ΝΣΚ/59/2011
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Δυνατότητα εφαρμογής της διάταξης του άρθρου 2 παρ. 7 του ΠΔ 483/1984 και στις Στρατιωτικές Υπηρεσίες.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η διάταξη της παρ. 7 του άρθρου 2 του ΠΔ 483/1984 εφαρμόζεται και στις Στρατιωτικές Υπηρεσίες, χωρίς όμως να αποκλείεται η δυνατότητα σε συγκεκριμένη Υπηρεσία να αρνηθεί, με αιτιολογημένη απόφασή της, την ικανοποίηση αιτήματος σπουδαστή για τοποθέτησή του σε θέση στην οποία θα είναι εφικτή η εκτέλεση της πρακτικής του άσκησης, λόγω της ειδικότερης φύσης της και τυχόν υφισταμένων επιτακτικών υπηρεσιακών αναγκών. (ομοφ.)
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/111/2011
Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών – Δυνατότητα συνέχισης της διαδικασίας εκλογής ΔΕΠ, η οποία προκηρύχθηκε με το ΠΔ 123/1984, το οποίο έπαυσε να ισχύει μετά την 31/8/2010.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι δυνατή η έκδοση της τελειωτικής διοικητικής πράξης, της εκλογής μελών ΔΕΠ στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, καθ’ όσον δεν υπάρχει πεδίο εφαρμογής του ΠΔ 123/1984. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/323/2011
Ένοπλες Δυνάμεις – Δυνατότητα διεξαγωγής διαπραγματεύσεων κατ’ άρθρο 66 ΠΔ 284/1989 για τροποποίηση σύμβασης προμήθειας.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Δεν παρέχεται νόμιμη δυνατότητα διεξαγωγής διαπραγματεύσεων για την τροποποίηση συμβάσεων των Ενόπλων Δυνάμεων, κατά το άρθρο 66 του ΠΔ 284/1989 προκειμένου, αντί της είσπραξης χρηματικής απαίτησης υπέρ του Δημοσίου να χορηγηθούν από τον αντισυμβαλλόμενο υλικά και υπηρεσίες. (ομοφ.) ΠΑΡΑΠΕΜΦΘΗΚΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΚΔΟΘΗΚΕ Η ΥΠ' ΑΡΙΘΜ. 88/2013 ΓΝΩΜ.
Δ.εφ.Αθ/2422/2012
9..) Αντιθέτως, όταν η ανωτέρω κυρία αξίωση των δανειστών στηρίζεται στον αδικαιολόγητο πλουτισμό των οφειλετών (επιχειρήσεων και δημοσίων αρχών της παρ. 1α του άρθρου 3 του ΠΔ 166/2003), δηλαδή όταν δεν υφίσταται νόμιμη σύμβαση, που καταρτίζεται εγγράφως και με τις εγγυήσεις, που παρέχουν οι, λαμβανόμενες αυτεπαγγέλτως υπόψη, δημοσίας τάξεως διατάξεις του ΠΔ 394/1996 περί «Του Κανονισμού Προμηθειών του Δημοσίου» (Πρβλ. ΑΠ Ολ 862/1984 NοB 33,80), για τις εξυπηρετούσες το δημόσιο και γενικό συμφέρον δημόσιες αρχές, το ύψος του επιτοκίου υπερημερίας και ο χρόνος έναρξης της τελευταίας καθορίζεται αποκλειστικά από τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 2 του ΝΔ 496/1974, η οποία, στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι αντίθετη στα άρθρα 4 παρ. 1 του Συντ., 1 του Προσθέτου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και 4 του νέου νόμου [ΠΔ 166/2003, πρβλ. ΣτΕ Ολ 1663/2009 Nomos, που αναφέρεται στην όμοια προς τη διάταξη του άρθρου 7 παρ. 2 του ΝΔ 496/1974 διάταξη του άρθρου 21 του Κώδικα Νόμων περί Δικών του Δημοσίου (ΠΔ 456/1984)], διότι, κατά την κρίση του Δικαστηρίου, το νέο νομικό καθεστώς που ισχύει με το ΠΔ 166/2003, έχει ως σκοπό να προστατεύσει τους συναλλασσόμενους με έγκυρες, ισχυρές και νόμιμες συμβάσεις και όχι εκείνους που θεμελιώνουν τις αξιώσεις τους στον επικαλούμενο για τον ανωτέρω λόγο (ανυπαρξία νόμιμης σύμβασης) αδικαιολόγητο πλουτισμό των δημοσίων αρχών.
ΣτΕ/802/2008
Από τις προπαρατεθείσες διατάξεις συνάγεται ότι η Διακήρυξη στο άρθρο 21 δεν προβλέπει ρητώς την δυνατότητα συμμετοχής στον διαγωνισμό της, κατά το άρθρο 16 παρ. 42 του ν. 1418/1984, κοινοπραξίας «αναβαθμισμένων» ορίων, τούτο όμως, εν όψει και του πρώτου εδαφίου του άρθρου 2 παρ. 7 του π.δ. 609/1985, δεν σημαίνει ότι η δυνατότητα αυτή αποκλείεται εν προκειμένω, και τούτο διότι, όχι μόνον οι διατάξεις του ν. 1418/1984 (και του τροποποιητικού αυτού ν. 2940/1991) περιλαμβάνονται στην, κατά το άρθρο 7 της Διακηρύξεως, εφαρμοστέα εν προκειμένω νομοθεσία, αλλά, προεχόντως, διότι το ανωτέρω ειδικό, ως προς το επίμαχο ζήτημα, άρθρο 21 της Διακηρύξεως (υπό τον τίτλο «Δικαιούμενοι συμμετοχής στον διαγωνισμό») ρητώς ορίζει στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 21.4. ότι «κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι ισχύουσες διατάξεις για την συμμετοχή εργοληπτικών επιχειρήσεων σε διαγωνισμούς για την κατασκευή δημοσίων έργων».
ΝΣΚ/342/2005
Δυνατότητα ή μη μετατάξεως ΕΠ.ΟΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Οι μετατάξεις του στρατιωτικού προσωπικού, σύμφωνα με το ισχύον νομικό καθεστώς, επιτρέπονται μόνον στις περιπτώσεις εκείνες, που προβλέπονται ρητώς στον νόμο και εφόσον πληρούνται οι κατά περίπτωση προϋποθέσεις. Στις διατάξεις περί ΕΠ.ΟΠ. δεν υπάρχει ρύθμιση περί μετατάξεως του στρατιωτικού προσωπικού της κατηγορίας αυτής. Επομένως δεν επιτρέπεται μετάταξη ΕΠ.ΟΠ., αλλά μόνον τοποθέτησή του σε μονάδες και υπηρεσίες των Ενόπλων Δυνάμεων, κατόπιν μονιμοποιήσεως μετά την πάροδο 7ετούς παραμονής του στο στράτευμα από την κατάταξη.
ΝΣΚ/15/2003
Συνήγορος του Πολίτη. Τήρηση ανωνυμίας του αναφερομένου σ’ αυτόν πολίτη έναντι της Διοίκησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η διάταξη του άρθρου 3 παρ.1 του ΠΔ 273/99 με την οποία θεσπίζεται η δυνατότητα τήρησης ανωνυμίας, έναντι της Διοίκησης, εκ μέρους των αναφερομένων στο Συνήγορο του Πολίτη πολιτών, κείται εκτός της δοθείσης με το άρθρο 5 παρ.9 του Ν 2477/97 εξουσιοδότησης και συνεπώς δεν είναι επιτρεπτή κατ’ άρθρο 43 παρ.2 του Συντάγματος. (πλειοψ.) 2) Η Διοίκηση εφ’ όσον το σχετικό πόρισμα του Συνήγορου του Πολίτη δεν είναι νόμιμο, υποχρεούται να αρνηθεί την εφαρμογή του, αιτιολογώντας προς τούτο τους λόγους της άρνησής της. (ομόφωνα)
ΑΕΠΠ/145/2017
Η προσφεύγουσα εταιρεία ασκεί προδικαστική προσφυγή κατά της απόφασης της 19.09.2017 της 8ης Μηχανοποιημένης Ταξιαρχίας Πεζικού (8η Μ/Π ΤΑΞ) «VIII ΜΠ ΗΠΕΙΡΟΥ», με την οποία απορρίφθηκε η προσφορά και τα δικαιολογητικά συμμετοχής της. Αντικείμενο της σύμβασης ήταν η προμήθεια ειδών κυλικείου, ΚΨΜ και συσσιτίου για τις μονάδες και στρατιωτικές υπηρεσίες της Φρουράς Ιωαννίνων, Πωγωνίου, Κόνιτσας, Φιλιατών και Άρτας (CPV: 15812121-7, 15812122-4, 15811510-4, 15812000-3, 15511100-4, 15811300-9, 15612500-6). Η συνολική εκτιμώμενη δαπάνη ανερχόταν σε 207.000 € άνευ ΦΠΑ, με επιμέρους δαπάνη 77.580 € άνευ ΦΠΑ για την κατηγορία «Διάφορα γλυκά και γλυκά ταψιού».
ΝΣΚ/240/2006
Υποχρέωση των τελικών δικαιούχων των πράξεων, που εντάσσονται σε επιχειρησιακό πρόγραμμα του Γ΄ ΚΠΣ, να τηρούν κατά την υλοποίηση των πράξεων αυτών, όχι μόνον την κοινοτική αλλά και την εθνική νομοθεσία που ρυθμίζει τις δημόσιες συμβάσεις.Κατά την υλοποίηση των πράξεων που εντάσσονται σε επιχειρησιακό πρόγραμμα του Γ΄ ΚΠΣ κατά τις διατάξεις του Ν 2860/2000 (ΦΕΚ Α΄ 251), που χρηματοδοτούνται από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, οι τελικοί δικαιούχοι των πράξεων αυτών, είτε εμπίπτουν, είτε δεν εμπίπτουν στα νομικά πρόσωπα του δημόσιου τομέα, ως προς τα οποία εφαρμόζονται οι διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας που ρυθμίζουν τα δημόσια έργα και τις προμήθειες κατά την ανάθεση και σύναψη των αντίστοιχων συμβάσεων υπ’ αυτών, είτε εμπίπτουν ή δεν εμπίπτουν στην έννοια του όρου «δημόσιες υπηρεσίες ή οργανισμοί» του α’ εδαφίου της παρ.7 του άρθρου 19 του ΠΔ 774/1980, υποχρεούνται να τηρούν για τα έργα που εκτελούν και τις συμβάσεις προμηθειών που υπογράφουν, εκτός από την κοινοτική νομοθεσία, συμπληρωματικώς και επικουρικώς και τις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας για τα δημόσια έργα και τις προμήθειες (Ν 1418/1984, 2286/1985, 2362/1995, όπως ισχύουν και των σε εκτέλεση αυτών εκδοθεισών κανονιστικών πράξεων) και υπάγονται για τις πιο πάνω συμβάσεις δημοσίων έργων και προμηθειών στον προληπτικό έλεγχο νομιμότητας του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά τις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 19 του ΠΔ 774/1980, όπως ισχύει.
ΝΣΚ/336/2011
Ταμείο Παρακαταθηκών & Δανείων – Δυνατότητα χορήγησης δανείων προς Ν.Π.Ι.Δ. κοινωφελούς χαρακτήρα, Δημόσιους Οργανισμούς, Δημόσιες Επιχειρήσεις, Φιλανθρωπικά κ.ά. κοινωφελή ιδρύματα, μετά την έκδοση του Ν. 3965/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το Τ.Π. & Δανείων μπορεί και μετά την έκδοση του Ν. 3965/2011, με τον οποίο αναμορφώνεται το πλαίσιο λειτουργίας του Τ.Π. & Δανείων και συνιστάται σ’ αυτό κλάδος εμπορικών δραστηριοτήτων διακεκριμένος του δεσμευμένου τομέα, που εξακολουθεί να λειτουργεί υπό καθεστώς δημοσίου νομικού προνομίου, να συνεχίσει να χορηγεί δάνεια προς Ν.Π.Ι.Δ. κοινωφελούς χαρακτήρα, Δημόσιους Οργανισμούς, Δημόσιες Επιχειρήσεις, Φιλανθρωπικά και άλλα κοινωφελή ιδρύματα, σύμφωνα με τους όρους, διαδικασία και προϋποθέσεις του ΠΔ 256/1984 και της υπ’ αριθ. 2021/13-12-1984 απόφασης του Δ.Σ. του, μέχρι την έκδοση του προβλεπόμενου από το άρθρο 4 του Ν. 3965/2011 κανονισμού, εφόσον με αυτόν τεθεί νέο θεσμικό πλαίσιο που να ρυθμίζει τα εν λόγω δάνεια. (πλειοψ.)
ΝΣΚ/295/2005
Δυνατότητα ανάθεσης καθηκόντων Τεχνικού Συμβούλου για έργα, με διαπραγμάτευση χωρίς προκήρυξη.Είναι δυνατή η ανάθεση πρόσθετων καθηκόντων Τεχνικού Συμβούλου, σε εταιρεία και κοινοπραξία που έχουν προσφέρει ήδη υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου, λόγω ποσού κατ’ εφαρμογή της παρ.3 εδ.β’ άρθρου 9 του ΠΔ 346/1998, και της παρ.2 εδ.β’ άρθρου 10 του Ν 3316/2005 κατά την εξαιρετική διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς να προηγηθεί προκήρυξη, εφόσον αντίστοιχα συντρέχουν «λόγοι τεχνικοί».