×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/12/2013

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Α.Ε.Ι. – Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) – Δυνατότητα σύναψης ή μη συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου με ερευνητές και λοιπό τεχνικό βοηθητικό προσωπικό.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Επιτρέπεται στον Ε.Λ.Κ.Ε. να απασχολεί το επιστημονικό και το τεχνικό βοηθητικό προσωπικό εκτός από σύμβαση έργου και με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, για την εκτέλεση ορισμένου έργου ή υποστήριξη ερευνητικού προγράμματος, μετά την ολοκλήρωση του οποίου η σύμβαση αυτή παύει να ισχύει αυτοδικαίως. β) Ως προς το επιστημονικό προσωπικό, το Α.Σ.Ε.Π. έχει αρμοδιότητα να ελέγξει τόσο τις προκηρύξεις όσο και τους πίνακες επιλογής, αυτεπαγγέλτως ή κατ’ ένσταση υποψηφίων, μόνο για λόγους νομιμότητας. Αντιθέτως, για το λοιπό προσωπικό, πλην του προσωπικού Υ.Ε., το Α.Σ.Ε.Π. εγκρίνει ή τροποποιεί την προκήρυξη πριν τη δημοσίευσή της. γ) Η κατά τα άνω σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου δεν θα θεωρηθεί αργότερα ως αορίστου χρόνου αν έχει διάρκεια μέχρι ορισμένου χρονικού σημείου ή μέχρι την επέλευση ορισμένου βεβαίου γεγονότος ή μέχρι την εκτέλεση ορισμένου έργου ή υποστήριξη ορισμένου ερευνητικού προγράμματος, μετά την περάτωση του οποίου ή την επέλευση του βεβαίου γεγονότος ή του χρονικού σημείου, παύει να ισχύει αυτοδικαίως κατά σαφή όρο της σύμβασης. Η διάρκεια της σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου πρέπει να είναι σαφώς καθορισμένη με γραπτό όρο της σχετικής σύμβασης εργασίας και να δικαιολογείται από τη φύση αυτής. Σε περίπτωση διαδοχικών συμβάσεων εργασίας, που δεν μπορεί ως αριθμός να υπερβαίνει τις τρεις, αυτές αιτιολογημένα πρέπει να καλύπτουν αυστηρά πρόσκαιρες ή απρόβλεπτες και ουδέποτε πάγιες ανάγκες της υπηρεσίας, προς αποφυγή καταστρατηγήσεων του νόμου. Ενδέχεται, όμως, μία σύμβαση ορισμένου χρόνου να θεωρηθεί ως αορίστου από το Δικαστήριο.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/439/2012(Atom)

Α.Ε.Ι. – Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας (Ε.Λ.Κ.Ε.) – Δυνατότητα σύναψης ή μη συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου με ερευνητές και λοιπό τεχνικό βοηθητικό προσωπικό.α) Επιτρέπεται στον Ε.Λ.Κ.Ε. να απασχολεί το επιστημονικό και το τεχνικό βοηθητικό προσωπικό εκτός από σύμβαση έργου και με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, για την εκτέλεση ορισμένου έργου ή υποστήριξη ερευνητικού προγράμματος, μετά την ολοκλήρωση του οποίου η σύμβαση αυτή παύει να ισχύει αυτοδικαίως. β) Ως προς το επιστημονικό προσωπικό, το Α.Σ.Ε.Π. έχει αρμοδιότητα να ελέγξει τόσο τις προκηρύξεις όσο και τους πίνακες επιλογής, αυτεπαγγέλτως ή κατ’ ένσταση υποψηφίων, μόνο για λόγους νομιμότητας. Αντιθέτως, για το λοιπό προσωπικό, πλην του προσωπικού Υ.Ε., το Α.Σ.Ε.Π. εγκρίνει ή τροποποιεί την προκήρυξη πριν τη δημοσίευσή της. γ) Η κατά τα άνω σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου δεν θα θεωρηθεί αργότερα ως αορίστου χρόνου αν έχει διάρκεια μέχρι ορισμένου χρονικού σημείου ή μέχρι την επέλευση ορισμένου βεβαίου γεγονότος ή μέχρι την εκτέλεση ορισμένου έργου ή υποστήριξη ορισμένου ερευνητικού προγράμματος, μετά την περάτωση του οποίου ή την επέλευση του βεβαίου γεγονότος ή του χρονικού σημείου, παύει να ισχύει αυτοδικαίως κατά σαφή όρο της σύμβασης. Η διάρκεια της σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου πρέπει να είναι σαφώς καθορισμένη με γραπτό όρο της σχετικής σύμβασης εργασίας και να δικαιολογείται από τη φύση αυτής. Σε περίπτωση διαδοχικών συμβάσεων εργασίας, που δεν μπορεί ως αριθμός να υπερβαίνει τις τρεις, αυτές αιτιολογημένα πρέπει να καλύπτουν αυστηρά πρόσκαιρες ή απρόβλεπτες και ουδέποτε πάγιες ανάγκες της υπηρεσίας, προς αποφυγή καταστρατηγήσεων του νόμου. Ενδέχεται, όμως, μία σύμβαση ορισμένου χρόνου να θεωρηθεί ως αορίστου από το Δικαστήριο.

ΝΣΚ/33/2018

Δυνατότητα ή μη επαναπογραφής ως ναυτικών του ωρομισθίου εκπαιδευτικού προσωπικού με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (Ι.Δ.Ο.Χ.) στο Κέντρο Επιμόρφωσης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού (ΚΕΣΕΝ).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ωρομίσθιο εκπαιδευτικό προσωπικό, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (Ι.Δ.Ο.Χ.) στο ΚΕΣΕΝ, δεν εξαιρείται της δυνατότητας επαναπογραφής ως ναυτικών. (ομόφ.)


ΔΙΠΙΔΔ/22251/2006

Άδεια Κυήσεως και Λοχείας για προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου μερικής απασχόλησης.


ΝΣΚ/78/2007

Δυνατότητα παράλληλης απασχόλησης υπαλλήλων του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μερικής απασχόλησης, με ίδια νομικής φύσεως εργασία σε φορείς όπως η ΑΤΕ Α.Ε. (Κατάσταση : Αποδεκτή) Η επιβαλλόμενη από τις συνταγματικές (άρθρο 104 Σ1975/1986/2001) και νομοθετικές διατάξεις (άρθρα 1 παρ.1 Ν 1256/1982 και 35 Υ.Κ.) απαγόρευση κατοχής δεύτερης θέσης ή απασχόλησης στις υπηρεσίες του Δημοσίου και του δημόσιου τομέα, όπως αυτός οριοθετείται κάθε φορά από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, καταλαμβάνει και το προσωπικό καθαριότητας και το λοιπό βοηθητικό προσωπικό που προσλαμβάνεται για την κάλυψη θέσεων μερικής ή περιοδικής απασχόλησης με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 1 περ.α’ εδ.β’, 6 και 14 παρ.1 του Π.Δ/τος 410/1988. Είναι όμως επιτρεπτή και για το προσωπικό αυτό η δεύτερη απασχόληση σε υπηρεσίες του Δημοσίου και σε φορείς του δημόσιου τομέα, εφόσον πρόκειται για μειωμένη απασχόληση και η καταβαλλόμενη ακαθάριστη αμοιβή δεν υπερβαίνει τα όρια που ορίζουν οι διατάξεις του άρθρου 21 του Ν 1400/1983. Η σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου μειωμένης απασχόλησης του προσωπικού αυτού σε φορείς που έχουν εξέλθει από τον δημόσιο τομέα, όπως η ΑΤΕ Α.Ε., δεν συνιστά δεύτερη απασχόληση, αλλά άσκηση εκ μέρους τους ιδιωτικής εργασίας, για την οποία θα πρέπει να συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρου 31 του Υ.Κ. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/250/2001

Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Κατάταξη. Εφαρμογή διατάξεων του άρθρου 17 Ν 2839/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Κατατάσσονται σε οργανικές θέσεις ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 17 παρ.1-3 του Ν 2839/2000 : 1) Μισθωτοί με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, οι οποίοι συμπλήρωσαν διάστημα 24 μηνών με διαδοχικές συμβάσεις χωρίς διακοπή οποτεδήποτε στο παρελθόν και ακολούθως, μετά από διακοπή μεγαλύτερη των δύο μηνών, τους βρήκε ο εν λόγω νόμος να υπηρετούν ή υπηρέτησαν στο διάστημα από 1.8.1999 και στο εξής με σύμβαση μίσθωσης έργου ή με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου 8μηνης διάρκειας για κάλυψη εποχιακών αναγκών. (πλειοψ.) 2) Προσωπικό που απασχολήθηκε για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 24 μηνών στην αρχή με συμβάσεις έργου και στην συνέχεια με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ή και το αντίστροφο, με διακοπή όμως μεταξύ αυτών των δύο μεγαλύτερη των δύο μηνών. (ομόφωνα) 3) Δεν κατατάσσεται σε τέτοιες θέσεις αορίστου χρόνου το προσωπικό που προσέλαβαν οι Συνεταιριστικές Οργανώσεις (Ελεγκτές Γαλακτοπαραγωγής, Γεωπόνοι-Συντονιστές κλπ) για την υλοποίηση των προγραμμάτων γενετικής βελτίωσης αγροτικών ζώων, αναβάθμισης και διάσωσης - διατήρησης του αυτόχθονου γενετικού υλικού που τους ανατέθηκαν από το Υπουργείο Γεωργίας. (ομόφωνα) 4) Αντίθετα κατατάσσεται προσωπικό που προσλήφθηκε με βάση τις διατάξεις του άρθρου 21 παρ.3 του Ν 2190/1994 για την υλοποίηση προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ενωση (ετήσια σύμβαση με συνεχείς ανανεώσεις μέχρι την λήξη του προγράμματος) και για την συμπλήρωση του χρόνου των 24 μηνών προσμετράται υπηρεσία με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου διάρκειας οχτώ (8) μηνών που παρασχέθηκε για κάλυψη εποχιακών αναγκών και υπηρεσία με σύμβαση μίσθωσης έργου, ακόμη και αν η διακοπή μεταξύ αυτών υπερβαίνει το διάστημα των δύο μηνών. (ομόφωνα)


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/130/2014

Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε δύο (2) υπαλλήλους δημοτικού ν.π.δ.δ., με σύμβαση εργασίας ι.δ.ο.χ., οι οποίοι  παραιτήθηκαν για να συμμετάσχουν στις δημοτικές εκλογές της 18ης Μαϊου, δυνάμει του άρθρου 14 του ν. 3852/2010, καθόσον μη νομίμως οι ανωτέρω επανήλθαν στην υπηρεσία, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 18 του ν. 1735/1987, διότι οι διατάξεις του νόμου αυτού δεν έχουν εφαρμογή στο προσωπικό με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Περαιτέρω, οι υπάλληλοι αυτοί δε δύνανται να θεωρηθούν ως απασχολούμενοι με σύμβαση εργασίας αορίστου χρόνου, επειδή απασχολούνταν αδιάλειπτα με συμβάσεις εργασίας ορισμένου χρόνου από το 2003, καθώς η διάταξη του άρθρου 21 παρ.3 του ν.2190/94, σύμφωνα με την οποία προσλήφθηκαν, απαγορεύει την αναγνώριση των συμβάσεών τους ως αορίστου. 

ΝΣΚ/439/2004

Ένταξη προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου. Αρμόδιο όργανο για την διαπίστωση των προϋποθέσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Το προσωπικό που υπηρετεί με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, εντάσσεται στον φορέα με τον οποίο είχε σύμβαση και στον οποίο πράγματι προσέφερε τις υπηρεσίες του, πλην της Ελληνικής Εταιρείας Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Για την διαπίστωση της συνδρομής των προϋποθέσεων μετατροπής των ανωτέρω συμβάσεων σε αορίστου χρόνου, αρμόδιο είναι το οικείο Υπηρεσιακό Συμβούλιο για τους ΟΤΑ, πλην των δημοτικών ή κοινοτικών επιχειρήσεων για τις οποίες ρητά προβλέπεται ως αρμόδιο όργανο το οικείο δημοτικό ή κοινοτικό συμβούλιο. (ομοφ.)


ΝΣΚ/127/2023

Εφαρμογή της ρύθμισης του άρθρου 61 του ν. 5019/2023, με την οποία προβλέπεται η παροχή υπηρεσιών εκ μέρους του ειδικού επιστημονικού - τεχνικού προσωπικού των ερευνητικών κέντρων και των ινστιτούτων στους χώρους του ερευνητικού κέντρου κατ' ελάχιστον είκοσι έξι (26) ώρες εβδομαδιαίως, οι οποίες κατανέμονται σε τουλάχιστον τέσσερις (4) εργάσιμες ημέρες, στο προσωπικό που απασχολείται στους ερευνητικούς φορείς με συμβάσεις εργασίας ή έργου ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου (ΙΔΟΧ).(...)  Το ειδικό επιστημονικό - τεχνικό προσωπικό που υπηρετεί στα ερευνητικά κέντρα και ινστιτούτα με σύμβαση εργασίας, ή έργου ορισμένου χρόνου δεν εμπίπτει στη ρύθμιση του άρθρου 61 του ν. 5019/2023 για έναν ελάχιστο χρόνο παροχής υπηρεσιών εντός των χώρων του ερευνητικού κέντρου.


ΕΣ/Τμ.7(ΚΠΕ)214/2014 (Δ ΔΙΑΚΟΠΩΝ)

ΑΠΟΔΟΧΕΣ: Μη νόμιμη καταβολή αποδοχών μηνός Οκτωβρίου στην φερόμενη ως δικαιούχο για την παροχή υπηρεσιών, με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, ως διευθύντριας στο ξενοδοχείο. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, μη νομίμως και δη κατά παράβαση της αρχής της οικονομικότητας, προσελήφθη από τη …………………… η φερόμενη ως δικαιούχος του χρηματικού εντάλματος με σύμβαση εργασίας ορισμένου χρόνου, δοθέντος ότι σκοπός της επιχείρησης, όπως περιγράφεται στην προαναφερθείσα απόφαση σύστασής της, είναι προεχόντως η διοίκηση, διαχείριση και εκμετάλλευση εγκαταστάσεων για την ανάπτυξη των ειδικότερων τομέων της επιχείρησης, όπως εν προκειμένω η διαχείριση του ξενοδοχείου «…………………», στα πλαίσια της ανάπτυξης του τουριστικού τομέα δραστηριότητας της επιχείρησης. Όφειλε επομένως η …………………... να διαθέτει το κατάλληλο προσωπικό ώστε να είναι σε θέση να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις λειτουργίας του ξενοδοχείου    ή να αιτηθεί τη συνδρομή του υπηρετούντος στο Δήμο προσωπικού, ενώ περαιτέρω δεν απέδειξε ότι το υπηρετούν στην επιχείρηση προσωπικό δεν ήταν σε θέση να παράσχει τις επίμαχες υπηρεσίες.


ΝΣΚ/173/2004

Δυνατότητα ανάκλησης ή μη από την διοίκηση λυθείσης ήδη συμβάσεως εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ανάκληση της καταγγελίας της συμβάσεως εργασίας ορισμένου χρόνου εκ μέρους του εργαζομένου στο Δημόσιο ουδέν έννομο αποτέλεσμα δύναται να επιφέρει, αφού, δια της μονομερούς δηλώσεώς του, δεν μπορεί να ανασυσταθεί η λυθείσα δια καταγγελίας σύμβαση εργασίας. Ως εκ τούτου και η ανάκληση της απόφασης του προϊσταμένου του κλάδου διοικητικού του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, με την οποία αποφασίσθηκε η λύση της συμβάσεως εργασίας, δεν δύναται να οδηγήσει σε ανασύσταση της συμβάσεως εργασίας, αφού η σύμβαση λύθηκε ήδη δια καταγγελίας του εργαζομένου.