. 3079/2002, είναι δυνατό να εφαρμοσθεί στην περίπτωση κατά την οποία σύμφωνα με το πόρισμα Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης ο θανάσιμος τραυματισμός εν ενεργεία στελέχους του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ προκλήθηκε εν ώρα διατεταγμένης υπηρεσίας και οφείλεται σε αυτοχειρία.(...)Δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 6 παρ. 2 περίπτ. δ’ του ν.3079/2002, που ορίζει ότι οι διατελούντες σε χηρεία σύζυγοι του προσωπικού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ.) που απεβίωσε κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας ή εξαιτίας της υπηρεσίας, εφόσον έχουν στη ζωή ένα τουλάχιστον ανήλικο τέκνο, προσλαμβάνονται, μετά από αίτησή τους, ως διοικητικοί υπάλληλοι με οποιαδήποτε σχέση εργασίας και σε θέση ανάλογη των προσόντων τους στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ή στα εποπτευόμενα από αυτό Ν.Π.Δ.Δ., στην περίπτωση κατά την οποία σύμφωνα με το πόρισμα της Ένορκης Διοικητικής Εξέτασης ο θανάσιμος τραυματισμός εν ενεργεία στελέχους του Λ.Σ. - ΕΛ.ΑΚΤ προκλήθηκε εν ώρα διατεταγμένης υπηρεσίας και οφείλεται σε αυτοχειρία (ομόφωνα).


ΝΣΚ/201/2017

Απόταξη στελεχών λιμενικού σώματος – Επανάληψη πειθαρχικής δίκης – Ανακριτικά συμβούλια – Αρμοδιότητες οργάνων διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μπορεί να τύχει εφαρμογής το άρθρο 101 παρ. 3 του ν. 3079/2002, για την επανάληψη της πειθαρχικής δίκης αποταχθέντος στελέχους του Λιμενικού Σώματος, ενόψει του ότι εκδόθηκε, εκτός των αθωωτικών και μία καταδικαστική δικαστική απόφαση, διότι στις περιπτώσεις που η πειθαρχική καταδίκη εχώρησε βάσει πλειόνων πράξεων ή παραλείψεων που αποτέλεσαν αντικείμενο συνεκτίμησης, η αθώωση ή η απαλλαγή για ορισμένες από αυτές, συνιστά λόγο επανάληψης της πειθαρχικής διαδικασίας. Αιτήσεις στελεχών του ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ, για επανάληψη της πειθαρχικής διαδικασίας, παραπέμπονται σε ανακριτικό συμβούλιο, σύμφωνα με το άρθρο 101 παρ. 3 του ν. 3079/2002, χωρίς να λάβει χώρα διαδικασία επαναφοράς τους σε ενέργεια. Αρμόδιο είναι το ανακριτικό συμβούλιο που είχε επιληφθεί της σχετικής πειθαρχικής διαδικασίας τελευταίο, ήτοι, το συμβούλιο που εξέδωσε την τελεσίδικη απόφαση για την επιβολή της πειθαρχικής ποινής της απόταξης. Αρμόδιο όργανο για την παραπομπή στο ανακριτικό συμβούλιο είναι αυτό που ήταν αρμόδιο, κατ' άρθρο 106 του ν 3079/2002, για την παραπομπή στο ανακριτικό συμβούλιο, που είχε επιληφθεί της πειθαρχικής δίκης, με την οποία επιβλήθηκε η ποινή της απόταξης, δηλαδή το όργανο που είχε διατάξει την αρχική παραπομπή.


ΕΣ/ΚΛ ΣΤ/101/2025

Η Πράξη 101/2025 του ΣΤ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας σύναψης και του σχεδίου της 9ης εκτελεστικής σύμβασης, η οποία προέρχεται από την υπ' αριθμ. 03/2023 συμφωνία-πλαίσιο. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η προμήθεια καυσίμων κίνησης πολεμικών πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού και πλωτών μέσων του Λιμενικού Σώματος/Ελληνικής Ακτοφυλακής. Η σύμβαση συνάπτεται μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρείας «…» και έχει χρονική διάρκεια μέχρι 31.12.2025 και αξία 2.499.845 ευρώ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν συντρέχουν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και, ως εκ τούτου, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της εκτελεστικής σύμβασης.