×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/127/1997

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3316/2005
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Κατάργηση κοινωνικού πόρου, υπό στοιχείο ιε παρ.1 άρθρου 7 ΑΝ 2326/1940, με το άρθρο 29 Ν.1473/1984.Με τη διάταξη του άρθρου 29 αριθ.29 του Ν.1473/1984 δεν καταργήθηκε στο σύνολό της η διάταξη του άρθρου μόνου παρ.1α του Ν.546/1943 και οι ενσωματωμένες σ αυτή διατάξεις, του άρθρου 7 παρ.1 του Α.Ν.2326/1940, αλλά καταργήθηκε μόνο η παραπεμπομένη διάταξη υπό στοιχείο ιε της παρ.1 του άρθρου 7 του νόμου αυτού.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/80/2018

Ζητήματα ερμηνείας σχετικά με την υποχρέωση παρακρατήσεως της υπέρ ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ κρατήσεως, που καταργήθηκε με τον ν. 4254/2014.Η κράτηση του άρθρου 7 παρ.1 περ. β' του α.ν. 2326/1940, καταργήθηκε από 1-1-2015 και δεν επιβάλλεται σε λογαριασμούς που υποβάλλονται έκτοτε προς πληρωμή από αναδόχους δημοσίων έργων, ανεξαρτήτως του χρόνου σύναψης της σύμβασης (ομοφ.). Οι προβλεπόμενες από τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1 περ. β1 και ιη' του α.ν. 2326/1940 κράτηση και εισφορά, οι οποίες διενεργούνταν η μεν πρώτη (περ. β1) σε οποιονδήποτε υποβαλλόμενο λογαριασμό προς καταβολή αμοιβής, η δε δεύτερη (περ. ιη') στα τεκμαρτά κέρδη του εργολάβου, λόγω της εκτέλεσης εργολαβικών εργασιών, καταργήθηκαν από 1-1-2015 και δεν επιβάλλονται σε λογαριασμούς που υποβάλλονται έκτοτε προς πληρωμή από αναδόχους δημοσίων έργων, ανεξαρτήτως του χρόνου σύναψης της σύμβασης (ομοφ.). Η κατάργηση της κράτησης του άρθρου 7 παρ. 1 περ. β' του ν. 2326/1940 υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ συνεπάγεται και την κατάργηση των αντιστοίχων προβλέψεων των ν. 546/1943 και 440/1945, με τις οποίες επιβλήθηκε η πρόσθετη υπέρ του ΕΜΠ κράτηση (πλειοψ.). Το τρίτο σκέλος του ερωτήματος παραπέμπεται στην Ολομέλεια του Σώματος, κατ' άρθρο 6 παρ. 3 του ν. 3086/2002.


Β/οικοθ.25141/2355/2019

Διαχείριση, διάθεση και κατανομή των ποσών της κράτησης της περίπτωσης β1 της παρ. 1 του άρθρου 7 του ν. 2326/1940 (Α΄145), η οποία προστέθηκε με την παρ. 34 του αρ. 27 του ν. 2166/1993.


ΝΣΚ/181/2004

Κατάργηση ή μη της διάταξης της παρ.7 του άρθρου 13 του Ν 3204/2003 με την οποία προβλέπεται η χορήγηση επιδόματος ετοιμότητας στους Επόπτες Δημόσιας Υγείας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
Η παρ.7 του άρθρου 13 του Ν 3204/2003 δεν καταργήθηκε με τη διάταξη της υπό στοιχείο Β’ παρ.3 του άρθρου 8 του Ν 3205/2003. (πλειοψ.)


ΝΣΚ/129/2019

Κατάργηση κρατήσεων υπέρ του ΤΣΜΕΔΕ, του ΕΜΠ και των λοιπών Πολυτεχνικών Σχολών.(...)α) Η κατάργηση της προβλεπόμενης με τις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1 περ. β΄ του α.ν. 2326/1940 κράτησης, ισχύει για τους λογαριασμούς πληρωμής του εργολαβικού ανταλλάγματος που υποβάλλονται από τον εργολάβο μετά την ημερομηνία ισχύος της αντίστοιχης κατάργησης, δηλαδή από 1-1-2015, ανεξάρτητα από το χρόνο κατάρτισης της σχετικής εργολαβικής σύμβασης ή υπογραφής του εργολαβικού συμφωνητικού, εφαρμοζομένης, όμως, από την αρμόδια Υπηρεσία της διάταξης του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 6 του άρθρου 37 του ν. 3669/2008, κατά την έγκριση και εξόφληση των λογαριασμών, που αφορούν συμβάσεις συναφθείσες πριν την ανωτέρω ημερομηνία (πλειοψ.). β) Η κατάργηση των προβλεπόμενων πόρων στις διατάξεις του άρθρου 7 παρ.1 περ. β1 και ιη΄ του α.ν. 2326/1940, αντίστοιχα, ισχύει για τους λογαριασμούς πληρωμής του εργολαβικού ανταλλάγματος που υποβάλλονται από τον εργολάβο μετά την ημερομηνία ισχύος της αντίστοιχης κατάργησης, δηλαδή από 12-05-2016, τόσο για την πρώτη (περ. β1), όσο και για τη δεύτερη (περ. ιη΄) που ανακύπτει σε σχέση με τεκμαρτά κέρδη του εργολάβου, εξαιτίας της εκτέλεσης εργολαβικών εργασιών, ανεξάρτητα από το χρόνο κατάρτισης της σχετικής εργολαβικής σύμβασης ή υπογραφής του εργολαβικού συμφωνητικού, εφαρμοζομένης, όμως, από την αρμόδια Υπηρεσία της διάταξης του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 6 του άρθρου 37 του ν. 3669/2008, κατά την έγκριση και εξόφληση των λογαριασμών, που αφορούν συμβάσεις συναφθείσες πριν την ανωτέρω ημερομηνία (πλειοψ.). γ) Η κατάργηση της κράτησης του άρθρου 7 παρ. 1 περ. β΄ του α.ν. 2326/1940 υπέρ ΕΤΑΑ - ΤΣΜΕΔΕ συνεπάγεται και την κατάργηση των αντίστοιχων προβλέψεων των ν. 546/1943 και 440/1945 για την επιβολή της πρόσθετης υπέρ ΕΜΠ κράτησης εφαρμοζομένης, όμως, από την αρμόδια Υπηρεσία της διάταξης του τρίτου εδαφίου της παραγράφου 6 του άρθρου 37 του ν. 3669/2008, κατά την έγκριση και εξόφληση των λογαριασμών, που αφορούν συμβάσεις συναφθείσες πριν την ημερομηνία κατάργησης των παραπάνω διατάξεων (πλειοψ.). Για το ερώτημα αυτό έχουν εκδοθεί οι υπ’ αριθ. 80/2018 γνωμ. Α΄ Τμήματος και 129/2018 γνωμ. Α΄ Τακτικής Ολομέλειας ΝΣΚ.


Δ.εφ.Αθ/2422/2012

9..) Αντιθέτως, όταν η ανωτέρω κυρία αξίωση των δανειστών στηρίζεται στον αδικαιολόγητο πλουτισμό των οφειλετών (επιχειρήσεων και δημοσίων αρχών της παρ. 1α του άρθρου 3 του ΠΔ 166/2003), δηλαδή όταν δεν υφίσταται νόμιμη σύμβαση, που καταρτίζεται εγγράφως και με τις εγγυήσεις, που παρέχουν οι, λαμβανόμενες αυτεπαγγέλτως υπόψη, δημοσίας τάξεως διατάξεις του ΠΔ 394/1996 περί «Του Κανονισμού Προμηθειών του Δημοσίου» (Πρβλ. ΑΠ Ολ 862/1984 NοB 33,80), για τις εξυπηρετούσες το δημόσιο και γενικό συμφέρον δημόσιες αρχές, το ύψος του επιτοκίου υπερημερίας και ο χρόνος έναρξης της τελευταίας καθορίζεται αποκλειστικά από τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 2 του ΝΔ 496/1974, η οποία, στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι αντίθετη στα άρθρα 4 παρ. 1 του Συντ., 1 του Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και 4 του νέου νόμου [ΠΔ 166/2003,  πρβλ. ΣτΕ Ολ 1663/2009  Nomos, που αναφέρεται στην όμοια προς τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 2 του ΝΔ 496/1974 διάταξη του άρθρου 21 του Κώδικα Νόμων περί Δικών του Δημοσίου (ΠΔ 456/1984)], διότι, κατά την κρίση του Δικαστηρίου, το νέο νομικό καθεστώς που ισχύει με το ΠΔ 166/2003, έχει ως σκοπό να προστατεύσει τους συναλλασσόμενους με έγκυρες, ισχυρές και νόμιμες συμβάσεις και όχι εκείνους που θεμελιώνουν τις αξιώσεις τους στον επικαλούμενο για τον ανωτέρω λόγο (ανυπαρξία νόμιμης σύμβασης) αδικαιολόγητο πλουτισμό των δημοσίων αρχών.

ΝΣΚ/88/2003

Έκπτωση κρατήσεων υπέρ ΤΣΜΕΔΕ από το συνολικό εισόδημα των ιδιωτών μηχανικών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η κράτηση 2% υπέρ του ΤΣΜΕΔΕ που γίνεται επί της αμοιβής του ιδιώτη μηχανικού για την εκπόνηση μελέτης ή την επίβλεψη τεχνικών έργων σύμφωνα με την περ.ε’ της παρ.1 του άρθρου 7 ΑΝ 2326/1940 καθώς και η κράτηση 1% υπέρ του ΕΜΠ επί της αυτής ως άνω αμοιβής δυνάμει του άρθρου μόνου του Ν 546/1943 δεν μπορεί να συμπεριληφθούν στις ασφαλιστικές εισφορές της περ.β’ της παρ.1 του άρθρου 8 του Ν 2238/1994 που εκπίπτουν από το συνολικό τους εισόδημα. Οι κρατήσεις αυτές αποτελούν δαπάνη του επαγγέλματός τους. (ομοφ.)


ΝΣΚ/59/2011

Δυνατότητα εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 2 παρ. 7 του ΠΔ 483/1984 και στις Στρατιωτικές Υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 2 του ΠΔ 483/1984 εφαρμόζεται και στις Στρατιωτικές Υπηρεσίες, χωρίς όμως να αποκλείεται η δυνατότητα σε συγκεκριμένη Υπηρεσία να αρνηθεί, με αιτιολογημένη απόφασή της, την ικανοποίηση αιτήματος σπουδαστή για τοποθέτησή του σε θέση στην οποία θα είναι εφικτή η εκτέλεση της πρακτικής του άσκησης, λόγω της ειδικότερης φύσης της και τυχόν υφισταμένων επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών. (ομοφ.)


ΝΣΚ/214/2003

Έργα κοινής υποδομής του ΝΑΤΟ. Κρατήσεις και εισφορές Ν 2166/93 και ΑΝ 2326/40. Φορέας επιβαρύνσεων. Διαδικασία εισπράξεως των κρατήσεων υπέρ ΤΣΜΕΔΕ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η από το άρθρο 27 παρ.34 του Ν 2166/1993 επιβληθείσα εξ 6%ο υπέρ του ΤΣΜΕΔΕ κράτηση βαρύνει τους εργολάβους και επιβάλλεται σε κάθε λογαριασμό πληρωμής εργολάβου δημοσίου έργου που συντάσσεται και πληρώνεται μετά την 24-8-1993, ανεξάρτητα από τον χρόνο δημοπρατήσεως, προσφοράς, υπογραφής της συμβάσεως ή ενάρξεως εκτελέσεως του έργου. Τα αυτά ισχύουν και για την κράτηση 1% της περιπτώσεως β’ και την εισφορά 2% της περιπτώσεως ιη’ της παρ.1 του άρθρου 7 του ΑΝ 2326/1940. β) Στις ανωτέρω κρατήσεις και εισφορά δεν υπόκεινται τα εκτελούμενα στην Ελλάδα έργα κοινής υποδομής του ΝΑΤΟ. γ) Η πληρωμή κάθε λογαριασμού από την Υπηρεσία θα γίνεται, εφόσον προσκομίζεται από τον εργολάβο σχετικό αποδεικτικό του ΤΣΜΕΔΕ περί καταβολής των εν θέματι κρατήσεων και εισφοράς υπέρ του Ταμείου. (ομοφ.)


ΝΣΚ/53/2005

Ειδικότητα της διάταξης του άρθρου 13 παρ.7 εδ. γ’ του Ν 2439/1996 σε σχέση με την διάταξη του άρθρου 15 παρ.5 του άρθρου πρώτου του Ν 2690/1999.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η διάταξη του άρθρου 13 παρ.7 του Ν 2439/1996 δεν είναι ειδική, οπότε καταργήθηκε από τις διατάξεις του άρθρου 15 παρ.5 Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας. Και αν ακόμη ήθελε θεωρηθεί ειδική, η διάταξη του άρθρου 15 παρ.5 του άρθρου πρώτου του Ν 2690/1999 κατισχύει αυτής, διότι η βούληση του νομοθέτη είναι να ισχύσει ο Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας στο Δημόσιο μετά την 9-3-1999.


ΝΣΚ/362/2001

Υδρευση - Αποχέτευση. Τέλη. Εκταση εφαρμογής της καταργητικής διατάξεως της παρ.3 του άρθρου 7 του Ν 2744/1999.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δια της διατάξεως της παρ.3 του άρθρου 7 του Ν 2744/1999 καταργήθηκε γενικώς η διάταξη της παρ.2 του άρθρου 43 του Ν 2065/1992 και επομένως από της ουσιαστικής ισχύος του νεώτερου ως άνω νόμου δεν είναι δυνατή η εγγραφή πιστώσεως στον Κρατικό Προϋπολογισμό υπέρ των προσώπων των αναφερομένων στην καταργηθείσα διάταξη.