×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/124/2011

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Δημόσιο Λιγνιτωρυχείο – Διαδικασία εκμίσθωσης του δικαιώματος έρευνας και εκμετάλλευσης αυτού – Κριτήρια αξιολόγησης ως προς την οικονομική επιφάνεια των συμμετεχόντων επιχειρήσεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Σε περίπτωση διενέργειας διαδικασιών που διέπονται από τις αρχές νομιμότητας και στις οποίες έχουν τεθεί κριτήρια για την κατ’ αρχήν παραδεκτή συμμετοχή σε αυτές των ενδιαφερόμενων και περαιτέρω κριτήρια για την στην συνέχεια αξιολόγησή τους, η συνδρομή των κριτηρίων αυτών για κάθε συμμετέχοντα κρίνεται εξατομικευμένα στο πρόσωπο καθενός εξ αυτών, με χρονική αναφορά το προ της λήξεως της προθεσμίας χρονικό διάστημα, η οποία έχει τεθεί για την υποβολή των δικαιολογητικών που την αποδεικνύουν. Κατά συνέπεια, δεν πρέπει να ληφθούν υπόψη, όσα από τα κατατεθέντα με το φάκελο συμμετοχής οικονομικά στοιχεία δεν αφορούν και μόνο τα νομικά πρόσωπα των εταιρειών που συμμετέχουν στη διαδικασία της εκμίσθωσης του λιγνιτωρυχείου της Βεύης. (ομοφ.)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΣΤΕ/26/2007

Υπό τα δεδομένα, όμως, αυτά, συντρέχει περίπτωση καταργήσεως της δίκης, λόγω λήξεως της ισχύος του πληττομένου με τα κύρια δικόγραφα των αιτήσεων ακυρώσεως σκέλους των προσβαλλομένων πράξεων, σύμφωνα με το άρθρο 32 παρ. 2 του π.δ. 18/1989, δοθέντος ότι η αιτούσα, στα κατατεθέντα στις 19.4.2005 και 4.5.2005 υπομνήματά της, επικαλείται λόγους ιδιαιτέρου εννόμου συμφέροντος για τη διατήρηση του αντικειμένου της δίκης που αφορούν, όμως, μόνο το απαραδέκτως, κατά τα ανωτέρω (βλ. σκέψη 10), πληττόμενο σκέλος των πράξεων αυτών, ήτοι την παράλειψη χαρακτηρισμού της εφημερίδας …… ως οικονομικής, ενώ δεν προβάλλει λόγους ιδιαιτέρου εννόμου συμφέροντος συναπτόμενους με το σκέλος των προσβαλλομένων που αφορά τον χαρακτηρισμό των λοιπών τεσσάρων εφημερίδων ως οικονομικών.


Δ2Γ/1081812/2014

Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην αξιολόγησή των υποψηφιοτήτων για την επιλογή & τοποθέτηση Προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Γενικής Δ/νσης και Δ/νσης Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων

ΥΠΟΘΕΣΗ C-642/2020

«Προδικαστική παραπομπή – Οδηγία 2014/24/ΕΕ – Διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων – Άρθρο 63 – Στήριξη ένωσης οικονομικών φορέων στις δυνατότητες άλλων φορέων – Δυνατότητα της αναθέτουσας αρχής να απαιτήσει την εκτέλεση ορισμένων κρίσιμων καθηκόντων από έναν συμμετέχοντα στην ένωση οικονομικών φορέων – Εθνική κανονιστική ρύθμιση κατά την οποία η επιχείρηση που εκπροσωπεί ένωση οικονομικών φορέων οφείλει να πληροί τα κριτήρια και να εκτελεί τις παροχές κατά το μεγαλύτερο μέρος τους


ΑΕΠΠ/107/2019

Με την προδικαστική προσφυγή, οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς αιτούνται την απορρίψη της πιθανής σύμβασης και τη διατήρηση της ισχύος της προβαλλόμενης πράξης, η οποία αφορά τη σύναψη σύμβασης για την «Εκπόνηση περιφερειακού σχεδίου για την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή στην Κεντρική Μακεδονία». Είναι αντίθετοι με την αποδοχή της προσφοράς ενός άλλου συμμετέχοντα οικονομικού φορέα, υποστηρίζοντας ότι δεν πληροί τα τεχνικά κριτήρια της διακήρυξης, ιδίως ως προς τη χρήση τρίτων συνεργατών (εξωτερικών συνεργατών) χωρίς την υποβολή των απαιτούμενων Τυποποιημένων Εντύπων Τεχνικών Γνώσεων (ΤΕΤΓ) για κάθε συνεργάτη αυτόνομα.


759588/2024

Περί δυνατότητας υποβολής δικαιολογητικών για την απόκτηση ή ανανέωση Π.Ε.Ι., ενδιαφερόμενων με τόπο κατοικίας εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειας Αττικής.


ΑΕΠΠ/1166/2018

Η προσφεύγουσα Ανώνυμη Εταιρεία είχε καταθέσει προδικαστική προσφυγή ζητώντας την ακύρωση της απόφασης της Συγκλήτου του Ιονίου Πανεπιστημίου (Απόσπασμα Πρακτικών της 4ης Συνεδρίασης, 23/10/2018), η οποία είχε εγκρίνει το Πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας Ανοιχτού Διεθνούς Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού (πρωτ. 3700/19.10.2018) για τη σίτιση των φοιτητών του Ιονίου Πανεπιστημίου. Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ανάδειξη αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών σίτισης των φοιτητών με προϋπολογισμό 857.159,99 € (συμπλ. ΦΠΑ) για την περίοδο 1/1/2019-31/12/2020, βάσει κριτηρίων ποιότητας-τιμής. Η προσφυγή επέκρινε την αποδοχή της προσφοράς της παρεμβαίνουσας εταιρείας και την αξιολόγησή της ως υπέρτερης, ισχυριζόμενη για παραβάσεις στη διαδικασία, τις τεχνικές προδιαγραφές και τα κριτήρια αξιολόγησης.


786/2022

Όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία αποδοχής δεσμεύσεων εκ μέρους των ενδιαφερόμενων επιχειρήσεων και θέματα σχετικά με την αναστολή των προθεσμιών των παρ. 4 και 5 του άρθρου 15 του ν. 3959/2011


ΕΣ/ΕΛΑΣΣΟΝΑ ΟΛΟΜ/1978/2021

Λειτουργία και συντήρηση εγκαταστάσεων.(...) ζητείται η αναθεώρηση της 1160/2021 απόφασης του Εβδόμου Τμήματος(...)Με τα δεδομένα αυτά το Δικαστήριο, συνεκτιμώντας το γεγονός ότι στον αμέσως προηγούμενο διαγωνισμό για την ανάθεση της ίδιας υπηρεσίας είχαν τεθεί στη διακήρυξη της Δ.Ε.Υ.Α.Χ. καταφανώς λιγότερο αυστηρές προϋποθέσεις συμμετοχής ως προς την χρηματοοικονομική επάρκεια των υποψηφίων, ότι το φυσικό αντικείμενο της ελεγχόμενης σύμβασης μόνον επουσιωδώς διαφοροποιείται από αυτό της προηγούμενης διακήρυξης, καθώς και ότι έχουν τεθεί, πέραν των επίμαχων, και άλλοι όροι χρηματοοικονομικής επάρκειας μέσω των οποίων διασφαλίζεται ικανοποιητικώς η οικονομική ευρωστία και ρευστότητα των ενδιαφερόμενων οικονομικών φορέων, κρίνει ότι οι επίμαχες απαιτήσεις, σύμφωνα με τις οποίες οι αριθμοδείκτες Κ.Ε./Β.Υ. και Ι.Κ./Σ.Υ. πρέπει να υπερβαίνουν το 2 και μάλιστα για κάθε έτος της τελευταίας τριετίας, παρίστανται δυσανάλογες σε σχέση με το φυσικό και οικονομικό αντικείμενο της υπό ανάθεση σύμβασης και παρεμποδίζουν ουσιωδώς την ανάπτυξη ελεύθερου ανταγωνισμού με την ευρύτερη δυνατή συμμετοχή οικονομικών φορέων στον διαγωνισμό (βλ. προοίμιο της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ σχετικά με τις επιλογές του ενωσιακού νομοθέτη για το άνοιγμα του ανταγωνισμού και τη μεγαλύτερη δυνατή συμμετοχή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων), γεγονός που εξασφαλίζει συμφερότερες οικονομικά προσφορές για τον αναθέτοντα φορέα.Για τους λόγους αυτούςΣυνεκδικάζει τις προσφυγές αναθεώρησης.Απορρίπτει τις προσφυγές αυτές


ΣτΕ/ΤΜ.Δ/625/2025

Ως εκ τούτου, δεν τεκμηριώνεται ότι ο θεσπιζόμενος χρόνος προκράτησης περιορίζεται στο μέτρο που είναι αναγκαίο για τη διασφάλιση επαρκούς διάκρισης μεταξύ των δραστηριοτήτων των ταξί και των Ε.Ι.Χ. οχημάτων που εκμισθώνονται με οδηγό, χωρίς να συνεπάγεται δυσανάλογο περιορισμό στην άσκηση της οικείας οικονομικής δραστηριότητας (δηλαδή, της εκμίσθωσης Ε.Ι.Χ. οχημάτων με οδηγό) και να αντιστρατεύεται την επιδίωξη του νομοθέτη να εξασφαλίσει τους καλύτερους δυνατούς όρους εξυπηρέτησης των αυξημένων μεταφορικών αναγκών στα νησιά κατά την τουριστική περίοδο, με την δραστηριοποίηση και αυτής της κατηγορίας οχημάτων (Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων που εκμισθώνονται με οδηγό). Συνεπώς, εφ’ όσον δεν προκύπτει ότι με την επίμαχη ρύθμιση που εισάγεται με την προσβαλλόμενη απόφαση υπηρετείται κατά τρόπο αναλογικό ο επιδιωκόμενος σκοπός, η ρύθμιση αυτή δεν έχει τεθεί νομίμως. Επειδή, σύμφωνα με τα ανωτέρω, η ρύθμιση που εισάγεται με την προσβαλλόμενη υπ’ αριθμ. 158568/16.7.2024 απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών έχει τεθεί κατά παράβαση των όρων της εξουσιοδότησης του τελευταίου εδαφίου της περ. 1 της υποπαραγράφου Η.2 της παραγράφου Η του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο σχετικό λόγο ακυρώσεως. Διά ταύτα Ακυρώνει την υπ’ αριθμ. 158568/16.7.2024 απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κατά το σκεπτικό.



ΝΣΚ/306/2007

Δυνατότητα Επιτροπής Αξιολόγησης προσφορών του πλειοδοτικού διαγωνισμού εκμίσθωσης μεταλλευτικού χώρου, να καλέσει τους ενδιαφερόμενους για παροχή διευκρινίσεων σε στοιχεία των προσφορών τους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η Επιτροπή Αξιολόγησης των προσφορών των ενδιαφερομένων να μισθώσουν τον δημόσιο μεταλλευτικό χώρο γνωστό ως «Λιγνιτωρυχείο Βεύης» νομιμοποιείται, προτού προβεί σε αξιολόγηση των προσφορών τους, κατά τα προβλεπόμενα στην υπ’ αριθ. πρωτ. Δ9/Δ/Φ6/οικ.10833/2798/24-5-2006 σχετική διακήρυξη πλειοδοτικού διαγωνισμού (ως ισχύει μετά την τροποποίησή της με την Δ9/Δ/Φ6/οικ.15644/4016/26-7-2006 απόφαση), να καλέσει ενώπιόν της τους ενδιαφερομένους, προκειμένου να διευκρινισθούν προφορικά ορισμένα σημεία των στοιχείων τους, που σχετίζονται με τα κριτήρια 1-5 των όρων της Διακήρυξης.