ΝΣΚ/12/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Καθορισμός της ημερομηνίας διαγραφής των αποστρατευομένων αξιωματικών με ατομικές πράξεις δημοσιευτέες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, με βάση την αναγραφομένη στο σχετικό ΦΕΚ ως ημερομηνία δημοσιεύσεως ή την ημερομηνία της πραγματικής κυκλοφορίας αυτού.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση, προκειμένου να καθορίζει την ημερομηνία διαγραφής των αξιωματικών που αποστρατεύονται, πρέπει να λαμβάνει υπόψη ως ημερομηνία δημοσιεύσεως της σχετικής πράξεως στο ΦΕΚ την αναγραφομένη σε αυτό, η οποία αποτελεί και την αφετηρία για τον υπολογισμό του, κατ’ άρθρο 36 παρ.1 του ΝΔ 1400/1973, 15νθημέρου, εκτός εάν ο ενδιαφερόμενος επικαλεσθεί και προσκομίσει βεβαίωση του Εθνικού Τυπογραφείου, από την οποία θα αποδεικνύεται ότι η αναγραφομένη στο ΦΕΚ ημερομηνία δεν συμπίπτει με την πραγματική κυκλοφορία του σχετικού φύλλου ή την δυνατότητα χορηγήσεως αντιγράφου του δοκιμίου του, οπότε και για την εξασφάλιση της έννομης προστασίας του, θα λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κυκλοφορία του σχετικού φύλλου ή η ημερομηνία κατά την οποία ήταν δυνατόν να χορηγηθεί αντίγραφο του δοκιμίου του.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/303/2011
Αξιωματικοί Διερμηνείς – Ημερομηνία έναρξης μισθοδοσίας του μόνιμου προσωπικού του Σώματος Στρατιωτικών Γραμματέων της ειδικότητας αυτής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν αρκεί για την έναρξη της μισθοδοσίας των Αξιωματικών Διερμηνέων η κύρωση των πινάκων επιτυχόντων στο σχετικό διαγωνισμό. Η έναρξη της σχετικής μισθοδοσίας συμπίπτει χρονικά με την πραγματική ανάληψη καθηκόντων των ενδιαφερομένων, ως Αξιωματικών Διερμηνέων. (ομοφ.)
ΝΣΚ/55/2025
Δυνατότητα ανάκλησης πράξης διαγραφής φοιτητή από προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών προς ικανοποίηση σχετικού αιτήματός του, όταν για την οικεία διαγραφή, η οποία προκλήθηκε με αίτημα του ιδίου φοιτητή, έχει εκδοθεί πιστοποιητικό διαγραφής(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δυνατότητα ανάκλησης πράξης διαγραφής φοιτητή από προπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών προς ικανοποίηση σχετικού αιτήματός του, όταν για την οικεία διαγραφή, η οποία προκλήθηκε με αίτημα του ιδίου φοιτητή, έχει εκδοθεί πιστοποιητικό διαγραφής.
ΣΤΕ/2527/2003
Ατομική διοικητική πράξη- δημοσίευση:...Με την αναιρεσιβαλλομένη απόφαση έγινε δεκτό, κατ' απόρριψη της αιτήσεως, ότι η απαλλοτρίωση εγκύρως συντελέσθηκε με την δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως την 1.11.1999, ημέρα Δευτέρα, της ειδοποιήσεως για την γενομένη παρακατάθεση, εν όψει του ότι η τελευταία ημέρα του δεκαοκταμήνου από την δημοσίευση της δικαστικής αποφάσεως για τον προσδιορισμό της αποζημιώσεως, δηλαδή η 30.10.1999, ήταν Σάββατο. Τον ισχυρισμό δε του αναιρεσείοντος για την πραγματική κυκλοφορία του φύλλου της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως σε μεταγενέστερη ημερομηνία απέρριψε το δικαστήριο ως μη ουσιώδη, με την σκέψη ότι κρίσιμη, κατά την έννοια των διατάξεων του ν.δ/τος 797/1971 και του ν. 301/1976, είναι, εν προκειμένω, μόνον η ημερομηνία την οποία φέρει το φύλλο και κατά την οποία τεκμαίρεται αμαχήτως ότι αυτό εκυκλοφόρησε, και ότι η ημέρα της πραγματικής κυκλοφορίας του, όταν δεν συμπίπτει με την ημερομηνία που φέρει το φύλλο, λαμβάνεται υπ' όψιν μόνον ως αφετηρία της προθεσμίας για την άσκηση αιτήσεως ακυρώσεως κατά κανονιστικών πράξεων. Η κρίση όμως αυτή του δικαστηρίου που εξέδωσε την αναιρεσιβαλλομένη απόφαση δεν είναι, κατά τα εκτεθέντα στην προηγούμενη σκέψη, νόμιμη, δεδομένου ότι, στην ως άνω περίπτωση, κρίσιμη είναι η ημέρα πραγματικής κυκλοφορίας του φύλλου της Εφημερίδος της Κυβερνήσεως και όχι η ημερομηνία την οποία αυτό φέρει, όταν αυτές δεν συμπίπτουν, επομένως δε ο προβληθείς από τον αναιρεσείοντα σχετικός ισχυρισμός ήταν ουσιώδης. Για τον λόγο, συνεπώς, αυτόν, ο οποίος βασίμως προβάλλεται με την κρινομένη αίτηση, πρέπει αυτή να γίνει δεκτή και να αναιρεθή η προσβαλλομένη απόφαση, η δε υπόθεση, που χρειάζεται διευκρίνιση κατά το πραγματικό μέρος, πρέπει να παραπεμφθή στο ίδιο δικαστήριο για νέα κρίση.
ΝΣΚ/299/2010
ΑΕΙ – Προκήρυξη θέσεως μέλους ΔΕΠ – Απαραίτητα δικαιολογητικά και προθεσμία υποβολής τους – Αλλοδαποί τίτλοι σπουδών – Προθεσμία υποβολής βεβαιώσεως του ΔΟΑΤΑΠ για την ισοτιμία των τίτλων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Υποψήφιος για τη πλήρωση, ύστερα από προκήρυξη, θέσεως μέλους Δ.Ε.Π. των Α.Ε.Ι., ο οποίος έχει τίτλους σπουδών αλλοδαπών Πανεπιστημίων, για το νόμιμο της υποβολής της υποψηφιότητάς του, εντός διμήνου αποκλειστικής προθεσμίας, που αρχίζει από την ημερομηνία του εγγράφου ανακοινώσεως από το οικείο Α.Ε.Ι. στον ημερήσιο τύπο της δημοσιεύσεως της σχετικής προκηρύξεως στο φύλλο της Εφημερίδας της Κυβερνήσεως και του αριθμού του σχετικού φύλλου, πρέπει με το αντίγραφο των τίτλων αυτών να συνυποβάλλει και βεβαίωση αναγνωρίσεως ισοτιμίας τους από τον «Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πιστοποίησης» (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.).
ΝΣΚ/16/2019
Χρόνος καταβολής των οδοιπορικών εξόδων που δικαιούνται οι στρατιωτικοί, στην περίπτωση που αποστρατεύονται, έχοντας συμπληρώσει 15ετή πλήρη πραγματική συντάξιμη υπηρεσία και δικαίωμα σύνταξης, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 7 παρ.3 εδ. α’ του ν. 2084/1992, όχι όμως και το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης.Τα οδοιπορικά έξοδα, τα οποία δικαιούνται οι στρατιωτικοί στην περίπτωση που αποστρατεύονται, έχοντας συμπληρώσει 15ετή πλήρη πραγματική συντάξιμη υπηρεσία και δικαίωμα σύνταξης, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 7 παρ.3 εδ. α’ του ν. 2084/1992, καταβάλλονται κατά το χρόνο της αποστρατείας τους και όχι κατά το χρόνο της συνταξιοδότησής τους (ομόφ.).
ΝΣΚ/111/2013
Έναρξη χρόνου καταβολής μισθού προαγόμενου αξιωματικού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 8 του Ν. 3102/1924, κατά την οποία ο μισθός των προαγομένων αξιωματικών αρχίζει από την επομένη ημέρα της δημοσιεύσεως του Προεδρικού Διατάγματος προαγωγής τους, εξακολουθεί να ισχύει. (ομοφ.)
ΝΣΚ/133/2003
Δυνατότητα εφαρμογής του άρθρου 66 παρ.2 Ν 3079/2002 και στην περίπτωση της διατάξεως του άρθρου 68 του ιδίου, ως άνω, νόμου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διάταξη του άρθρου 66 παρ.2 του Ν 3079/2002 δύναται να τύχει, κατ’ αναλογίαν, εφαρμογής και στους βαθμοφόρους του Λ.Σ., οι οποίοι αποστρατεύονται αυτεπάγγελτα μετά την κατάληψή τους από το όριο ηλικίας του βαθμού τους και έχουν, μεν, εικοσαετή πραγματική υπηρεσία, αλλά δεν έχουν 25ετή συντάξιμη τοιαύτη.
ΣτΕ/ΕΑ/1294/2007
Περίληψη: Εφόσον κατά τον χρόνο της τελευταίας δημοσιεύσεως της προκήρυξης δεν ήταν δυνατή η διάθεση της διακήρυξης, αλλά σε μεταγενέστερο χρόνο δεν επηρεάζεται η νομιμότητα του διαγωνισμού, εφόσον δεν υπάρχει και παραβίαση των προθεσμιών δημοσιεύσεως. Σε περίπτωση διαστάσεως μεταξύ ημερομηνίας τελευταίας δημοσιεύσεως περιλήψεως της διακηρύξεως και ημερομηνίας διαθέσεως της στους ενδιαφερομένους, η τελευταία αυτή ημερομηνία (της διαθέσεως, δηλαδή, της διακηρύξεως στους ενδιαφερομένους) πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν ως αφετηρία.
ΝΣΚ/480/2003
Δυνατότητα της Διοικήσεως να προβεί σε ανάκληση Π. Δ/τος περί διαγραφής, αιτούντος ιδιώτη, από την κατηγορία των Εφέδρων Αξιωματικών. Αποκατάσταση. Πάροδος προθεσμίας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 8 παρ.3 του Ν 1447/1984, 21 του Ν 1848/1989 και 30 του Ν 2439/1996, με τις οποίες ρυθμίστηκε η διαδικασία για την πιστοποίηση συνδρομής των προϋποθέσεων της αποκαταστάσεως διαγραφέντων εφέδρων αξιωματικών, με την συγκρότηση και σύγκληση επιτροπών, η Διοίκηση είχε υποχρέωση να αποκαταστήσει έφεδρο αξιωματικό, που διαγράφηκε από τα στελέχη της εφεδρείας, αν και εφόσον υποβαλλόταν σχετική προς τούτο αίτηση από τον ενδιαφερόμενο μέσα στις νόμιμες προθεσμίες και περαιτέρω αποδεικνυόταν ότι συνέτρεχαν οι προς αποκατάσταση αυτού προϋποθέσεις, εκτός εάν η πράξη περί διαγραφής του πρώην εφέδρου, εξεταζομένη κατά τον χρόνο της εκδόσεώς της, πάσχει τυπικής παρανομίας, οπότε η Διοίκηση θα προχωρήσει σε ανάκληση της παρανόμου πράξεως. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/221/2003
Ανάκληση Β. Δ/τος περί διαγραφής από την κατηγορία των Εφέδρων Αξιωματικών διαγραφέντος ιδιώτη κατόπιν αίτησής του.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Διοίκηση έχει κατ αρχάς δυνατότητα ανακλήσεως Β. Δ/τος περί διαγραφής Εφέδρου Αξ/κού από τα στελέχη της Εφεδρείας κατ εφαρμογή των περί ανακλήσεως διοικητικών πράξεων γενικών αρχών του διοικητικού δικαίου. Στη συγκεκριμένη περίπτωση του ιδιώτη Γ.Π., ο οποίος είχε διαγραφεί από τις τάξεις των Εφέδρων Αξιωματικών με Β.Δ. από 2-11-1967 και δεν έκανε χρήση των προθεσμιών, που τάχθηκαν με νομοθετικές διατάξεις προς υποβολή αιτήσεως αποκαταστάσεως επί μακρό χρονικό διάστημα, η Διοίκηση, προκειμένου να εξετάσει αν μπορεί να ανακαλέσει σήμερα το Β.Δ. της διαγραφής του, οφείλει να λάβει υπόψη όλα τα στοιχεία της υποθέσεως και κυρίως ότι δεν φαίνεται να συντρέχει λόγος δημοσίου συμφέροντος για την ανάκληση, ενώ απεναντίας λόγο δημοσίου συμφέροντος συνιστά αναμφισβητήτως η ανάγκη προγραμματισμού και οριστικής εκκαθαρίσεως εκκρεμοτήτων – για την διευθέτηση των οποίων μάλιστα παρασχέθηκε ρητή δυνατότητα με επανειλημμένες νομοθετικές ρυθμίσεις – και της τακτοποιήσεως των αρχείων και των πινάκων συνθέσεως εμψύχου υλικού των Ε.Δ. της χώρας, ως και η αποφυγή αδικαιολόγητης ανατροπής ή μεταβολής αυτών, χάριν της ευρυθμότερης λειτουργίας των Ε.Δ.