ΝΣΚ/120/2017
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Οργανισμός Ανασυγκρότησης Επιχειρήσεων (ΟΑΕ Α.Ε.) - Μετατροπή της εργασιακής σχέσης από δικηγόρου με έμμισθη εντολή σε σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου – Αναγνώριση και προσμέτρηση προϋπηρεσίας.Ανεξαρτήτως των διατάξεων με βάση τις οποίες αναγνωρίστηκαν από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΑΕ η εκτός Οργανισμού προϋπηρεσία καθώς και η εντός του Οργανισμού παρασχεθείσα υπηρεσία της υπαλλήλου του ερωτήματος, οι υπηρεσίες αυτές γίνονται δεκτές κατά την έννοια της παρ. 4 του άρθρου 20 του ν. 2741/1999. Αποδεκτή
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/275/2009
Προϋπηρεσία αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών, κατόχων πτυχίου αλλοδαπής, σε σχολεία κράτους-μέλους της Ε.Ε. Αναγνώριση και προσμέτρηση αυτής για την κατάταξη σε πίνακες. Αναγνώριση των πτυχίων από την αρμόδια ελληνική Αρχή.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Ως προϋπηρεσία που λαμβάνεται υπόψη για την εγγραφή στους πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών νοείται η παρασχεθείσα μετά την αναγνώριση του αλλοδαπού τίτλου σπουδών από την κατά περίπτωση αρμόδια ελληνική Αρχή.
ΝΣΚ/277/2005
Οφειλές ΟΑΕ προς το Δημόσιο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι απαιτήσεις του Δημοσίου κατά του ΟΑΕ που είχαν βεβαιωθεί μέχρι τη θέση σε ισχύ του Ν 2741/99 (28.9.1999), θεωρούνται ότι έχουν αποσβεσθεί και ως εκ τούτου είναι διαγραπτέες, μετά δε την ως άνω ημερομηνία δεν είναι πλέον δυνατή η βεβαίωση και είσπραξη τέτοιων απαιτήσεων (του Δημοσίου κατά του ΟΑΕ), καθόσον το δικαίωμα του Δημοσίου προς επιβολή (βεβαίωση) και είσπραξη αυτών θεωρείται παραγεγραμμένο σε κάθε περίπτωση, κι αν ακόμη οι σχετικές απαιτήσεις είχαν αναγνωρισθεί με τελεσίδικες δικαστικές αποφάσεις.
ΝΣΚ/95/2023
Ερωτάται: α) εάν μπορεί να αναγνωριστεί ως προϋπηρεσία εντός δημοσίου τομέα ο χρόνος από 25/06/2001 έως 24/06/2003 κατά τον οποίον η Κ.Α. εργάστηκε ως επιμορφώτρια Φυσικής Αγωγής στο Τμήμα Παραδοσιακών Χορών του Πολιτιστικού Επιμορφωτικού Οργανισμού της Νομαρχίας Πειραιά προκειμένου να καταταχθεί σε νέο μισθολογικό κλιμάκιο ή β) μπορεί να θεωρηθεί ότι η εν λόγω προϋπηρεσία εμπίπτει στον περιορισμό της παρ. 4α του άρθρου 11 του ν.4354/2015.(..)α) Η προϋπηρεσία της Κ.Α. δύναται να αναγνωριστεί ως προϋπηρεσία εντός δημοσίου τομέα και β) η εν λόγω προϋπηρεσία δεν εμπίπτει στον περιορισμό της παρ. 4 του άρθρου 11 του ν.4354/2015 (ομόφωνα).
ΝΣΚ/272/2010
Εκπαίδευση. Αναγνώριση προϋπηρεσίας αναπληρωτών εκπαιδευτικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Ως προϋπηρεσία που λαμβάνεται υπ όψιν για την εγγραφή στους πίνακες αναπληρωτών νοείται η παρασχεθείσα μετά την αναγνώριση του αλλοδαπού τίτλου σπουδών.
ΝΣΚ/382/2007
Προϋπηρεσία εκπαιδευτικού ως κριτήριο τόσο για την επιλογή του ως διευθυντή σχολικής μονάδας, όσο και για την προσμέτρηση των μορίων μετάθεσής του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κριτήριο -μεταξύ των άλλων- τόσο για την επιλογή του εκπαιδευτικού ως διευθυντή σχολικής μονάδας όσο και για την προσμέτρηση των μορίων μετάθεσής του, είναι ο συνολικός χρόνος της εκπαιδευτικής του υπηρεσίας. Κατά συνέπεια η προϋπηρεσία της ανωτέρω εκπαιδευτικού σε ιδιωτικό σχολείο θα ληφθεί υπόψη και για τις δύο προαναφερόμενες περιπτώσεις, είναι αδιάφορο δε το γεγονός ότι αυτή (η προϋπηρεσία της) δεν λήφθηκε υπόψη στη μισθολογική της εξέλιξη. Και τούτο διότι η μισθολογική εξέλιξη του εκπαιδευτικού τελεί υπό διαφορετικές, κατά νόμον, προϋποθέσεις.
ΝΣΚ/1/2005
Προσμέτρηση προϋπηρεσίας ειδικευμένου ιατρού στο 7ο Θεραπευτήριο του ΙΚΑ, για την εξέλιξή του στο ΕΣΥ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η προϋπηρεσία μονίμου ιατρού του ΕΣΥ με βαθμό Επιμελητή Β΄ σε Θεραπευτήριο του ΙΚΑ, δεν επιτρέπεται να προσμετρηθεί προκειμένου ο ιατρός αυτός να προαχθεί στο βαθμό του Επιμελητή Α΄, διότι η προϋπηρεσία αυτή δεν διανύθηκε στον κλάδο ιατρών του ΕΣΥ.
ΝΣΚ/28/2019
Αναγνώριση προϋπηρεσίας υπαλλήλου ΥΠΠΟΑ διανυθείσα στον Οργανισμό Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού Α.Ε. (ΟΠΕΠ Α.Ε.).Δύναται να αναγνωριστεί η προϋπηρεσία υπαλλήλου του ΥΠΠΟΑ, η οποία είχε σύμβαση εξαρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου με τον ΟΠΕΠ Α.Ε., τόσο για τη μισθολογική της εξέλιξη, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 11 του ν. 4354/2015, όσο και για τη βαθμολογική ένταξή της, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 6 του άρθρου 98 του Υ.Κ., όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 26 του ν. 4369/2016 και τους όρους και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο π.δ. 69/2016. (ομόφ.)
ΝΣΚ/386/2013
Υποχρέωση ή μη, της Διοίκησης να ανακαλέσει απόφαση, με την οποία διαγράφηκε η παρασχεθείσα προϋπηρεσία εκπαιδευτικού, μετά την έκδοση αποφάσεων του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με τις οποίες κρίθηκε διατηρητέα η προϋπηρεσία άλλων εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία της αυτής νομικής και πραγματικής βάσης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Διοίκηση δεν οφείλει, καθ’ υπαγόρευση των αρχών της χρηστής διοίκησης, του κράτους δικαίου και της αναλογικότητας και επίκληση των αποφάσεων του Ακυρωτικού Εφετείου, με τις οποίες κρίθηκε διατηρητέα η προϋπηρεσία άλλων εκπαιδευτικών με προϋπηρεσία της αυτής νομικής και πραγματικής βάσης, να προβεί σε ανάκληση της απόφασης διαγραφής των μορίων προϋπηρεσίας της Ε.Κ., για το χρονικό διάστημα κατά το οποίο αυτή είχε προσληφθεί ως αναπληρώτρια στο Λύκειο «Βελλάς» και, ακολούθως, διατεθεί στην Αρχιεπισκοπή της Αλβανίας. (ομοφ.)
ΝΣΚ/426/2001
Δημόσια έσοδα. Ευρωπαϊκές Κοινότητες. ΟΑΕ. Παραγραφή.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Οι ίδιοι πόροι - έσοδα της Κοινότητας δεν συνιστούν ευθέως απαιτήσεις της Κοινότητας έναντι των οφειλετών των εσόδων (δασμών, φόρων κλπ), αλλά απαιτήσεις της Κοινότητας έναντι των κρατών μελών. Οι ίδιοι πόροι εισπράττονται από τα κράτη μέλη σύμφωνα με τις ισχύουσες σ αυτά εθνικές νομοθετικές, κανονιστικές και διοικητικές διατάξεις και στη συνέχεια τίθενται στη διάθεση της Επιτροπής. Η προβλεπομένη στις διατάξεις του άρθρου 19 (παρ.1 και 4) του Ν 2741/1999 διαγραφή των κατά την έναρξη ισχύος του νόμου πάσης φύσεως βεβαιωμένων απαιτήσεων του Δημοσίου κατά του ΟΑΕ, ως και η παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου για την επιβολή και είσπραξη μη βεβαιωμένων πάσης φύσεως απαιτήσεων αυτού κατά του ΟΑΕ, αφορά αποκλειστικώς τον ΟΑΕ ως οφειλέτη του Δημοσίου, καταλαμβάνει δε όλες τις απαιτήσεις του Δημοσίου έναντι του ΟΑΕ, ακόμα και εκείνες τις οποίες το Δημόσιο υπεχρεούτο να εισπράξει και εν συνεχεία να αποδώσει στην Κοινότητα ως ιδίους πόρους αυτής, υπό την έννοια ότι ο ΟΑΕ παύει να είναι οφειλέτης των πάσης φύσεως χρεών αυτού προς το Δημόσιο, ακόμα και εκείνων τα οποία το Δημόσιο υπεχρεούτο να εισπράξει και εν συνεχεία να αποδώσει στην Κοινότητα ως ιδίους πόρους αυτής. Εκ μόνης όμως της εφαρμογής των ανωτέρω διατάξεων του Ν 2741/1999, το Κράτος δεν απαλλάσσεται άνευ ετέρου της σχετικής υποχρεώσεώς του προς την Κοινότητα και ως προς τις αποτελούσες ιδίους πόρους της Κοινότητας και ως εκ τούτου αποδοτέες σ αυτήν απαιτήσεις, ως προς τις οποίες δηλαδή το Κράτος είναι άμεσος οφειλέτης της Κοινότητας, διότι άλλως θα εματαιούτο η πραγμάτωση των σκοπών του κοινοτικού δικαίου. Συνεπώς, η απαλλαγή ή μη του Δημοσίου από της προαναφερθείσης υποχρεώσεώς του προς την Κοινότητα τελεί υπό την προϋπόθεση της συνδρομής ή μη των λόγων απαλλαγής που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 17 παρ.2 του ΚανΕΟΚ 1552/1989 (ανωτέρα βία, οριστική αδυναμία εισπράξεως για λόγους μη αναγομένους σε ευθύνη του Δημοσίου), με βάση τις οποίες και θα κριθεί. Επειδή όμως η δια νόμου θεσπισθείσα διαγραφή και παραγραφή δεν συνιστά από μόνη της κάποιον από τους ανωτέρω λόγους απαλλαγής, το ζήτημα τούτο είναι πραγματικό και θα κριθεί μετά από έρευνα περί της υπάρξεως στοιχείων εκ των οποίων αποδεικνύονται λόγοι δικαιολογούντες την απαλλαγή, οι οποίοι δύνανται να αναζητηθούν και μεταξύ εκείνων που οδήγησαν στην ανάγκη θεσπίσεως της διαγραφής και παραγραφής των χρεών του ΟΑΕ (έλλειψη ακινήτου περιουσίας του ΟΑΕ, έλλειψη ή ανεπάρκεια κινητής περιουσίας αυτού και εντεύθεν αντικειμενική αδυναμία εισπράξεως κλπ).
ΝΣΚ/126/2019
Καθεστώς απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής– Αναγνώριση ως προϋπηρεσίας για μισθολογική εξέλιξη υπαλλήλου, μετά από το διορισμό του, του διαστήματος απασχόλησης δυνάμει προσωρινής διαταγής. (...) Το χρονικό διάστημα απασχόλησης μουσικού στην Κρατική Ορχήστρα Αθηνών δυνάμει προσωρινής διαταγής του Προέδρου Πρωτοδικών, δεν δύναται να αναγνωριστεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 146 και 147 του ν. 4472/2017 και 11 παρ. 4 περ.α΄ του ν. 4354/2015, ως προϋπηρεσία για τη μισθολογική του κατάταξη και εξέλιξη, μετά το διορισμό του σε κενή οργανική θέση καλλιτεχνικού προσωπικού της Ορχήστρας Λυρικής Σκηνής, διότι παρείχε τις υπηρεσίες του υπό το καθεστώς σύμβασης έργου, ενώ δεν ακολούθησε δικαστική κρίση για το χαρακτηρισμό της εργασιακής του σχέσης ως εξαρτημένης εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου αορίστου ή ορισμένου χρόνου (ομόφ.).