×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/255/2016

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3051/2002

Διορισμός υπαλλήλου σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή (νήσο Λέρο), με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, σύμφωνα με τις ευεργετικές διατάξεις του άρθρου 10 της παρ. 14 του ν. 3051/2002. Δυνατότητα μετάταξης ή απόσπασης λόγω προβλημάτων υγείας, τα οποία δεν αντιμετωπίζονται στη νήσο Λέρο.(...)Υπάλληλος που διορίζεται, μετατάσσεται ή μεταφέρεται σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, κάνοντας χρήση των ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 10 παρ. 14 του ν. 3051/2002, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση που διορίστηκε μέχρι να συμπληρωθεί η προβλεπόμενη δεκαετία. Κατ’ εξαίρεση, μπορεί να αποσπαστεί, μετατεθεί ή μεταταχθεί, προ της παρόδου της δεκαετίας, όταν συντρέχει στο πρόσωπό του κάποια από τις ρητά προσδιοριζόμενες στο νόμο εξαιρέσεις, αλλά και εξαιρετικά σοβαρός λόγος υγείας, όπως δυσίατο νόσημα (εκ των αναφερομένων στην απόφαση Υ1/Γ.Π./οικ.16884/2001 του Υπουργού Υγείας Πρόνοιας), το οποίο παρουσιάστηκε ή διαπιστώθηκε για πρώτη φορά μετά τον διορισμό του υπαλλήλου και δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί στην περιοχή που υπηρετεί ο υπάλληλος, ούτε και με χρήση των προβλεπόμενων στον Υπαλληλικό Κώδικα αναρρωτικών αδειών. Η ικανοποίηση του αιτήματος μετάθεσης, μετάταξης ή απόσπασης για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους υγείας, δεν αναιρεί την υποχρέωση του υπαλλήλου να συμπληρώσει τη δεκαετία, εάν και όταν αρθούν οι λόγοι αυτοί. (ομόφωνα)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/166/2014

Απόσπαση και διάθεση υπαλλήλων του Δημοσίου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα, που έχουν υποχρέωση παραμονής σε υπηρεσία παραμεθορίου περιοχής, σε γραφεία βουλευτών και κομμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπάλληλοι που έχουν διορισθεί με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, μεταταχθεί ή μεταφερθεί σε παραμεθόριο ή προβληματική περιοχή, που έτυχαν ειδικών ευεργετημάτων και υποχρεούνται να παραμείνουν στην υπηρεσία τοποθέτησής τους για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, δεν μπορούν να αποσπασθούν προκειμένου να διατεθούν για τη γραμματειακή υποστήριξη του έργου των γραφείων των βουλευτών και των Ελλήνων βουλευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, καθώς και των γραφείων των κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή ή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατά το χρονικό διάστημα της υποχρεωτικής παραμονής τους στις υπηρεσίες αυτές. Τα ανωτέρω ουδόλως διαφοροποιούνται από τις διατάξεις του άρθρου 36 του ν. 4250/2014. (πλειοψ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/267/2012

Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 53 του Ν. 3979/2011 σε υπαλλήλους του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών, οι οποίοι έχουν μοριοδοτηθεί και προσληφθεί λόγω εντοπιότητας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Μόνιμοι υπάλληλοι του κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών, οι οποίοι μοριοδοτήθηκαν για το διορισμό τους λόγω εντοπιότητας, αλλά πάσχουν από δυσίατα ή ανίατα νοσήματα ή έχουν αναπηρία 67% και άνω, υποχρεούνται να παραμείνουν στην υπηρεσία τοποθέτησής τους για μία τουλάχιστον δεκαετία, σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου, δεύτερου και τρίτου εδαφίου της παρ.14 του άρθρου 10 του Ν. 3051/2002. (πλειοψ.)


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/110/2014

ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ.Νόμιμη η δαπάνη που αφορά στην καταβολή επιδότησης για την αγορά κατοικίας σε προβληματική περιοχή (άρθρο 10 ν. 3320/2005), σε υπάλληλο του Δήμου, που είχε τεθεί σε διαθεσιμότητα για ένα χρόνο, λόγω κατάργησης της θέσης της, καθόσον, λαμβανομένου υπόψη ότι κατά το χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης προς καταβολή, ήταν δυνατή η παραμονή της ως άνω υπαλλήλου στην υπηρεσία της προβληματικής περιοχής για μία δεκαετία και ότι αυτή ετέθη σε διαθεσιμότητα χωρίς υπαιτιότητά της, μετατάχθηκε δε, σε άλλη δημόσια υπηρεσία στην ίδια προβληματική περιοχή, παρέμεινε, δηλαδή, στο δυναμικό της δημόσιας διοίκησης στην ίδια προβληματική περιοχή, στην ενίσχυση του οποίου αποβλέπει η ανωτέρω επιδότηση.

ΕΣ/Τ1/54/2009

Επιδότητηση αγοράς κατοικίας.Παραγραφή.Ούτε η ολοκλήρωση των οικοδομικών εργασιών είτε κατά τη διάρκεια είτε μετά την παρέλευση της πενταετίας από την τοποθέτηση του υπαλλήλου στην προβληματική περιοχή ούτε η παρέλευση της πενταετίας αυτής αρκούν για τη γέννηση της αξίωσης χορήγησης της επιδότησης καθώς, κατά το νόμο, απαιτείται περαιτέρω και η δήλωση του υπαλλήλου ότι θα παραμείνει στην προβληματική περιοχή ακόμη επί μια δεκαετία. Χωρίς δε, τη συνδρομή και της τελευταίας αυτής προϋπόθεσης δεν μπορεί να νοηθεί ούτε γέννηση της αξίωσης ούτε πολύ περισσότερο να τεθεί ζήτημα έναρξης της παραγραφής αυτής. Την επιδότηση για ανέγερση κατοικίας σε προβληματική περιοχή δικαιούνται όλοι οι υπάλληλοι, που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, περιλαμβανομένων και αυτών που τοποθετήθηκαν στην προβληματική περιοχή μέχρι τη θέση σε ισχύ του, ήτοι μέχρι τις 23.2.2005 (βλ. άρθρο 10 ν.3320/2005). Και τούτο, ανεξαρτήτως του εάν η τοποθέτηση τους έλαβε χώρα είτε πριν τις 11.11. 1992, δηλαδή, πριν την έναρξη ισχύος του ν.2085/1992.


ΝΣΚ/379/2013

Δημοσίευση, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ.12 του ν. 3051/2002, μη δημοσιευθείσας αρχικώς απόφασης διορισμού δημοτικού υπαλλήλου, χωρίς να προσδίδεται αναδρομικότητα του διορισμού – Ανάκληση ή όχι αυτής ως μη νόμιμης. Απόφαση διορισμού υπαλλήλου του Δημοσίου, Ν.Π.Δ.Δ. και Ο.Τ.Α. α’ και β’ βαθμού, εκδοθείσα κατ’ εφαρμογή του άρθρου 10 παρ.12 του ν. 3051/2002 και μη προβλέπουσα αναδρομικότητα του διορισμού, δύναται να ανακληθεί, ως μη νόμιμη, με νέα, αναδρομικής ισχύος, δημοσιευτέα μαζί με τη σχετική περίληψη κατά τις κείμενες διατάξεις. (ομοφ.)


ΝΣΚ/403/2010

Μετάταξη υπαλλήλων σε παραμεθόριο περιοχή – Αρμοδιότητα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η μετάταξη υπαλλήλου Περιφέρειας σε παραμεθόριο περιοχή άλλης Περιφέρειας, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 72 παρ.1 και 74 παρ.1 του Υπαλληλικού Κώδικα (Ν 3528/2007), διενεργείται με κοινή απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και των οικείων Γενικών Γραμματέων Περιφέρειας.


ΝΣΚ/203/2015

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Αμοιβαία μετάθεση υπαλλήλων διορισμένων σε παραμεθόριο περιοχή, κάνοντας χρήση ευεργετικών διατάξεων του άρθρου 10 παρ.14 του ν. 3051/2002.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν είναι δυνατή η αιτούμενη αμοιβαία μετάθεση των ενδιαφερομένων υπαλλήλων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, οι οποίοι διορίσθηκαν στις παραμεθόριες περιοχές με την υποχρέωση να παραμείνουν για 10 χρόνια στα επιλεγέντα υποκαταστήματα, προ της παρόδου 10ετίας από τον διορισμό τους. (ομοφ.)


ΝΣΚ/57/2012

Δυνατότητα ή μη απόσπασης υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών σε υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 7 του Ν.3320/2005.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η απόσπαση υπαλλήλου του Υπουργείου Οικονομικών - Σ.Δ.Ο.Ε. Π.Δ. Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης ως εθνικού εμπειρογνώμονα σε υπηρεσία (Γενική Διεύθυνση Εμπορίου) της Ευρωπαϊκής Ένωσης, κατ’ εφαρμογήν των διατάξεων του άρθρου 7 του Ν.3320/2005, διότι, ο υπάλληλος αυτός, υποχρεούται να παραμείνει στη θέση διορισμού του σε υπηρεσία παραμεθόριας περιοχής τουλάχιστον για μία δεκαετία από το διορισμό του και να αναμείνει την παρέλευση του προβλεπόμενου χρόνου, για τον οποίο δεσμεύτηκε να παραμείνει στην περιοχή που υπηρετεί, επειδή έλαβε επιδότηση αγοράς ή ανέγερσης κατοικίας σε αυτήν, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.14 του άρθρου 10 του Ν.3051/2002 και του άρθρου 10 του Ν. 3320/2005 αντίστοιχα. (ομοφ.)


ΝΣΚ/20/2003

Προϋποθέσεις αναγνωρίσεως (Ν 1943/1991 άρθρο 64, Ν 2085/1992 άρθρο 9) του ευεργετήματος της επιδοτήσεως της αγοράς κατοικίας σε προβληματική περιοχή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ευεργέτημα της παρ.4 του άρθρου 64 του Ν 1943/1991, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του Ν 2085/1992, δικαιούται ο υπάλληλος ο οποίος συμπληρώνει πενταετή υπηρεσία σε προβληματική περιοχή, δηλώνει ότι επιθυμεί να υπηρετήσει για μία ακόμη δεκαετία και αγοράζει κατοικία στην περιοχή αυτή, ανεξαρτήτως του αν ο ίδιος ή η σύζυγός του έχει ή όχι άλλη κατοικία στην ίδια περιοχή, έστω και ικανή να καλύψει τις στεγαστικές ανάγκες της οικογένειας, ή αν έχει δικαίωμα επικαρπίας άλλου ακινήτου. Υπάλληλος που διορίσθηκε σε προβληματική περιοχή πριν από την έναρξη της εφαρμογής των παραπάνω διατάξεων (11-11-1992) και μετά τη χρονολογία αυτή μετατέθηκε σε άλλη προβληματική περιοχή δικαιούται το ευεργέτημα με αφετηρία τη δεύτερη αυτή τοποθέτηση. Το ευεργέτημα δικαιούται και ο υπάλληλος που ανεγείρει οικοδομή σε ακίνητο του οποίου είναι ψιλός κύριος, όχι όμως και ο επικαρπωτής του ακινήτου. Σε περίπτωση αγοράς ημιτελούς κατοικίας κρίσιμος για τον υπολογισμό της αξίας είναι ο χρόνος της αποπερατώσεως της κατοικίας. Υπάλληλος ο οποίος απέκτησε με γονική παροχή ημιτελή οικοδομή, την οποία αποπεράτωσε, δικαιούται το ευεργέτημα. Όταν αγοράζεται ιδανικό μερίδιο εξ αδιαιρέτου προστίθενται 20 τ.μ. για κάθε ανήλικο τέκνο, το δε εμβαδό που θα ληφθεί υπόψη και του οποίου δεν μπορεί να γίνει υπέρβαση είναι το εμβαδό της όλης κατοικίας. Το ευεργέτημα δικαιούται επίσης υπάλληλος ο οποίος, ενώ είναι κύριος οικοπέδων στην προβληματική περιοχή που υπηρετεί, δεν ανεγείρει κατοικία σε αυτά αλλά αγοράζει άλλη κατοικία για την οποία δεν δικαιούται απαλλαγή από τον φόρο μεταβιβάσεως, καθώς και υπάλληλος ο οποίος είναι συγκύριος κατοικίας από κληρονομία κατά ποσοστό 1/4 εξ αδιαιρέτου και αγοράζει τα υπόλοιπα 3/4 από τους συγκληρονόμους του.


ΝΣΚ/557/2001

Περίληψη Ερωτήματος: Ερωτάται αν δικαιούται το προβλεπόμενο από το άρθρο 9 παρ. 4 του Ν. 2085/92 ευεργέτημα της επιδοτήσεως της αγοράς κατοικίας υπάλληλος ο οποίος αγοράζει η ανεγείρει την κατοικία του όχι στην προβληματική περιοχή που υπηρετεί, αλλά σε άλλη περιοχή που επίσης έχει καθορισθεί ως προβληματική, και υπό τον όρο ότι τόσο η περιοχή της εργασίας όσο και ή περιοχή της αγοράς ή ανέγερσης κατοικίας εντάσσονται στη χωρική αρμοδιότητα της ίδιας ενιαίας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.Απάντηση θετική.