ΣτΕ/ΕΑ/1294/2007
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
Περίληψη: Εφόσον κατά τον χρόνο της τελευταίας δημοσιεύσεως της προκήρυξης δεν ήταν δυνατή η διάθεση της διακήρυξης, αλλά σε μεταγενέστερο χρόνο δεν επηρεάζεται η νομιμότητα του διαγωνισμού, εφόσον δεν υπάρχει και παραβίαση των προθεσμιών δημοσιεύσεως. Σε περίπτωση διαστάσεως μεταξύ ημερομηνίας τελευταίας δημοσιεύσεως περιλήψεως της διακηρύξεως και ημερομηνίας διαθέσεως της στους ενδιαφερομένους, η τελευταία αυτή ημερομηνία (της διαθέσεως, δηλαδή, της διακηρύξεως στους ενδιαφερομένους) πρέπει να ληφθεί υπ' όψιν ως αφετηρία.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/176/2007
Διαγωνισμοί Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Είναι νόμιμη η ολοκλήρωση των διαδικασιών υλοποιήσεως προμηθειών για τις οποίες έχουν ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμοί με εφαρμογή Υπουργικών Αποφάσεων που ίσχυαν κατά το χρόνο της προκηρύξεως, εφόσον κατά το κρίσιμο χρόνο της δημοσιεύσεως της διακηρύξεως των διαγωνισμών δεν είχαν δημοσιευθεί οι νεότερες κανονιστικές Υπουργικές Αποφάσεις ρυθμίζουσες το αυτό θέμα με τις προϊσχύσασες. Είναι νόμιμη η εφαρμογή Υ.Α. που έχουν εκδοθεί για το ίδιο αντικείμενο, σε εφαρμογή προγενέστερου Π.Δ/τος, εφόσον οι αναφερόμενες στο ερώτημα Υπουργικές Αποφάσεις δεν έχουν παύσει να ισχύουν δι’ εκδόσεως νέων που να ρυθμίζουν το αυτό θέμα με αυτές σύμφωνα με την εξουσιοδοτική διάταξη του νέου νόμου και συμβιβάζονται με τις διατάξεις τούτου.
ΝΣΚ/8/2011
Συμμόρφωση Διοικήσεως σε ακυρωτικές δικαστικές αποφάσεις – Διορισμός – Βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη – Ανάκληση διοικητικών πράξεων.Πλήρωση θέσεων υπαλλήλων του Δημοσίου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου με επιλογή. Αναμόρφωση πίνακα επιλογής διοριστέων συνεπεία αποφάσεως διοικητικού δικαστηρίου και κατάταξη του δικαιωθέντος στους επιλεγέντες. Διορισμός, βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη αυτού χωρίς ρήτρα αναδρομής ως προς το χρόνο από της ημερομηνίας δημοσιεύσεως του αρχικού πίνακα διαλογής μέχρις της πραγματικής αναλήψεως υπηρεσίας. Δυνατότητα ανακλήσεων των σχετικών διοικητικών πράξεων. Επί τη βάση τούτων, η γνωμοδότηση, αναφερόμενη σε συγκεκριμένη περίπτωση, ερευνά και αποφαίνεται: α) Επί της νομιμότητας ή μη του χωρήσαντος μη αναδρομικού διορισμού του υπαλλήλου και των συνακολούθως εκδοθέντων πράξεων βαθμολογικής του κατάταξης και μισθολογικής του εξέλιξης στις οποίες λαμβάνεται υπόψη ο χρόνος ανάληψης υπηρεσίας χωρίς ρήτρα αναδρομής ως προς το χρόνο από της ημερομηνίας δημοσιεύσεως του αρχικού πίνακα επιλογής μέχρις της πραγματικής αναλήψεως υπηρεσίας και δη εάν αυτός θεωρείται ή όχι χρόνος πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για τη βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου, και β) επί της δυνατότητας ανακλήσεως των ως άνω πράξεων κατά τις γενικές αρχές περί ανακλήσεως των μη νομίμων διοικητικών πράξεων.
ΝΣΚ/298/2002
Προσαύξηση λόγω τέκνων του επιδόματος αλλοδαπής των πολιτικών υπαλλήλων που υπηρετούν στην αλλοδαπή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1. Η χορήγηση του επιδόματος αλλοδαπής των πολιτικών υπαλλήλων που υπηρετούν στην αλλοδαπή, λόγω της υπάρξεως τέκνων, δεν συναρτάται με την συγκατοίκηση των τέκνων με τον υπάλληλο στην αλλοδαπή. (πλειοψ.) 2. Σε περίπτωση διαστάσεως ή διαζεύξεως των συζύγων ο δικαιούχος του επιδόματος αλλοδαπής υπάλληλος – γονέας δεν δικαιούται της ανωτέρω προσαυξήσεως, εφόσον δεν του έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια των τέκνων και δεν συγκατοικεί με αυτά. Η ημερομηνία έναρξης της διαστάσεως των συζύγων για την περικοπή της προσαυξήσεως του επιδόματος αλλοδαπής θα κριθεί με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία κάθε υποθέσεως. Στην προκειμένη δε περίπτωση είναι η 16-6-2001, ημερομηνία υποβολής αιτήσεως του δικαιούχου του επιδόματος υπαλλήλου ενώπιον του Μον. Πρωτοδικείου Αθηνών, για μετοίκηση και χωριστή διαβίωση με την σύζυγό του. (ομόφωνα) 3. Ο γονέας – υπάλληλος δικαιούται της προσαυξήσεως του επιδόματος αλλοδαπής λόγω τέκνου που σπουδάζει, εφόσον το τέκνο του φοιτά σε ΤΕΙ και δεν έχει διαγραφεί απ αυτό. Σε περίπτωση, όμως, διαστάσεως ή διαζεύξεως των συζύγων δικαιούται την ανωτέρω προσαύξηση μόνο εάν έχει αναλάβει τη συντήρηση του τέκνου του. (ομόφωνα)
ΝΣΚ/5/2006
Προσαύξηση επιδόματος αλλοδαπής λόγω τέκνων στο πολιτικό και στρατιωτικό προσωπικό του ΥΠΕΘΑ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προσαύξηση του επιδόματος αλλοδαπής λόγω τέκνων πρέπει να καταβάλλεται στο πολιτικό και στρατιωτικό προσωπικό του ΥΠΕΘΑ α) και στους δύο συζύγους (με την επιφύλαξη των διατάξεων του Ν 2594/1998), σε περίπτωση όμως διαστάσεως ή διαζεύξεως των συζύγων ο δικαιούχος του επιδόματος αλλοδαπής υπάλληλος – γονέας δεν δικαιούται της ανωτέρω προσαυξήσεως, εφόσον δεν του έχει ανατεθεί νόμιμα η επιμέλεια των τέκνων και δεν συγκατοικεί με αυτά, β) και στην περίπτωση που δεν συγκατοικούν οι γονείς με τα παιδιά.
Δ. ΟΡΓ. Δ 1014662/2015
Περί της υποχρέωσης των υπαλλήλων των Δ.Ο.Υ. να επικυρώνουν έγγραφα, τα οποία χορηγούνται ηλεκτρονικά στους ενδιαφερομένους, μέσω του συστήματος TAXISNET, στις περιπτώσεις, που πρέπει να τα προσκομίσουν σε κράτη του εξωτερικού»
ΣτΕ/205/2009
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ:Με την αίτηση αυτή η αιτούσα εταιρεία επιδιώκει να ακυρωθούν : α) η υπ’ αριθ. .../2005 διακήρυξη του Γενικού Νοσοκομείου … «…», β) η υπ’ αριθ. ... απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης του Γενικού Νοσοκομείου … "…", καθώς και κάθε άλλη σχετική πράξη ή παράλειψη της Διοικήσεως.(....)Υπό τα δεδομένα αυτά πρέπει να γίνει δεκτός ως βάσιμος ο προβαλλόμενος με την κρινόμενη αίτηση λόγος περί του ότι δεν έγινε νόμιμη δημοσίευση της διακηρύξεως, λόγω μη δημοσιεύσεως κύριων και ουσιωδών στοιχείων της στον τύπο. Τούτο δε διότι, ο δημοσιευθείς στον τύπο τίτλος της διακηρύξεως δεν ανταποκρίνεται στο υπό προμήθεια είδος με αρκετή σαφήνεια, εν όψει μάλιστα και του γεγονότος ότι ο τίτλος της υπ’ αριθμ. .../2005 διακηρύξεως ήταν επαρκής για τον προσδιορισμό των ειδών αυτών και δεν έχρηζε διευκρινήσεων.Δέχεται την κρινόμενη αίτηση.
ΕΣ/ΤΜ.1/26/2018
Καταβολή μισθοδοσίας σε υπαλλήλους Δήμου..ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 165/2018 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Το Τμήμα, μετά την επανεξέταση της υπόθεσης, και δεδομένου ότι μέχρι και το χρόνο άσκησης της παρούσας αίτησης δεν προκύπτει ότι δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως οι αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου περί συγκρότησης του Δ.Σ. του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου ..., στις ίδιες άγεται κρίσεις, στις οποίες ήχθη και το Κλιμάκιο με την ήδη προσβαλλόμενη Πράξη, στις ορθές σκέψεις της οποίας αναφέρεται προς αποφυγή περιττών επαναλήψεων, απορριπτομένων ως αβασίμων των προβαλλομένων λόγων ανάκλησης, οι οποίοι σημειωτέον προτάθηκαν με το .....2018 έγγραφο επανυποβολής του Προέδρου του Ταμείου. Συνακόλουθα, και δοθέντος ότι οι ανωτέρω αποφάσεις είναι ανυπόστατες, μη νομίμως σε κάθε περίπτωση, και ανεξαρτήτως του χρόνου ανάρτησης των σχετικών αποφάσεων στο διαδίκτυο, εντέλλεται η καταβολή εξόδων παράστασης στους φερόμενους ως δικαιούχους των επίδικων χρηματικών ενταλμάτων. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με τα ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.
100229/2885/2014
Ανάθεση άσκησης αρμοδιοτήτων στους εκλεγμένους Αντιπεριφερειάρχες της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.
ΝΣΚ/83/2012
Δημόσια κτήματα – Εκποίηση – Πρωτόκολλο εξοφλήσεως χρέους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν δύναται να χορηγηθεί στους αγοραστές δημοσίων κτημάτων πρωτόκολλο εξοφλήσεως χρέους, εφόσον δεν αποδεικνύεται η εκ μέρους των εξόφληση των δόσεων του ορισθέντος τιμήματος και τούτο διότι, με την μη καταβολή δύο συνεχών δόσεων ή και της τελευταίας, επήλθε πλήρωση της διαλυτικής αιρέσεως, ανατροπή της συμβάσεως αγοραπωλησίας και επαναφορά της κυριότητας των ακινήτων στο Δημόσιο. (ομοφ.)
ΕλΣυν.Τμ.VI/3012/2012
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας αποφάσεως, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι όλοι οι όροι της διακηρύξεως που αφορούν στο δικαίωμα συμμετοχής στο διαγωνισμό οφείλουν να είναι ταυτόσημοι κατά τη δημοσίευσή τους στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στον ημεδαπό τύπο, προκειμένου να τηρείται η αρχή της διαφάνειας της ίσης μεταχειρίσεως και του ελεύθερου και ανόθευτου ανταγωνισμού. Στην προκειμένη περίπτωση όμως και επειδή : α) η παράλειψη αφορούσε εξειδικευμένη πληροφορία αναφορικά με το δικαίωμα συμμετοχής αναβαθμισμένων κοινοπραξιών 3ης τάξεως κατηγορίας οικοδομικών, β) υπήρχε στη διακήρυξη και δημοσιεύθηκε νομίμως η γενική ρήτρα περί παραπομπής στις οικείες νομοθετικές ρυθμίσεις που ρυθμίζουν το δικαίωμα συμμετοχής όλων των εργοληπτικών επιχειρήσεων, γ) δεν υφίσταται αντιστοιχία μεταξύ του ελληνικού Μ.Ε.Ε.Π και του επισήμου καταλόγου αναγνωρισμένων εργοληπτών που τυχόν τηρείται σε κάποιο κράτος μέλος, γεγονός που υποδηλώνει ότι κάθε ενδιαφερόμενος πρέπει να προσφύγει στον Κώδικα κατασκευής δημοσίων έργων προκειμένου να διαγνώσει τη δυνατότητα συμμετοχής του στο διαγωνισμό, δ) υπήρξε ευρύτατη δημοσιότητα της περιλήψεως και ανάρτηση της αναλυτικής διακηρύξεως στην ιστοσελίδα του Δήμου … στην οποία κάθε ενδιαφερόμενος μπορούσε να ανατρέξει και ε) παρέλαβαν τα τεύχη 69 ημεδαπές μόνον εργοληπτικές επιχειρήσεις, χωρίς να εκδηλωθεί οιοδήποτε ενδιαφέρον από κανέναν αλλοδαπό εργολήπτη (μεμονωμένο ή σε κοινοπραξία), η πλημμέλεια που εντοπίζεται στην παράλειψη δημοσιεύσεως του ως άνω όρου, δεν κρίνεται ουσιώδης, κωλύουσα την υπογραφή της συμβάσεως.Δεδομένου δε ότι αμφότεροι οι αιτούντες αναγνώρισαν τη μη νομιμότητα του όρου περί χορηγήσεως προκαταβολής στην ανάδοχο κοινοπραξία μετά από αίτημά της ..και δήλωσαν ότι επιθυμούν την απάλειψη του σχετικού όρου από το οικείο σχέδιο, η διαπιστωθείσα πλημμέλεια θεραπεύεται με την διαγραφή του από το συμβατικό κείμενο.